Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:14

irmaz schreef:
Kinke schreef:
Het probleem in mijn ogen is dat via de media nu het idee wordt verspreid dat alle boeren hun dieren iedere dag mishandelen met een veeprikker oid. Net als een paar jaar geleden dat onzin gedoe over de geboortekrik die verboden moest worden.

Eigenlijk is dat beeld gemaakt door Wiersma door het verbod terug te draaien. Daardoor heeft ze mensen het idee gegeven dat het hebben van zo'n veeprikker heel belangrijk voor de agrarische sector is.

Klopt scherp gezien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:15

Kinke schreef:
pien_2010 schreef:
Ik heb hem ook hier zien gebruiken en dat was top en zoals het hoort. Echt als een noodgeval instrument en dan nog heel voorzichtig. Zonder die krik was de koe met kalf zeker overleden. Maar op de boerderij in Nederland werden alle kalfjes zo gehaald en vooral zsm zonder met respect wachten op de persweeën etc en dan voorzichtig ondersteunen zoals ik het hier in Frankrijk zag.

Nou, op deze Nederlandse boerderij wordt een krik ook met verstand ingezet. En wat heeft het voor zin om niet te wachten op een wee? Straks trek je koe en kalf kapot. Maar goed, wij hebben Franse koeien, misschien heeft dat er iets mee te maken ;) Sukkels en lomperiken vind je overal, ook in Frankrijk

Klopt en komt vast omdat jullie Franse koeien hebben _O-

Mjelleke

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:57

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:07

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:41

Mjelleke schreef:
Weer een maatregel om zoveel mogelijk incidenten met asielzoekers te creëren. Ze gaan met ernstige psychoses op straat zetten, en dan maar hopen dat het misgaat.

https://nos.nl/artikel/2538680-opvang-a ... gevaarlijk

Dat hele beleid lijkt steeds meer op pure marketing dan om besturen. Vreselijk.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:54

Ik zocht in mijn oude berichten naar iets anders, maar kwam onderstaande quotes van mezelf tegen :=
Mijn standpunt wbt Wilders is geheel onveranderd, maar ieder sprankje hoop 'dat het nooit zover zal komen' is ondertussen vervlogen :(

Wranglerbutt schreef:
russel schreef:
Nee, Duitsland heeft een totaal ander regeringsstelsel, daar komt de Bondskanselier aan de macht, wordt daar massaal op gestemd, dan kan je een Wilders met zijn PVV aan de macht krijgen.

En wat wil Wilders? De Nederlandse Grondwet wijzigen om het regeringsstelsel te veranderen en de rechten van een deel van de Nederlandse bevolking te kunnen beperken...
Wie kunnen de Grondwet wijzigen? Een meerderheid van Eerste en Tweede Kamer :j
In theorie is het mogelijk dat de PVV-aanhang zal groeien en de PVV ooit een meerderheid in Eerste en Tweede Kamer zal gaan vormen, laten we echter hopen dat het nooit zover zal komen....
27 maart 2014 Wranglerbutt @ [NM] De heer Wilders en zijn uitspraken...

Wranglerbutt schreef:
russel schreef:
Weet jij hoe een wet tot stand komt? En hoe veel tijd daar over heen gaat?

Beter dan de gemiddelde Nederlander, denk ik :D

Het feit dat het moeilijk is, maakt het nog niet onmogelijk.
En het niet serieus nemen wat Wilders uitkraamt, zou IMO pas echt stom zijn; menige strijd is verloren door het onderschatten van de tegenstander.

Niets van wat Wilders zegt is onschuldig of louter grappig bedoeld.
27 maart 2014 Wranglerbutt @ [NM] De heer Wilders en zijn uitspraken...

Wranglerbutt schreef:
Ireentjuh schreef:
Die rechtse partijen hebben allemaal lak aan het dierenwelzijn en milieu.. :( die krijgen echt geen stem van mij :n
Alleen wilders heeft daar volgens mij wat punten voor, :

:n nope niks geen milieu: Meer asfalt, meer industrie, meer luchtverkeer, het groene hart volbouwen... :
Heb net het partijprogramma van de PvdV (Wilders) gelezen :P wat 'n xenofobische simplist zeg :=
24 okt 2006 Wranglerbutt @ [NM] Wat gaan jullie stemmen?

En nog steeds spuit Wilders louter xenofobische simplistische sjit - en hij heeft ondertussen een legertje onbenullige ja-knikkers in de Tweede Kamer én loyale soldaten in het kabinet :roll:

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:50

En weer gestegen in de peilingen, dus een groot deel van de bevolking staat er vierkant achter :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:53

Laten we hopen dat de bezorgde mensen in dit topic het allemaal fout hebben en de PVV het goed doet en dat het allemaal eindigt "en ze leefden nog lang en gelukkig".
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-09-24 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:18

prompter schreef:
En weer gestegen in de peilingen, dus een groot deel van de bevolking staat er vierkant achter :

De partij van Omtzigt verliest een groot deel van zijn aanhang en deze kiezers gaan elders heen. Op zich een kans voor andere partijen om deze naar zich toe te trekken. Maar momenteel lijkt het nergens goed, ze doen niets dan onderling ruzieen i.p.v. problemen op te lossen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:33

Wilders zou bij nieuwe verkiezingen misschien de grootste blijven maar geen enkele zichzelf respecterende partij gaat hier weer mee in zee( hoop ik) nsc valt weg , vvd ? We zien wel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:37

BigOne schreef:
Wilders zou bij nieuwe verkiezingen misschien de grootste blijven maar geen enkele zichzelf respecterende partij gaat hier weer mee in zee( hoop ik) nsc valt weg , vvd ? We zien wel.

