ik kan ze ook in mijn telefoon doen. maar er zit een groter kaartje bij.. ik zal het even nakijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tindra schreef:Praktisch, zo'n topic!
Ik ben op zoek naar een digitale camera (gewoon voor af en toe.. en niet al te prijzig), maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb op internet al érg veel camera's bekeken, en reviews gelezen.. en tja, er is gewoon veel teveel keus!
Vandaag was ik even bij de Dixons, en daar zag ik bijvoorbeeld een Pentax Optio E60 voor €89,96. Niet al te duur, maar het merk Pentax zei mij eigenlijk niks. Al zijn de reviews op internet niet slecht.
Een andere optie was een Nikon Coolpix L19 voor €99,99. Of een Casio Exelim Ex-Z150 voor €119,96. Weer een stukje duurder, maar wel met accu (al denk ik dat ik batterijen ook prima vind...).
Is het de moeite waard om 30 euro meer voor een beter merk uit te geven, of zou zo'n Pentax best voldoen? Zou het kwaliteitsverschil groot zijn? Ik ben echt niet zo veeleisend, maar ik wil wel dat de camera lange tijd meegaat en niet al te traag reageert.
De genoemde merken zijn overigens maar voorbeelden.. ik kwam die vandaag toevallig tegen.
Ohja.. en ik geloof dat je voor sommige (goedkope) merken/camera's alleen maar dure (duurdere) geheugenkaartjes kunt kopen? Tenminste, zoiets werd mij in de winkel verteld. Dat schiet dan ook niet op, want ik wil er wel een kaartje van 2 (of 4) Gb bijkopen.
Eigenlijk ga ik het liefst voor een camera van rond de €80/90 euro. Is dat reëel?
imd schreef:De 100D is een versimpelde versie die op een paar punten wat minder is. De 450D is de opvolger van de 400D, de verbeterde versie. Maar Nouks heeft dit al een paar keer goed! uitgelegd geloof ik.
Nouks @ [FK] [INFO] Welke camera moet ik kopen?
Edit: en deze ook nog: Nouks @ [FK] [INFO] Welke camera moet ik kopen?