Barts kijk op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Barts kijk op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 12:18

Had deze tekst eigenlijk geschreven n.a.v. [FZ] Is Bokt nou echt leuker/beter zonder de gebanden? maar hij past ook wel in een nieuw topic IMO Lachen Ben wel benieuwd wat 'Bokt' er van vindt. Of ja, iig de mensen die regelmatig FZ bezoeken en de tijd willen nemen dit soort topics te lezen en zich er in te mengen.

Citaat:
Wat ik in
[FZ] Is Bokt nou echt leuker/beter zonder de gebanden?
vooral lees is dat een flink aantal mensen het heel erg jammer vind dat de betreffende users gebanned zijn omdat ze altijd zo'n interessante reacties gaven. Daar ben ik het voor een deel mee eens, Lovely en Pipo hadden regelmatig erg nuttige bijdragen op paardengebied, SP was op andere vlakken weer wat sterker. Wat dat betreft idd een gemis. Wat ik (en dan spreek ik dus voor mezelf Haha!) niet mis zijn de topics waarin deze users het nodig vinden mensen al dan niet verdekt in de zeik te zetten. Mensen die topics pas interessant vinden als er een flinke ruzie ontstaat of als er flink wat lol wordt gemaakt ten koste van een ander mogen wat mij betreft echt linea recta door naar een ander forum, ik zal ze geen seconde missen.

Pittige discussies? Prima!
Kritiek op het beheer of op het moderatorteam? Natuurlijk nooit leuk om te horen maar zolang dat op een normale/constructieve manier gebracht wordt kunnen we er wat mee.
Wat geinen wat soms wat te ver gaat? Ook geen enorm probleem, things happen, ik heb mezelf ook niet altijd helemaal in de hand. In dit soort gevallen is het wel erg handig als dat dan achteraf goedgetrokken kan worden of als men er op z'n minst wat van leert.

Wat veel gebruikers zich niet altijd lijken te realiseren is dat wij (als moderatorteam) over het algemeen een wat groter plaatje zien van Bokt. Niet alleen de topics waarin we zelf meedoen en waarin we wat zitten te kletsen met wat andere Bokkers. Ieder probleem en een flink deel van alle poedersuiker zien wij langskomen. Daar wordt over het algemeen vrij snel wat aan gedaan waardoor de gemiddelde gebruiker daar maar een fractie van te zien krijgt.

Ook horen we regelmatig van gebruikers dat ze maar niets meer posten over bepaalde onderwerpen omdat ze daar dat dan later weer op een gemene manier opmerkingen over krijgen. Of dat ze geen zin hebben in weer hetzelfde gekat van weer dezelfde mensen. Of dat ze helemaal niets meer plaatsen op Bokt en alleen nog maar wat meelezen omdat ze geen zin hebben in (potentieel) gezeik.

Ik denk dat we met Bokt twee kanten op kunnen:

Of we proberen er een paardensite van te maken die voor een breed publiek interessant is. Zowel voor de 12 jarige pony verzorgende meid als voor de 35 jarige recreatie ruiter. Verder ook voor de ervaren fokker de beginnende wedstrijdruiter, endurance fanatiekeling of westerner. Om dit te bereiken is er nog een hoop nodig. Voor een hoop dingen (b.v. endurance, SGW, spingen, etc) is nog niet echt plaats. Rijtechnisch kan een heel stuk interessanter zijn als we beter met de 'veelgestelde vragen' om kunnen gaan, etc, etc, etc. Allemaal dingen die wat tijd kosten maar ze zijn zeker wel realiseerbaar.

Een andere optie is een Bokt met weinig regels, weinig mods, veel gebruikers en veel tegenstellingen waarin mensen 'pittige discusies' kunnen voeren die anderen dan met een bak popcorn in de hand kunnen volgen. Dit terwijl in dat topic een nietsvermoedend 14 jarig kind de grond in wordt geboord. Of waar men in discussies maar wat smeuige persoonlijke details op tafel gooit aangezien men het met argumenten niet kan 'winnen'. Is ook een optie en hier is zeker markt voor als je dat de afgelopen jaren zo bekijkt op Bokt.

