Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:48

Ik kan een beetje Portugees en wat ik van de site haal is het een opvanghuis voor idd jongeren die hier kunnen studeren, leren omgaan met het 'regime' (de regels dus). Dit opvanghuis is opgezet door een Nederlandse priester van de parochie van São Pedro de Alcantara (Sint Petrus van Alcantara, Alcantara is een plaatsje in Brazilië, vernoemd naar een voorstad van Lissabon).
Er is hier imo NIETS vreemds mee aan de hand. Er zijn heeeeel erg veel kerkelijke initiatieven in armere landen dan Nederland. Ontstaan in de tijd van de missionarissen. Voordat er verder gespeculeerd wordt over sekten e.d.: daar is hier géén sprake van.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:53

Karin schreef:
Jongens, ik lieg niet. Het zou wel heel knap zijn als er met IP-adressen gesjoemeld zou worden. Het betreffende IP-adres is ECHT een Braziliaans IP.

Zo heel erg moeilijk is het niet, als ik niet getraceerd wil worden heb ik in 5 minuten een ip adres wat uitkomt in japan, kwestie van o.a. dns server aanpassen, maar denk niet dat Lotte die kennis heeft van netwerken.....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:56

Fonnie"]

Sjimmy sorry maar hier ben ik het niet mee eens...
[quote="Sjimmy schreef:
Misschien een idee om dit topic voor de 'slowchat en zaken eromheen' te houden.
En een nieuw topic voor de feiten, dat daar alleen mods en pervinco en jacques kunnen posten als er contact is geweest met betrokkenen of andere ontwikkelingen zijn.

Ik heb dit ook ge-TEMd.
Op deze manier zie je door de bomen het bos niet meer.

En Nathalie dan? En Chatelaine? En ArwenLune? Die zijn er ook allemaal druk mee bezig. En dr zijn ook meerdere moddies die volgens mij het topic nog maar half hebben gelezen...Ik vind dat je dat niet kunt zeggen...

[/quote] Tuurlijk moeten de anderen die er nauwer bij betrokken zijn dan 'gewoon' ook kunnen posten.

Verder denk ik dat een topic met FEITEN het alleen maar duidelijker maakt.
Dus niet weer 2 topics waarin acties worden besproken.

Maar nu gaat het hier al veel minder hard dus misschien is mijn bericht een beetje achterhaald.
Anywayz, voor mensen die er nieuw invallen is een topic met de feiten wel fijn.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:05

ZUCHT! Had ik net een heel bericht getypt, is het weer weg omdat bokt nog maar half werkt en ik een gigantische foutcode onder in beeld krijg... nogmaals proberen dan.

Ik denk dus dat het het beste is als Jaqcues ook contact blijft houden omdat de mensen hem inmiddels van naam kennen en weten dat hij flink wat van de zaak af weet.
Politie steek ik niet veel vertrouwen in, als deze eerder hadden ingegrepen waren deze inspanning allemaal niet nodig geweest en hadden ze zelf ook kosten bespaard. Zo blijkt maar weer eens hoe het Nederlandse rechtssysteem in elkaar zit.. Slapen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:05

Mensen. Ik heb het van pagina 76 niet meer gevolgd. Wel heb ik even de berichten van Jamy gevolgd. Ik ben blij dat we wat van haar gehoord hebben. En dat ze ddaar snel weggehaald kan worden . Succes. Ik zou wel willen helpen. Maar ik heb zoveel gemist dat dat niet echt meer mogelijk is denk ik. Maar als ik iets, dan maar ook iets heel kleins kan doen, pb me, dan sta ik klaar!!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:14

Ik heb familie in Limmen wonen, en mijn nichtje zit bij haar op school.
Ik kan misschien achter nummers van haar familie komen. Is dat nog van belang?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:16

Okee een korte samenvatting vanaf gisteravond:

Chatelaine heeft een SMS ontvangen van Jamy:
[AM] Ten einde raad. Problemen thuis *Help*
Nathalie heeft ook een SMS ontvangen van Jamy:

Jamy is daarna gisteravond zelf online geweest en heeft de volgende berichten geplaatst:
Deze berichten komen vanaf een Braziliaans IP.

Dit zijn nu even de belangrijkste berichten:
nikkiemisty"]
Ik heb net Brenda (Chatelaine) aan de bel gehad. We hebben het adres van Lotte uitgezocht, telefoonnummers, adres van haar tante en doorgegeven aan de politie. Nouja dat heeft de moeder van Brenda gedaan.

Politie gaat nu uitzoeken wie de voogd is van Lotte. De politie heeft ook nadrukkelijk gevraagd om allemaal te stoppen met bellen en zelf dingen te ondernemen. De politie gaat nu alles uitzoeken en lezen natuurlijk nog steeds mee.

Alle berichten die van Lotte afkomen die één van jullie krijgt, moet doorgestuurd worden naar Brenda (Chatelaine) en die belt alles door naar de politie.

