Titels voor jonge dressuurpaarden KNHS-Subli Kampioenschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Titels voor jonge dressuurpaarden KNHS-Subli Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 21:31

http://www.knhs.nl / Nieuwsredactie

Afbeelding
Geert-Jan Raateland & ZorroFoto: http://www.sjoert.com

De twee dagen na kerst stond het KNHS-centrum in Ermelo in het teken van de finale van de eerste editie van het KNHS-Subli Kampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden. Bij de vierjarige talenten ging de winst na de vrije proef naar TC Beau Deux (v. Ravel) met Geert-Jan Raateland. De overwinning bij de vijfjarige paarden ging in de FEI Dressage Test en finale van het kampioenschap naar President’s Avanti (v. United) onder Laurens van Lieren. Bij de zesjarigen werd Zorro (v. Jazz) met wederom Geert-Jan Raateland de titelwinnaar.

Voor de vierjarige paarden werd het pleit op dinsdagmiddag 28 december beslecht in de vrije proef voor deze leeftijdsklasse. De vijf- en zesjarige dressuurpaarden reden eerst de kwalificatiewedstrijd met de vrije proef en de uitslag van het tweede onderdeel, de FEI Dressage Test, was beslissend voor het kampioenschap.

De vierjarige merrie TC Beau Deux (Ravel x Gouveneur) heeft het KNHS-Subli Kampioenschap gewonnen in haar leeftijdsklasse. Onder Geert-Jan Raateland scoorde hij een totaalpercentage van 79,000 procent. De tweede prijs werd gewonnen door Sir Fashion (Sir Donnerhall x Rosenkavalier) met Miranda Rongen. De Rheinlander hengst scoorde 78,133 procent, goed voor de reservetitel. De bronzen plak werd omgehangen bij Laurens van Lieren. Met President's Bolero (Uphill x Balzflug) behaalde de dressuurruiter 72,867 procent.

President's Avanti (United) werd uitgeroepen tot beste dressuurpaard bij de vijfjarigen in het KNHS-Subli Kampioenschap. Met Laurens van Lieren scoorde hij een totaal van 88,20% in de FEI Dressage Test, het finaleonderdeel van het kampioenschap. Ook in het eerste onderdeel, de vrije proef, behaalde de KWPN-hengst 's morgens de hoogste eindscore. De reservekampioentitel bij de vijfjarige dressuurpaarden was voor President's All Right (Jazz x Royal Dance). Ook deze KWPN hengst werd op het KNHS-centrum voorgesteld door Laurens van Lieren. All Right scoorde in de FEI proef een totaal van 84,40 procent. De derde prijs was voor Aswin (Sandreo x Jazz) met een percentage van 82,00 procent. De ruin werd gereden door Jean-Rene Luijmes.

Het bleef tot het laatste moment een spannende titelstrijd in de leeftijdsklasse voor zesjarige paarden. Zygrande le Coupied (Krack C x Ferro) bleef met 83,00 procent lang aan kop. De ruin werd voorgesteld door Ceylan Avinal. De laatste starter wist deze prestatie met een fractie te verbeteren. Geert-Jan Raateland reed Zorro (Jazz x Contango) naar de kampioenstitel. De ruin scoorde het winnende percentage van 83,60 procent. De derde prijs werd gewonnen door HCH’s So What (Sandro Hit x Donnerhall) onder Margreet Prosman. De merrie behaalde een totaal van exact 80,00 procent.

Uitslag finale KNHS-Subli Kampioenschap Vierjarige Dressuurpaarden (vrije proef):
1) TC Beau Deux (Ravel x Gouverneur) met Geert-Jan Raateland 79,000
2) Sir Fashion (Sir Donnerhall x Rosenkavalier) met Miranda Rongen 78,133 %
3) President's Bolero (Uphill x Balzflug) met Laurens van Lieren 72,867 %
4) Buenos Aires (Scandic x Jetset D) met Vivian de la Roy 71,800 %
5) Be Special (Special D x Rex Magna) met Fieke Houwen 71,600 %
6) Blitz (Painted Black x Krack C) met Cathy van Oversteeg 71,067 %
7) Bamorkus (Contango x Jazz) met Jean-René Luijmes 70,667 %

Uitslag finale KNHS-Subli Kampioenschap Vijfjarige Dressuurpaarden (FEI Dressage Test)
1) President's Avanti (United x L'Amusanta) met Laurens van Lieren 88,200 %
2) President's All Right (Jazz x Royal Dance) met Laurens van Lieren 84,400 %
3) Aswin (Sandreo x Jazz) met Jean-Rene Luijmes 82,000 %
4) President's Saturday Night (Sandro Hit x Bormio) met Philipe van Ommen 78,200 %
5) Anieni - K (United x Jetset D) met Margot Kostelijk 77,400 %
5) Astrid Sollenburg (OO Seven x Metall) met Floor Droge 77,400 %
7) Arlando K (Paddox x Mytens) met Diederik van Silfhout 76,800 %

