[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:56

Siem, gefeliciteerd en veel plezier ermee! Lachen

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:57

Veel plezier ermee Haha!!

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:38

Ik moet nog een nieuwe camera kopen,
Een gewone digitale (spiegelreflex word me iets te duur *LOL*
Kan iemand mij tips geven wat een goede camera voor mij kan zijn?
Ik wil een niet al te dure digitale camera,
ik wil er scherpe foto's mee kunnen maken (Minimaal 7 megapixel)
en ik denk (heb ik niet veel verstand van, is me in gefluistert) minimaal 3x zoom.

Iemand een goed idee voor een camera voor mij?

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:06

Minimaal 3x zoom is handig idd. Scherpe foto's hangt niet af van de megapixels, maar gewoon van hoe goed je scherpstelt. Wat is je budget? In euro's, dus niet in hoog/laag want dat is voor iedereen anders Lachen

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:26

SIEMxFUNNY schreef:
editten kan niet meer.

Ik heb toch de Canon eos 1000D Go jij! Go jij! Ik heb nu al zin om te fotograveren Haha!



gaaf! waar en voor hoeveel heb je hem gekocht?
ik heb besloten om toch maar te gaan sparen voor een nieuwe camera..
ik word echt helemaal gestoord van mijn ding die ik nu heb (fuji finepix s6500 fd).. ik kan er echt NIET mee om gaan..
en dit ding zou zogenaamd makkelijker moeten zijn dan een slr.
nou echt, zodra ik even 5 sec de camera van mn tante (nikon d80) in mn handen heb heb ik hem al 10x beter door dan mn eigen.
( misschien komt het niet snappen/ruzie hebben met mijn cam ook wel enigszins doordat ik de handleiding al vanaf t begin kwijt ben (A)).

Maar ik had bedacht, als ik nou 2 maanden even mn salaris opspaar. (of iig t grootste deel, 2 maanden zonder iets uit te geven lukt me niet:P ) dan heb ik zo een camera bij elkaar.
En als t goed is krijg ik in t voorjaar nog 250 eurie van de belasting terug..

Maar zit dus te twijfelen nu tussen de 1000d en de 450d van canon. (wil wel echt een canon, vind een nikon of sony onhandiger in gebruik).
Ga ook even de prijzen van beide camera's in de gaten houden.

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:08

imd schreef:
Minimaal 3x zoom is handig idd. Scherpe foto's hangt niet af van de megapixels, maar gewoon van hoe goed je scherpstelt. Wat is je budget? In euro's, dus niet in hoog/laag want dat is voor iedereen anders Lachen


Oke!

Ik zelf ben nou niet de rijkste maar ik wil liever geen camera van boven de 170 euro.. ik weet het het is maar weinig wat ik er voor kan uit geven.. (Het liefst nog tussen de 100 - 150 euro.. Verward )

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:10

Misschien heeft er ook nog iemand een camera over die ik kan over kopen!! Haha!

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:16

Irisjuuuhh:
Ik heb 2 Fuji Finepix camera's.
Een kleintje Z100fd, die is nu geloof ik voor 99 euro bij de Kijkshop te koop. 8 megapixel en 3x optische zoom.
Leuk klein dingetje vind ik Haha!

Afbeelding

Mijn andere camera is een S5600 (nu zijn ze een paar nummertjes verder s6500 geloof ik?) deze camera stop je niet zo even in je zak, maar je kunt er wel hele mooie scherpe foto's mee maken Lachen Moet ook nog wel binnen je budget te vinden zijn.
Vanaf de tribune: [EV-ITP] • Hengstenshow Eurocommerce •

Heeft 10x optische zoom Lachen

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:43

haha ik heb ook de Z100fd (hij heeft 5x optische zoom trouwens) leuk cameraatje idd! (al heb ik er toendertijd wel iets meer voor betaald Nagelbijten / Gniffelen)

