Dressuurlegende Totilas komt naar KWPN Stallion Show

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Nieuwsredactie

Dressuurlegende Totilas komt naar KWPN Stallion Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 13:18

*kwpn
Dressuur
Ingezonden door Amanda
Afbeelding
Edward Gal en Totilas. Foto door Sjoert, http://www.sjoert.com

Er is geen paard ter wereld dat zoveel harten heeft veroverd als Totilas. In de dressuurpiste, maar inmiddels ook daarbuiten, bezorgt hij nog steeds iedereen kippenvel. Nu deze levende legende zelf niet meer in de wedstrijdring verschijnt, zorgen zijn goedgekeurde zonen en kleinzonen ervoor dat we hem niet vergeten. En dat laatste gaat sowieso niet gebeuren als u op vrijdag naar de KWPN Stallion Show komt. Totilas, het meest besproken paard ter wereld, maakt dan zijn opwachting in de show ‘Black Magic’!

Europees kampioen, wereldkampioen, winnaar van de wereldbekerfinale en vele internationale Grand Prix-overwinningen met zelfs scores van boven de 90%: een palmares om van te dromen! Samen met Edward Gal steeg hij boven de wereldtop uit. Na een sportieve loopbaan onder de Duitse ruiter Matthias Alexander Rath ging hij in 2015 met pensioen. Inmiddels is de zwarte hengst negentien jaar oud en gestald op Gestüt Schafhof, waar Matthias traint en woont.

Na negen jaar maakt de dressuurlegende Totilas opnieuw zijn opwachting in de piste van de KWPN Stallion Show. In 2010 was hij aanwezig bij het afscheid van Gribaldi, en werd hij voor het tweede jaar op rij gehuldigd als KWPN Paard van het Jaar. Dit jaar draait de show om hem én zijn nafok. Drie van zijn KWPN-goedgekeurde zonen, GLOCK’s Toto Jr., GLOCK’s Total U.S. en GLOCK’s Trafalgar, betreden de piste en onder hun ruiters zullen deze hengsten laten zien dat zij hun afkomst niet verloochenen. Het ijzersterke genenpakket vertaalt zich in enorme bewegingskwaliteiten. Maar dat niet alleen, ook zijn kleinzonen ontbreken niet in deze show: Kayne (v.Governor), Koning (v.Governor), King Karim (v.GLOCK’s Toto Jr.) en GLOCK’s Taminiau (v.GLOCK’s Toto Jr.), maken ook hun opwachting. Nadat zij eerder op deze avond al te bewonderen zijn in de presentatie van de jaargang 2018, komen zij speciaal voor deze show nogmaals in de piste, ditmaal aan de hand. Hoe mooi is het dan dat Totilas ook zelf onderdeel vormt van deze fantastische show! Aan de hand zal hij de piste op de KWPN Stallion Show betreden en samen met zijn (klein)zonen is het volop genieten van deze schitterende hengsten!
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 25-01-19 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:22

Goh, dat had ik niet verwacht.
Had eigenlijk wel gedacht dat totilas zelf niet meer ib de ring zou komen.
Komt hij aan de hand of onder het zadel? Ik lees het niet terug in het artikel of ik heb er overheen gelezen.
Edit: oeps laatste zin O:)

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Seltje

Re: Dressuurlegende Totilas komt naar KWPN Stallion Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:29

Ik had het specialer gevonden als hij onder het zadel zou komen...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:32

Seltje schreef:

Citaat:
Na een sportieve loopbaan onder de Duitse ruiter Matthias Alexander Rath ging hij in 2015 met pensioen. Inmiddels is de zwarte hengst negentien jaar oud.

Ga jij nog werken als je met pensioen bent, omdat iemand dat speciaal zou vinden?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:33

Mooi eerbetoon

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:35

Heel mooi dat de oude heer er zelf ook bij is. Zal een mooie show worden!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:46

heel mooi eerbetoon <3 <3 <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:47

Prachtig! dat wordt een geweldige show om bij te zijn verwacht ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:49

Leuk! Dat zal Edward ook wel leuk vinden om hem weer te zien denk ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:35

CharmingS schreef:
Seltje schreef:

Citaat:
Na een sportieve loopbaan onder de Duitse ruiter Matthias Alexander Rath ging hij in 2015 met pensioen. Inmiddels is de zwarte hengst negentien jaar oud.

Ga jij nog werken als je met pensioen bent, omdat iemand dat speciaal zou vinden?

