Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:46

echwel, ben jij op een missie ofzo? Ik moest echt even lachen hoor, van je opsomming. Je hebt ze mooi onder elkaar gezet en iedereen kan nu lezen dat het klopt wat PVD schrijft :D Goed, 2 pony's en een paard is later even samengevat als "3 pony's", maar aantallen blijft hetzelfde. En ja, ze was haar vogeltje vergeten te noemen. Ai, dat is echt iets om haar kwalijk te nemen :=

Ik weet niet wat ik er van moet vinden eigenlijk, ik ken haar niet en heb verder nooit wat van de oplichtpraktijken meegekregen. Ik weet niet in hoeverre ze zwart gemaakt is en dat kan heel hoog oplopen. Maar als iets heel erg vaak voor komt, dan moet er ook wel weer een kern van waarheid in zitten. Ach, ik weet eigenlijk niet waarom ik hier reageer, ik kan en wil niemand beschuldigen, ik lees hier negatieve en toch ook positieve reacties.

Ik vind wel (en ja, dat is eigenlijk de reden dat ik hier toch wat neerzet) dat sommigen hier wel héél ver doordraven. Kijk naar echwel, het complete topic wordt uitelkaar geplukt om "bewijzen" onder elkaar te leggen dat TS zichzelf tegenspreekt. Goeiedag, niets anders te doen? Als er dan inderdaad leugens naar boven komen, dan is de moeite niet voor niets geweest, om het even stom te zeggen. Maar het komt er zelfs op neer dat TS gewoon zichzelf NIET tegenspreekt en dat echwel eigenlijk een beetje teveel doordraaft en voor schut staat :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:51

Ik begrijp het wel want het staat er wel wat verwarrend. Het hele topic doorspitten.. je kijkt gewoon alleen naar de berichten die zij geplaatst heeft (door op geplaatst te klikken), zoveel tijd zal het niet gekost hebben.
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 12-09-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:57

abba schreef:
Sorry maar ik word hier niet goed van..... :O

Vóór het verhaal over het veulen (van Meganyr) dat zo goed was opgevangen door PVD (wat normaal is want daar kreeg ze voor betaald) was het één en al aanval en daarna is iedereen 'bijna' verontschuldigend naar PVD toe?? Misschien zouden ALLE bokkers gewoon eerst na moeten denken voor ze 'sterk' reageren op een zo beladen onderwerp als verwaarlozing en dierenmishandeling.

...

Een aantal verontschuldigingen zou ik inderdaad niet vinden misstaan :).

Dit laat maar weer zien dat we toch op onze paarden gaan lijken: we zijn ineens kuddedieren geworden.
Allemaal achter elkaar aan hollen en maar denken aan de rook en het vuur.

Ik vind een medium als Bokt wel de laatste plaats waar reputaties gemaakt en gebroken mogen worden. De enige referentie die we hebben van een 'persoon' is een profiel en een Boktnaam. Iedereen kan zich aanmelden en roepen wat hij wil.

Bokt is geweldig om van te leren, ervaringen uit te wisselen. Daarom kom ik op Bokt, om te LEREN over paarden en paarden houden. Ik lees hier inzichten die ik anders niet zo gauw zou tegenkomen en kan daarmee mijn eigen visie vormen. Dáár is een forum voor, en niet om mensen op te hemelen óf te kleineren.

Er zijn inmiddels bijna 10 pagina's volgepraat over dit verhaal. Voor zover ik kan afleiden zijn er welgeteld 3 (misschien 4) mensen zijn die M.b. persoonijk kennen, waarvan er 2 positief zijn.

Nogmaals, het is allemaal speculeren en een mening baseren op een paar letters op een scherm. Daarmee maak je mensen kapot en dat mag niet zo gebeuren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:59

Echwel schreef:
Soms weet iemand zelf de aantallen niet meer

potverdikkie @ [VN] Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter
Citaat:
Nee, het artikel klopt inderdaad niet.
Er staan nog 2 pony's en 1 paard. Deze worden nog gewoon verzorgt. Worden 's morgens buiten gezet en 's avonds weer binnen gehaald. Tenzij het mooi weer is, dan blijven ze lekker buiten zoals altijd.

