Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Cyntje

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:07

SP, heb ik al eerder gestemd en zo dacht de stemwijzer er ook over Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:14

[***] schreef:
Ik denk juist als kinderopvang gratis wordt veel meer mensen gaan werken (kan natuurlijk ook parttime) waarvoor het nu bijna de moeite niet is(hartstikke duur). De vergrijzing drukt ook op de zorg en als er meer mensen werken wordt die druk wat verdeeld. Bovendien zouden mensen eerder aan kinderen kunnen beginnen. Ik vind het wel een goed plan!

Ik denk dat de meeste mensen met kinderen al (parttime) werken, aangezien ze ook de huur/hypotheek, twee auto's , vakanties, studies, rekeningen e.d. moeten betalen en da's al duur genoeg. Ik merk juist dat het voor mij een luxe is om niet te hoeven werken. Veel ouders om me heen moeten wel samen werken om de boel te kunnen bekostigen. Ik vind persoonlijk dat kinderen wel iets meer aan de zorg van de ouders overgelaten mogen worden. Daarom ben ik gestopt met mijn jarenlange carriere. Maar ik krijg er niets voor terug, terwijl ik hele lange dagen maak. Al hoewel, ik krijg er heel veel niet materiele zaken voor terug en dat vind ik eerlijk gezegd nog veel belangrijker. Ik kan mijn carriere gelukkig later wel weer oppakken.

En als er meer geld uitgetrokken worden om werken in de zorg wat aantrekkelijker te maken, dan kunnen we die vergrijzing veel beter aan. Maar ja, dat zie ik de rechtse partijen niet doen, hoor. Die richten zich meer op de commerciele bedrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:29

Dat is dus het punt van de rechte partijen, door oa kinderopvang gratis te maken komt er meer geld voor zorg, gaan er meer mensen werken, ook in de zorg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:15

[***] schreef:
Dat is dus het punt van de rechte partijen, door oa kinderopvang gratis te maken komt er meer geld voor zorg, gaan er meer mensen werken, ook in de zorg.

Hoe komen ze dan aan het geld voor de zorg? Kinderopvang gratis maken kost de regering enorm veel geld. Wat dacht je van de wachttijden om je kind ergens te kunnen plaatsen? Wat dacht je van de kosten voor de tussenschoolse opvang die over een paar jaar verplicht gaat worden voor scholen? En wie wil er in de zorg werken met die hoge werkdruk en (te) lage salarissen?

Ik vind dat hele rijke mensen best hun steentje bij mogen dragen. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:47

'Rijke' mensen dragen al een extra steentje bij doordat zij meer belasting betalen. Bovendien, wat is 'rijk'?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:05

Inderdaad, wat is de definitie van rijk?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:58

Ach, als je een hypotheek van 400/500.000 euro kan afsluiten, ben je redelijk rijk naar mijn idee......

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:35

in mijn ogen ben je dan niet rijk, hoor. Dan heb je gewoon een goede baan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:53

Ik zit er zwaar aan te denken om Wilders te gaan stemmen. Wat ik van hem hoor qua standpunten ben ik het heel erg mee eens.
Geen PvdA ofzo, dat in geen geval. Ook geen SP. Denk ook geen VVD, die doen me te weinig aan dierenwelzijn/milieu. CDA gaat ook niet op. GroenLinks dan? Mmm ook niet echt, vind hun ook niet overtuigen. Partij voor de dieren, in m'n hart wel, spreekt me wel aan. Maar is compleet niet realistisch.

Ik weet het in ieder geval nog niet helemaal zeker Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:29

Die rechtse partijen hebben allemaal lak aan het dierenwelzijn en milieu.. Boos! die krijgen echt geen stem van mij
Alleen wilders heeft daar volgensmij wat punten voor, maar ik vind die man wel zo verschrikkelijk dom overkomen! krijg daar een heel eng gevoel bij Scheve mond

Ik ga denk ik SP stemmen (net als een heleboel andere bokkers zie ik *LOL* )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:38

chevax schreef:
in mijn ogen ben je dan niet rijk, hoor. Dan heb je gewoon een goede baan.

