De Britse Charlotte Dujardin heeft een ticket voor de finale van de wereldbekerfinale dressuur weten te bemachtigen. In het zadel van Valegro (v. Negro) zal zij in Lyon (17 t/m 21 april) een poging doen om haar eerste wereldbekertitel binnen te halen. Zij zal het onder andere op moeten nemen tegen titelverdedigster Helen Langehanenberg met Damon Hill (v. Donnerhall).
Dujardin won dan wel de kwalificatiewedstrijd tijdens Olympia, Londen (en zette daar gelijk een nieuw wereldrecord van 93,975 procent) en de wedstrijd tijdens Jumping Amsterdam, maar dit was net niet voldoende voor een rechtstreekse plaatsing. Daniëlle Heijkoop met Kingsley Siro (v. Gribaldi) stootte haar net van de tiende plaats, waardoor Heijkoop wel automatisch deel mag nemen aan de finale en Dujardin niet. Dujardin's enige hoop was dus de wildcard en die is nu binnen.
Naast Heijkoop is onder andere ook Edward Gal met Undercover (v. Ferro) van de partij.
Tja, ik heb een dubbel gevoel. De plaatsing is via een van te voren bekend aantal wedstrijden, als je er teveel laat schieten vind ik het niet meer dan terecht dat amazones als Danielle gaan.
Dat Charlotte en Valegro qua prestatie daar thuis horen is buiten kijf. Ze is de te kloppen combinatie daar.
Aranel
Geplaatst: 01-04-14 21:13
Wat een strijd zal dat worden tussen Helen en Charlotte Ik denk dat Edward blij mag zijn als hij derde wordt.
Ik meende trouwens dat de wereldbeker ook het grote doel was van een zekere Mattias?
En gaan we Adelinde en Parcival nog in de ring zien, of heb ik iets gemist ? Ze is al lang niet gestart
Aranel
Geplaatst: 02-04-14 07:34
Adelinde doet niet mee
welshfan97
Geplaatst: 02-04-14 07:40
Licht het aan mij of is dit een beetje oneerlijk. Ja ze rijdt super maar ze stond nu eenmaal op plaats 11 en er mochten er 10 door. Zou ik ook wel willen zo, me niet selecteren omdat ik niet genoeg wedstrijden ben gestart en daarom te weinig punten en dan toch nog door mogen naar de finale :S Al rijdt ze natuurlijk wel super en is het een feest voor het publiek om naar haar te kijken.