Is Bokt nou echt leuker/beter zonder de gebanden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt leuker/beter zonder de gebanden?

Ja, ik merk een groot verschil.
48 (26%)
Nee, ik merk er niets van.
111 (61%)
Een beetje..
21 (11%)

Totaal aantal stemmen: 180

Dorée

Is Bokt nou echt leuker/beter zonder de gebanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 19:01

Ik wil ten eerste even zeggen dat ik hier absoluut niet een nieuwe welles-nietesdiscussie mee wil opstarten.
Wat gebeurd is, is gebeurd, of we het er nou mee eens zijn of niet.

Ook wil ik even zeggen dat dit niet per se over de gebanden van 'laatst' hoeft te gaan. Pipo, SP en Lovely dus.

Ben gewoon benieuwd of men vindt dat het bannen van personen werkelijk iets bijdraagt aan het verbeteren van de sfeer op Bokt.

Ik vraag dus om een objectieve mening en niet eentje die overspoeld is door gevoelens mbt de bans van een paar dagen geleden.
Die discussie is al lang en breed gevoerd. Lachen
Laatst bijgewerkt door Dorée op 15-12-04 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:02

ik merk er helemaal niks van!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:03

ik merk geen verschil, mis zelf lachwekkende/leuke reacties van hun

vind het jammer

net als vroeger met steef enzo.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:06

Ik denk dat Bokt hierdoor steeds vlakker en inhoudlozer wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:10

Hm, ik merk er niet veel van, maar ik had wel graag gewild dat sommigen bepaalde reacties niet gegeven hadden, want indirect ben ik wel gedupeerd... jammer....

waar het verder over gaat en waarom ze gebanned zijn, weet ik niet....

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:13

Ik vind het wel jammer. Maar ik erger me ook aan de hele nasleep van het gebeuren. Tegelijkertijd begrijp ik ook wel dat mensen hun geklier een beetje zat zijn. Het zijn lastige mensen, maar dat maakt het wat mij betreft wel interessanter. Zij waren toch vaak bij de betere discussies betrokken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:16

Cer, hoezo ben jij gedupeerd door hun? heb hun topics geelzen en gevolgd, maar kan jouw opmerking niet plaatsen Verward

en MargaV, ik erger me veel en veel meer aan die irritante penny's of nieuwe bokkers die erg dom reageren, zonder t topic goed te lezen

of als er iets al gewoon in het 1e bericht van de TS staat, dan 20 reacties later staat er 8x een vraag, waarvan t antweoord dus al in het 1e bericht zelf stond

dat is pas irritant!!

ik ben het dus met Ilindra eens, bokt wordt zonder dit soort mensen(steef ik mis je nogsteeds op bokt! en nu zijn er dus nog 3 weg, of ja meer dan 3 maar die 3 laatste waar dit topic nu over gaat....) erg vlak en saai

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:18

ik merk er niks van...

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:20

Renske20 schreef:
en MargaV, ik erger me veel en veel meer aan die irritante penny's of nieuwe bokkers die erg dom reageren, zonder t topic goed te lezen

of als er iets al gewoon in het 1e bericht van de TS staat, dan 20 reacties later staat er 8x een vraag, waarvan t antweoord dus al in het 1e bericht zelf stond

dat is pas irritant!!

Haha! Dat is ook irritant.
Maar met de nasleep bedoel ik niet de mensen die het jammer vinden dat ze weg zijn, maar dat er indirect allerlei ruzies omheen ontstaan zijn. Misschien zijn dat wel dingen die allemaal al heel lang spelen. En ik verwijt de gebanden niets in die richting ofzo, maar het hele gebeuren is gewoon naar.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:23

tsja dat is idd het risico als je 3 fanatieke bokkers bant, die hier al lang zijn en goed bekend zijn, 1 is zelfs een ex-moddie en tsja die 3 bannen, zelfs met IP ban als ik t goed begrepen heb, is vrij drastisch en geeft een hele hoop reacties!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:24

Over het geheel gezien merk je natuurlijk niet zoveel maar ik mis hun reacties wel. Vaak droegen ze toch bij aan de wat interessantere discussies.

En net als Renske erger ik me veel meer aan alle penny's die er maar wat op los posten!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:25

Wat??? Zelfs met IP!

Welke enorme misdaad hebben ze dan wel niet begaan?

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:25

Renske20 schreef:
ik merk geen verschil, mis zelf lachwekkende/leuke reacties van hun

vind het jammer

net als vroeger met steef enzo.....

Hier ben ik het ook mee eens. Ik wist zelfs niet dat Pipo, SP en Lovely geband waren. Van Pipo en Lovely herinner ik mij toch zeker interessante discussies met posts mét inhoud. Spijtig dat zij weg zijn. Steef had bv ook dikwijls goede inhoudelijke posts.
Maar ik vermoed dat een ander deel van hun posts dan niet zo geweldig geweest zal zijn aangezien ze geband zijn? Oftewel kwam er weer gewoon iets verkeerd over...

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:28

Met in het achterhoofd het gebeuren van een paar dagen geleden, denk ik dat bannen lang niet altijd per saldo een verbetering oplevert. Ik ervaar veel van de reacties van die mensen als een scherp gevoel voor humor. Daar moet je gewoon van houden. Ik beleef daar plezier aan... Anderen voelen zich daardoor gekwetst. Nu zij weg zijn is er voor mij minder plezier, voor anderen minder kwetsen. Maar ja, dat levert wat mij betreft weinig verbetering op.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:33

Ik merk geen verschil, een tijd geleden was er iemand geband *weet de naam niet eens meer* en dat merkte ik wel, mistte een hoop commentaar in bepaalde topics Haha!

