Is Bokt nou echt leuker/beter zonder de gebanden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt leuker/beter zonder de gebanden?

Ja, ik merk een groot verschil.
48 (26%)
Nee, ik merk er niets van.
111 (61%)
Een beetje..
21 (11%)

Totaal aantal stemmen: 180

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:04

Niks gekonkel. Wel triest trouwens, dat de mensen die nu fokt af zitten te kraken er zelf ook posten.
Nee, fokt is niet de MH van Bokt
Er zijn leuke discussies en er is nu wat ophef over de bans, dat gaat wel weer over, en dan hou je gewoon een leuk forum over waar je gewoon mag discussieren en waar niet gelijk met allerlei sancties gezwaaid wordt als een discussie een keer pittig wordt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:12

Citaat:
Wel triest trouwens, dat de mensen die nu fokt af zitten te kraken er zelf ook posten.

En de mensen die Bokt daar afkraken, posten ook nog steeds op Bokt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:13

Zoals Bart
Die post ook op beide forums Tong uitsteken Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:14

Er is een verschil tussen kritiek hebben, en afkraken. Verder geven deze mensen dezelfde kritiek op beide fora, en zitten ze niet op de ene mooi weer te spelen en op de andere te katten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:15

jee.. dacht dat ik die tijd al ontgroeid was....
ik ben veel beter dan jij...... en anders ga ik met watjes gooien....

*ga mijn hamster maar weer eens opzoeken*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:16

Jij had een mannetjeshamster he Alane? Ik heb een vrouwtje, zullen we ze laten meeten? Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:18

Billy schreef:
Er is een verschil tussen kritiek hebben, en afkraken. Verder geven deze mensen dezelfde kritiek op beide fora, en zitten ze niet op de ene mooi weer te spelen en op de andere te katten

Gelukkig voel ik mij totaal niet aangesproken door jouw bericht, ik sta achter wat ik op Fokt heb gepost, het ergste wat ik daar heb gedaan was iemand verwijten geen gevoel voor humor te hebben Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 12:22

Blijkbaar wel, anders had je hem niet gekwoot en beantwoord.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:28

Ik voel me zo wie zo niet aangesproken aangezien ik simpelweg niet post op Fokt. Die zin is me allang vergaan... Lips are sealed

@RK: niet meer mogen discussieren... Dat is denk ik 't probleem niet. Grootste probleem is wsn wat ook al gezegt is: er zijn users die zichzelf een slachtofferrol toedichten. Komt bij dat Bokt gruwelijk groot is geworden... Een discussie zal (theoretisch gezien) dan ook sneller en vooral feller verlopen... Niet iedereen drukt zich geweldig goed uit of heeft goede argumenten en daarmee neemt een discussie snel een verkeerd verloop. Zoals ik al vaker heb gezegt de laatste week: actie = reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:31

Tijd voor kleine kindjes om eens groot te worden en niet direct op de tem knop te drukken als er een keer een woord hun kant in gaat die niet bevalt.

Oeps wat zegt mijn toetsenbord nu weer ?

Tijd voor bokt, zich daarin niet meteen te mengen?

En nogmaals, is de sfeer nu zoveel anders zonder de gebande?
Zonder diegene die al lang voor dit niet meer op bokt komen? (denk bijv aan Steef)
Denk aan diegene die 2 jaar geleden al geband zijn (puck, mytens)
Toch zijn er weer opnieuw rellen
Hoe kan dat dan?

Volgende vraag, heeft bannen wel zin?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:42

Citaat:
Volgende vraag, heeft bannen wel zin?

Ik wilde eerst reageren met iets als:

Ah, da's een makkelijke vraag. Ja, bannen heeft zin, zonder bans heb je geen middel om 'onder te handhaven' op een effectieve manier en zonder bans krijg je vooral een anarchie. Ik ben op zich redelijk liberaal ingesteld maar een anarchie gaat me wat te ver.

Echter. Het is allemaal niet zo simpel Lachen
In een anarchie geldt het recht van de sterkste en in het geval van een forum het recht van de sterkste groep. Heeft bannen wel zin? Bannen is alleen maar irritant als je tot die sterkste groep behoort. Maar voor alle anderen die niet in die groep zitten en dus op hun woorden moeten passen heeft zo'n ban zeker wel zin.

Je vraag is dus IMO niet eenduidig te beantwoorden, het ligt er helemaal aan wat je wilt met Bokt. Wil je een site waar je je eigen gang kunt gaan of wil je een site met een open sfeer waar iedereen op een beetje normale en gelijkwaardige manier met elkaar omgaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:44

Bij sommige mensen vind ik het helemaal niet erg dat ze een ban hebben, omdat ze zo veel mogelijk hun eigen mening erdoor wouden duwen op een bepaalde irritante manier- en anderen zo het idee gaven dat alleen die mening goed was en die van anderen niet..