Honden zijn er al helemaal niet, enkel een hond van mijn huurbaas.

Zeker geen 10 katten, er lopen er nog 5 die 2x daags te eten krijgen en net als andere boerderij katten hun leven hebben daar. Houdt niet weg dat ik ze wel degelijk ophaal zodra hun REN klaar is.

Verder zijn er geen dieren aanwezig. Dus aantijgingen over sterk vermagerde dieren en de gehele lijst is volkomen uit de lucht gegrepen.

potverdikkie @ [VN] Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter
Citaat:
Ze zijn niet achtergelaten dus.......... pffffffff
5 katten, 0 honden en 3pony's

Is wel een ander aantal.

Wat is de waarheid????

Citaat:
Welke andere dieren? Ik heb enkel de honden en mijn katten nog. Owja! en Lucky mijn vogel!

Citaat:
Ik vraag mij dus ook af waar het verhaal over uitgemergelde dieren vandaan komt. En dat meen ik.
Ik heb inderdaad de handdoek in de ring moeten gooien, het was niet meer op te brengen. Ja de kosten werden te hoog, had teveel opvangpaarden die uiteraard niets opbrachten. Dit is een keujze van mijzelf geweest en had veel eerder paarden moeten gaan plaatsen. Mijn fout. Daarnaast maakte alle internet verhalen het exploiteren van de stal er niet gemakkelijker op.
Alles is wat de dieren betreft netjes afgehandeld. De pensiongasten hebben inmiddels een nieuwe plaats, alle HACH dieren zijn geplaatst bij particulieren. GEEN ENKEL DIER IS NAAR DE SLACHT.

Op dit moment heb ik nog 4 honden, 5 katten en 1 vogel.

De katten is nog even een probleem, maar kunnen nog even blijven lopen. Ze kunnen gewoon de stallen in, en nogmaals ze worden gewoon verzorgd

Citaat:
Als eerste Abba, nog nergens ben ik bij een instantie beschuldigd van dierenverwaarlozing. Nergens kan men ook foto's tonen dat dit zo zou zijn. De 3 pony's die er nu nog staan zijn in beslaggenomen om geveild te worden, dat werkt nu eenmaal zo bij een failliesement. Ze zijn dus niet in beslag genomen door een dierenbescherming of wat dan ook, maar door de curator. Echter in overleg proberen de vorige eigenaar en ik tot een overeenkomst te komen met de curator dat zij ze over mag nemen.

Wat het veranderde aantallen van dieren????
-ik heb 4 honden en deze zijn bij mij
-1 vogel die is bij mij
-5 katten en die lopen inderdaad nog op stal en worden dagelijks verzorgt.

Vind eens een post waarin ik anders beweer.

Er zal een rechtzaak komen ja, maar enkel betreffende mijn failliesement. Niet wegens dierenverwaarlozing.
Dus voor de rechter hoef ik niet mijn onschuld te bewijzen.

Dit bmijft maar opgeblazen worden, en ja, ik zal zo foto's maken met de datum van vandaag van de dieren. En ik zou eens graag foto's willen hebben van mijn o zo vreselijk verwaarloosde dieren.
Waarom kan de BLID deze niet overhandigen? omdat deze er niet zijn!!

Je hebt het erover dat ik open en eerlijk moet zijn, nu dat ben ik of je het geloofd of niet.

Het staat er toch heel duidelijk...
Die 5 honden zijn nooit gestald geweest op de manege en kunnen daarom ook nooit daar achtergelaten zijn ;)

Dit is nu wat men zwartmaken noemt. Iets aan blijven halen terwijl het er heel duidelijk staat...

