[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:26

Elessar schreef:
Heb je een budget waar je aan vast zit Likepink?
Dat je de foto's geschoten met de 20D het beste vindt, zegt verder niets over de andere camera's. Wat dat betreft ligt het toch echt aan degene die de camera in handen heeft. Vind het overigens wel een compliment hoor. :D
De 20D is inmiddels erg verouderd en ook niet meer nieuw te krijgen. Wat dat betreft kan je beter naar een wat nieuwere camera kijken. Ben je er al over uit welk merk je voorkeur heeft? Wil je echt indoor gaan fotograferen moet je toch gaan kijken naar een lichtsterke lens zoals een 70-200 F2.8

Hmm oke daar heb je zeker gelijk in :) daarom dacht ik laat ik hier dan maar kijke nwant als ik alleen op stap ga zonder enig idee komt het niet goed ben ik bang :')
Mijn voorkeur gaat dan uit naar canon :j maar hoeft niet persee :) En die lens zit er dan al zowiezo op?En echt super bedankt voor je hulp :)
Oja ik heb wel budget ,denk dat als het over de 400 gaat het mij wat te bont gaat worden :=

Ninaa_

Berichten: 1088
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:09

Wat is het verschil tussen een Canon en een Nikon ?
Is een Canon nou moeilijker.. ?
Spiegelreflex..

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:12

Ik wil binnenkort dan ook eindelijk mijn 1e eigen dig. spielreflex camera gaan kopen. Alleen zoals velen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een camera waarmee ik goede 'actie' foto's kan maken en ook mooie portret foto's (zowel paarden als kinderen ed). Ik heb echt geen idee waar ik precies moet beginnen met zoeken, dus hierbij mijn vraag aan jullie.... Wat raden jullie mij aan?

En als je een camera koopt zit daar meestal een bepaalde lens bij. Wat kun je hiermee en wat voor lens is een echte 'must' om erbij te hebben??

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:35

Ninaa_ schreef:
Wat is het verschil tussen een Canon en een Nikon ?
Is een Canon nou moeilijker.. ?
Spiegelreflex..

Dat ligt naar mijn weten ook weer aan het type camera, of je een professionele hebt of instapmodel.
Kun je wat specifieker zijn?


Ik heb vanmiddag m'n Canon 1000D gekocht, met 18-200 Sigma. *\o/* Ook gelijk met extra accu, uv-filter en geheugenkaartje.
Lens was niet m'n eerste keuze, maar het was een erg scherpe prijs, dus voor eerste instantie is het genoeg, hopelijk. :)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:43

Ik heb laatst foto's gemaakt met de Nikon D40 van een vriendin. Deze camera beviel me heel goed, lekker makkelijk en toch hele mooie foto's. :) Ik wil mijn eigen compacte camera verkopen en dan een SLR-camera aanschaffen.

Voor welke kan ik het beste kiezen? Ik twijfel eigenlijk het meeste tussen de Nikon D40 en Nikon D60. Ik maak gewoon foto's voor de hobby. Dus vooral van m'n hondje, de paarden, op vakantie etc. Het is niet dat ik echt professionele fotoshoots wil gaan doen ofzo, maar ik ben er wel over uit dat ik een SLR-camera wil. Aangezien deze kwaliteit toch een stuk hoger ligt, en je heel veel foto's snel achter elkaar kunt knippen.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:30

Ik kan de body van een D40 van een bokker kopen, maar nu hoorde ik van een andere bokker dat ik wel even moet weten hoeveel foto's er ongeveer met het toestel zijn gemaakt.

Maakt dit veel uit? Wat kan er met je camera gebeuren als er super veel foto's mee zijn gemaakt??

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:34

Slijtage zou ik denken....

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:42

De sluiter gaat maar een bepaald aantal clicks mee. Het is niet slim een tweedehands camera te kopen waarvan de sluiter aan het einde van z'n latijn is. Dan kun je er gif op innemen dat je vrij snel na aanschaf er een nieuwe sluiter in mag laten bouwen. Camera paar weken weg, al snel 200 euro aan kosten...

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:43

Nouks schreef:
De sluiter gaat maar een bepaald aantal clicks mee. Het is niet slim een tweedehands camera te kopen waarvan de sluiter aan het einde van z'n latijn is. Dan kun je er gif op innemen dat je vrij snel na aanschaf er een nieuwe sluiter in mag laten bouwen. Camera paar weken weg, al snel 200 euro aan kosten...

Bedankt. Hoe weet je of de sluiter aan het einde is, en weet je ook hoeveel clicks ongeveer? Lijkt me dat het er wel vrij veel zijn maar toch.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:53

Oh dat zijn er heel veel. Geen idee aan hoe veel foto's je moet denken bij de D40, maar toch al snel 100.000 tot 200.000. Wil trouwens niet zeggen dat je camera direct daarna overlijdt. Het is een richtgetal, een in-ieder-geval-getal. Ik zit met één van mijn camera's al dik over dat richtgetal van 200.000.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:58

Nouks schreef:
Oh dat zijn er heel veel. Geen idee aan hoe veel foto's je moet denken bij de D40, maar toch al snel 100.000 tot 200.000. Wil trouwens niet zeggen dat je camera direct daarna overlijdt. Het is een richtgetal, een in-ieder-geval-getal. Ik zit met één van mijn camera's al dik over dat richtgetal van 200.000.


Oké, dus eigenlijk zegt het ook niet heel veel.. :) Lenzen koop ik sowieso wel nieuw, maar ik denk dat ik dan toch maar voor die body ga. :) Met wat voor camera fotografeer jij?