Ik weet iig wel welk Bokt ik voor ogen heb, ik ben er nog lang niet uit hoe Bokt er precies uit zou moeten zien. Ben er al wel uit wat ik zeker niet wil.

Het is hier nog lang niet perfect, de regels zitten (nog?) niet perfect in elkaar, de forums kunnen beter ingedeeld worden, mijn acties laten vaak veeeeeeeeel te lang op zich wachten (nieuwe smileys?), het OW systeem is niet optimaal, de communicatie kan beter, etc, etc. Maar met wat hulp van jullie komen we daar IMO makkelijk uit. Het enige dat we van jullie vragen is regelmatig te melden (op een constructieve manier) wat je van Bokt vindt en wat je mist of graag anders zou zien. En ga er daarbij van uit dat ook wij fouten maken en dat we hier vooral zitten om het zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken en niet om ons weer een hoop heibel op de hals te halen door weer wat mensen te bannen Scheve mond

De bottomline is denk ik dat ik op zich redelijk weet wat ik zelf wil met Bokt en dat er in 'mijn' Bokt gewoon geen plaats is voor sensatiezoekers. Als je een rel wilt zien dan kun je denk ik beter een politiescanner kopen of naar wat reality soaps kijken dan zitten zoeken op Bokt naar de laatste ruzies en het laatste gekat.

Wordt Bokt daardoor 'oninteressant en vlak'? Ik denk het niet. Ten eerste zorg je er zelf voor een deel voor hoe Bokt er uit ziet. Je kan zelf toch ook aan discussies deelnemen of interessante discussies starten? Heb je daar anderen voor nodig? Verder is het idee dat er ook in het niet rellerige Bokt flink wat pittige discussies zijn, helemaal niets mis mee, graag zelfs, maar dan wel op een volwassen manier. Elkaar onderuit halen of elkaar bestoken met ouwe koeien is misschien voor een flinke groep mensen erg leuk maar valt IMO niet echt onder op een volwassen manier discussieren. Het moet toch gewoon mogelijk zijn je verhaal op Bokt te zetten zonder dat je later weer op je woorden wordt gepakt?

Ik hoop dat dit een (klein beetje) duidelijker maakt wat de motivatie is van mijn acties en de acties van het moderatorteam. Als je je niet in die acties kan vinden dan is het of zo dat wij iets verkeerd hebben gedaan, of je bent eigenlijk op zoek naar een ander soort forum. In het eerste geval horen we graag constructieve kritiek. In het tweede geval (en ik zeg dit niet graag Scheve mond) zijn er nog flink wat andere paardenfora op internet waar je wel je ei kwijt kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:42

Citaat:
Wat ik in [FZ] Is Bokt nou echt leuker/beter zonder de gebanden? vooral lees is dat een flink aantal mensen het heel erg jammer vind dat de betreffende users gebanned zijn omdat ze altijd zo'n interessante reacties gaven. Daar ben ik het voor een deel mee eens, Lovely en Pipo hadden regelmatig erg nuttige bijdragen op paardengebied, SP was op andere vlakken weer wat sterker. Wat dat betreft idd een gemis. Wat ik (en dan spreek ik dus voor mezelf ) niet mis zijn de topics waarin deze users het nodig vinden mensen al dan niet verdekt in de zeik te zetten. Mensen die topics pas interessant vinden als er een flinke ruzie ontstaat of als er flink wat lol wordt gemaakt ten koste van een ander mogen wat mij betreft echt linea recta door naar een ander forum, ik zal ze geen seconde missen.

imo gekomen, doordat alles op slot en naar de ontzichtbare mesthoop is geknikkerd.
Niks geen plaats om ff iets uit te vechten.
Dan gaat alles achter de rug om en word alles erger, dan wanneer er in die tijd, openbaar wat geruzied had kunnen orden.
Het was sowieso maar in bepaalde topics, waar andere dan niet in kwamen, dus ook geen last van hadden.
Nu is dat niet meer goed te krijgen, helaas.
Maar wel een wijze les voor de toekomst

Pittige discussies? Prima!
Kritiek op het beheer of op het moderatorteam? Natuurlijk nooit leuk om te horen maar zolang dat op een normale/constructieve manier gebracht wordt kunnen we er wat mee.
Wat geinen wat soms wat te ver gaat? Ook geen enorm probleem, things happen, ik heb mezelf ook niet altijd helemaal in de hand. In dit soort gevallen is het wel erg handig als dat dan achteraf goedgetrokken kan worden of als men er op z'n minst wat van leert.

