Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
potverdikkie schreef:jackgirl schreef:Potverdikkie, waarom reageer je niet op de vraag van Arabesk ?
Omdat ik daar nog niet was, nu wel, maar ik zie dat ze een nieuw topic geopend heeft. pffff
Ik ga eerst de vragen hier beantwoorden, en zal dan eens bij haar kijken.
potverdikkie schreef:karina1977 schreef:tjeetje wat een gedoe weer .
lekker over en weer gal spuwen over elkaar .
En de echte waarheid ligt in het midden ergens .
Maar mo zoveel dingen zoveel beschuldigingen moeten jou toch ook wakker maken .
Dat er blijkbaar ergens iets niet goed gaat . En dat je dingen niet kan blijven doen .
En jezelf hier niet beter uitkomt en je dochter zeker niet .
@ maxx mischien even opnieuw lezen staat er allemaal duidelijk of wil je het niet lezen poehee.
En dat is ook de reden waarom ik dus volledig stop met het opvangen van en opknappen van dieren. Voor hulp hoeven ze ook niet meer bij me aan te komen.
Ik ben goed genoeg geweest voor velen om ze te helpen , zelfs midden in de nacht. En ja, jij kan dit beamen........... Heb ik daar ook maar een stuiver voor gevraagd? Nee.
Het enige positieve uit dit hele gezeur is dat er uiteindelijk zeer veel paarden gered zijn. Helaas heeft me dit wel de kop gekost.
abba schreef:Sorry maar ik word hier niet goed van.....![]()
Vóór het verhaal over het veulen (van Meganyr) dat zo goed was opgevangen door PVD (wat normaal is want daar kreeg ze voor betaald) was het één en al aanval en daarna is iedereen 'bijna' verontschuldigend naar PVD toe?? Misschien zouden ALLE bokkers gewoon eerst na moeten denken voor ze 'sterk' reageren op een zo beladen onderwerp als verwaarlozing en dierenmishandeling.
Ik ben op bokt al diverse topics met dit onderwerp tegen gekomen en vind dat sommige mensen erg 'heftig' en 'emotioneel' reageren. Mishandeling, verwaarlozing is natuurlijk ronduit AFSCHUWELIJK en zegt iets over de personen die dit doen. Maar dan moet je het echt zeker weten! Soms is het onweten, dus onderwijs mensen dan zou ik zeggen en soms is het geldgebrek, begin er dan niet aan en als geldgebrek later komt, geef je beesten dan weg aan een goed tehuis of verkoop ze!
Wat ik vooral wil zeggen is dit:
PVD zorg jij nou maar gewoon goed voor je beesten en wees open, eerlijk en misschien eens verstandiger.
Ik heb het hele topic doorgelezen en ik lees duidelijk steeds veranderende dierenaantallen? Eerlijk duurt het langst en ik geloof weinig van een hetze!
Daarnaast is dit voor alle andere reageerders; in NL, België en Duitsland (voor de BILD liefhebbers) ben je onschuldig tot je schuld is bewezen. Als PVD iets doet dat niet kan, dan moet de rechterlijke macht daar eens iets aan doen. Als de DB vindt dat PVD niet goed met haar dieren omgaat, dan behoren ze naast een inbeslagname ook een rechtszaak te starten. Dit durven ze vaak niet!
Als er een rechtzaak van komt dan moet er natuurlijk wel gestraft (hopelijk) worden (indien schuldig), maar dan ook flinke straffen! Misschien ook eens iets nuttigs voor de DB ipv een 'paardenhouderij-bewijs' pleiten voor een levenslang houdverbod voor dierenbeulen, nog geen vlieg in zulke mensen hun handen!!
Als laatste (ik blijf lezen, maar reageer niet meer) wens ik iedereen veel wijsheid en een lange adem toe, want dit verhaal is denk ik nog niet ten einde!
saskiakefie schreef:Een verhaal komt inderdaad van 2 kanten. Ik weet hier verder niks van, maar ik vind ook dat pvd volledig in de grond gestampt wordt. In het begin wilde ik ook gauw mee gaan met de rest.... En ik denk dat als je eenmaal in een slecht daglicht staat dat het moeilijk is om eruit te komen omdat mensen dan gauw voor 'veilig' kiezen en je als een slecht iemand zien en mensen vinden het nu eenmaal vaak leuk om erin mee te gaan..
Ik vind dat je lef hebt om hier zoveel te reageren.. Fijn in ieder geval dat er nu ook een positief bericht over je is gekomen. Dat alles uit de lucht is gevallen geloof ik niet aan, maar ik geloof wel dat alles verergerd en aangemodderd is. De media is ook gek op extreme verhalen en die kunnen er ook wel een schepje bovenop gooien.
Nogmaals hoe het nu precies zit weet ik niks van.. Misschien kun je inderdaad foto's maken met je paarden met een datum erop, ja ik snap dat het vervelend wordt om jezelf telkens te bewijzen, maar aangezien je hier toch al zo fanatiek reageert, kan dat er ook nog wel bij.. Dan moet je toch even doorzetten.
