Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Nieuwe regels voor screenshots van sociale media.
Soms plaatst men content die te vinden is op een van de sociale-media-kanalen. Dit soort content is niet altijd bedoeld om voor de eeuwigheid op het internet te zwerven.
Captain schreef:Zwerte schreef:Nieuwe regels voor screenshots van sociale media.
Soms plaatst men content die te vinden is op een van de sociale-media-kanalen. Dit soort content is niet altijd bedoeld om voor de eeuwigheid op het internet te zwerven.
Wat grappig.
Maar je eigen berichten en account kun je niet verwijderen. Is dit niet meten met twee maten?
Captain schreef:Wat grappig.
Maar je eigen berichten en account kun je niet verwijderen. Is dit niet meten met twee maten?
StalNollie schreef:Fijn, een nieuwe BBBMars schreef:3x raden uit welke hoek de klachten over screenshots komen
Er ging bij mijn meteen 1 lampje aan. Ik pb je even ben benieuwd of er met die gedachten op 1 lijn liggen uit nieuwsgierigheid
Mjetterd schreef:_San87_ schreef:Dan ga je er vanuit dat stories altijd kort online staan. Wat niet waar is. En stories van bedrijven mogen ook niet gedeeld worden? Of die weer wel?
Like I said... Klinkt arbitrair.
Hoe bedoel je het eerste gedeelte? Stores zijn toch altijd 24 uur zichtbaar en verdwijnen daarna?
NadjaNadja schreef:Dit is voor ons uiteraard ook best een lastig onderwerp en het valt niet mee om hier een waterdicht systeem voor te maken (dat ook nog werkbaar is voor het team). Zo kunnen wij niet voor ieder verhaal gaan checken of deze wel of niet in iemands highlights staat.
Voor nu hebben we er dus voor gekozen om het onderscheid te maken tussen berichten op een tijdlijn en berichten in een verhaal. We zijn niet in de veronderstelling dat dit allesomvattend is, maar het is volgens ons wel een goed begin en een werkbaar onderscheid. Het is uiteindelijk een "nieuw probleem", omdat social media enkele jaren geleden pas z'n opmars heeft gemaakt. Er worden dus steeds meer screenshots gedeeld van social media en daarom was het tijd om daar een stuk beleid op te maken. Het kan best zijn dat we dit in de toekomst nog gaan aanpassen.
Overigens mogen er dus gewoon links naar social media geplaatst worden. Sterker nog, dat geniet de voorkeur boven een screenshot. Screenshots van openbare tijdlijnberichten zijn toegestaan. Verder maken we geen onderscheid tussen particulieren, bedrijven, stichtingen, etc. Dan zouden we dat steeds moeten controleren en dat maakt het weer moeilijk werkbaar. Zolang het bericht openbaar te vinden is op een tijdlijn, is het toegestaan.
Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 2 bezoekers