Wat veel gebruikers zich niet altijd lijken te realiseren is dat wij (als moderatorteam) over het algemeen een wat groter plaatje zien van Bokt. Niet alleen de topics waarin we zelf meedoen en waarin we wat zitten te kletsen met wat andere Bokkers. Ieder probleem en een flink deel van alle poedersuikeropmerkingen zien wij langskomen. Daar wordt over het algemeen vrij snel wat aan gedaan waardoor de gemiddelde gebruiker daar maar een fractie van te zien krijgt.

laat dingen eens openbaar, verwijder toch niet de hele zooi.
Nu kunnen we niks nalezen, zien idd maar een klein deel
Wij kunnen ook een eerlijkere mening vormen, als we de mesthoop weer kunnen lezen.
Tuurlijk, beetje sensatie lezen is leuk, geef toe.
maar ook degelijk weten wat er gespeeld heeft voor een ban en er dan heel anders tegen aan kijken.

Ook horen we regelmatig van gebruikers dat ze maar niets meer posten over bepaalde onderwerpen omdat ze daar dat dan later weer op een gemene manier opmerkingen over krijgen. Of dat ze geen zin hebben in weer hetzelfde gekat van weer dezelfde mensen. Of dat ze helemaal niets meer plaatsen op Bokt en alleen nog maar wat meelezen omdat ze geen zin hebben in (potentieel) gezeik.

Misschien ook een forum, geplaatst door de moddies over wat er getemd word.
daar hoeven geen namen van temmers te staan, maar wel onderwerpen waar veel op getemd is, omdat gebruikers, niet meer durven posten (blijkbaar)

Of directer per pb
Mocht er bijv getemd worden op iets wat ik zeg, laat het weten op dat moment, wet ik dan dat ik te ver ga, dat ik er wat aan moet doen.
Niet na tig keer, ja je ging steeds te ver, uhh, waar dan, had nooit geen klachten.

over de rest ga ik mijn hoofd ander keer verder breken Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:46

ik kom hierop uitgebreid terug, heb er nl wel ideeën over en bovendien denk ik dat jouw twee opties elkaar niet uitsluiten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 12:52

Citaat:
Mocht er bijv getemd worden op iets wat ik zeg, laat het weten op dat moment, wet ik dan dat ik te ver ga, dat ik er wat aan moet doen.

Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden en dit is denk ik idd ook wel een probleempunt op het moment. We kaarten dit soort dingen regelmatig aan maar we laten dit net zo vaak achterwege omdat we niet altijd zin hebben in de daarop volgende 'wellus/nietus' discussies. Maar eigenlijk zouden we dit idd wat vaker moeten doen. Grootste probleem is dat dit enorm veel tijd kost. Meestal geeft het best leuke/interessante/verhelderende PB discussies maar het kost al wel snel een half uur of langer om 1 geval goed af te handelen.

De andere punten hebben we het al uitgebreid over gehad. De mesthoop is openbaar geweest, dat gaf niet bepaald een betere situatie. Daar zaten vooral mensen idd 'sensatie te zoeken'. Het uitvechten hebben we ook al tig keer geprobeert, Kampen topic op FA bijvoorbeeld? Zijn daar dingen opgelost? Niet echt, er zijn wel dingen verbeterd door het Kampen topic maar daar zijn zeker geen ruzies opgelost.

Ik ga trouwens weer even proberen te werken tussendoor Lachen Afgelopen dagen eigenlijk alleen met Bokt bezig geweest, niet goed voor m'n planning Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:09

Ik zelf vind bokt een prima ontspanningsforum Haha!
Toch heb ik zo ook mijn opmerkingen over bepaalde dingen.