DUS STOP MET BELLEN, ALLES GAAT VIA DE POLITIE ZELF!!
[/quote]

[quote="sjokkemeule schreef:
Ik ben even terug om een hapje te eten en ik heb telefoon gehad van de kerk. De kerk houd zich even afzijdig, want ze hebben hier gelezen, en omdat de politie er ook mee bezig is doen zij even nix. Het lijkt erop dat Lotte niet in levensgevaar is, dus kalm blijven nu enzo. Laten we het nu aan de experts over ok? wij met z'n allen hebben de molen opgesart, laat nu de overheid e.d. de rest doen, die weten echt veel beter wat wel en niet kan. Ok ?

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:20

mijn naam is chanel ik ben een vriendin van lotte thuis. Lachen !! ik horden van mensen op stal dat jullie je nog al zorgen maken om lotte en wat er met haar gebeurt OK dan! . daarom heb ik me ff snle aan gemeld op bokt . en wil ik jullie gerust stelllen dat ik in ieder geval contact met haar heb gehad en dat ik dat nogen keer zal proberen
Laatst bijgewerkt door chanel_16 op 05-06-04 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:22

Chanel_16; lees ajb de berichten die Lotte gisteravond plaatste... we denken dat ze het daar echt niet leuk heeft, en dat het geen gewone vakantie is... ze 'schreewt' om hulp!

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:28

maar ze sturden mij dat als goed was ik heb het net gelezen en schrok er van

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:28

Merens"]
Chanel_16; lees ajb de berichten die Lotte gisteravond plaatste... we denken dat ze het daar echt niet leuk heeft, en dat het geen gewone vakantie is... ze 'schreewt' om hulp!
[/quote]

[quote="chanel_16 schreef:
zei heeft met mij contact op genommen om te zegen dat alles goedmet haar is en dat ze nu gewoon voor 3 weken op vakantie is.met haar vader dat ik me geen zorgen hoef te makendus jullie ook niet en dat als is nu goed met haar. OK dan! ze is nu gewoon op vakntie Cool

Er staat toch dat ze contact heeft gehad?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:29

chanel_16 wanner heb je met haar contact gehad?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:30

Chanel, wanneer heb jij contact gehad met Lotte?

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:33

4 -6 gister heb ik contct met haar gehad ze zein niet met zo veel worden dat het goed was maar zei dat ik me geen zorgen meer hoeften te maken dat ze nu gewoon op vakantie was en dat ik haar wel kon belllen !

Yasmine

Oké, Cody, dankje voor de update OK dan!
Ik had het sinds gisteravond niet meer gevolgd, toen zaten we op 75 pagina's, en nu op 102 Scheve mond

AnneOmie

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat wij ons veel te veel aan het opwinden zijn... Lotte zit daar zeker niet bij een sekte en het heeft niets met Omnicom te maken. Ik heb het gevoel dat haar vader haar en haar broer echt heeft meegenomen om nader tot elkaar te komen Verward Okay de manier waarop is niet goed te keuren en Lotte is ook wel tegen haar zin meegegaan maar aan de andere kant is hij haar vader en zij is minderjarig... Ik denk niet dat de politie hier nog tijd en energie in gaat steken want ze is absoluut niet in levensgevaar

Ik heb zeer sterk het gevoel dat ze over 2,5 week (hoe lang gingen ze) weer terug zijn. Okay Lotte heeft het daar niet naar haar zin maarja ik heb het ook wel eens niet naar mijn zin gehad op vakantie dat ik terug wou en had ook niets te vertellen omdat ik naar mijn ouders moest luisteren... ja haar vader is labiel en wat hij tegen de vader van Nathalie zei is ook niet bepaald normaal te noemen.. Maar hij is wel Lotte's vader en ze zal hem toch ook niet kwijt willen. Ik hoop dat ze echt nader tot elkaar komen in Brazilie en ze allemaal weer veilig terugkomen in Nederland.

En voordat iedereen over mij heen gaat vallen... ik geloof wat Lotte zei en hoe bang ze was.. ik zeg dus absoluut niet dat zij liegt en dat is trouwens ook geen moment in mijn gedachten geweest.. ik heb alleen het gevoel dat wij elkaar gigantisch zitten op te naaien.

Ik vind de laatste berichtjes van Lotte dan ook niet echt overkomen als iemand die in levensgevaar is ofzo.. en waarom zou haar vader haar laten sms-en en op internet laten.. hij zal ook wel weten met wie ze contact gaat zoeken en heeft zelfs het toppic op bokt gelezen.