Het gaat erom dat je dan financieel redelijk goed zit en dan ben je best 'rijk' (je zit dan al dik boven modaal inkomen, hoor) Ik vind het een goed plan om ouders een bijdrage naar inkomen te laten betalen voor de kinderopvang. Dus als je meer geld hebt, betaal je gewoon meer.

En de Partij voor de Dieren mag van mij echt wel wat zetels hebben, of het nou reeel is of niet, waar ze voor staan. Er mag heel wat meer gebeuren voor dieren in dit land (het liefst in de hele wereld, maar ja).

De rechtse partijen doen geen moer voor dieren en het milieu. Net in het nieuws: we putten onze aarde teveel uit, dieren sterven in snel tempo uit. Daar mag ook wel eens iets aan gebeuren!!

Gelukkig zijn veel mensen hier op bokt dus wel met dit soort dingen bezig Ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:39

Ireentjuh schreef:
Die rechtse partijen hebben allemaal lak aan het dierenwelzijn en milieu.. Boos! die krijgen echt geen stem van mij
Alleen wilders heeft daar volgensmij wat punten voor, Scheve mond

nope niks geen milieu: Meer asfalt, meer industrie, meer luchtverkeer, het groene hart volbouwen... Scheve mond
Heb net het partijprogramma van de PvdV (Wilders) gelezen Tong uitsteken wat 'n xenofobische simplist zeg Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:52

Nadya schreef:
[***] schreef:

Hoe komen ze dan aan het geld voor de zorg? Kinderopvang gratis maken kost de regering enorm veel geld. Wat dacht je van de wachttijden om je kind ergens te kunnen plaatsen? Wat dacht je van de kosten voor de tussenschoolse opvang die over een paar jaar verplicht gaat worden voor scholen? En wie wil er in de zorg werken met die hoge werkdruk en (te) lage salarissen?

Ik vind dat hele rijke mensen best hun steentje bij mogen dragen. Daar heb ik totaal geen problemen mee.

Omdat meer mensen gaan werken krijg je ook meer belasting binnen en het kan nog dubbelop als de mensen die aan het werk gaan voorheen een uitkering kregen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:11

Ik vind het ook prima hoor, om voor bepaalde zaken meer te betalen bij een bepaald inkomen. Alleen het begrip "rijk" is denk ik voor iedereen weer anders. Maar rekening houden met iemand financiële draagkracht (de een wat meer, de ander wat minder), is niet slecht.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:01

[***] schreef:

Omdat meer mensen gaan werken krijg je ook meer belasting binnen en het kan nog dubbelop als de mensen die aan het werk gaan voorheen een uitkering kregen.
[/quote]

Moeten er wel genoeg banen zijn. Ik ben lekker gestopt met werken, heb wel iets belangrijkers te doen tegenwoordig Haha! Haha! Haha! Wist je trouwens dat er weer steeds meer werklozen komen momenteel?

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:45

De ouders van een vriendin van mij onderhielden haar paard van de kinderbijslag. Paard stond aan huis (lees dikke villa). Dan zie ik liever iets meer naar de mensen met een laag inkomen gaan.
Ik kan me ook wel vinden in de stelling dat rijke mensen er vaak lang voor gestudeerd hebben. Maar aan de andere kant, Studerende mensen kosten de overheid ook bakken met geld. Daar mogen ze als ze hun opleiding af hebben en daar de vruchten van plukken best wat voor terug doen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:22

Robyn schreef:
De ouders van een vriendin van mij onderhielden haar paard van de kinderbijslag. Paard stond aan huis (lees dikke villa). Dan zie ik liever iets meer naar de mensen met een laag inkomen gaan.
Ik kan me ook wel vinden in de stelling dat rijke mensen er vaak lang voor gestudeerd hebben. Maar aan de andere kant, Studerende mensen kosten de overheid ook bakken met geld. Daar mogen ze als ze hun opleiding af hebben en daar de vruchten van plukken best wat voor terug doen.

Doen ze toch ook? Hoe meer je verdient, hoe meer belasting je betaald! Ik ken wel mensen die ik dacht 52% van hun geld naar de belastingdienst moeten brengen! Das meer dan de helft he! Als je minder verdient, breng je ook minder weg. Ik vind het niet helemaal terecht om die mensen dan op alles maar te korten Ik vind het terecht dat er verschil in zit! T zou wat zijn als een loodgieter evenveel te besteden had als een Chirurg..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:45

Reem schreef:
Ik ben nog aan het twijfelen of ik SP stem, de partij waar ik qua standpunten het meest achter sta, of strategisch op de PvdA.
PvdA zou ik niet zo snel op stemmen, maar liever zij dan de CDA.
Moeilijk..

