Nederlandse dressuurteam CHIO Aken bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

primagirl

Nederlandse dressuurteam CHIO Aken bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 21:59

http://www.horses.nl

Afbeelding
Adelinde met Jerich Parzival
foto: http://www.sjoert.com
Bondscoach Sjef Janssen heeft het dressuurteam voor de landenwedstrijd van CHIO Aken aangewezen. Voor Nederland komen Marlies van Baalen, Adelinde Cornelissen, Edward Gal en Anky van Grunsven in de ring.

Favoriet voor de individuele overwinning is Edward Gal met Moorlands Totilas (v. Gribaldi). Hij wordt in de landenwedstrijd bijgestaan door Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival (v. Jazz), Anky van Grunsven met IPS Painted Black (v. Gribaldi) en Marlies van Baalen met BMC O’Jay DVB (v. Jazz). Nederland heeft waarschijnlijk de meeste concurrentie te duchten van het Duitse team, bestaande uit Anabel Balkenhol, Christoph Koschel, Matthias Alexander Rath en Isabell Werth.

Op individuele basis komen Lorraine van den Brink, Christa Laarakkers, Imke Schellekens-Bartels en Diederik van Silfhout op CHIO Aken in actie. Het evenement vindt plaats van 9 tot en met 18 juli 2010.

Klik hier voor de deelnemerslijst
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-07-10 11:38, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: aangepast naar de regels + > VN & datum aangepast

Vera1908

Re: Nederlandse dressuurteam CHIO Aken bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:33

Oké, leuk voor Marlies van Baalen dat ze in het team zit, maar waarom ten koste van Imke?

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:35

Inderdaad, schoot ook gelijk door mij heen. Waarom niet Imke in het team? Niet dat ik het Marlies van Baalen niet gun. Het is gewoon verbazing!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:07

Waarom Anky? Zij heeft toch al besloten niet naar de WEG te willen? Hebben anderen dan geen voorrang op een teamplek?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:14

Het gebeurt toch juist vaker, dat ze juist niet het sterkste team naar Aken laten gaan! Zo van: laat de duitsers niet in je kaarten kijken, al weten zij natuurlijk ook wel, wie de sterke nederlandse combinaties zijn.
Verbaast me alleen, dat ze Totilas wel weer op laten draven.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:14

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:26

En helemaal vreemd is het als je nog geen maand geleden in de Telegraaf deze opmerking
plaatst als Edward 2x start, Outdoor Gelderland en Rotterdam:
Citaat:
Tweemaal een meerdaagse wedstrijd rijden binnen tien dagen is te veel gevraagd voor de paarden. En omdat in Rotterdam de landenwedstrijd tevens geldt als eerste selectiewedstrijd voor het wereldkampioenschap in Kentucky, hebben de meeste Nederlandse topruiters en amazones ervoor gekozen in de havenstad te starten.

Met een "net hersteld" paard vanuit Zweden direct door naar Duitsland.
Dat kan dan weer wel.
Falsterbo van 3 - 11 juli
Aken van 8 - 19 juli

[VN] Anky: 'De veranderingen zijn er dan eindelijk toch door'

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:32

Ik denk dat ze met deze samenstelling toch wat meer concurrentie gaan krijgen van het Duitse team. Vooral de keuze voor Marlies van Baalen verbaast mij: Het is niet zo dat ik haar deze kans niet gun, maar met Hans-Peter of Imke erbij, lijkt het team me toch een stuk sterker...

Wat Getup hierboven zegt, klinkt echter wel logisch. Daarnaast trekt het vast ook extra publiek om Anky en Isabell weer tegen elkaar te zien deelnemen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:45

Ik vind het juist wel goed dat Marlies een keer mag starten.
Als ze altijd alleen Edward, Imke, Adelinde laten starten(en Anky, toen er nog geen sprake was van een blessure) en er zou dan een keer iets gebeuren waardoor er van dit clubje 2 niet mee kunnen doen, moet je het aanvullen met combinaties die weinig internationale ervaring hebben.
Juist door een keer iemand anders mee te laten rijden kunnen anders potentiële teamruiters ook ervaring opdoen en zich in de kijker rijden. Denk ook niet
dat Imke daar zoveel moeite mee heeft en misschien heeft ze zelf wel aangegeven dat ze bv de gewone CDI wil rijden om wat dingen uit te testen in de proef zonder meteen voor de juryleden te rijden die in Kentucky ook aanwezig zijn.

