Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ik denk juist als kinderopvang gratis wordt veel meer mensen gaan werken (kan natuurlijk ook parttime) waarvoor het nu bijna de moeite niet is(hartstikke duur). De vergrijzing drukt ook op de zorg en als er meer mensen werken wordt die druk wat verdeeld. Bovendien zouden mensen eerder aan kinderen kunnen beginnen. Ik vind het wel een goed plan!
[***] schreef:Dat is dus het punt van de rechte partijen, door oa kinderopvang gratis te maken komt er meer geld voor zorg, gaan er meer mensen werken, ook in de zorg.
chevax schreef:in mijn ogen ben je dan niet rijk, hoor. Dan heb je gewoon een goede baan.
Ireentjuh schreef:Die rechtse partijen hebben allemaal lak aan het dierenwelzijn en milieu..die krijgen echt geen stem van mij
Alleen wilders heeft daar volgensmij wat punten voor,![]()
Nadya schreef:[***] schreef:Dat is dus het punt van de rechte partijen, door oa kinderopvang gratis te maken komt er meer geld voor zorg, gaan er meer mensen werken, ook in de zorg.
Hoe komen ze dan aan het geld voor de zorg? Kinderopvang gratis maken kost de regering enorm veel geld. Wat dacht je van de wachttijden om je kind ergens te kunnen plaatsen? Wat dacht je van de kosten voor de tussenschoolse opvang die over een paar jaar verplicht gaat worden voor scholen? En wie wil er in de zorg werken met die hoge werkdruk en (te) lage salarissen?
Ik vind dat hele rijke mensen best hun steentje bij mogen dragen. Daar heb ik totaal geen problemen mee.
[***] schreef:
Robyn schreef:De ouders van een vriendin van mij onderhielden haar paard van de kinderbijslag. Paard stond aan huis (lees dikke villa). Dan zie ik liever iets meer naar de mensen met een laag inkomen gaan.
Ik kan me ook wel vinden in de stelling dat rijke mensen er vaak lang voor gestudeerd hebben. Maar aan de andere kant, Studerende mensen kosten de overheid ook bakken met geld. Daar mogen ze als ze hun opleiding af hebben en daar de vruchten van plukken best wat voor terug doen.
Reem schreef:Ik ben nog aan het twijfelen of ik SP stem, de partij waar ik qua standpunten het meest achter sta, of strategisch op de PvdA.
PvdA zou ik niet zo snel op stemmen, maar liever zij dan de CDA.
Moeilijk..
Machie schreef:Robyn schreef:De ouders van een vriendin van mij onderhielden haar paard van de kinderbijslag. Paard stond aan huis (lees dikke villa). Dan zie ik liever iets meer naar de mensen met een laag inkomen gaan.
Ik kan me ook wel vinden in de stelling dat rijke mensen er vaak lang voor gestudeerd hebben. Maar aan de andere kant, Studerende mensen kosten de overheid ook bakken met geld. Daar mogen ze als ze hun opleiding af hebben en daar de vruchten van plukken best wat voor terug doen.
Doen ze toch ook? Hoe meer je verdient, hoe meer belasting je betaald! Ik ken wel mensen die ik dacht 52% van hun geld naar de belastingdienst moeten brengen! Das meer dan de helft he! Als je minder verdient, breng je ook minder weg. Ik vind het niet helemaal terecht om die mensen dan op alles maar te kortenIk vind het terecht dat er verschil in zit! T zou wat zijn als een loodgieter evenveel te besteden had als een Chirurg..