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:01

Ik heb twee Canons, een 20D en een 1D mark II.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:03

Oké. Hoe ben jij op de keuze van een Canon gekomen dan? Want ik twijfel eigenlijk wel tussen beide.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:08

Kwalitatief maakt het niet zo veel uit welk merk je gaat, maar als ik eerlijk ben heb ik binnen de instapmodellen een voorkeur voor Canon omdat Nikon mijns inziens heeft bespaard op verkeerde punten. Verder maak je de keuze voor een merk vooral om wat je fijner vindt als fotograaf. Wat ligt beter in de hand, zitten de knoppen voor jouw idee op een logische plaats, vind je het menu logisch. Gewoon eens naar een fotozaak gaan en beide merken vasthouden en proberen, dan pas kun je bekijken welk merk je fijner vindt.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:25

Oké, bedankt voor je tip. :)

Ninaa_

Berichten: 1088
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:58

MarrieLeen schreef:
Ninaa_ schreef:
Wat is het verschil tussen een Canon en een Nikon ?
Is een Canon nou moeilijker.. ?
Spiegelreflex..

Dat ligt naar mijn weten ook weer aan het type camera, of je een professionele hebt of instapmodel.
Kun je wat specifieker zijn?


Ik heb vanmiddag m'n Canon 1000D gekocht, met 18-200 Sigma. *\o/* Ook gelijk met extra accu, uv-filter en geheugenkaartje.
Lens was niet m'n eerste keuze, maar het was een erg scherpe prijs, dus voor eerste instantie is het genoeg, hopelijk. :)



Ik ben aan het kijken voor een Nikon D90.
Maar ik had aan een docent op school ook gevraagt van wat is nou moeilijker een canon of nikon.
En zij heeft zelf een Canon en vertelde me dat Canon meestal wel moeilijker i?

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:10

Ik heb dus en aantal vragen (had ze al gesteld, maar niemand wilde andwoord geven :9 )
Graag zou ik een SLR kopen, maar ik zit een beetje in de knoop:

- Ik heb nu een sony cybershot DSC-H50. Werkt super. én heeft 15x optische zoom. Ik wil dat dus houden, ver kunnen zoomen. Maar daar heb je geen SLR's van, alleen lenzen toch?
- En wat voor lens zou ik dan moeten hebben en hoe duur zou dat worden + een goede canon SLR?

Ik zit dus een beetje in de knoop met het feit dat ik ver wil kunnen zoomen. Dat is voor mij een must, maar dat wordt heel duur he ?
Ik heb geen budget, ik wil het gewoon in één keer goed doen. Mijn hele leven al houd ik zielsveel van plaatjes schieten en ik ben ontzettend blij met de camera die ik nu heb. Ik schat dat ik op een heel groot bedrag ga uitkomen, en ik ben heel hard aan het sparen. Het kan nog een paar jaar duren, maar dat kan mij niet schelen, het is een superhobby van me en ik kan ook nog heel goed leren van de camera die ik nu heb (: Ik ben pas jong, dus ik heb nog genoeg tijd om mooie platen te schieten ! ^^

Nog één vraag: In welk forum moet je voorbeeldfoto's plaatsen en waaraan moeten die voldoen?

Gr. Carlijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:21

Ninaa_ schreef:
Ik ben aan het kijken voor een Nikon D90.
Maar ik had aan een docent op school ook gevraagt van wat is nou moeilijker een canon of nikon.
En zij heeft zelf een Canon en vertelde me dat Canon meestal wel moeilijker i?


Hangt heel erg van het model en de persoon af. De meeste Canon-fotografen zullen met een camera uit de 1D-serie echt niet overweg kunnen, terwijl ze hun eigen 400D of 40D prima snappen. Nikon zelfde verhaal. Verder is het echt persoonlijke voorkeur. Ik heb vanaf dag 1 al een sterke voorkeur voor Canon, vind Nikon gewoon niet logisch werken. Anderen zullen het andersom hebben.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:33

Wat vinden jullie van de Canon EOS 400D? Deze camera wordt op mijn werk gebruikt en ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben. (ik moet mijn 1e eigen camera nog kopen trouwens, vandaar)

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:02

Ik heb zelf geen ervaring met de 400D, maar als je reviews leest op internet zijn die veelal positief. :j
Er zijn alleen alweer 2 uitbreidingen, de 450D en 1000D, maar naar mijn weten is de 400D alsnog een prima camera.

Carlijn
Berichten: 1017
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:38

Okee, omdat er ein-de-lijk iemand gereageerd heeft op mijn vragen, wil ik nu aan jullie vragen of jullie het ermee eens zijn :')

Ik wil een Canon Eos 1000D kopen, + 18-55mm en een Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 DG Macro 1:2 -(EF / EF-S) erbij.
Zouden jullie dit anders doen, of iets?

Ik wil dus in ieder geval goed kunnen zoomen, en evt ook mooie portretfoto's kunnen maken. ( heb je daar nog een lens voor nodig? )Ik heb geen budget, ik spaar gewoon netzolang tot ik dit alles kan kopen. Ook sportfoto's wil ik kunnen maken.
En zou dit:
http://www.bol.com/nl/p/elektronica/can ... index.html
dan een goede voordelige camera voor mij zijn?


Groetjes,
Carlijn

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:11

MarrieLeen schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met de 400D, maar als je reviews leest op internet zijn die veelal positief. :j
Er zijn alleen alweer 2 uitbreidingen, de 450D en 1000D, maar naar mijn weten is de 400D alsnog een prima camera.


Kan iemand mij zeggen wat ongeveer het verschil is tussen de Canon 400D, de 450D en de 1000D??

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 06:29


Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:59

Wat is de beste site om je camera op te kopen aangezien de 40D maar beperkt verkrijgbaar is.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:28

Zowel Konijnenberg als Kamera-Express lijken in ieder geval de 40D voor een identieke prijs op voorraad te hebben...