Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystall

Re: Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:28

Jee ik kan me zo kwaad maken omdat soort mensen. Wat bezielt ze zeg!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:31

Tendance schreef:
Ik heb een vraag voor M.B.
Van wie zijn de paarden op de foto en weet deze persoon, dat je foto's van zijn of haar paarden op internet zet als zijnde jouw paarden?
En heb je ook een foto van de 3 paarden in kwestie?

Dit zijn mijn pony's, deze gaan overigens ook naar een nieuwe eigenaar. Dus heb geen toestemming nodig van een ander om deze te plaatsen.
De derde zal ik zo spoedig mogelijk ook op de foto zetten.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:33

zwijnenstal schreef:
ik heb ook een vraag voor mevr m.b.

van wie waren die 5 dode paarden op uw manege 2 maanden geleden,zijn die inderdaad overleden door fout hooi

Die waren van een handelaar. Autopsierapport is in Gent. Oorzaak overlijden is nog onbekend, maar zeker niet door slechte conditie.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:34

En hoe is het met je andere dieren gesteld?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:34

potverdikkie schreef:
zwijnenstal schreef:
ik heb ook een vraag voor mevr m.b.

van wie waren die 5 dode paarden op uw manege 2 maanden geleden,zijn die inderdaad overleden door fout hooi

Die waren van een handelaar. Autopsierapport is in Gent. Oorzaak overlijden is nog onbekend, maar zeker niet door slechte conditie.

dus gaat het artikel wel over jou?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:35

noortje61 schreef:
De paarden op de foto zijn paarden van M.B, en ze is het zelf op de foto's.
5 paarden dood 2 maanden geleden?Dat heb ik even gemist....
Net als Geerke verbaas ik mezelf ook over mijn, blijkbaar, minder goede mensenkennis.

Ik verbaas me over wat voor een kuddegedrag mensen hebben via internet en blijven meekletsen met mensen die totaal niet weten waar ze het nu eigenlijk over hebben.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:37

Shellyke schreef:
Dan zal ik alles maar op 1 hoop gooien, wat is er waar en wat is er gelogen over al je activiteiten? Graag met onderbouwing waaruit blijkt ( bron ) dat het opgeklopte verhalen zijn of dat het waarheid is.

Laat ik het zo zeggen,

Nooit maar dan ook nooit zullen ze mij kunnen betichten van verwaarlozing van dieren. Hoe wil je in hemelsnaam dat ik het bewijs? Foto's, en zeg me wat je wil dat ik bewijs.
Indien ik het kan zal ik het zeker doen! ben al die ziekelijke leugens namelijk meer dan beu!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:39

De verontwaardigde toon van M.B. in haar post kan ik al helemaal niet plaatsen. Op heel internet is te lezen met wat voor een oplichtster we hier te maken hebben. Het maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op. Het is lekker gemakkelijk om te wijzen naar de wereld die het o zo verkeerd inschat en je vervolgens weigert om te onderkennen dat je een wanbeleid hebt gevoerd. Ik vind het een gênante vertoning.

Je kunt nu eenmaal niet op diverse fora verkondigen dat je zo tegen dierenleed bent en anderen daarvan betichten als je zelf een spoor van oplichting achter je aansleept. Verwacht nu dan ook niet dat men achter je staat en jouw verhaal als waar aanneemt. Te veel rare taferelen, te vaak een te grote mond.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:40

potverdikkie schreef:
Indien ik het kan zal ik het zeker doen! ben al die ziekelijke leugens namelijk meer dan beu!

Mag ik je vragen waarom je in Hart van Nederland een andere naam gebruikte? Of berust dat op een misverstand/internetroddel?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:41

gummie schreef:
Wat kan M.B. ons vertellen over de aantijgingen in het artikel? Ben nu wel erg benieuwd.... Klopt het artikel niet?

Nee, het artikel klopt inderdaad niet.
Er staan nog 2 pony's en 1 paard. Deze worden nog gewoon verzorgt. Worden 's morgens buiten gezet en 's avonds weer binnen gehaald. Tenzij het mooi weer is, dan blijven ze lekker buiten zoals altijd.

Honden zijn er al helemaal niet, enkel een hond van mijn huurbaas.

Zeker geen 10 katten, er lopen er nog 5 die 2x daags te eten krijgen en net als andere boerderij katten hun leven hebben daar. Houdt niet weg dat ik ze wel degelijk ophaal zodra hun REN klaar is.