Lotte meis hou je taai en veilig terugkomen en hou ons op de hoogte!
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 05-06-04 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:35

Ik had weer een PB van Lotte. Ik weet dat je eigenlijk PB's niet openbaar mag maken maar ik doe het toch:

Nu doet die redelijk normaal maar vannochtend was die echt gek!! ik wil echt naar huis mar hoe kan dat gergeld worde? klinkt misschien raar maar ik MOET gewoon verplciht naar nederland zeg maar niet dat ik hier ben en dat me pa nog invloed heeft of dat ik het zelf moet zeggen ze moeten me komen halen dat is het best!! maar ik weet niet wat anders geregeld kan worden? alles is goed! als ik maar hier weg ben.. tis sow eng hier..
weet niet of ik hierna nog reageer moet snel zijn (alweer)

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:38

ik heb net haar vader probeeren te bellen maar die mob doet niks en haar mob ook niet nathalie wil jij tgen lotte dat ik ook op bokt zit mischien kan ik zo contac met haar krijgen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:39

AnneOmie schreef:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat wij ons veel te veel aan het opwinden zijn... Lotte zit daar zeker niet bij een sekte en het heeft niets met Omnicom te maken. Ik heb het gevoel dat haar vader haar en haar broer echt heeft meegenomen om nader tot elkaar te komen Verward Okay de manier waarop is niet goed te keuren en Lotte is ook wel tegen haar zin meegegaan maar aan de andere kant is hij haar vader en zij is minderjarig... Ik denk niet dat de politie hier nog tijd en energie in gaat steken want ze is absoluut niet in levensgevaar

Ik heb zeer sterk het gevoel dat ze over 2,5 week (hoe lang gingen ze) weer terug zijn. Okay Lotte heeft het daar niet naar haar zin maarja ik heb het ook wel eens niet naar mijn zin gehad op vakantie dat ik terug wou en had ook niets te vertellen omdat ik naar mijn ouders moest luisteren... ja haar vader is labiel en wat hij tegen de vader van Nathalie zei is ook niet bepaald normaal te noemen.. Maar hij is wel Lotte's vader en ze zal hem toch ook niet kwijt willen. Ik hoop dat ze echt nader tot elkaar komen in Brazilie en ze allemaal weer veilig terugkomen in Nederland.

En voordat iedereen over mij heen gaat vallen... ik geloof wat Lotte zei en hoe bang ze was.. ik zeg dus absoluut niet dat zij liegt en dat is trouwens ook geen moment in mijn gedachten geweest.. ik heb alleen het gevoel dat wij elkaar gigantisch zitten op te naaien.

Ik vind de laatste berichtjes van Lotte dan ook niet echt overkomen als iemand die in levensgevaar is ofzo.. en waarom zou haar vader haar laten sms-en en op internet laten.. hij zal ook wel weten met wie ze contact gaat zoeken en heeft zelfs het toppic op bokt gelezen.

Lotte meis hou je taai en veilig terugkomen en hou ons op de hoogte!

Ik ben t aan de ene kant met je eens, maar iets zegt mij dat we Lotte hier naartoe moeten halen.
Ik weet ook eigenlijk zeker dat zij over 2,5 week weer thuis is en dat ze niet in levensgevaar is o.i.d. Dat is sowieso uitgesloten. Haar vader doet haar lichamelijk niets aan!!!!
Maar geestelijk? Dat wel!
Ik word bang van Lotte's PB's en berichten, als ik lees dat ze bang is daar, dat ze daar weg MOET..
Maar ik vind het een beter idee als we de politie nu alles laten afhandelen. Zij hebben er meer verstand van en weten wel wat ze moeten doen.
Wij kunnen verder ook niets doen.

Justy

Hoe laat had je die PB gekregen Nathalie? En heb je 'm al naar Brenda gestuurd?

Nathalie

chanel_16 schreef:
ik heb net haar vader probeeren te bellen maar die mob doet niks en haar mob ook niet nathalie wil jij tgen lotte dat ik ook op bokt zit mischien kan ik zo contac met haar krijgen!

Ik heb ook geen contact met lotte helaas. Haar eigen telefoon staat uit en ze heeft ons gevraagt om niet naar haar vader's telefoon te bellen.
Het is dus afwachten wanneer ze weer op bokt kan of eventueel een smsje stuurt!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:40

Justy schreef:
Hoe laat had je die PB gekregen Nathalie? En heb je 'm al naar Brenda gestuurd?

Ik heb deze PB vannacht gekregen, las hem vanmorgen.

Ik moet nu helaas weer gaan werken. Om 5 uur ben ik terug.

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:41

maar de politie doet vrij wijnig aan dit soort dingen ze kunnen niks zo lang jullie niks kunnen bewijsen we zijn nog kinderen mij oom is namelijk politie en die weet er van het is haar vader en hun kunnen haar daar neit weg hallen zonder toeteming van hem ( haar vader)

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:47

Ze is gewoon op vakantie?

Chanel weet je zeker dat ze dat zei?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:47

Nathalie.. ik weet het nou ook niet meer hoor als ik jouw berichten lees dan schrik ik echt.. en als ik dan lees wat ze tegen chanel gezegd heeft Verward Misschien wil ze chanel niet bang maken? Wij weten natuurlijk niet hoe haar vader er aan toe is en als hij echt zo labiel is ja dan zou ik ook niet graag in zijn buurt zijn hoor Bah wat een moeilijke situatie. Konden we die oom maar spreken zodat hij kon zeggen hoe het met Lotte en haar vader gaat.

Nathalie werkse nog en ik wou even zeggen.. let op jezelf anders ga jij hier straks aan onderdoor hoor...