Bij sommige krijg ik wel eens het idee dat men zich beter voelt als een ander. Waarvoor is dat nodig? Neem dan Tyrza, zij IS beter als menig ruiter en zij komt echt niet over alsof zij zich beter voelt als een ander. Tenminste niet op mij.

Soms stelt iemand een vraag en zie je reacties komen, tjonge jonge.
Vooral op FA komt dat vrij vaak voor.
Wat voor de een een dwaze vraag blijkt, kan voor de ander iets zijn wat zij graag willen weten. Niet iedereen heeft immers een uitgebreide kennis op alle vlakken.

Op dat zelfde FA zie je ook vaak dat een topic geheel omslaat.
De vraag was simpel, maar de antwoorden lopen uit in gekibbel heen en weer, waardoor de TS nog steeds niet met de vraag geholpen is.
Wat moet je dan? Nieuw topic? Je vraag herhalen, wat niet helpt?

Wat ik ook niet helemaal begrijp is de afdeling western. Soms lijkt dat gedeelte zo zijn eigen regels te hebben, of te wel andere regels als de rest van het forum.
Zo behoord een topic in het daarvoor bestemde gedeelte. Dan zie je bij western toch een topic verschijnen met een link, want anders lezen de westerners het niet. Is dat dan niet gewoon pech hebben? Of stiekem toch twee topics.
Daarbij waarom western en niet een afdeling dressuur, springen, aangespannen enz...

Kortom ik mis een beetje het met elkaar door een deur kunnen.
Dat uit zich in groepjes, afkraken, afzonderen enz.

Edit: Spelling naam Tyrza aangepast, ivm boze menno Tong uitsteken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:34

Wat wij er ook van vinden, het beheer bepaalt welke regels en grenzen er zijn. Wij hebben ons naar jullie te schikken en niet andersom, anders wordt het een zooitje. Het is net als in een klas met een leraar die wel orde kan houden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:35

Toch waren dat wel altijd de leeraren, die niet autoritair waren Lachen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 13:46

Klopt, maar in dat geval heb je een groep die zowel respect heeft voor elkaar als voor de leraar. Een groep van 10.000 man die allemaal respect voor elkaar hebben? Hmm Lachen

Don't get me wrong. Ik zou het heeeeeeeel graag willen dat problemen op Bokt zich vanzelf op zouden lossen, dat mensen problemen gewoon uit zouden praten en dat men wat meer begrip voor elkaar zou hebben ipv meteen op de hoogste kast te gaan zitten. Maar dat is nu eenmaal niet zo, zo werkt het niet met een paar duizend mensen met allemaal een eigen mening, allemaal een eigen geschiedenis en vooral geen (sterkte) verantwoording tov de groep.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:46

Poeh, lap tekst + duidelijk... Ben ik niet van je gewend Lachen Ik ga er van ;t weekend even over nadenken, er komt iig nog reactie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:59

Mijn menig is dat jullie subiet en in eerste instantie wat aan jullie communicatie moeten doen. Zeker in gevallen van OW's en bans. Hoe meer je mensen het bos in stuurt hoe tegendraadser ze worden en logisch ook. Zeker als je volwassen mensen op een kinderlijke manier op de vingers wenst te tikken. Laat je gebruikers in hun waarde als je dat ook van hen verlangt tov medegebruikers!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:03

Eindelijk een reactie van het mod-team, met een paar 'antwoorden'. Blij om te zien dat er nu van het modkant een hand uitgestoken wordt. Reik 'm graag terug. En hoop tevens dat er wat mee gedaan wordt.

