Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:07

Grappige ???????????
Hoe kun je het over grappig hebben potverdikkie?
Raakt het je eigenlijk wel of heb je aan iedereen en alles schijt ?
Niet te geloven hoe makkelijk jij overal overheen stapt
De hele wereld is gek of niet ?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:08

BraveSpots schreef:
Ik begrijp niet zo goed het doel van haar werk? Zo te zien heeft ze moeite om haar eigen leven in orde te houden, dan kun je toch wel bedenken dat je niet moet beginnen aan opvang en acties voeren?

Het is andersom....
Door mijn opvangcentrum ben ik in de problemen gekomen.
Had ik het opvangcentrum niet gehad, had ik de manege waarschijnlijk nog wel gehad.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:11

Oh is dat die manege waarbij "opgevangen" paarden gewoon meedraaien in de les?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:13

potverdikkie schreef:
Shellyke schreef:
Dan zal ik alles maar op 1 hoop gooien, wat is er waar en wat is er gelogen over al je activiteiten? Graag met onderbouwing waaruit blijkt ( bron ) dat het opgeklopte verhalen zijn of dat het waarheid is.

Laat ik het zo zeggen,

Nooit maar dan ook nooit zullen ze mij kunnen betichten van verwaarlozing van dieren. Hoe wil je in hemelsnaam dat ik het bewijs? Foto's, en zeg me wat je wil dat ik bewijs.
Indien ik het kan zal ik het zeker doen! ben al die ziekelijke leugens namelijk meer dan beu!

De beschuldigingen van allerlei aard zijn er al, de vraag is alleen hoe komen mensen erbij om jou daarvan te beschuldigen. Dat dit niet alleen op het internet is moge duidelijk zijn, je haalt zelfs de tv, weliswaar onder een andere naam, maar je bent wel die persoon. Het lijkt mij toch dat je jezelf dan met hand en tand verzet als jou niks te verwijten valt. Maak er dan eens serieus werk van om je naam te zuiveren als alles toch een leugen is, niet via het internet maar via de officiele weg. Wellicht dat mensen je dan anders gaan zien.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:14

Wat ik me dan weer afvraag.....had je op die manege welligt ook paarden "in bruikleen"van de heer Elgersma?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:15

Maar is dit niet heel veel toevalligheid bij elkaar potverdikkie ?
Moet je niet eens naar je eigen acties/reacties kijken voordat je andere gaat aanwijzen ?

Wat ik bedoel te zeggen dat zulke aantijgingen nooit vanuit het niets komen.
Als bijna alles niet waar is ( volgens jou woorden ), word er dus een hoop "smaad" over jou verspreid.

Edit : Ik zie dat Shellyke het al gezegd heeft.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 11-09-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:16

papagroom schreef:
Wat ik me dan weer afvraag.....had je op die manege welligt ook paarden "in bruikleen"van de heer Elgersma?

Dat vroeg ik me ook af, durfde het alleen niet te vragen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:17

Naja, tijd zal het bewijzen. En al is de leugen nog zo snel bla bla, karma is a bitch, alles komt in drie-fout terug en al dat. Toch vreemd dat zulke verhalen over een 'onschuldig' persoon de ronde gaan, en niemand hier blijkbaar IRL haar kent of goeie dingen over M.B kan vertellen. Daarom trek ik mijn twijfels en haal ik een wenkbrauw op. Iedereen komt een keer op de koffie, niemand kan rennen voor zijn/haar leugens. Of het nou MB is of de BLID. Mocht het MB betamen dan zal het niet de eerste keer zijn. Te vaak dat dierenactivisten teveel hooi op de vork nemen, en daarbij dieren in het geding komen. Ik heb het van dichtbij ook mee mogen maken bij een meisje die ik kende die een grote liefde had voor Cavia's en andere knaagbeesten.

En toch denk ik, als je zo trots bent op je naam. Draag hem dan, en bedenk geen ander. Juist op deze manier heb je meer schande op je naam weten te krijgen maar ook bij andere mensen. Zij wisten immers wie je was, en zouden je wel willen 'verstoppen' achter een andere naam? Waarom zou ik je moeten vertrouwen als je niet eens je echte naam durft uit te spreken?

Nou ja, zoals ik al zei. Karma is a bitch, iedereen word wel een keer gestraft voor zijn of haar daden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:17

MoonChloe schreef:
papagroom schreef:

Dat vroeg ik me ook af, durfde het alleen niet te vragen.

Tsja MC wij kennen deze dame al even....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:18

gummie schreef:
Okee, even alles op een rijtje, want ik ken het verhaal en de vrouw dus niet. Maar als ik het artikel lees, dan springt het volgende er uit:
- sterk vermagerde dieren
- onbetaalde rekeningen
- bekend als oplichtster in Nederland
- bekend bij dierenbescherming in Belgie
- sleutels moeten inleveren bij deurwaarder
- katten, honden, paarden achtergelaten in sterk vermagerde toestand.

de reactie van mevrouw is vervolgens:
- 2 foto's van 3 dagen geleden van paarden die er niet sterk vermagerd uitzien

En dat laatste moet ik dan geloven?????

