Bekend en 'onbekend'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Re: Bekend en 'onbekend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:25

Citaat:

Ik heb commetaar genoeg gehad hoor over mijn lengte Knipoog Het verschil is dat ik iedereen zijn eigen mening respecteer en er dus geen reltopic komt. Mensen die het niet aan kunnen zien, kennen ons inmiddels en plaatsen geen reacties meer en mensen die het wel leuk vinden of die ons van rijtechnisch commentaar willen voorzien blijven dan over Knipoog

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:25

Ik ben het er helemaal mee eens!

niet aanvallend bedoel ( ik ben ook weg van hoe ze rijd)
maar ginny van ginnybanshee zal ook nooit slechte commentaar krijgen ,meestal heeft ze meer dan 80 reacties ofzo !

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:33

Het is toch logisch? Als ik een HAW topic bekijk dan kijk ik eerst naar de titel of die me aanspreekt. Daarnaast kijk ik ook even langs de ts. Er zijn gewoon combinaties die me aanspreken, daarom kijk ik ook naar hun foto's.

Daarnaast is de reactie van de TS en de kwaliteit van de foto's van belang. Een groot deel van de foto's zijn onduidelijk of de ts zegt al van tevoren dat het een slechte dag was, dan heb ik weinig zin om nog te reageren.

En over bekende en onbekende shetruiters. Om het voorbeeld van Ukkiepuk te nemen, ik heb genoeg topic gezien waarin er een hoop commentaar over haar lengte kwam, gerust 5 pagina's lang. Ik heb haar alleen nooit agressief zien reageren.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:44

En bekendere nbokkers hebben al enigszins credit opgebouwd naar aanleiding van hun andere reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:54

Leuk als je foto's plaatst, maar je ziet zelf het resultaat als eerste. Wat ik dus niet snap, je maakt foto's je constateert dat je er bagger op zit, voorover, in elkaar, in stoelzit met opgetrokken hakken.

Ga dan de volgende keer weer rijden, let op die punten en laat weer foto's maken, zoek de beste eruit en plaats ze. Maar nee de zeer niet-representatieve foto's worden geplaatst, dan een waslijst van commentaar op je zelf en als er dan een commentaar wordt geplaatst wordt je gigantisch aangevallen want TS had het zelf al gezegd.

Dan heb je een leuke shet, je bent er dol op, diep in je hartje weet je dat je te groot bent, want dat voel je wel als je er op rijdt, dan hou je de foto's toch voor de eigen huiskamer ipv op een publiekelijk forum te plaatsen waar je vanzelfsprekend commentaar op krijgt.

Of je nu bekend bent of niet, maar als jij elke week deze foto's plaatst dan krijg je steeds minder commentaar, zo werkt het ook in het leven...

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:00

Ik herken al dat commentaar ook... Ik vind het best sneu. En ben het eens met de stelling dat de onbekende bokkers links gelaten worden. Dan vragen ze netjes iets hier op bokt, en krijgen nooit antwoord. En dan ben je een bekende bokker en dan krijg je met dezelfde vraag 100 pagina's vol. Ik breek daar zo vaak me b*k over. Ik zet niet eens meer een topic in horse at work. Puur omdat ik een onbekende bokker ben, en er niemand reageert of iets. Of alleen het woordje leuk :S.. Plaats dan gewoon helemaal niets,,,

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:03

Ook is het zo dat de betere ruiters meer berichtjes krijgen, dan recreatieve ruiters.
Neem nou GinnyBanshee, zij heeft altijd een aantal pagina's.
Laatst opende ik er een, met nog niet eens 1 pagina....
Valt inderdaad wel op ja Ja

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:06

Ik proef hier bijna een soort van jaloezie uit....

bokt is gewoon een afspiegeling van het dagelijkse leven. Als je in een grote vriendengroep nog maar net komt kijken, dan zul je meer je best moeten doen dan als je er al jaaaaren bij zit Knipoog

mensen die al langer meelopen op bokt zijn bekender bij een grotere groep mensen en ook bekend om hun topics. Logisch imo dat die ook meer commentaar krijgen.

Ik snap niet waar mensen zich druk over maken of zich aan ergeren eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:07

Maar er zijn foto's die zijn niet de moeite waard en dat snappen sommige mensen gewoon niet. Heel begrijpelijk dat je olietrots bent op je lieverd, maar veel denken dat ze super aan het rijden zijn, paard/pony super loopt, amazone er super op zit, maar dat is helemaal niet zo. Om rellen te voorkomen wordt er ook gewoon vaak niet op die foto's gereageerd.

Als je dan zelf een kleine kring om je heen hebt, dan krijg je ook weinig Wow! Kwijl berichten. Dus óf kommentaar, óf geen reakties.