Zoals ik al in de 'ban/ow's' topic's heb gezegd, en ook al hier heb in een aantal reacties heb gezien. Méér openheid, méér uitleg waarom dit en waarom voor dat. Dat zie ik graag.
10.000 man kán het nooit en te nimmer met elkaar eens zijn of worden, anders zou je hier niet of te discusseren, een 'ruzie' is ook niet te vermijden af en toe. Maar waar 2 vechten zijn 2 schuld. En dan is het niet eerlijk om maar (openlijk) 1 kant te benadelen. Je kan wel degelijk respect voor elkaar opbrengen, ookal ben je het niet met elkaars visie of ideeën eens. Er zijn zat mensen die ik vaak reacties zie plaatsen, waar ik het niet mee eens ben en nooit zal worden. Maar soms zie je een reactie van zo'n persoon waarvan ik denk: ja, en dat klopt wel. En dit kan net zo goed andersom. Mensen moeten zich niet gelijk afsluiten als er kritiek wordt geuit, dát is een forum. Daarom discusseer je. Anders moet je hier niet wezen. Men voelt zich te gauw persoonlijk aangevallen.

Als eerste pleit ik (:D) voor meer duidelijke regels en beleid. Ten tweede zorg ervoor dat nieuwe mensen dit echt gewoon onder ogen krijgen, zodat ze niet eindeloos vragen gaan stellen als hoe plaats ik een foto, hoe doe ik dit, hoe moet dat. enz enz. Bij aanmelding een link/of tekst laten lezen. Een email sturen, als eerste pb een link of met die tekst erin. Zodat ze het lezen. Misschien een idee om FAQ wat meer uit te breiden met deze vragen en/of opmerkingen.

Verder éénduidigheid in het mod team zelf. Tuurlijk zien julie meer, dat is ook logisch, maar zorg dan ook dat je dezelfde regels handeert. En niet met 2 maten meten. (de éen laat het topic open, de ander een slotje). Dat soort dingen.

Zowel Holly en Runningkawa halen een aantal dingen aan, waar ik het wel mee eens ben, maar persoonlijk zie ik wél verbetering in FA. Dat forum zal altijd een kibbelkind zijn, omdat iedereen een andere vizie heeft en daar ook voor (of achter staat). Maar men gaat niet meer zo gauw een reactie van de 'tegenpartij' opzoeken en bewust uitlokken.

Maar nogmaals, ik zie graag méér openheid en antwoorden op vragen als die gesteld worden. En dan niet een reactie met: Ja, we lezen het maar reageren alleen daar waar wij dat nodig vinden. Dat werkt niet en zo krijg je onderling frictie. Als mod team neem ik aan dat je ergens voor staat en ergens in gelooft, wees daar dan ook duidelijk in. Communiceer..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:31

Sammie schreef:

Zowel Holly en Runningkawa halen een aantal dingen aan, waar ik het wel mee eens ben, maar persoonlijk zie ik wél verbetering in FA. Dat forum zal altijd een kibbelkind zijn, omdat iedereen een andere vizie heeft en daar ook voor (of achter staat). Maar men gaat niet meer zo gauw een reactie van de 'tegenpartij' opzoeken en bewust uitlokken.

Idd is het uitlokken al een stuk verbeterd, maar de soms loslopende ego's is voor andere bokkers een tikkeltje hinderlijk.
Hoeveel bokkers denk jij dat geintereseerd zijn in FA. Neem van mij aan dat dat er veel meer zijn als dat je nu ziet langskomen.
Vele durven hun vraag niet te stellen, bang ondergesneeuwd te worden of als dom te worden bestempeld.
Dat vind ik jammer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:44

Okee, ga ik ook proberen om, een kleine, bijdrage aan dit topic te geven.

Voor zover ik weet heb ik nog nooit een waarschuwing gehad, nu is wel het emailadres wat ik ooit aan bokt doorgaf niet meer van mij dus misschien heb ik ze wel gemist Knipoog Ik kreeg het niet veranderd in het profiel Verward

Ik vind mezelf redelijk tactisch maar ondanks dat voelen mensen zich ook wel eens door mij aangevallen. Dan kan je wel nog subtieler worden of zelfs je mening maar niet geven omdat je eigenlijk weet dat ze jouw mening toch niet willen horen maar waar is het dan een discussie voor?