-Sterk vermagerde dieren die moet ik ook nog opzoeken waar die staan dan.
-Onbetaalde rekeningen ja dat klopt, anders hoef ik de boeken niet neer te leggen.
-Bekend in Nederland als oplichtster, niet moeilijk met al die piraten verhalen, maar echte feiten blijven nog wel steeds uit, enkel iedereen loopt achter iedereen aan en neemt klakkeloos dingen aan.
- Bekend bij de BLID? Ook een ja. Daar heb ik een paar maand voor gewerkt, maar ik kwam gestoord van hun zogenaamde hulp naar dieren. Deze bieden geen hulp namelijk. Deze bellen de pers en sturen vervolgens de melding door naar de FOD omdat ze zelf niets kunnen en durven te doen. Hoe erger hoe beter want hoe meer sensatie hoe groter hun verhaal. Echter vele verhalen worden enorm opgeblazen daar, en daar hou ik niet van.
Ik heb daar geen ontslag gekregen, maar genomen. Dit nadat Dhr Blanchart met bierflessen begon te gooien omdat ik de Fries Oetje in opdracht overigens van de politie die daar ter plaatse was, van het land heb gehaald. De BLID lift overigens ook mee op alle heerlijke piraten verhalen, maar ze zouden daar zelf eens een onderzoek moeten doen over wat er met de gelden gebeurd, want naar de dieren gaat het in iedergeval niet!
- sleutels inleveren? Ja van de kantine. de rest van de manege is nog steeds toegankelijk.
- Ja, die foto's zijn inderdaad van 3 dagen geleden! Desnoods maak ik er morgen nog een paar met een papier in mijn handen met de datum erop. Moet eigenlijk niet gekker worden.
- Nee, de uitgemergelde dieren moet ik ook nog opzoeken............

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:19

Rizette schreef:
Grappige ???????????
Hoe kun je het over grappig hebben potverdikkie?
Raakt het je eigenlijk wel of heb je aan iedereen en alles schijt ?
Niet te geloven hoe makkelijk jij overal overheen stapt
De hele wereld is gek of niet ?
:j

Potverdikke ziet niet in dat dat soort dingen écht niet grappig zijn en je geloofwaardigheid ernstig doen dalen. Je kunt het anderen wel in de schoenen schuiven dat zij geen vertrouwen meer in je hebben, maar daar heb je zelf de eerste stap voor gezet. Na die actie raakte je failliet, dus men vermoedde al snel dat die actie meer voor je eigen bankrekening was bedoeld en dat daar je valse naam goed van pas kwam.
Ik zeg 'men vermoedde', en of het voor je eigen giro was of niet, doet er niet toe. Je wekte al snel het vermoeden. Je had zelf op je tellen moeten letten en dat anderen jouw acties niet weten te waarderen, is hen goed recht. Dat men dus niet meer met jou in zee wilde, is hen ook goed recht. Je kunt dit vertalen naar dat je te kakken bent gezet op het net en dat iedereen het jou zo zuur heeft gemaakt, maar je bent het toch echt allemaal zelf geweest.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:19

xxMaxx schreef:
Je moet niks. Ze wilt laten zien dat de paarden niet vermagerd zijn, maarja. Dat waren niet dr enige huisdieren

Toevallig had ik deze foto's genomen, en daarom geen foto's van de andere dieren op dat moment.
Maar kan geregeld worden hoor! Geen probleem.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:21

gummie schreef:
xxMaxx schreef:
Je moet niks. Ze wilt laten zien dat de paarden niet vermagerd zijn, maarja. Dat waren niet dr enige huisdieren

10 katten, 2 honden en 3 paarden achterlaten, vermagerd of niet, vind ik persoonlijk al crimineel.

Ze zijn niet achtergelaten dus.......... pffffffff
5 katten, 0 honden en 3pony's

Is wel een ander aantal.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:23

gummie schreef:
xxMaxx schreef:

10 katten, 2 honden en 3 paarden achterlaten, vermagerd of niet, vind ik persoonlijk al crimineelJa ik ook. Achterlaten is al dierenverwaarlozing... Daarvoor kan ze toch al aangeklaagd worden?

Klaag me maar aan.......

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:23

Weet je wat het is. Het is moeilijk te geloven, maar er zal in beide wel iets van waarheid zitten. M.B. misschien is het erger dan jij nu verteld, maar misschien is het wel minder erg dan er wordt rond gebazuind. BLID en DB kunnen toch niet zomaar iemand beschuldigen? Ik heb geen flauw idee hoe het is begonnen. Ik hoor hier nu pas van, maar ik ga niks geloven. Db niet en M.B. niet. Ik kan nu wel lastige vragen gaan stellen, maar het antwoord zal nooit precies zijn en ik zal nooit weten of het is gelogen of dat het de waarheid is. Ik trek geen kant, ik ben neutraal.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:24

Chrystall schreef:
Jee ik kan me zo kwaad maken omdat soort mensen. Wat bezielt ze zeg!!