Ik schrok toen ik hoorde dat het om PVD ging. Bij mij gaat het er ook niet in, opknappen en verwaarlozen :n

M.b., ik ken je niet persoonlijk, ook niet via pb, maar ik wil je heel veel sterkte wensen!!! Ik weet in elk geval uit eigen ervaring wel dat de media verhalen altijd ontzettend opblazen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:00

M.b. , waaaarom in vredesnaam ben jij met je hoofd op de nationale tv gekomen onder de naam Liesbeth van Meeren?? Iedereen herkent je toch.... dat had je toch kunnen weten?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:02

Meganyr schreef:
abba schreef:
Sorry maar ik word hier niet goed van..... :O

Vóór het verhaal over het veulen (van Meganyr) dat zo goed was opgevangen door PVD (wat normaal is want daar kreeg ze voor betaald) was het één en al aanval en daarna is iedereen 'bijna' verontschuldigend naar PVD toe?? Misschien zouden ALLE bokkers gewoon eerst na moeten denken voor ze 'sterk' reageren op een zo beladen onderwerp als verwaarlozing en dierenmishandeling.

...

Dit laat maar weer zien dat we toch op onze paarden gaan lijken: we zijn ineens kuddedieren geworden.

Ik vind een medium als Bokt wel de laatste plaats waar reputaties gemaakt en gebroken mogen worden. De enige referentie die we hebben van een 'persoon' is een profiel en een Boktnaam. Iedereen kan zich aanmelden en roepen wat hij wil.

Bokt is geweldig om van te leren, ervaringen uit te wisselen. Daarom kom ik op Bokt, om te LEREN over paarden en paarden houden. Ik lees hier inzichten die ik anders niet zo gauw zou tegenkomen en kan daarmee mijn eigen visie vormen. Dáár is een forum voor, en niet om mensen op te hemelen óf te kleineren.

Er zijn inmiddels bijna 10 pagina's volgepraat over dit verhaal. Voor zover ik kan afleiden zijn er welgeteld 3 (misschien 4) mensen zijn die M.b. persoonijk kennen, waarvan er 2 positief zijn.

Nogmaals, het is allemaal speculeren en een mening baseren op een paar letters op een scherm. Daarmee maak je mensen kapot en dat mag niet zo gebeuren.

Wat verwacht je dan als er zo´n nieuwsbericht komt? Dat iedereen meteen denkt dat het niet klopt? Zo raar is het niet dat er zulke reacties komen..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:04

Liezel1 schreef:
M.b., waaaarom in vredesnaam ben jij met je hoofd op de nationale tv gekomen onder de naam Liesbeth van Meeren?? Iedereen herkent je toch.... dat had je toch kunnen weten?

Heeft ze al uitgelegd...
Kun je nu echt niet met iets beters komen??

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet geloof ik...
Heb je zelf iets op je kerfstok staan ofzo??

Edit:
Mijn mening is dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is...
Dus laat iedereen maar met bewijzen komen ipv dat PVD dat moet doen :j

noudy

Re: Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:11

Ik geloof ook weinig van het nieuwsbericht, ja dat ze over de kop is gegaan, maar dat zegt ze zelf ook al.
Maar verwaarloosde paarden,honden en katten dat gaat er bij mij niet in en geloof ik ook zeker niet.
Wens je iig sterkte met de situatie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:17

Citaat:
Op een manege in Moerkerke Damme heeft dierenactiviste M.B. deze week enkele sterk vermagerde dieren achter gelaten.

Dit konden we uit goede bron vernemen. De activiste had al een paar jaar haar intrek genomen op een manege aan de Middelburgsesteenweg in Damme, maar de rekeningen van huur bleven onbetaald. Ook leveranciers van dierenvoeding kregen hun facturen niet betaald. Verder onderzoeken door de media, brachten eerder dit jaar aan het ligt, dat M.B. in Nederland stond aangeschreven als een oplichtster, en daardoor was uitgeweken naar België, om hier een nieuwe start te maken.
De dierenactiviste was ook voor BLID geen onbekende. Vorig jaar liet ze haar nog aansluiten bij de vzw. Maar heel vlug werden haar bedoelingen al ontdekt en werd ze aan de deur gezet. Via de vzw was het haar bedoeling, om op een goedkope manier paarden op haar manege te krijgen. Één keer had ze zonder medeweten van het bestuur van BLID, een hulpbehoevend paard naar haar manege overgebracht, door in te praten op de eigenares van het paard, terwijl haar taak enkel was informatie te verzamelen over deze gemelde toestand aan de vzw. Na haar vertrek bij BLID, richtte ze de organisatie H.A.C.H. (Help And Care Horses) op.