Volgens mij kan je met de S5600 wel betere foto's maken, dus als die binnen je budget past is dat geen slechte keuze. Maar als je gewoon een beetje huis-tuin-en-keuken foto's wil maken dan is de Z100fd ook niet slecht Lachen

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:45

Grapje.... 5x idd Bloos
Paardenfoto's maak ik liever met mijn S5600.
Maar die neem je zoveel lastiger mee. Kleintje is dan wel ideaal Lachen

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:17

viefdepief schreef:
Irisjuuuhh:
Ik heb 2 Fuji Finepix camera's.
Een kleintje Z100fd, die is nu geloof ik voor 99 euro bij de Kijkshop te koop. 8 megapixel en 3x optische zoom.
Leuk klein dingetje vind ik Haha!

Afbeelding

Mijn andere camera is een S5600 (nu zijn ze een paar nummertjes verder s6500 geloof ik?) deze camera stop je niet zo even in je zak, maar je kunt er wel hele mooie scherpe foto's mee maken Lachen Moet ook nog wel binnen je budget te vinden zijn.
Vanaf de tribune: [EV-ITP] • Hengstenshow Eurocommerce •

Heeft 10x optische zoom Lachen


Verkoop jij je S5600? Haha!
Hij is wel wat moeilijker mee te nemen ja maar ach, daar vind ik wel wat op Knipoog
(Valt hij binnen mijn budget?? Bloos )

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:56

Zwitsal schreef:
SIEMxFUNNY schreef:
editten kan niet meer.

Ik heb toch de Canon eos 1000D Go jij! Go jij! Ik heb nu al zin om te fotograveren Haha!



gaaf! waar en voor hoeveel heb je hem gekocht?
ik heb besloten om toch maar te gaan sparen voor een nieuwe camera..
ik word echt helemaal gestoord van mijn ding die ik nu heb (fuji finepix s6500 fd).. ik kan er echt NIET mee om gaan..
en dit ding zou zogenaamd makkelijker moeten zijn dan een slr.
nou echt, zodra ik even 5 sec de camera van mn tante (nikon d80) in mn handen heb heb ik hem al 10x beter door dan mn eigen.
( misschien komt het niet snappen/ruzie hebben met mijn cam ook wel enigszins doordat ik de handleiding al vanaf t begin kwijt ben (A)).

Maar ik had bedacht, als ik nou 2 maanden even mn salaris opspaar. (of iig t grootste deel, 2 maanden zonder iets uit te geven lukt me niet:P ) dan heb ik zo een camera bij elkaar.
En als t goed is krijg ik in t voorjaar nog 250 eurie van de belasting terug..

Maar zit dus te twijfelen nu tussen de 1000d en de 450d van canon. (wil wel echt een canon, vind een nikon of sony onhandiger in gebruik).
Ga ook even de prijzen van beide camera's in de gaten houden.



Ik heb hem in de winkel gekocht. Kamera-express ofzo. Was in capelle a/d ijsel, maar ze hebben ook een site. Het was echt een hele grote winkel.
Ik was 447 kwijt en dan zat er een 15-18 lens bij en had ik een tas.

Volgensmij ga ik er wel mee uit de voeten komen. Eventjes nog goed dat boekje doorkijken Lachen
Ik ben blij met mijn keuze. Bedankt meiden hier voor de uitleg en antwoorden op mijn vragen! Haha!

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 09:59

Ik weet het nu zo ongeveer helemaal zeker dat ik de s5600 wil,
alleen verkopen ze die volgends mij niet meer in winkels..
dus het word nu 2e hands zoeken.. prijs valt overal wel mee!
Mensen die er ervaring mee hebben?

JENNx

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:13

Op bol.com hebben ze altijd leuke aanbiedingen en ik ken ook iemand die een SRL heeft besteld bij BOL, supergoede service zei ze. Over het merk ben ik uit. Het wordt een Canon, zit een beetje in m'n budget, maar nu heb ik weer een aantal vraagjes.