Mij bezielt niets.

Wat bezielt de mensen op het internet om klakkeloos me overal van te beschuldigen?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:25

potverdikkie schreef:
Klaag me maar aan.......
[/quote]
Ik bedoel dat je voor verwaarlozing in principe aangeklaagd kan worden. Ik ga je niet aanklagen, dat zal wel iemand anders doen die het heeft gezien.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 11-09-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

xxMaxx schreef:
En hoe is het met je andere dieren gesteld?

Welke andere dieren? Ik heb enkel de honden en mijn katten nog. Owja! en Lucky mijn vogel!

Batlow

Ik las eerder in het topic dat er geen honden waren? Alleen van de huurbaas?

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:26

Had jij niet een topic over Canjer? Alweer een tijd terug.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:27

dejavu schreef:
De verontwaardigde toon van M.B. in haar post kan ik al helemaal niet plaatsen. Op heel internet is te lezen met wat voor een oplichtster we hier te maken hebben. Het maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op. Het is lekker gemakkelijk om te wijzen naar de wereld die het o zo verkeerd inschat en je vervolgens weigert om te onderkennen dat je een wanbeleid hebt gevoerd. Ik vind het een gênante vertoning.

Je kunt nu eenmaal niet op diverse fora verkondigen dat je zo tegen dierenleed bent en anderen daarvan betichten als je zelf een spoor van oplichting achter je aansleept. Verwacht nu dan ook niet dat men achter je staat en jouw verhaal als waar aanneemt. Te veel rare taferelen, te vaak een te grote mond.

Kom zelf eens met concrete dingen. en dan heb ik het niet over dingen die zijn ontstaan door een kettingreactie op het internet.
Ik kom overigens enkel nog op bokt.nl hoor :Y)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:31

Dat bericht op BLID kunnen ze echt niet zomaar zonder reden erop zetten.

Op een manege in Moerkerke Damme heeft dierenactiviste M.B. deze week enkele sterk vermagerde dieren achter gelaten.

Dit konden we uit goede bron vernemen.

Dit is toch moeilijk te verweren.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:31

Arabesk schreef:
potverdikkie schreef:
Indien ik het kan zal ik het zeker doen! ben al die ziekelijke leugens namelijk meer dan beu!

Mag ik je vragen waarom je in Hart van Nederland een andere naam gebruikte? Of berust dat op een misverstand/internetroddel?

Ik heb in overleg met de redactie een andere naam gebruikt. Ik heb ze eerlijk verteld dat ik veel ellende had via het internet, en dat het beter was dat niet mijn eigen naam erbij gebruikt zou worden.
In overleg is toen die andere naam ontstaan.

Achteraf had ik beter de 7.000 leden kunnen laten stikken en net als de andere beheerders die niet heen durfde....thuis kunnen blijven.
Dus geen misverstand of roddel, maar een domme goed bedoelde zet van ons.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:32

BraveSpots schreef:
dejavu schreef:
De verontwaardigde toon van M.B. in haar post kan ik al helemaal niet plaatsen. Op heel internet is te lezen met wat voor een oplichtster we hier te maken hebben. Het maakt het er allemaal niet geloofwaardiger op. Het is lekker gemakkelijk om te wijzen naar de wereld die het o zo verkeerd inschat en je vervolgens weigert om te onderkennen dat je een wanbeleid hebt gevoerd. Ik vind het een gênante vertoning.

Je kunt nu eenmaal niet op diverse fora verkondigen dat je zo tegen dierenleed bent en anderen daarvan betichten als je zelf een spoor van oplichting achter je aansleept. Verwacht nu dan ook niet dat men achter je staat en jouw verhaal als waar aanneemt. Te veel rare taferelen, te vaak een te grote mond.

Precies.
Ik ben opzich niet zo'n rook/vuur type, maar dit soort berichtgeving is niet meer van een onbekende internetstem die jouw niet zo ligt.
Het gaat al veel verder dan dat (jeetje, de DB komt er zelfs aan te pas), en dat zegt imo echt wel iets.

De BLID?? Staat bekend bij de hogere instanties als sensatie DB hoor!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:34

dejavu schreef:
potverdikkie schreef:
Een fatsoenlijk leven leiden is iets wat ik maar al te graag wil, echter helaas blijven mensen mij het leven proberen zuur te maken en is mijn naam helemaal naar de klote gewerkt door alle valse aantijgingen op het internet.

Nee, dit is het paard achter de wagen spannen. Je hebt ondanks alle aantijgingen (hoe komen die de wereld in?) nog altijd zelf verantwoording te nemen over jouw leven. Je hebt er zelf ook nogal een potje van gemaakt en dat is anderen niet aan te rekenen. Dat is wel gemakkelijk, dat wel, want een slachtofferrol met een doos Kleenex staat altijd interessanter dan oplichter die zich jaren voordeed als dierenactiviste.

Punt 1 ik neem geen slachtoffer rol aan, absoluut niet. En ook jij bent dus 1 van die mensen die nooit zal luisteren naar de waarheid. Helaas dan.