Deze week heeft de dierenactiviste alle toegangssleutels van de manege moeten overhandigen aan de gerechtsdeurwaarder, en is ze vertrokken zonder zich te bekommeren over de 10 katten, 2 honden en 3 paarden allen in een magere toestand. De politie heeft klacht genoteerd van de achter gelaten dieren. De paarden zijn ondertussen op een weide gezet en verder deze week zal worden uitgemaakt wat er met de dieren gaat gebeuren.

Update 21u35

In de vooravond is onze informant te weten gekomen, dat de drie paarden zijn overgenomen door de vorige eigenaar. Indien nodig had BLID ook al een onderkomen gevonden. Het zouden enkel nog de katten zijn, die een opvang kunnen gebruiken.

Leest die informant mee op Bokt.nl of zo? _O- :')

Allereerst vind ik het hele artikel van de BLID uiterst tendentieus: er is sprake van 'een informant' 'uit betrouwbare bron'...

Verder snap ik niet waarom de BLID zo uitgebreid uit de doeken doet dat de rekeningen niet betaald zijn (wat overigens bij het gemiddelde faillisement het geval is, maar goed.)
Dat M.B stond aangeschreven als oplichtster is ook suggestief, is ze veroordeeld als oplichterster of niet? In het laatste geval is er hier toch sprake van een gevalletje laster.

Citaat:
Één keer had ze zonder medeweten van het bestuur van BLID, een hulpbehoevend paard naar haar manege overgebracht, door in te praten op de eigenares van het paard, terwijl haar taak enkel was informatie te verzamelen over deze gemelde toestand aan de vzw.

Tja, dit staat er nu als regelrechte misdaad, maar wij weten de omstandigheden niet dus in mijn ogen is niet op te maken of mevrouw hier zo slecht heeft gehandeld... Ik vind het ook vreemd dat een interne kwestie, feitelijk een geschil over de juiste procedure tussen M.B en de BLID breed wordt uitgemeten om haar in kwaad daglicht te stellen.

Ik kan niet oordelen over of M.B. goed of fout gehandeld heeft in dit topic (en ook niet in eerdere gelegenheden die nu opgerakeld worden) want ik ken de feiten niet, maar ik zie ook geen aanleiding om op grond van een dergelijk insinuerend verhaaltje van een officiele dienst iemand zwart te maken.

Mijn vraag: ligt er wel of geen officiele klacht over verwaarloosde dieren? Dat is dan zeker niet via de BLID gegaan, aangezien zij het uit tweede hand moeten vernemen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:20

GamblersCup schreef:
Jemig, nog zo eentje...

Le-Zen!

In allereerste instantie werd er gezegd, dat er helemaal geen honden zijn.
Verder zegt ze dat die 3 pony's van haar zijn en dat ze die nog heeft, maar die waren toch naar hun eigenaren?
Of zijn er nu 3 pony's van haar zelf en 3 die naar hun oude eigenaren of andere eigenaren zijn gegaan?
Dan zouden dat namelijk best de verwaarloosde dieren kunnen zijn.

Verder GamblersCup, vind ik het niet netjes hoe je hier reageert. Volgens mij stel ik iedere keer gewoon geïnteresseerde vragen om een beetje meer van de waarheid aan het licht te krijgen, dus snap niet waar je flauwe reactie vandaan komt.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:26

saskiakefie schreef:
Meganyr schreef:

Wat verwacht je dan als er zo´n nieuwsbericht komt? Dat iedereen meteen denkt dat het niet klopt? Zo raar is het niet dat er zulke reacties komen..

Precies Saskiakefie, zo'n nieuwbericht zou helemaal niet op Bokt moeten verschijnen.
Het bericht is (daar zijn we het nu allemaal wel over eens denk ik) idioot overdreven en alleen de titel al is provocerend. Het bericht heeft precies de reacties gewekt die je verwacht bij zo'n tekst, en juist DAT zou niet mogen op een forum.

Het gaat hier om een persoon, niemand kent de precieze situatie en tóch willen we er allemaal wat over zeggen. In zo'n geval is interet heel gevaarlijk en gemeen.

