Vierde startplaats OS dankzij Jenny Schreven en Krawall

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Vierde startplaats OS dankzij Jenny Schreven en Krawall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 10:28

www.dehoefslag.nl / www.bokt.nl

Vorige week werd bekend dat Nederland evenals Duitsland en Groot-Brittannië bij de drie landen hoort, die naast een team ook een ruiter op individuele basis mogen afvaardigen. Verantwoordelijk voor deze vierde startplek op de Olympische Spelen blijken Jenny Schreven en de twintigjarige Krawall (v. Focus) te zijn. Het duo behaalde twee weken terug een verrassende vierde plek in de wereldbeker van Gothenburg,. Het duo is in theorie eveneens nog in de race voor een wildcard voor de wereldbekerfinale.

De pas 27 jaar oud geworden Schreven stelde achter Adelinde Cornelissen, Edward Gal en Hans Peter Minderhoud de extra startplek veilig. Deze individuele starter kan ook voor de teamwedstrijd van invloed zijn. Tot en met de veterinaire keuring bestaat er de mogelijkheid om bij het wegvallen van een van de teamleden de individuele ruiter in te schuiven. Of Schreven nu ook naar de Olympische Spelen gaat is uiteindelijk aan bondscoach Sjef Janssen. Hij is degene die de vier ruiters aan gaat wijzen die namens Nederland naar de Olympische Spelen gaan.

De situatie van de drie genoemde landen wekte al de ergernis op van Anne Gribbons, chef d’equipe van de Amerikanen. Zij sprak in een interview met Dressagnews.com over competitievervalsing en het bevoordelen van de grote Europese dressuurlanden.

Kansloos zijn de Amerikanen niet bij het wegvallen van een van de paarden, aangezien zij dit jaar wel reservepaard mogen meenemen. Vier jaar geleden in Hongkong hadden alle landen in de teamcompetitie maar drie combinaties in de strijd. Voor Nederland, dat zilver won, zat toen Adelinde Cornelissen op de reservebank.

Amaris

Re: Vierde startplaats OS dankzij Jenny Schreven en Krawall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:43

Go Jenny!

Zij zou nog wel eens een verrassing kunnen blijken te zijn.

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:47

Super gedaan weer van Jenny +:)+
Hoop dat ze er ook heen mag.
Dus Sjef dankzij Jenny hebben we een vierde startplaats gekregen,
stuur Jenny er dan ook heen.
Ze heeft het dik en dubbel verdiend :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:59

No offense tegenover Jenny en Krawall. Ik vind het een hele fijne combinatie om naar te kijken en ze doen het erg goed de afgelopen tijd.
Maar als ze naar de OS zouden gaan, dan hebben een aantal andere combinaties toch iets heel vreemds gedaan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-03-12 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:59

Zal toch super zijn als Jenny er heen mag!!!

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:00

Ik denk dat de kans klein is dat Jenny daadwerkelijk naar de OS gaat.
Toch wel heel leuk voor haar dit zij dit voor mekaar bokst met Krawal! :D

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:03

Ik gun het andere ruiters ook hoor...
Ik ben gewoon bevooroordeeld omdat ik bij haar les...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:25

Is idd wel n aparte situatie...zij zorgt voor de 4e startplek en zou dan zelf misschien thuis naar de tv moeten kijken om de rest in Londen te zien rondrijden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:26

Inderdaad heel apart en zo gaat het dus ook momenteel bij de eventing ;)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:46

Dat is toch niet raar?

Als Jenny gaat (wat ik haar persoonlijk natuurlijk erg gun) moet bijv. Edward, Anky, Adelinde, Hans Peter of Imke thuis blijven. Jenny heeft haar ranglijstpunten onder andere bij elkaar gereden door veel te starten. Haar prestatie blijft natuurlijk superknap, maar het zou niet reeel zijn om haar om die reden af te vaardigen.

Wat er momenteel in de eventing gaande is, is niet helemaal vergelijkbaar. Als ze Merel Blom (die de 'punten' voor Nederland grotendeels bij elkaar gereden heeft) tuis laten, dan passeren ze 1 van de best presterende ruiters. Dat zou niet fair zijn volgens mij als relatieve buitenstaander.

Bij jenny is dat heel anders. Maar nogmaals, echt knap van haar!

edit: nog een extra compliment voor Jenny: zij kochten Krawall als 'leerpaard', maar onder Jenny is hij zijn oude niveau ver ontstegen!
Laatst bijgewerkt door celano op 06-03-12 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:51

Die Krawal blijft het maar doen, eerste succesvol met Bart Bax in het B-kader en nu als leerpaard voor Jenny, wat een topper is dat paard!!
Leuk dat ze zich zo in the picture rijdt want met Popeye heb ik haar al een tijdje niet meer gezien.

Maar als ik eerlijk ben hoop ik toch echt dat iemand anders die plek 4 in zal gaan vullen. Ik gun het Jenny van harte maar ik denk dat dit nog te vroeg komt voor haar.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:53

celano schreef:
Wat er momenteel in de eventing gaande is, is niet helemaal vergelijkbaar. Als ze Merel Blom (die de 'punten' voor Nederland grotendeels bij elkaar gereden heeft) tuis laten, dan passeren ze 1 van de best presterende ruiters. Dat zou niet fair zijn volgens mij als relatieve buitenstaander.