Sempie schreef:Ik heb bij M.B. een veulen en merrie genomen en we hadden een jonge merrie bij haar gekocht. Die stond er ook heel goed bij. Ik heb er op die paar keer dat ik er geweest ben nog geen mishandeld paard tegen gekomen, wel een paar die ze had opgevangen die aan het verbeteren waren. Ze moest ook wenen toen ze mij met haar merrie en veulen zag vertrekken, ze hield echt van haar dieren. Ook de honden enz. stonden er niet mager bij. Maar er stonden ook paarden van een ander man en als die er niet naar omkijkt als zij weg moet... Wie is dan in schuld denk ik? Ik ken nog paar stallingen waar je altijd een minder paardje tegen komt. Gewoon omdat de eigenaars half pension nemen en uiteindelijk toch niet goed voor hun dier zorgen. Zij heeft gewoon de kans niet gekregen om haar doelstellingen waar te maken.
Citaat:Nee, het artikel klopt inderdaad niet.
Er staan nog 2 pony's en 1 paard. Deze worden nog gewoon verzorgt. Worden 's morgens buiten gezet en 's avonds weer binnen gehaald. Tenzij het mooi weer is, dan blijven ze lekker buiten zoals altijd.
Honden zijn er al helemaal niet, enkel een hond van mijn huurbaas.
Zeker geen 10 katten, er lopen er nog 5 die 2x daags te eten krijgen en net als andere boerderij katten hun leven hebben daar. Houdt niet weg dat ik ze wel degelijk ophaal zodra hun REN klaar is.
Verder zijn er geen dieren aanwezig. Dus aantijgingen over sterk vermagerde dieren en de gehele lijst is volkomen uit de lucht gegrepen.
Citaat:Ze zijn niet achtergelaten dus.......... pffffffff
5 katten, 0 honden en 3pony's
Is wel een ander aantal.
Citaat:Welke andere dieren? Ik heb enkel de honden en mijn katten nog. Owja! en Lucky mijn vogel!
Citaat:Ik vraag mij dus ook af waar het verhaal over uitgemergelde dieren vandaan komt. En dat meen ik.
Ik heb inderdaad de handdoek in de ring moeten gooien, het was niet meer op te brengen. Ja de kosten werden te hoog, had teveel opvangpaarden die uiteraard niets opbrachten. Dit is een keujze van mijzelf geweest en had veel eerder paarden moeten gaan plaatsen. Mijn fout. Daarnaast maakte alle internet verhalen het exploiteren van de stal er niet gemakkelijker op.
Alles is wat de dieren betreft netjes afgehandeld. De pensiongasten hebben inmiddels een nieuwe plaats, alle HACH dieren zijn geplaatst bij particulieren. GEEN ENKEL DIER IS NAAR DE SLACHT.
Op dit moment heb ik nog 4 honden, 5 katten en 1 vogel.
De katten is nog even een probleem, maar kunnen nog even blijven lopen. Ze kunnen gewoon de stallen in, en nogmaals ze worden gewoon verzorgd
Citaat:Als eerste Abba, nog nergens ben ik bij een instantie beschuldigd van dierenverwaarlozing. Nergens kan men ook foto's tonen dat dit zo zou zijn. De 3 pony's die er nu nog staan zijn in beslaggenomen om geveild te worden, dat werkt nu eenmaal zo bij een failliesement. Ze zijn dus niet in beslag genomen door een dierenbescherming of wat dan ook, maar door de curator. Echter in overleg proberen de vorige eigenaar en ik tot een overeenkomst te komen met de curator dat zij ze over mag nemen.
Wat het veranderde aantallen van dieren????
-ik heb 4 honden en deze zijn bij mij
-1 vogel die is bij mij
-5 katten en die lopen inderdaad nog op stal en worden dagelijks verzorgt.
Vind eens een post waarin ik anders beweer.
Er zal een rechtzaak komen ja, maar enkel betreffende mijn failliesement. Niet wegens dierenverwaarlozing.
Dus voor de rechter hoef ik niet mijn onschuld te bewijzen.
Dit bmijft maar opgeblazen worden, en ja, ik zal zo foto's maken met de datum van vandaag van de dieren. En ik zou eens graag foto's willen hebben van mijn o zo vreselijk verwaarloosde dieren.
Waarom kan de BLID deze niet overhandigen? omdat deze er niet zijn!!
Je hebt het erover dat ik open en eerlijk moet zijn, nu dat ben ik of je het geloofd of niet.
potverdikkie schreef:BraveSpots schreef:Ik vraag me af hoe deze dame haar activiteiten als 'activiste' nog verkocht krijgt met dit soort berichtgeving?
Ik hoef niets te verkopen, de mensen die WEL dagelijks aanwezig waren bij me wisten zelf ook dondersgoed dat het voor 99% allemaal piraten verhalen waren. De dieren zijn bij mij nooit iets te kort gekomen.
Echter verhalen van mensen op het internet ZONDER correcte onderbouwing of bewijsmateriaal bleven maar doorgaan.
potverdikkie schreef:Canjer leeft nog wel degelijk, en het gaat ook zeer goed met hem. Nogmaals er zijn geen vermagerde dieren bij mij!!!! Vraag de BLID eens om foto's van de uitgemergelde dieren? Die zullen ze je niet kunnen geven want die zijn er niet!