Soms reageer ik niet eens omdat ik weet dat wat ik te zeggen heb niet gewaardeerd zal worden, soms kan ik het niet laten omdat het toch om levende wezens gaat en, ook al ken ik het betreffende paard niet, ik voel me door het lezen toch betrokken.

Sommige mensen zijn wat feller dan ik en soms vind ik het ook wel wat te fel maar even zo vaak vind ik dat er ook wat "bedillerig" mee omgesprongen wordt door het modteam. Als iemand echt in de zeik genomen wordt kan ik dat ook niet echt waarderen maar iemand die een virtuele schop onder de kont geeft omdat tact niet werkt is mijns inziens toch niet fout.
Dat degene die de virtuele schop krijgt zich aangevallen wordt is soms dan maar simpelweg jammer. In het echte leven krijg ik ook wel eens een opmerking die ik wat minder geslaagd vindt, dan is er ook geen tem-knop en zal ik het zelf moeten oplossen. Die kans om het zelf op te lossen wordt mensen nu soms ontnomen omdat het wel gemakkelijk is om de juffrouw of meester te roepen: "Jantje, Truusje pest me, Help!"

Als een topic dreigt te verzanden in een ruzie-topic, tja, dan is het terecht dat het gesloten wordt maar als er wat kritischer gekeken zou worden zouden er misschien wat minder topics gesloten hoeven te worden, zouden er wat minder echte waarschuwingen uitgedeeld hoeven te worden waardoor de weerstand tegen het beleid vanzelf ook minder zou zijn.

Ik hoop dat ik enigszins duidelijk ben, heb een slechte nacht gehad en dat beïnvloedt mijn helderheid een beetje Scheve mond

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:46

Dat als dom bestempeld te worden heeft IMO niets te maken met FA en gebeurd ook wel op andere fora hier op bokt...
Op FA mag niet gezegd worden van het zoveelste topic over blabla, maar hetzelfde mag wel gezegd worden over de andere fora... kijk naar de sticky's op sommige fora en de slotjes en het verplicht laten lezen van de gebruikershandleiding...enz.
Is zelfs nog een relevant topic.. "waarom gen stang in de B? " gave antwoorden werkelijk OK dan!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:56

Alane schreef:
Dat als dom bestempeld te worden heeft IMO niets te maken met FA en gebeurd ook wel op andere fora hier op bokt...

Vraag jij jezelf dan niet af waarom dat dat in hemelsnaam nodig is dan?
(Fa toch net iets meer Tong uitsteken )

Edit: Mijn oog viel op je onderschrift Alane
Citaat:
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:04

maar worden die dan als dom bestempeld? of voelen die zich als dom bestempeld?

Op FA net iets meer????
Ik durf nergens geen topic meer te openen... die komen om de een of andere vreemde reden altijd of op HK terecht of op KH... hoezo selectief verplaatsen Tong uitsteken
maar zonder gekheid wat ik wel zie op FA is dat wanneer men geen gelijk krijgt men roept off-topic en meer van die ongein, of voor een TS denkt te moeten denken vwb hij/zij bedoeld... echter wordt dat "onderbouwd" op andere fora is het standaard antwoord:"gebruik de zoekfunctie" "zoveelste topic" dat moedigd ook niet echt aan.. een beginnende bokker van 14 is als hij/zij weet wat er ooit eens is besproken op bokt ongeveer 20 jaar verder en zal dan wel andere intresses hebben gekregen dan bokken Clown

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:04

Ik heb iets gemist geloof ik.. Pipo, Lovely en SP gebant???
Ik ga even zoeken hoor, kan me het niet voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:15

He? zijn zij gebant? Heb dus duidelijk wat gemist, maar er gebeurt ook zo veel op bokt. Ik log elke dag even in, maar dit soort dingen gaan dus wel aan mij voorbij.

Sjees waar halen jullie de tijd vandaan om alles bij te houden. Ik voel me elke dag schuldig dat ik zo lang op bokt zit, al die pagina's doorworstelen lukt gewoon niet.