In een democratie moet je wel de wil van de kiezers respecteren.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:43

anjali schreef:
BigOne schreef:

Zoals in 1933 in Duitsland de wil van de kiezer werd gerespecteerd?
Het tolereren van intolerante & ondemocratische partijen leidt tot fascisme :\
De PVV = 1 persoon, die al 20 jaar afgeschermd van de maatschappij en het echte leven leeft.

Mensen wéten dat hij liegt, maar toch hebben zij liever hem aan de macht dan fatsoenlijke partijen die in alle realiteit het zoet en zuur eerlijk proberen te verdelen onder de bevolking.

Maar misschien willen die PVV stemmers graag leven in een dictatuur? :?

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:02

anjali schreef:
BigOne schreef:

Als niemand met hem wil regeren dan kun je niemand daartoe verplichten.
Dan krijg je ofwel een patstelling ofwel een zeer waterig compromis tussen alle andere partijen

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:12

anjali schreef:
BigOne schreef:

Dat betekent niet dat de grootste partij per definitie moet regeren. De overgrote meerderheid van de kiezers stemt niet op Wilders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:23

anjali schreef:
BigOne schreef:

Hoezo ? In 77 en 82 werd PvdA de grootste maar belandde in de oppositie. Het voordeel van toen was dat er minder maar grotere partijen waren. Nu zijn er ( vind ik) veel te veel kleine partijen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:49

anjali schreef:
BigOne schreef:

Natuurlijk moet dat.

Ook nu heeft de meerderheid van de Nederlandse kiezers niet op Wilders gestemd en wordt toch opgezadeld met een regering van 'non valeurs'.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:49

anjali schreef:
BigOne schreef:

En, ook handig, de basiswaarden van de democratie. Zoals juridische onderbouwing voor wetten enzo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:53

Het punt is dan ook dat we niet in een democratie maar in een democratische rechtsstaat leven. Dat betekent dat de meerderheid beslist, waarbij ze rekening houden met de minderheid en waar de verhouding tussen overheid en burger in wetten is geregeld, waarbij de overheid zich aan die wetten moet houden.

Het probleem met de PVV is dat ze een minderheid vertegenwoordigen, maar zeggen dat ze namens het volk spreken en zo doen alsof ze een meerderheid hebben. En daarnaast vinden ze het geen probleem om een wet naast zich neer te leggen als hun dat beter uitkomt.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 07:18

juval schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/is- ... beter-van/

gisteren bij Eenvandaag een interessant item over de buitenlandse studenten die hiernaar toe gehaald worden.

Een strengere toelating selectie zou goed zijn.
Ik denk dat je daarmee al het aantal buitenlandse studenten kan verminderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:32

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:08

Karl66 schreef:
Het punt is dan ook dat we niet in een democratie maar in een democratische rechtsstaat leven. Dat betekent dat de meerderheid beslist, waarbij ze rekening houden met de minderheid en waar de verhouding tussen overheid en burger in wetten is geregeld, waarbij de overheid zich aan die wetten moet houden.

Het probleem met de PVV is dat ze een minderheid vertegenwoordigen, maar zeggen dat ze namens het volk spreken en zo doen alsof ze een meerderheid hebben. En daarnaast vinden ze het geen probleem om een wet naast zich neer te leggen als hun dat beter uitkomt.

Ik denk dat PVV met 'het volk' de arbeiders bedoelen, de lagere sociale klasse. Het hele volk is verdeeld in veel groepen, arbeiders, middenstand, elite, boeren etc.. Ik denk dat de 'gewone' (niet gestudeerde) man/vrouw zich meer met Wilders kan associëren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:11

Dat geldt gelukkig niet voor mijn man maar het zou kunnen. Wilders is een meester in het inspelen op de onderbuik emoties en misschien dat mensen die meer praktisch geschoold zijn en werk hebben (gehad) dat minder doorzien. Zou kunnen.
Maar volgens mij zijn er ook veel gestudeerden die op Wilders stemmen . Maar dat zou leuk zijn voor een onderzoekje.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:46

Pas 27731 keer gedeeld, dus ik doe het gewoon nog een keer: https://stukroodvlees.nl/plaatjes-van-d ... 23-de-pvv/

Dat onderzoekje is er!

@juval - klopt wat je zegt. Wat Karl66 ook aangeeft - de stem van “het volk” bestaat niet. En er wordt nu wel een beetje gedaan alsof dat wel zo is (het volk heeft gesproken!)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:24

Nps dank je wel. Inderdaad zijn mensen met weinig theoretische scholing oververtegenwoordigd in de PVV. Enne ik volg dit topic niet altijd. Als ik het gekrakeel vind dan klik ik het weer een tijdje weg!
Dus heb dit dan ook gemist.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:40

De grafieken bevestigen het algemene beeld dat ik heb van een aantal pvv stemmers die ik ook daadwerkelijk spreek. Het zijn mensen die vaak in de knel zitten, verandering in hun situatie zouden willen maar niet altijd weten hoe dat voor elkaar te krijgen.