M.b. kiest ervoor om zich te verdedigen hier, wat haar siert. Ze probeert open en eerlijk ieders vragen te beantwoorden. Maar ik weet niet of het handig is, je doet het tóch nooit goed. Één spelfout en mensen hebben hun conclusies alweer getrokken.

Misschien is het beter dit soort topics, die over mensen gaan, op slot te doen. Laat M.b. haar reputatie zelf weer opbouwen in het échte leven zonder dat ze ook nog eens hoeft op te boksen tegen de verdachtmakingen op internet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:29

Tendance ik heb geen zin om terug te lezen, maar ik dacht dat Potverdikkie het had over haar ponys, die zo mogelijk terug konden naar hun vorige eigenaren?

En kennelijk hebben die ponys het geluk dat die ze terug kon nemen, alles fijn geregeld lijkt me, een faillisement gaat trouwens niemand in de kouwe kleren zitten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:32

randalinpony schreef:
Tendance ik heb geen zin om terug te lezen, maar ik dacht dat Potverdikkie het had over haar ponys, die zo mogelijk terug konden naar hun vorige eigenaren?

En kennelijk hebben die ponys het geluk dat die ze terug kon nemen, alles fijn geregeld lijkt me, een faillisement gaat trouwens niemand in de kouwe kleren zitten.

Dat begreep ik in eerste instantie ook, maar nu begrijp ik, dat de paarden nog op die stal zijn en gewoon tijdelijk door iemand anders verzorgd worden.
Gewoon een duidelijk antwoord, dat is het enige wat ik vraag.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:33

Meganyr schreef:
Citaat:
Het gaat hier om een persoon, niemand kent de precieze situatie en tóch willen we er allemaal wat over zeggen. In zo'n geval is interet heel gevaarlijk en gemeen.

Ik ben zo razend benieuwd wie die betrouwbare bron van de BLID is... En waarom die zulke dingen over de persoon in kwestie uberhaupt publiceren... En inderdaad, bokt heeft er vaker een handje van om berichten van dit kaliber op hun voorpagina te plaatsen en daarmee een podium te bieden voor zwartmakerij, modder gooien en heksenjachten...

Nogmaals, ik weet niet of M.B. goed of fout gehandeld heeft in dit verhaal, daarvoor zijn helemaal geen feiten bekend...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:38

Meganyr schreef:
Precies Saskiakefie, zo'n nieuwbericht zou helemaal niet op Bokt moeten verschijnen.
Het bericht is (daar zijn we het nu allemaal wel over eens denk ik) idioot overdreven en alleen de titel al is provocerend. Het bericht heeft precies de reacties gewekt die je verwacht bij zo'n tekst, en juist DAT zou niet mogen op een forum.

Volgens mij is Bokt niet alleen een discussieforum, maar ook een informatieforum.
Als dit soort berichten gepubliceerd zijn en te maken hebben met paarden, dan zijn ze hier toch heel goed op hun plek?

Meganyr schreef:

Maar wel het medium, dat tegenwoordig tot de norm behoord. En als er goede dingen op staan of dingen, die met mensen te maken hebben, die niet bij je bekend zijn, hoor ik niemand klagen en nu wel.

Meganyr schreef:
M.b. kiest ervoor om zich te verdedigen hier, wat haar siert. Ze probeert open en eerlijk ieders vragen te beantwoorden. Maar ik weet niet of het handig is, je doet het tóch nooit goed. Één spelfout en mensen hebben hun conclusies alweer getrokken.

Misschien is het beter dit soort topics, die over mensen gaan, op slot te doen. Laat M.b. haar reputatie zelf weer opbouwen in het échte leven zonder dat ze ook nog eens hoeft op te boksen tegen de verdachtmakingen op internet.

Ze maakt toch zelf de keuze zich hier te verdedigen?

Sempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:43

Hey seg, hallooo !!! Ik vind dat iedereen die een probleem heeft, gewoon maar eens met haar moet afspreken mens tegen mens en zo eens heel het verhaal aanhoren. Dat van de dierenbescherming weet ik ook nog maar pas, maar ik weet een lange tijd terug had ze ook een probleem met een man uit NL ofzo ivm een hengst.