Met 3 combinaties die bovenin meedoen maakt die 4e wat minder uit en Marlies haalt de laatste tijd met Ojay ook nette resultaten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:46

Plus dat Anky en PB de slechtste niet zijn :D , en er niet voor de eerste keer een " verrassingscombinatie" wordt opgesteld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:03

Getup schreef:
Verbaast me alleen, dat ze Totilas wel weer op laten draven.

Dat is niet zo vreemd hoor.
Edward heeft al aangegeven Totilas in een grote arena als dat van Aken te willen starten, ter voorbereiding op de Wereldruiterspelen in Kentucky :) Hoe groter de arena, hoe beter!

Sunrise is net weer terug in training en pas weer een paar keer op wedstrijd geweest, dus dan is zo'n lange wedstrijd als Aken gewoon nog ff te veel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:10

Imke start wel individueel, dus hopelijk blaast ze ze op die manier van hun sokken. :)

Ik had HP ook wel graag teruggezien. :j

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:33

ik vind het juist leuk dat Marlies er bij zit ipv Imke. Marlies was de gene die naast Adelinde en Edward op het schavot stond bij indoor brabant, ik denk ook gezien het zo goed gaat de laatste tijd zoiets misschien alleen maar goed is om ervaring te krijgen. Imke had er al vaak ingezeten, en daar lees je nu minder over wat betreft prestaties als Marlies.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:29

Ulissa schreef:
En helemaal vreemd is het als je nog geen maand geleden in de Telegraaf deze opmerking
plaatst als Edward 2x start, Outdoor Gelderland en Rotterdam:
Citaat:
Tweemaal een meerdaagse wedstrijd rijden binnen tien dagen is te veel gevraagd voor de paarden. En omdat in Rotterdam de landenwedstrijd tevens geldt als eerste selectiewedstrijd voor het wereldkampioenschap in Kentucky, hebben de meeste Nederlandse topruiters en amazones ervoor gekozen in de havenstad te starten.

Met een "net hersteld" paard vanuit Zweden direct door naar Duitsland.
Dat kan dan weer wel.
Falsterbo van 3 - 11 juli
Aken van 8 - 19 juli

[VN] Anky: 'De veranderingen zijn er dan eindelijk toch door'

Volgens mij was dat om Totilas meer ervaring op te laten doen en Aken is natuurlijk een gekkenhuis, wat het ook in Kentucky zal zijn

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:51

Waarom doet Anky nu mee? Straks gaan haar paarden het opeens super doen... enja dan baalt ze vast wel dat ze al gezegd heeft niet meer te willen gaan?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:06

Dat ze niet naar de WEG wil, zegt toch niet dat ze niet in Aken mee kan/wil rijden :) ? Is en blijft een super concours.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:48

Oooh drama, Anky doet mee, boycotten...
Wat een kansloos gezeur weer over Anky... :+

Wat betreft Falsterbo, rijdt Anky daar ook echt meerdere dagen???

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:40

Ik vind het jammer dat Hans-Peter er niet bij zit.... vind dat hij het toch ook wel verdiend heeft om mee te mogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:41

Ik geloof dat Hans Peter er bewust voor gekozen heeft niet in Aken te rijden ivm de WEG en Nadine die een tijd op rust heeft gestaan.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:46

Ulissa schreef:
Hoe komt Anky daar nou opeens weer tussen.
Bij de KNHS is NIKS aangevraagd.
Makkelijk als je de vrouw van de Bondscoach bent.

http://88.151.32.180/topsport/disciplin ... p?did=151&

Hé, interessant. Dit bestand heb ik nog nooit gezien of gevonden. Leuk om te weten hoe dat werkt (of niet werkt haha). ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:46

Cayenne schreef:
Ik geloof dat Hans Peter er bewust voor gekozen heeft niet in Aken te rijden ivm de WEG en Nadine die een tijd op rust heeft gestaan.

Ah, dat wist ik niet. Maar dat verklaart natuurlijk wel een hoop.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:11

Leuk, dat Marlies erin zit :D:D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

Ik vind het echt super jammer dat Imke er niet inzit. Maar toch gun ik het Marlies wel weer! Dat Anky er in zit vind ik een beetje vreemd.