Witte-Vrees en Cennin naar derde plaats Neumünster *video*

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Witte-Vrees en Cennin naar derde plaats Neumünster *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 14:16 Tip de Nieuwsredactie

bokt / knhs
Dressuur

Afbeelding
Madeleine Witte-Vrees en Cennin Foto: aniek1985

Nadat Madeleine Witte-Vrees gister in de Grand Prix van Neumünster tweede werd achter Isabell Werth, eindigde ze zojuist op de derde plaats tijdens de kür op muziek. Met Cennin (v. Vivaldi) reed de amazone naar een score van 77,765%.

De arena in Neumünster is klein, waardoor het publiek zeer dicht op de piste zit en dat is voor de paarden best indrukwekkend. Ook Cennin vond dit best spannend. Madeleine Witte vertelt na haar optreden; “Ik ben echt dik en dik tevreden. In de Kür maakten we drie behoorlijke fouten, die kwamen echt door spanning, maar verder ging het heel fijn. Het is een geweldig concours hier, alles is super geregeld en het publiek leeft enorm mee met iedereen. En niet alleen met de Duitsers, echt met iedereen. Doordat de piste zo klein is en iedereen meeleeft, maakt dat het wel rumoerig is in de ring en daardoor extra spannend voor de paarden.”
Madeleine Witte hoopt begin maart op Indoor Brabant aan de start te verschijnen tijdens de laatste wereldbekerkwalificatie in de West-Europese league en daar een startbewijs voor de wereldbekerfinale binnen te slepen. “Daar gaan we zeker voor”, lacht Witte.

De eerste plaats was voor Isabell Werth met Don Johnson FRH (v. Don Frederico). Met 82,455% wist Isabell Werth de kür overtuigend te winnen. Tweede werd Helen Langehanenberg met de hengst Damsey FRH (v. Dressage Royal). De combinatie behaalde een score van 79,150%.

Patrick van der Meer had gister met Zippo (v. Rousseau) nog wat fouten in de wisselseries en de pirouettes, waardoor hij toen niet verder kwam als een score van 66,32% en een veertiende plaats. Vandaag revancheerde het duo zich met een score van 74,090% en een vijfde plaats.
Van der Meer is zeer blij met de prestaties van Zippo; “Het is hier voor Zippo echt een moeilijk ring. In de Grand Prix werd hij heel gespannen en verraste hij mij een beetje met de manier waarop hij reageerde. Normaal wordt hij juist heel druk en nu kroop hij meer in elkaar, ik kreeg dat tijdens de proef ook niet goed opgelost. In de Kür was ik er beter op voorbereid en kon ik er super aan rijden. Ik ben echt heel blij met de progressie die Zippo geboekt heeft, dit is het eerste indoor seizoen dat hij echt goed loopt. De startbewijzen voor Indoor Brabant zijn nog niet verdeeld, maar ik hoop daar zeker te kunnen rijden en daarna op naar het buitenseizoen.”

Klik hier voor de uitslag.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:39

zo gaaf dat Helen Langehaneberg weer mee doet!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie