Sport
Door Tezzy
En dan is zo opeens het weekeind weer voorbij! Maar uiteraard hebben jullie nog wel het verslag van de finale zondag tegoed

Een zonnige dag met op het programma de finales van het ZZ Zwaar, de lichte tour en de zware tour, ook werden de kleine finales lichte tour en zware tour nog verreden. Op mijn programma stonden echter alleen de grote finales, maar ik kon het niet laten toch nog iets extra's te schieten.
Winnaar van de kleine finale zware tour Adelinde Cornelissen met Fleau de Baian (72,544%)

Daarna werd het tijd voor het voorafje van het drie gangen maal

Dinja reed een opvallende kur met haar Independent Little Me en behaalde zilver (77,458%)

Er reed nog zo'n knappe vos mee, namelijk Don Clorentino des Paluds onder Kirsten Brouwer (5e, 75,917%)

Na een korte break is het tijd voor het hoofdgerecht, De Finale V2 Facility Lichte Tour Kur op muziek.
De eerste ronde werd gereden over 2 groepen, waarvan de beste samen kwamen in deze finale. Met een punten systeem moest er bepaald worden wie zou winnen. Winnaars uit de eerste ronde waren Hans Peter Minderhoud en Diederik van Silfhout.
De uiteindelijke winnaar werd Hans Peter Minderhoud met Invictus (81,375%)

Diederik werd knap tweede met Impression (79,125%)

Nu vragen jullie je af waarom dit het hoofdgerecht was, nou bij mij is het dessert echt het lekkerste en dat betekent dat het beste nog moet komen! De Finale Roelofsen Horse Trucks Zware Tour, kur op muziek.
Eerste plaats was voor Edward Gal met GLOCK's Toto JR. die op de kur van zijn vader Totilas een score van 86,150% wist te noteren

Hans Peter Minderhoud werd tweede met GLOCK's Dream Boy N.O.P. (82,525%)

De top drie werd aangevuld met nog een zwarte hengst, namelijk Desperado N.O.P. onder Emmelie Scholtens (81,400%)

Marlies van Baalen reed met Ben Johnson net niet naar de derde plaats (80,575%)

De laatste score in de 80% was die voor Vincent van Gasselt, een relatief onbekende naam tussen alle dressuurtoppers. Hij reed zijn Delacroix II naar 80,025%

Dat was het weer voor het NK. Mooie weer, mooie paarden en mooie nieuwe kampioenen!