Ik precies zo!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:55

Machie schreef:
Robyn schreef:

Doen ze toch ook? Hoe meer je verdient, hoe meer belasting je betaald! Ik ken wel mensen die ik dacht 52% van hun geld naar de belastingdienst moeten brengen! Das meer dan de helft he! Als je minder verdient, breng je ook minder weg. Ik vind het niet helemaal terecht om die mensen dan op alles maar te korten Ik vind het terecht dat er verschil in zit! T zou wat zijn als een loodgieter evenveel te besteden had als een Chirurg..

Ben ik helemaal mee eens.
Ik weet overigens nog niet waar ik op ga stemmen.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:01

Ik ga voor groenlinks of PvdA stemmen, weet nog niet zeker welke want ik wil wel dat PvdA boven CDA uitkomt maar groenlinks is meer van mijn standpunten.

En dat van dat rijke meer moeten betalen vind ik ook dat ze dat al doen bij de belasting dat hoeft niet overal! Die mensen werken (meestal) ook hard voor hun geld, en wie heeft er nog zin om rijk te zijn als je op alles veel meer moet betalen dan degene die minder financiële draagkracht hebben.
Dus iedereen moet wel belasting betalen berekend via hun financiële draagkracht maar om nou voor alles meer te moeten betalen vind ik een beetje l*llig.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:06

Ik ben er gewoon nog niet uit... Uit de stemwijzer kwam:
1. ChristenUnie
2. Partij voor de Dieren
3. SP

Nu zijn er bij christenunie een paar standpunten waar ik het he-le-maal niet mee eens ben... Daarom zou ik dat niet willen stemmen. Partij voor de Dieren, ja sorry, maar dat klinkt ook niet echt als een politieke partij die ons land wel even zal gaan besturen.. Dus ik denk dat het toch SP word... hoewel ik er nog steeds niet uit ben Clown

Iemand nog tips voor mij?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:24

Sorry maar nederland moet ontzettend veranderen. De zorg is ontzettend omhoog gegaan met het bedrag maar wat je er tegenwoordig nog voor krijgt is om te huilen. Ik heb nu heel veel zorg nodig en moet meer dan de helft allemaal zelf betalen. Ik heb taxi-vervoer nodig maar de mensen hogerop hebben bedacht dat alleen nog mensen die in een rolstoel zitten, chemo-of bestralingstherapie of een nierdyalise moeten ondergaan nog recht hebben op taxivergoeding. Ik kan lopen dus ik heb het volgens hun niet nodig. Door dit allemaal houdt het in dat ik per maand 200 euro overhoud om de boodschappen (2 pers.)te doen en dat is het. Goh wat zijn we goed bezig in nederland. Van de week sprak ik een taxi-chauffeur die vertelde dat hij een vrouw van 85 op krukken naar het ziekenhuis moest brengen, ze kreeg dit niet meer vergoed want ze had geen last van bovenstaande. Heb een tijd fysiotherapie gehad maar kreeg maar 9 behandelingen vergoed en moest de rest allemaal zelf betalen.

Verder ben ik er nog niet uit op wie ik zal gaan stemmen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:32

Er kwam bij mij net uit groep wilders. Of ik het er al mee eens ben dat weet ik nog niet.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:07

Hmm rare stemwijzer:

1. Geert Wilders
2. Lijst 5 Fortuyn
3. 1NL
4. CDA

Heb altijd VVD gestemd, maar dat bungelt onderaan met de PvdA Verward En vind Wilders een vreselijke man.

Ik ga denk ik maar strategisch CDA stemmen, want alles is beter dan Bos.
En Bos beter dan SP Tong uitsteken

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:20

ik ga voor SP of groenlinks,daar ben ik nog niet helemaal uit...
[edit]de stemwijzer denkt er hetzelfde over,met SP op plaats 1...

Ik denk dat ik uiteindelijk voor groenlinks ga,ik vind SP niet meer wat het geweest is.