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 14:32

Wat ik me dan afvraag, is er dan buiten dat (kleine) sterke groepje, dan ook niet een klein zwak groepje? En dat dus dát dan degene zijn die wel blij zijn met de bans, maar misschien gewoon af en toe te "flauw" zijn? En dat dus "al die anderen" waar Bart op doelt dat kleine zwakke groepje is? En dat dus werkelijk "al de anderen" gewoon rustig blijven, niet uitgesproken tegen en niet uitgesproken voor?

Want ik denk dat het overgrote merendeel geen enkel probleem heeft met de gebanden, en alles wel wat nuanceert en een iet of wat realistisere kijk heeft op alles. Zelf denk ik ook wel dat ik in die groep thuis hoor. Als SP (bv) opdringt dat ik níet *zoekt voorbeeld* met een slof mag rijden, maar ik wil dat toch, en ik zeg gewoon op een vriendelijke manier dat ik zijn standpunt begrijp, maar dat ik ook het standpunt van mijn lesgever begrijp en dat ik dus er wel nog een paar keer mee ga rijden. Als ik dit gewoon vriendelijk formuleer, dan gaat hij denk ik echt niet zijn mening verder opdringen, doet hij dit wel, zeg ik gewoon dat ik niet dezelfde mening heb, en klaar. Ik ga er dan ook niet over doormekkeren ofzo. Waarom zou hij dan wel verder mekkeren? Dat is enkel als ik mij aangevallen voel(en dus niet nuanceer, het blijft internet) en in de tegenaanval ga.

Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik niet alle topics gelezen heb, ook niet het topic waardoor ze geband zijn, maar dit is gewoon algemeen Knipoog.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:28

Ik denk dat de sfeer over twee maanden al de 3 terug zijn een stuk slechter zal zijn. Er is een hoop onderlinge frustratie waarvan ik hoop dat die over twee maanden allemaal op fokt.nl geuit zijn, zodat we het hier verder gezellig kunnen houden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:45

Wat ik me serieus afvraag: hebben jullie al verder gelezen dan de Stamtafel?
Ik vind dat er verder niets mankeert aan de onderwerpen in de fokkerij/paardentopics.
Ik vind het vrij logisch dat mensen even hun frustatie kwijt moeten en vind het prettig dat daar daar ruimte voor is, die ruimte mis ik nogal eens.
Ik post al vanaf het begin op Fokt en ben ook op Bokt gebleven.
Is het nu de bedoeling dat ik partij moet gaan kiezen, ik krijg bijna het idee dat je "schuldig" bent als je ook op Fokt post Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:50

Ik post ook op Fokt, kijk er regelmatig rond.........

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:51

Jeetje wat een probleem wordt er gemaakt zeg van de ban van SP, Lovely en Pipo.... over 2 maanden zijn ze toch alle 3 weer terug Verward Waarom wordt er toch zoooo gigantisch moeilijk gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:52

Over manier waarop word moeilijk gedaan Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:55

iedere 15 minuten (heb niet geklokt) wordt fokt.nl erbij gehaald ... van oh wat erg wat daar gezegd is over een bokker/bokkers (wederom praat ik niets goed) maar kijk eens in je eigen huisje....
nog nooit ergens gelezen dat een bokker zich druk maakt over het feit dat een bedrijf afgebrand wordt op bokt....

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 16:06

Margon schreef:
Jeetje wat een probleem wordt er gemaakt zeg van de ban van SP, Lovely en Pipo.... over 2 maanden zijn ze toch alle 3 weer terug Verward Waarom wordt er toch zoooo gigantisch moeilijk gedaan?

Lees mijn 1e bericht. Dit gaat niet per se over die 3.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:07

@ Alane

Verward Welk bedrijf?

Als een bokkie zich er niet druk om maakt, dan zouden de bovenbokkies
dat wel moeten doen; op grond van boktregels. Toch?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:26

mag je niet zeggen .... van de opperbokkers.

*fluisterd* zadelmarkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:46

Ik wilde mijn mening geven in Barts topic, maar daar mocht het niet omdat het offtopic is (zoals zoveel in wat voor topics dan ook Verward )
Maar dan toch maar hier even mijn mening, om de aandacht maar weer eens van fokt af te halen, want dat ken ik toch niet Haha!

griebels schreef:
Ik heb even wat gezocht, heb niet alles gelezen. Ik vind dat er op bokt gewoon gediscussieert moet kunnen worden, ipv iedereen die het niet met de moddies eens is een ban te geven. En wanneer wordt er eens toegegeven dat er ook onterechte OW's en Ban's uitgedeeld worden.
Doordat deze 3 personen net altijd op het randje balanceerde zijn ze er nog niet overheen gegaan. Maar is het wel een groot verlies voor bokt! Degene die niet in elk straatje mee banketstaaflen maken bokt juist leuk! Nu haal je dus het leuke van bokt weg...
Vind bokt steeds minder interessant worden zo...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:47

gijsenkim schreef:
Kan je nagaan, hoe ik me in gekonkel verdiep Haha! Haha!

>;) Kim, ga je mond spoelen.

En nee, ik ga niet zeggen waarom. Tong uitsteken

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:53

Billy schreef:

Boktmutsenrel gemist?