Vaak zie je ook dat de berichten vnl door stalgenoten geplaatst worden, dan krijg je een hele lijst van mensen die OK dan! roepen met naam en toenaam, heb je ook geen grote stal met stalgenoten die op bokt zitten, heb je ook weer pech.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:16

Bij mij is het absoluut geen jaloersie, maar het is soms best raar.. Hoe zien jullie nou bijv alleen aan een vraag van ow het is die en die bokker. Of jullie antwoorden bewust niet omdat jullie de topic opener niet kennen...
Het is soms best wel raar hoor. En hoe goed mensen die "nieuw" hier zijn hun best doen, ook al openen ze 1000 topics en plaatsen ze overal reacties, vaak worden die "nieuwe" links gelaten. Dus tsja... Het is soms behoorlijk vervelend ben ik zelf van mening !

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:19

Jaa, maar ik denk dat we dat helaas altijd houden..

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:26

En de paarden van een goede afstamming worden ook beter en meer op gereageerd...
Maar omdat het paard een goede hengst heeft gehad, hoeft hij niet mooier te zijn dan een onbekende hengst?
Hij hoeft er ook niet minder door bekend te zijn?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:33

eknein schreef:
sarah_m schreef:
ja inderdaad! Zo zit er op horsetycoon.nl (zo wat heb ik daar lang niet op gezeten) een moderator die stephanie heet ofzo en die is ook veels te groot voor haar shet maar omdat ze 'bekend' is en L rijd zegt niemand er wat van..

Dit slaat dus echt weer helemaal nergens op, stephanie is een vriendin van me. Dat meisje weegt echt niet meer dan 50 kilo! Ik heb ook wel es op dr shetlander gereden, die gaat met mij aan de haal. Een hartsikke sterk beestje.

En stephanie heeft ook echt heel wat te verduren gehad op bokt! Elk topic kreeg ze weer het zelfde gezeur.

Iemand kan ook te lang zijn wat benen betreft, dit heeft namelijk niet altijd iets te maken met gewicht. Ik weeg ook onder de vijftig kilo maar ik ga niet op een shet zitten. Gewoonweg omdat ik bang ben dat ik 'm met m'n lengte dwars zit.

Nu weer ontopic: je ziet vaak wel dat de bekende(re) bokkers meer commentaar krijgen dan de onbekende(re) op bokt. Ikzelf zit hier niet mee. Ik snap wel dat het voor een onbekende bokker die een serieus topic plaatst en graag rijtechnisch commentaar wilt hebben en die vervolgens bijna geen commentaar krijgt best wel frustrerend is als die ziet dat bij een bekendere bokker wel veel commentaar komt.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:34

@ ts ik ben het helemaal met je eens!
je ziet dit te vaak,, iedereen die op een shet kruipt is te groot maar dat meisje van zorro past nog 'prima' !!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:56

ukkiepuk schreef:
Ik heb commetaar genoeg gehad hoor over mijn lengte Knipoog Het verschil is dat ik iedereen zijn eigen mening respecteer en er dus geen reltopic komt. Mensen die het niet aan kunnen zien, kennen ons inmiddels en plaatsen geen reacties meer en mensen die het wel leuk vinden of die ons van rijtechnisch commentaar willen voorzien blijven dan over Knipoog

Maar als ik in jou topics kijk, zie ik eigenlijk alleen maar leuke berichtjes van de vriendenkring, en geen commentaar hoor. Verward
Terwijl wanneer een onbekende bokker dit plaatst, ik zeker weet dat er een rel zou komen, in plaats van 4 pagina's met berichten over hoe leuk zorro wel niet is. (Wat vast waar is hoor, daar gaat het niet over. Knipoog )

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van veel van je laten zien. Lekker uitgebreid profiel, regelmatig een haw topic om te laten zien hoe het met jou en je paardje gaat, veel hk topics, en veel stalgenoten op bokt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:00

Chantal86 schreef:
Bij mij is het absoluut geen jaloersie, maar het is soms best raar.. Hoe zien jullie nou bijv alleen aan een vraag van ow het is die en die bokker. Of jullie antwoorden bewust niet omdat jullie de topic opener niet kennen...
Het is soms best wel raar hoor. En hoe goed mensen die "nieuw" hier zijn hun best doen, ook al openen ze 1000 topics en plaatsen ze overal reacties, vaak worden die "nieuwe" links gelaten. Dus tsja... Het is soms behoorlijk vervelend ben ik zelf van mening !

Maar misschien ben je ook wel onbekend. Sommigen blijven alleen in huiskamertopics, hebben daar hun groepje. Maar in discussietopics zie je ze nooit, daar leer je ook bokkers kennen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:07

ik zit altijd in discussietopics Lachen Lachen discusser me gek hier op bokt Lachen

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:10

russel schreef:
Chantal86 schreef:

Maar misschien ben je ook wel onbekend. Sommigen blijven alleen in huiskamertopics, hebben daar hun groepje. Maar in discussietopics zie je ze nooit, daar leer je ook bokkers kennen.