En verder zit ik er niet zo mee, ze zullent e ver gegaan zijn en ze zullen wel weer terug komen Lachen

Ankje ik ga met Samsam mee....JEES snap er geen flierefluit van

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:59

Over 't algemeen merk ik weinig verschil, hoewel ik persoonlijk geen problemen met ze had.

Wat me wel enorm stoort is de discussie over en weer. Er zijn op Fokt dingen gezegt waar ik zelf aardig van geschrokken ben; wat ik ook nooit achter bepaalde personen gezocht zou hebben. An sich overleef ik dat wel, maar 't stoort me wel dat dat hier op Bokt ook weer 'gemeld' moet worden. Steeds meer berichten met een steek onder water (mn naar 't beheer/mods). Dat vind ik wel jammer - is overigens iets wat ik alleen bij deze 3 meegemaakt heb, zo'n heisa... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:00

Dorée schreef:
Ook wil ik even zeggen dat dit niet per se over de gebanden van 'laatst' hoeft te gaan. Pipo, SP en Lovely dus.

Verward

Ik kom hier niet zo vaak meer maar ik geloof dat ik een hoop gemist heb.

Ik vind Bokt wel erg saai geworden. Misschien door hun vertrek? Wie zal het zeggen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:03

Heb zitten twijfelen of ik hier een reactie zou geven... Het laatste stukje van Sylvia verwoordt goed waarom ik dat wel/niet zou doen... Ik mis bepaalde reacties van een aantal gebanden absoluut niet... vind het zelf leuk dat die reacties voorlopig niet meer zo sterk en veel voorkomen. Aangezien ik me de laatste tijd er gewoon aan irriteerde. Aan de andere kant hadden ook zij inbreng die ik ook zeker waardeerde en wat ik nu wel mis... Lastig om te zeggen wat zwaarder weegt...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:03

@Jippie: Pipo, Lov en SP zijn pas sinds zaterdag of zondag weg. Ik vraag me af in hoeverre mate zij dan ook écht bijdragen aan het saai worden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:07

idd bokt wordt al langer steeds minder leuk

no-offence maar dat komt voral door de hele zooi jonge&nieuwe bokkers, die bv op HAW en ITP weinig nuttigs te melden hebben, en ook geen geweldige topics starten op RT enzo(hoe krijg ik mn pony in middendraf, om maar ff een hoogstandje te noemen Scheve mond )

vroeger met steef en Rk samen op RT was het stukken spannender

maar goed dat is allemaal een gevolg van het groter worden van bokt, en ik zeg ook niet dat de nieuwe mensen niet welkom zijn hoor, en ben alleen maar blij dat er 3 aparte jeugdforums zijn Knipoog

maar idd 1,5 jaar geleden was bokt stukken interessanter!

ook werd er toen niet zo snel met een slotje gegooid als nu, maarja soms zijn die slotjes helaas wel noodzakelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:14

Sylvia schreef:
@Jippie: Pipo, Lov en SP zijn pas sinds zaterdag of zondag weg.

Aha.

Maar feit blijft voor mij wel dat het hier een stuk oppervlakkiger is geworden. Mensen als Pipo, Lovely en SP waren wel in staat om een zinnige bijdrage te leveren in een inhoudelijke discussie, hoe oneens ik het ook met sommigen van hen ben.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:16

Arabesk schreef:
Wat??? Zelfs met IP!
Wat maakt dat nou uit? Het is de bedoeling dat ze hier even niet komen dus ...

Het is sowieso maar voor 1-2 maanden dus ze komen vanzelf weer terug. Verschil? Ja, het is echt een kippenhok de laatste tijd. Om niet goed van te worden. Er zijn fouten gemaakt, maar moeten we daar nou echt nog maanden over praten? Die bans worden toch niet opgeheven en ik denk dat de modjes zo onderhand wel weten hoe mensen erover denken.

Verder kunnen bepaalde mensen nu makkelijker een topic plaatsen zonder dat het uit de hand loopt.

Bij bans in het verleden heb ik er de ene keer vrij veel van gemerkt, de andere keer niet echt. Al valt het me al vrij snel niet meer op ... behalve als er natuurlijk aan de lopende band topics over gestart worden. Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:19

bij een gewone ban(die je normaal dus krijg volgens mij) kan je nog wel meelezen alleen niet inloggen, wel bv schaduwaccount maken, maar dat is snel genoeg te achterhalen...daarna krijg je pas ip-ban als je dus onder een andere naam terugkomt(darkfairy666 deed dat geloof ik, en steef erg lang geleden ook)

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:21

Samsam schreef:
Sjeezus, wat slik jij??

Afbeelding
Idd waar gaat dit over....

Ik mis ze niet.... maar dat wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met de ban.
Zou jammer zijn als we met zijn allen alleen maar ja en amen zouden mogen zeggen Schijnheilig

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:24

oliebol, zijn pipo sp en lov geband Bloos!

dat is poedersuiker, ik ben de laatste tijd niet veel op bokt geweest wegens persoonlijke redenen
maar hier schrik ik toch even van
kan iemand mij uitleggen waarom in vredesnaam!!!
mag ook per pb , of de desbetreffende topics even aangeven
getverdemme...wat balen
las de reacties van die mensen altijd erg graag
bahbahbah

edit, getver, de censuur werkt bij deze post echt zwaar op mijn zenuwen