Er wordt nog gewoon met hem onder het zadel gewerkt

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:47

Aan de hand _O-

Ben benieuwd naar filmmateriaal van de zonen en kleinzonen.

Black is the colour of my true love's hair

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:54

En als cadeautje gaat ie dan op de glock auto mee naar huis? :P

Ben benieuwd naar beelden!

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:05

Ketaki schreef:

Nou niet voor het paard hoor. :+ Die blijft liever in zijn eigen omgeving i.p.v. uren op een vrachtwagen te moeten, dagen in een vreemde omgeving te staan en vervolgens in een ring met licht en lawaai op te komen draven. :+ Een paard snapt immers helemaal niets van een 'eerbetoon'.
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 23-01-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:06

aan de hand krijgen ze waarschijnlijjk minder gezeik dan wanneer er gereden wordt. vind het wel heel slim.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:18

AnnoNiemand schreef:
Ketaki schreef:

Nou niet voor het paard hoor. :+ Die blijft liever in zijn eigen omgeving i.p.v. uren op een vrachtwagen te moeten, dagen in een vreemde omgeving te staan en vervolgens in een ring met licht en lawaai op te komen draven. :+ Een paard snapt immers helemaal niets van een 'eerbetoon'.

Ik begrijp je punt echt wel hoor, het is voor de mensen hun vermaak, maar ik denk dat die ouwe rot zo vaak gereisd heeft in het verleden dat dit uitstapje peanuts is ;)

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:28

NenaC schreef:
aan de hand krijgen ze waarschijnlijjk minder gezeik dan wanneer er gereden wordt. vind het wel heel slim.

Dit inderdaad, anders gaat t hele internet weer lopen huilen en daar zou ik extreem weinig zin in hebben als Schockemohle. Ideale manier om toch n eerbetoon te doen zonder al te veel gezanik.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:28

Citaat:
Ik begrijp je punt echt wel hoor, het is voor de mensen hun vermaak, maar ik denk dat die ouwe rot zo vaak gereisd heeft in het verleden dat dit uitstapje peanuts is ;)

Oh, dat denk ik ook hoor, dat hij heel wat gewend is. Maar ik vind het altijd zo frappant dat mensen zoiets 'een eerbetoon voor het paard vinden'. :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:33

AnnoNiemand schreef:
Citaat:

Oh, dat denk ik ook hoor, dat hij heel wat gewend is. Maar ik vind het altijd zo frappant dat mensen zoiets 'een eerbetoon voor het paard vinden'. :D

Dat vind ik ook wel, maar denk dat Totilas het wel leuk zal vinden. Ik vind het erg gaaf en had het niet verwacht.

[o]

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:04

Citaat:
Er wordt nog gewoon met hem onder het zadel gewerkt

Maar niet meer op het niveau waarop hij voorheen getraind werd, neem aan dat hij gewoon op basisconditie word gehouden aangezien je anders meer kans krijgt op blessures..

Maar dat is iets heel anders als op een show onder het zadel verschijnen waar mensen misschien meer verwachtingen hebben als kan worden gegeven.

Ik vind het netjes dat ze hem aan de hand laten verschijnen, zijn nakomelingen worden wel onder het zadel gereden, is meer dan prima toch..

Denk dat er eerder verwarring zou kunnen komen als hij nu opeens weer onder het zadel verschijnt, en niet alleen verwarring maar weer een hoop mensen die kritiek gaan hebben.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

livaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:24

mooi weer iets om naar uit te kijken!! :)

13/4/2019 : Don ducky Ctwo x Kai Midas

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:54

Goede zet! de wereld verwacht idd dat hij op zijn 19e nog steeds zo onder het zadel loopt als onder Edward tijdens zijn piek en alles wat hij minder laat zien levert kritiek op. Dit is wel zo eerlijk naar het paard toe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:03

Zal dit betaald worden door Glock?
Lijkt me nogal een onderneming om een paard dat zo in mysterie gehuld wordt naar zon evenement te halen.
Natuurlijk horen we zo nu en dan wat. Maar ze houden het wel enorm mystiek, erg slim als je het mij vraagt.

Of was het nog niet uitverkocht? :+

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:04

Wauw!
Nu wil ik ook gaan <3

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:07

Zijn verschijning heeft vast helemaal niets te maken met de start van het dekseizoen :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:17

hoogendroog schreef:
Zijn verschijning heeft vast helemaal niets te maken met de start van het dekseizoen :o

Die hele show/keuring draait toch om de start van het dekseizoen en reclame maken.

Ik vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn had het paard graag een keer in het echt gezien.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.