Klopt ik val ook nog onder de "onbekende".. Dat weet ik ook wel. Maar reageer soms nauwelijks nog op dingen op start geen topic over bepaalde vragen of iets. Ik krijg 9 van de 10 keer nooit antwoord. Er zijn hier zoveel mensen die hun trailer op hebbeb geknapt en die weten waar je betonplex vandaan kan halen. Als ik het vraag geeft er 1 iemand antwoord met het antwoord. "Je bent gek" bijv.. Of dan zeggen ze, kon je geen gloednieuwe trailer kopen ipv een opknappertje ofzo..
Soms word het de "onbekende" ook echt niets gegunt...

Kiwiko, jij bent een bekende Tong uitsteken,,, haha en ik meng me eigenlijk nooit in een discussie tot ik het echt te ver vind gaan. Wat laatst is gebeurd hier op bokt.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:14

Wat ik ook erg jammer vind is dat er altijd een groepje bokker is die comentaar geeft.. En dan ook gewoon hard!
Dan kom je als ''Onbekende'' bokker hier op bokt aanzetten..
Je opent een topic die je beter niet had kunnen openen maar goed als nieuw bokt lid heb je dat wel eens..
Krijg je comentaar zo hard als het maar kan..
en in vervolg kan je ook nergens meer normaal posten want word je nergens meer sirieus genomen..

Edit: Moet dan ook zeggen dat die van zorro ook altijd heel goed met comentaar om gaat en het verder afhandeld via pb. (zoals bijv. bij mij) op die manier krijg je dan ook geen rel topic's!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:22

Mik_ schreef:
En bekendere nbokkers hebben al enigszins credit opgebouwd naar aanleiding van hun andere reacties!

Maar als je haast nooit veel reacties krijgt,kun je dat ook niet opbouwen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:30

Ik heb het eerste jaar op bokt alleen meegelezen. Zo leerde ik kennen wie idd bekend zijn, bekend omdat ze veel posten en omklede redenen geven. Velen daarvan zie ik ook niet meer op bokt.

Veel boktnamen klinken al erg penny, dat speelt misschien ook in het nadeel.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:55

Maar goed ik zou graaag mijn boktnaam veranderen...
maar dat heb ik helemaal in het begin van mijn bokt pirioden een keer gedaan.. en toen was ik best penny..
Maar goed ik ben ook ouder geworden en veranderd en helemaal hier op bokt.. en moet ik dan afgerekend worden op een naam en een paar reacties die ik ooit een jaar terug geplaatst heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:16

Barmat schreef:
Ik proef hier bijna een soort van jaloezie uit....

bokt is gewoon een afspiegeling van het dagelijkse leven. Als je in een grote vriendengroep nog maar net komt kijken, dan zul je meer je best moeten doen dan als je er al jaaaaren bij zit Knipoog

mensen die al langer meelopen op bokt zijn bekender bij een grotere groep mensen en ook bekend om hun topics. Logisch imo dat die ook meer commentaar krijgen.

Ik snap niet waar mensen zich druk over maken of zich aan ergeren eerlijk gezegd.

Ik niet Haha! Maar het valt me echt op. En ik ben niet de enige Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:55

Klopt,daar ben ik het idd helemaal mee eens.
Maar op een bepaalde manier wordt er op die bekende "lui"niet meer negatief gereageerd. Beetje jammer,want iedereen behoort hier gelijk behandelt te worden.
Als je het beestje een andere naam zou geven en er iemand anders van gelijke grootte erop zou zetten is het ineens; Oh je bent veelste groot of wat dan ook.
Idd erg jammer,maar het gebeurt wel.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:49

Ben ik ook helemaal mee eens.
Ik bekijk vaak HAWtopics, maar antwoord niet veel. Soms als ik die reacties in een 'bekend-iemand' topic zie, dat ze bijvoorbeeld vinden dat ze de pony lekker ontspannen aan het lopen heeft, zie ik het totaal niet terug op de foto's. Zie ik dat hij zijn rug vasthoudt en zijn buikspieren niet gebruikt.
En dan klik ik iemand aan die ik niet ken, die het paardje super lekker aan het lopen heeft, maar de ruiter is zwaarder dan een 'gemiddelde' ruiter. En die wordt helemaal kapot gegooid met berichtjes van 'Je bent een last voor die pony ' of ' Je moet echt stoppen met rijden, anders gaat het niet goed bla bla bla '.
En waar ik me het meest aan irriteer, is dat sommige mensen hun visie van 'goed paardrijden', maar blijven doorhameren in topics.

Als ze nou bij HAWtopics een gemiddeld aantal reacties kunnen plaatsen en daarna moeten pb'en. Wordt er niet zoveel dubbel gezegd in een topic en gaan ze misschien bij mensen, waar dr anders nooit gekeken wordt reageren. Koe