Verder zijn er geen dieren aanwezig. Dus aantijgingen over sterk vermagerde dieren en de gehele lijst is volkomen uit de lucht gegrepen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:43

dejavu schreef:
De verontwaardigde toon van M.B. in haar post kan ik al helemaal niet plaatsen. Op heel internet is te lezen met wat voor een oplichtster we hier te maken hebben. Het maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op. Het is lekker gemakkelijk om te wijzen naar de wereld die het o zo verkeerd inschat en je vervolgens weigert om te onderkennen dat je een wanbeleid hebt gevoerd. Ik vind het een gênante vertoning.

Je kunt nu eenmaal niet op diverse fora verkondigen dat je zo tegen dierenleed bent en anderen daarvan betichten als je zelf een spoor van oplichting achter je aansleept. Verwacht nu dan ook niet dat men achter je staat en jouw verhaal als waar aanneemt. Te veel rare taferelen, te vaak een te grote mond.

Precies.
Ik ben opzich niet zo'n rook/vuur type, maar dit soort berichtgeving is niet meer van een onbekende internetstem die jouw niet zo ligt.
Het gaat al veel verder dan dat (jeetje, de DB komt er zelfs aan te pas), en dat zegt imo echt wel iets.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:43

:n Jeetje dit had ik nog niet meegekregen.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Bah zulke praktijken vind ik $#^%$^#

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:44

Tendance schreef:
Inderdaad, wat klopt er niet aan het artikel?
Als het de paarden zijn, die ze achter gelaten heeft, dan vind ik het vreemd, dat ze er toch 3 dagen terug nog mee op de foto is gegaan.
Overigens is het weer de afgelopen week in heel Nederland dramatisch. Hoe kan het land er dan zo droog bij staan, terwijl het bij ons altijd het langst droog blijft, maar daar nu ook water staat.

Waarom geen fatsoenlijk leven leiden, zoals vele mensen doen?

Nogmaals de paarden zijn NIET achtergelaten.
Een fatsoenlijk leven leiden is iets wat ik maar al te graag wil, echter helaas blijven mensen mij het leven proberen zuur te maken en is mijn naam helemaal naar de klote gewerkt door alle valse aantijgingen op het internet. Deze aantijgingen zijn 90% inderdaad uit de lucht gegrepen.
Ik ga niet zeggen dat ik heilig ben, absoluut niet, en maak ook fouten. Maar een oplichter of dierenbeul ben ik absoluut niet.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:49

noortje61 schreef:
Op de site van de BLID staat een update, de vermagerde paarden zouden terug zijn bij de eigenaar, wellicht iemand die ter goeder trouw deze dieren aan de zorg van mevr. M.B had toevertrouwd?
Of waren het " in beslag genomen" paarden heeft mevr.M.B ze " opgeknapt"?

De BLID en ik zijn water en vuur. De BLID weet totaal niet waar ze het over hebben, en dat meen ik.
Hoe het wel zit? Deze pony's staan al jaren daar, en deze heb ik overgenomen. Echter omdat ik nu ZELF de boeken heb neergelegd is er nu even een discussie over van wie ze zijn.
De vorige eigenaar en ik staan zeer goed in contact met elkaar, en ik hoop dat ze inderdaad terug gaan naar haar ipv dat ze geveild zullen gaan worden.
Overigens is de vorige eigenaar zeer geschrokken van al deze berichten daar ze zelf ook dagelijks bij de dieren komt, en niet begrijpt waarom de BLID zulke leugens in de rondte brengt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:51

xxMaxx schreef:
Nou wordt het een spannend topic! Ben inderdaad benieuwd of ze kan onderbouwen waarom dit niet waar zou zijn. Met uitleg? Als het een geloofwaardig verhaal is dan bied ik mijn excuses aan maar zolang ze nog geen feitelijke argumenten heeft gegeven ga ik mee met iedereen.

Ik zou graag duidelijke dingen willen weten waarop je antwoorden en uitleg wilt. Er zijn immers de afgelopen jaren zoveel piratenverhalen op het internet gesmeten daar lusten de honden geen brood van.

Ik zal indien mogelijk op zoveel mogelijk vragen gewoon een eerlijk antwoord geven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:52

Kijk ik heb ook wel akkefietjes van dichtbij meegemaakt over dubieuze acties van de DB; paarden die weggehaald werden waar niets mee was, en werden doorverkocht en toen op MP terecht kwamen. De eigenaar werd vrijgesproken en de DB moest de paarden teruggeven, alleen die waren in die tussentijd verkocht en dus foetsie. Het had ze wel enkele tienduizenden euro's opgeleverd. Dus de DB is ook niet altijd heilig.

Maar ik had een andere vraag aan je:

Arabesk @ [VN] Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:52

En toch snap ik het niet, C is enorm opgeknapt door jou. Leeft hij nog?
Zijn de vermagerde paarden van de laatste tijd door jou opgevangen en nog niet op gewicht? Of is het bij jou misgegaan?
Ik snap dan niet dat er niet meer toezicht is. Mensen/paardenmeiden uit het dorp bijv.