  • Maar ik twijfel nog een beetje over de versies van Canon. Wordt het een 400D, 450D, 1000D? De 1000D + lens is goedkoper dan de 450D alleen body, is de 1000D nou een nieuwere of oudere versie? Is de 450D dag geld waard, zitten er zoveel vernieuwde functies op in vergelijking met de 400D (en 1000D)?
  • Raad jij mij speciaal een camera aan? (Mag evt. ook een ander merk. Knipoog )

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:16

De 1000D is een simpelere versie van de 450D. Des te meer cijfers, des te simpeler. Dus minder mogelijkheden en minder uitgebreid. De 400D of de 450D is volgens mij niet een heel groot verschil. De 450D is uiteraard de vernieuwde versie van de 400D, maar de 400D is een prima camera!

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:25

JENN: de 400D body is in de aanbieding bij Konijnenberg. Wel zonder lens, dus die zal je er nog bij moeten kopen. Body nieuw voor 300 euro. Kun je ook nog overwegen Knipoog

Amanda: qua mogelijkheden valt 't verschil mee, de 1000D is voornamelijk wat minder snel...

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:19

Is dat het enige verschil? Ik begreep dat de 1000D de uitgeklede versie van de 400D was.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:22

Amanda schreef:
Is dat het enige verschil? Ik begreep dat de 1000D de uitgeklede versie van de 400D was.


"Uitgeklede" versie van de 450D. Vooral uitgekleed in buffer, schrijfsnelheid, aantal foto's per seconde, dat soort zaken Lachen

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:34

Aah okee, weer wat geleerd.
Maar al met al is het dus interessanter om voor die prijs de 400D te kopen. Of zijn die dan weer vergelijkbaar?

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:41

400D is qua snelheid niet (veel?) anders dan de 450D en de 1000D is nieuw duurder dan de 400D (waarbij ik even uit ga van de prijzen bij Konijn), dus de 400D lijkt me absoluut de moeite waard om te overwegen (hoewel natuurlijk van de drie de 450D de mooiste is Knipoog )

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:47

Ik weet niet wat het budget is, maar de 40D is inmiddels ook leuk geprijsd nu de 50D er is.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:08

Irisjuuuhh schreef:
Ik weet het nu zo ongeveer helemaal zeker dat ik de s5600 wil,
alleen verkopen ze die volgends mij niet meer in winkels..
dus het word nu 2e hands zoeken.. prijs valt overal wel mee!
Mensen die er ervaring mee hebben?

Ik verkoop de mijne niet, sorry Knipoog
http://www.ciao-shopping.nl/Fujifilm_Fi ... 00__508017
Staat een linkje naar een webshop waar je hem voor 139 euro kunt kopen Lachen

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:34

Zijn Fujifilms een beetje goede camera's ? En dan bedoel ik ongeveer zo'n eentje:

Fuji

Irisjuuuhh
Berichten: 339
Geregistreerd: 15-11-07

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:41

Veirl schreef:
Zijn Fujifilms een beetje goede camera's ? En dan bedoel ik ongeveer zo'n eentje:

Fuji


Dat vind ik ook een mooie camera,

Ik ben vandaag gaan rond kijken in de winkels en bijna alle camera's die ik wel zag zitten werkt op AA baterijen.
Heb van vele gehoord dat ik geen camera die op AA baterijen werkt!
En die ik eerst (nu nog steeds wel) wouw: s5600 werkt ook op AA baterijen Boos!
Grrr...!!!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:47

Ik had de S6500, was dan een iets betere dan die jij bedoelt Veirl, als ik het me goed herinner. Maar ik vond dat zeker een leuke camera om mee te beginnen. Ik vind persoonlijk aa-batterijen zo gek nog niet, maar veel mensen vinden dat een minpunt (voordeel vind ik dat je ze altijd en overal kan kopen, als je ze vergeet ofzo, in tegenstelling tot een accu). Maar dat is natuurlijk wat jij het liefste hebt, ik had altijd twee setjes bij me en dat was genoeg voor mij. Lachen