Ik vind het heel erg jammer dat zij gebant zijn, sorry Bart, maar nu gooi je toch wel een stukje bokt dicht hoor. Ben het niet altijd met ze eens, maar sjemig dat moet toch ook kunnen. We moeten toch ook een beetje geprikkeld kunnen worden om in een discussie ineens jezelf te kunnen zien en denken, okey nu stop ik want nu gaat mijn ego op de loop. Voor mij en voor anderen vaak ook een spiegeltje dat welles/nietes al wat jaartjes voorbij zijn.

Bart waak je er wel voor dat het geen pennysite gaat worden, zo zou jammer zijn. De kritische noot moet er ook inblijven.

Al te veel topics, oooo wat mooooii, wat lieeeef, hij loopt suuuuper.
Ik heb veel van bokt geleerd en wil dat graag zo houden.

Trouwens paardenwereld is niet zo lief hoor, this is real life.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:25

Ik heb even wat gezocht, heb niet alles gelezen. Ik vind dat er op bokt gewoon gediscussieert moet kunnen worden, ipv iedereen die het niet met de moddies eens is een ban te geven. En wanneer wordt er eens toegegeven dat er ook onterechte OW's en Ban's uitgedeeld worden.
Doordat deze 3 personen net altijd op het randje balanceerde zijn ze er nog niet overheen gegaan. Maar is het wel een groot verlies voor bokt! Degene die niet in elk straatje mee banketstaaf maken bokt juist leuk! Nu haal je dus het leuke van bokt weg...
Vind bokt steeds minder interessant worden zo...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:32

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:44

Alane schreef:
maar worden die dan als dom bestempeld? of voelen die zich als dom bestempeld?

Beide wel hoor Tong uitsteken
Ik lees af en toe toch reacties op iemand in de richting van, poeh wat een ganzenvraag zeg, ga een ander vervelen. Ik vind dat storend, want als men het zelf ook een ganzenvraag vond, had men deze toch niet gesteld.
Niet iedereen is nou eenmaal compleet op de hoogte van alle ins en outs op fokkerij gebied.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:52

maar dat is niet alleen op FA en ook niet vooral op FA...
Immers waren dan de sticky's niet nodig op andere fora...Wat dan verder nog komt kijken is de vasthoudendheid van een TS...
Ik post bijvoorbeeld niet op western... de sfeer daar heb ik 1 keer geproefd en dat was bijzonder bitter te noemen...maar ik praat dan vooral voor mezelf want ik weet niet wat een ander voelt en/of ervaart...
ik ben en blijf van mening dat domme vragen niet bestaan, domme antwoorden kunnen wel gegeven worden.. Slim

*Ogsnart waar ben je? *

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:57

Het enigste dat ik graag zou willen zien als verbetering aan bokt is dat de users de ouwe koeien lekker in de sloot laten liggen. Niet steeds door wat er vroeger is gebeurt andermans topic verzieken, steken onder water geven of andere bokkers opstoken. Ik denk dat dit voor een heel groot deel de slechte sfeer bepaald.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:00

Domme vragen, domme antwoorden?
Domme vragen, kattige/ego antwoorden, daar stoor ik me aan

Over heel het forum is het idd zo dat er verschillend gereageerd word op elkaar. Is ook niet gek, maar van FA vind ik echt dat daar een klein kliekje zit die er toch wel een handje van heeft.

Idd western is ook zoiets.
Ik post er ook, geen probleem mee want ik vind het interesant, maar ik vind wel dat westerners zich afzonderen. Niet onbewust, maar juist heel bewust.
(oe oe, zou ik hierna nog mogen posten denk je)
Laatst bijgewerkt door holly op 16-12-04 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:03

xtwisterx schreef:
Het enigste dat ik graag zou willen zien als verbetering aan bokt is dat de users de ouwe koeien lekker in de sloot laten liggen. Niet steeds door wat er vroeger is gebeurt andermans topic verzieken, steken onder water geven of andere bokkers opstoken. Ik denk dat dit voor een heel groot deel de slechte sfeer bepaald.

juist niet.... alle oude koeien eruit halen maar dan niet later de dreggers erop aanspreken