En ik kan dit ENKEL maar als WAARHEID langs M.B. haar kant bestempelen. WANT ik ben nog mee geweest met haar naar haar advocaat om de papieren van lieve Kwenta te gaan halen en om een papier in te zien van de zwarte merrie die te koop was. Ondanks dat het mijn zaak niet is, mocht ik het fijne van het verhaal weten, ook van de advocaat zelf.

Ik kan nogmaals enkel zeggen dat M.B. haar hartje wel degelijk op de juiste plaats heeft, misschien komen deze problemen doordat ze teveel hooi op de vork neemt, maar ze bedoelt het ABSOLUUT niet verkeerd met de mensen en de paarden. Wie weet hoeveel bokkers zijn er wel niet onder ons die hun paarden NIET optimaal verzorgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:54

potverdikkie schreef:
Arabesk schreef:

Nou dan neem je toch tijdelijk een andere naam aan?

>;) :roll:

http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/17 ... en-totilas

Aja, dat werd ook gelijk in het negatieve getrokken. Het grappige is ook in deze situatie dat er wel degelijk bekend was bij de omroep dat er problemen waren omtrent mijn persoonlijke ik.
Heb misschien niet slim gehandeld in deze kwestie, echter als geen van de andere beheerders het lef had om voor de camera te komen, en ik niet vond dat ik al die leden die er op dat moment waren in de steek kon laten na onze oproep om massaal de pers aan te schrijven was ik weer de pineut.

Maar ik kan je nu vertellen..........Toen was ik bang dat mijn naam gezegd zou worden omdat deze al lekker besmeurd is op het internet. Liebeth was ik ja, en mijn verzonnen achternaam hebben de redactie en ik samen bedacht. Maar .......ik ben trots op mijn naam, en de eerste die ik echt opgelicht heb moet zich maar eens gaan melden. Ik ben blij dat ik mezelf nu eens kan verdedigen, en zal daar ook zeer zeker gebruik van maken!!

Meldt zich!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:57

Vertel..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:17

Die arme ouwe Kwenta, moest die nou nog zo nodig worden verkocht? Toen ik die zag in dat dorp tegen de Belgische grens was er zo lang geen smid bij geweest dat de tenen al wel in Belgie stonden. Dat was trouwens op een stal waar M.b. ook weggestuurd is omdat ze in de kantine was gaan wonen tegen de afspraken in. En toen nog even op een camping en daarna ging het helemaal mis op die stal en verhuisde het hele circus weer.

_BubbleGum_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:28

potverdikkie schreef:
geerke schreef:
ik ken het gevoel dat je alles wilt redden....ik heb een vriend die mij regelmatig terugfluit.
Anders had ik vermoedelijk in dezelfde situatie gezeten als jij.
Het is moeilijk om rationeel na te denken als er weer een uitgemergelt paard je pad kruist.
Ik weiger ook te geloven dat jij je dieren verwaarloosd hebt....dat gaat niet samen....redden en laten verhongeren.

Dank je Geerke!

Amen!
Dat lijkt mij inderdaad ook niet samen gaan.
Je zal echt wel fouten hebben gemaakt , wat je ook toegeeft maar ach ..
Wie maakt tegenwoordig GEEN fouten ?!
Geen vermagerde/verwaarloosde dieren en een rekening van een leverancier die niet betaald is :
Leg ik niet wakker van , heb zelf ook torenhoge schulden :Y)
Bovendien als jou naam zo zwart gemaakt is , had de leverancier ook na kunnen denken bij
wie hij de spullen afleverde!

Vind het wel godsgeklaagd dat iemand via internet zo gruwelijk zwart word gemaakt.
Verzamel jullie en ga bij haar op de stoep staan.

Get A life !

Sempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:31

Lovely, NIETS over Kwenta zeggen wat NIET klopt he. Ik was de nieuwe eigenares van haar, Ik gaf haar een goede blijvende thuis en als dank kreeg ik haar veulentje ook nog van M.B. , omdat Kwenta al wat leeftijd had en als ik haar ooit moest afgeven, dan heb ik haar veulentje nog. Als je wil zend ik foto's hoe t gaat met t veulen en het enige dat gekocht was van M.B. , was dat jong zwart paard. Niet Kwenta of der veulen. M.B. had er al bang voor dat ze geen goede thuis zou vinden en ik heb toen bij haar langs geweest en kennis gemaakt met Kwentatje en der veulen. En zo heb ik hun een goede thuisje gegeven. Als ik nieuws had, nam ik direct kontakt op met Bartels zodat zij ook wist hoe t gaat met haar.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:31

Inderdaad Lovely, de uitdaging vanuit PVD staat, dus ik denk, dat het dan toegestaan moet zijn, dat je het probleem hier op bokt verwoord.
Wel knap, dat je ervoor uit durft te komen!
Positief bedoelt hoor!

Verder wordt er gezegd, dat PVD ook lijdt onder het faillisement...
Mijn mening over dit soort zaken is:
Je weet, dat je geen geld moet uitgeven, dat je niet hebt, dus ben je zelf schuldig aan hetgeen je daarbij voelt. Dat je je min voelt snap ik, maar daar heb ik geen medelijden mee.
Wel heb ik medelijden met de gedupeerden! En daar wordt mijns inziens te weinig aandacht aan besteedt.
Deze mensen willen ook graag beleg op hun boterham.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:40

Sempie schreef:
Lovely, NIETS over Kwenta zeggen wat NIET klopt he. Ik was de nieuwe eigenares van haar, Ik gaf haar een goede blijvende thuis en als dank kreeg ik haar veulentje ook nog van M.B. , omdat Kwenta al wat leeftijd had en als ik haar ooit moest afgeven, dan heb ik haar veulentje nog. Als je wil zend ik foto's hoe t gaat met t veulen en het enige dat gekocht was van M.B. , was dat jong zwart paard. Niet Kwenta of der veulen. Bartels had er al bang voor dat ze geen goede thuis zou vinden en ik heb toen bij haar langs geweest en kennis gemaakt met Kwentatje en der veulen. En zo heb ik hun een goede thuisje gegeven. Als ik nieuws had, nam ik direct kontakt op met M.B. zodat zij ook wist hoe t gaat met haar.

Oh en wat klopt er dan niet? Toen ik daar was stond dat dier op onmogelijk lange voeten en kon volgens MB niet zo goed bekapt worden terwijl de eigenaar (!) en de vorige smid beide zeiden dat dat nooit een probleem was geweest. Net zo goed als dat er paarden op een dikke laag stront stonden omdat ze zogenaamd niet tegen het hooi konden. Dan was er ook nog dat Vaillant (zei ze) veulentje dat haar de stal uitjoeg. Daarom moest die ook maar op stront staan. En zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:45

Even voor alle mensen die willen gaan beweren dat ik dingen verzin, of lieg of me bemoei met zaken waar ik niks mee te maken heb: ik ben op de stal geweest in het Brabantse Achtmaal, mijn paard heeft daar een week gestaan en die heb ik vervolgens weer heel snel naar huis gehaald omdat er slecht voor gezorgd werd. Dat geintje heeft mij een buitenproportioneel bedrag gekost, maar ik kon het missen en wilde alleen nog mijn paard uit de ellende weg hebben.
Als er mensen zijn die mij niet willen geloven, dan is dat prima, maar zeg niet dat ik lieg want dat doe ik niet.

Sempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:46

Hoe lang is dat dan geleden? Ik heb géén problemen met haar gehad bij de hoefsmid. En ze sprong met haar bijde benen de lucht in en bokte na enzovoorts bij mij thuis. Ze had zich goed herpakt. In het begin mocht ik van Kwenta ook niet zomaar aan haar achterbenen komen om te borstelen, maar na een tijdje als ze mij gewoon was, mocht ik het wel probleemloos. Het was een dame met een eigen willetje en daar had ik respect voor. En haar hoeven nogmaals, waren bij mij probleemloos bekapt en stonden er netjes bij. En toen ik bij haar langs ging heb ik ook de stallen gezien en ik zag geen enkel op puur mest staan. Ik ken zelfs gewone mensen die hun stal niet uitmesten maanden aan een stuk. Dat vind ik pas erg... en dan spreek ik over kennissen van mij.