Los van dit alles vermagert een oud paard best snel en komt niet snel aan. Ik heb het bij mijn merrie meegemaakt deze zomer. Als je haar dan ziet en je kent mij niet en vraagt niet na wat er aan de hand is en wat er aangedaan wordt dan kan het best raar lijken.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:54

BraveSpots schreef:
Ik vraag me af hoe deze dame haar activiteiten als 'activiste' nog verkocht krijgt met dit soort berichtgeving?

Ik hoef niets te verkopen, de mensen die WEL dagelijks aanwezig waren bij me wisten zelf ook dondersgoed dat het voor 99% allemaal piraten verhalen waren. De dieren zijn bij mij nooit iets te kort gekomen.
Echter verhalen van mensen op het internet ZONDER correcte onderbouwing of bewijsmateriaal bleven maar doorgaan.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:54

potverdikkie schreef:
Een fatsoenlijk leven leiden is iets wat ik maar al te graag wil, echter helaas blijven mensen mij het leven proberen zuur te maken en is mijn naam helemaal naar de klote gewerkt door alle valse aantijgingen op het internet.

Nee, dit is het paard achter de wagen spannen. Je hebt ondanks alle aantijgingen (hoe komen die de wereld in?) nog altijd zelf verantwoording te nemen over jouw leven. Je hebt er zelf ook nogal een potje van gemaakt en dat is anderen niet aan te rekenen. Dat is wel gemakkelijk, dat wel, want een slachtofferrol met een doos Kleenex staat altijd interessanter dan oplichter die zich jaren voordeed als dierenactiviste.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:56

Tendance schreef:
xxMaxx schreef:
Nou wordt het een spannend topic! Ben inderdaad benieuwd of ze kan onderbouwen waarom dit niet waar zou zijn. Met uitleg? Als het een geloofwaardig verhaal is dan bied ik mijn excuses aan maar zolang ze nog geen feitelijke argumenten heeft gegeven ga ik mee met iedereen.

Ik ben niet heel goedgelovig. Als je zowel in Nederland als Belgie bekend staat om je omgang met paarden, dan zal daar toch waarheid in zitten.

Ik kan er niet goed uithalen of je dit positief of negatief bedoeld is, maar ik ga er maar vanuit dat het negatief is.
Bij de internet mensen sta ik misschien negatief, maar bij de mensen hier op stal en waar ik dagelijks mee te maken heb IRL positief.
Dus ja..........

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:00

Potverdikkie, waarom reageer je niet op de vraag van Arabesk ?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:02

Arabesk schreef:
BraveSpots schreef:
Ik vraag me af hoe deze dame haar activiteiten als 'activiste' nog verkocht krijgt met dit soort berichtgeving?

Nou dan neem je toch tijdelijk een andere naam aan?

>;) :roll:

http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/17 ... en-totilas

Aja, dat werd ook gelijk in het negatieve getrokken. Het grappige is ook in deze situatie dat er wel degelijk bekend was bij de omroep dat er problemen waren omtrent mijn persoonlijke ik.
Heb misschien niet slim gehandeld in deze kwestie, echter als geen van de andere beheerders het lef had om voor de camera te komen, en ik niet vond dat ik al die leden die er op dat moment waren in de steek kon laten na onze oproep om massaal de pers aan te schrijven was ik weer de pineut.

Maar ik kan je nu vertellen..........Toen was ik bang dat mijn naam gezegd zou worden omdat deze al lekker besmeurd is op het internet. Liebeth was ik ja, en mijn verzonnen achternaam hebben de redactie en ik samen bedacht. Maar .......ik ben trots op mijn naam, en de eerste die ik echt opgelicht heb moet zich maar eens gaan melden. Ik ben blij dat ik mezelf nu eens kan verdedigen, en zal daar ook zeer zeker gebruik van maken!!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:03

Tendance schreef:
Ze heeft 2 foto's op de vorige pagina gezet.
Potverdikkie.

Ja, ik ben het. En wat zijn de paarden mager he?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:05

Naja die foto's zeggen niks, kunnen van vorig jaar zijn.
En hoe zit het met die honden en katten dan?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:06

Ik ben niet heel goedgelovig. Als je zowel in Nederland als Belgie bekend staat om je omgang met paarden, dan zal daar toch waarheid in zitten.[/quote]
Ik bedoel qua geloofwaardig, kunnen aantonen met feiten die wij kunnen opzoeken of geen nee tegen kunnen zeggen. Feiten die niet te veranderen zijn, wat niet anders kan. Maarja, ik betwijfel dit! :j[/quote]

Wat wil je weten?