Dat bedoel ik dus ook bij de eventing. En als je weet wat zij tot aan London nog allemaal gaat starten ;)

Bij Janny mag het dan iets anders zijn maar door haar krijgt Ned. een 4e startplaats en dan zouden de andere minder wedstrijden rijden en dan toch mogen gaan? Ik neem aan dat Janny ook is gaan rijden met misschien wel in haar achterhoofd een individuele startplaats te bemachtigen. Maar goed misschien is het ook wel te vroeg voor haar ;)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:57

Miranda40 schreef:
celano schreef:

Dat bedoel ik dus ook bij de eventing. En als je weet wat zij tot aan London nog allemaal gaat starten ;)

Bij Janny mag het dan iets anders zijn maar door haar krijgt Ned. een 4e startplaats en dan zouden de andere minder wedstrijden rijden en dan toch mogen gaan? Ik neem aan dat Janny ook is gaan rijden met misschien wel in haar achterhoofd een individuele startplaats te bemachtigen.

Eventing zijn we het over eens. Maar is voor mij nog steeds in de verste verte niet vergelijkbaar met dit verhaal.

Jij zou het dus eerlijker vinden als bijv. Edward nu elke week op concours gaat om 'punten' te verzamelen ipv thuis trainen en zijn eigen (succesvol gebleken) weg te volgen om zijn paard voor te bereiden op een Olympische Spelen?

Dat is juist waarom Amerika het eeuwenoude selectiesysteem wil gaan veranderen. Daar zijn het hele jaar trials (voorselecties). Dus de paarden die dat winnen en naar een groot kampioenschap mogen hebben de tong al op de hoeven hangen voor het kampioenschap begint.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:04

dan zal dat best wel eens een mooie kans voor anky en upido kunnen worden....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:08

Dat de kaderleden thuis trainen om hun eigen succesvolle weg te kiezen oke maar ik neem aan dat je toch ook vormbehoud op wedstrijden moet kunnen laten tonen. Zij moeten het dan van de grote wedstrijden hebben. Deze meid die wellicht niet voor die wedstrijden in aanmerking komt stippelt ook haar eigen weg uit en bezorgt nu voor Nederland die 4e startplaats. En misschien heb ik het wel mis; dat zij ook wel weet dat ze toch niet in aanmerking komt voor maar toch.....zij rijdt er net zo hard voor als al die andere ;)

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:16

Miranda40 schreef:
Dat de kaderleden thuis trainen om hun eigen succesvolle weg te kiezen oke maar ik neem aan dat je toch ook vormbehoud op wedstrijden moet kunnen laten tonen. Zij moeten het dan van de grote wedstrijden hebben. Deze meid die wellicht niet voor die wedstrijden in aanmerking komt stippelt ook haar eigen weg uit en bezorgt nu voor Nederland die 4e startplaats. En misschien heb ik het wel mis; dat zij ook wel weet dat ze toch niet in aanmerking komt voor maar toch.....zij rijdt er net zo hard voor als al die andere ;)

Ja, natuurlijk rijdt zij er hard voor. Maar jij en ik toch ook? Feit blijft dat ik niet voldoe aan het hoge niveau om daar een zo goed mogelijk resultaat voor Nederland neer te zetten. Jij denk ik ook niet ;) . Jenny komt een heel eind in de buurt, maar voorlopig zijn er / lijken er nog een paar anderen die beter zijn. En ik weet zeker dat Adelinde, Anky, Edward, Hans Peter en Imke vormbehoud zullen moeten tonen en dat ook doen. Mochten er nou van die 5 niet in aanmerking komen voor de Spelen dan zou het fantastisch zijn als het Jenny gegund wordt. Maar eerder niet.

En nogmaals, nogmaals: ik vind Jennys prestaties fantastisch en zou het haar persoonlijk enorm gunnen maar we moeten wel reëel blijven. Sjef kan moeilijk een team opstellen van aardige mensen die het zo verdienen omdat ze er zo hard voor werken. Daar zijn andere wedstrijden voor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:26

swatch schreef:
dan zal dat best wel eens een mooie kans voor anky en upido kunnen worden....

Die moet ze eerst maar eens gaan starten.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:47

Cayenne schreef:
No offense tegenover Jenny en Krawall. Ik vind het een hele fijne combinatie om naar te kijken en ze doen het erg goed de afgelopen tijd.
Maar als ze naar de OS zouden gaan, dan hebben een aantal andere combinaties toch iets heel vreemds gedaan.

Precies... hoe kan dat nu? Begrijp me niet verkeerd, vind het heel leuk voor Jenny hoor.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:48

Denk niet dat Anky met Upido gaat als ze niet zeker is dat ze voor een (individuele) medaille kan gaan

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:27

maar Anky gaat toch zowiezo naar de OS?

Fleur1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:28

Ben benieuwd wie Sjef uiteindelijk gaat sturen! Ik denk ook niet dat Anky met Upido meegaat. Is dat paard echt al 20?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:41

Upido? die is van 2001

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:42

Fleur1992 schreef:
Ben benieuwd wie Sjef uiteindelijk gaat sturen! Ik denk ook niet dat Anky met Upido meegaat. Is dat paard echt al 20?

Upido is 10 jaar
Krawall is 20 jaar

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:44

Ik denk dat ze krawall bedoeld, die is indd 20

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:05

Er word door een bondscoach gekeken welk vier combinaties mee kunnen doen om de prijzen en of de combinaties alle vier individueel kunnen scoren. Juist omdat uit die vier het landenteam word gehaald is het gewoon verstandig dat de vier sterkste combi's afreizen, Sjef mag wel een zak wortels aan Krawal geven want nu word het voor hem makkelijker, mocht er een paard afvallen tijdens de keuring dan heeft hij wat achter de hand.