Uitslag finale KNHS-Subli Kampioenschap Zesjarige Dressuurpaarden
1) Zorro (Jazz x Contango) met Geert-Jan Raateland 83,6%
2) Zygrande le Coupied (Krack C x Ferro) met Ceylan Avinal 83,0%
3) HCH's So What (Sandro Hit x Donnerhall) met Margreet Prosman 80,00%
4) Zoraida (Painted Black x Jazz) met Femke Beljon 77,2%
5) Zaragossa (San Remo x Democraat) met Robin Beekink 77,0%

Verwant artikel
[ON] Zorro bovenaan bij zesjarigen in KNHS-Subli Kampioenschap

samoth

Re: Titels voor jonge dressuurpaarden KNHS-Subli Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:20

Erg balen dat ze de bakranden met oranje doek zo nodig moet versieren...

Sabriinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:24

Th0mas schreef:
Erg balen dat ze de bakranden met oranje doek zo nodig moet versieren...

Hoezo dat?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 07:15

Laurens heeft n beste dag gehad dan, leuk!

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:41

Mooie rubrieken hoor, maar jammer dat de paarden die zo aangetrapt worden en zo strak als een techno dancer door de baan lopen, zo scoren. Daar zouden ze in Verden de baan om uitgestuurd worden. Moeten ze volgend jaar wat aan doen.

Anne111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:07

Nou.. heb liever dat ze in Verden wat aan het brave rondjes rijden doen..Daar wint niet de beste maar de makste. Paarden die aangetrapt moeten worden hoeven van mij ook niet te winnen, Maar kan me niet voorstellen dat bijv. Laurens en Geert-Jan zo reden. ? Laurens reed Allright trouwens in Verden

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:48

Nou als je in de inrijhal zo voor aan het trekken en achter aan het trappen bent, dan is dat geen reclame voor de Hollandse school :(
Geldt voor beide heren overigens. We hebben het hier wel over JONGE paarden, die hoeven nog geen passage te lopen.....

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:25

nofrisiansvp schreef:
Nou als je in de inrijhal zo voor aan het trekken en achter aan het trappen bent, dan is dat geen reclame voor de Hollandse school :(
Geldt voor beide heren overigens. We hebben het hier wel over JONGE paarden, die hoeven nog geen passage te lopen.....

En een G.P. jurylid die 5-jarige paarden zeer royaal beloont in de voorronde terwijl ze nog net niet piaffe en passage lopen.

De organiatie mag nog wel het hele gebeuren evalueren,
wat wil men nu, de aanleg beoordelen of een foutloze proef.
Het was nu erg halfslachtig, zeker al in de voorrondes.
In de finale liepen nu paarden mee die in de Pavo-voorselectie nog niet aan de 65 punten zouden komen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:10

Er liepen paarden mee die in de B nog niet eens een wp zouden halen..

Astrid liep wel erg fijn MisterA! Begon heel sterk!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:11

Anne111 schreef:
Nou.. heb liever dat ze in Verden wat aan het brave rondjes rijden doen..Daar wint niet de beste maar de makste. Paarden die aangetrapt moeten worden hoeven van mij ook niet te winnen, Maar kan me niet voorstellen dat bijv. Laurens en Geert-Jan zo reden. ? Laurens reed Allright trouwens in Verden

:brr:

Chico1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:05

Soms lijkt het wel hoe meer spanning erop zo'n paard zit, hoe hoger de punten. Het moet allemaal zo spectaculair mogelijk, maar dat is niet de manier. Natuurlijk speelt een naam ook mee, nog steeds...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:21

Ze zouden beoordeeld moeten worden op functionaliteit en aanleg en niet op expressief voorbeen gezwaai..maarja dat is precies waar het in de pavo ook mis gaat.

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:36

Ik ben er niet volledig met jullie eens, mijn merrie had ook spanning maar dat is haar eigen GO en wil om te werken. In de moeilijkere proeven komt dit er als spanning nog iets uit, dit bevorderd haar beweging (met name de stap) niet. Maar een voorbeenzwaaier, dat is ze zeker niet.

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:38

asjemenou schreef:
Er liepen paarden mee die in de B nog niet eens een wp zouden halen..

Astrid liep wel erg fijn MisterA! Begon heel sterk!

thanx!! Het tweede deel werd jammer genoeg de spanning net iets leidend, maar alsnog super tevreden!

malaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:48

misterA schreef:
nofrisiansvp schreef:

En een G.P. jurylid die 5-jarige paarden zeer royaal beloont in de voorronde terwijl ze nog net niet piaffe en passage lopen.

De organiatie mag nog wel het hele gebeuren evalueren,
wat wil men nu, de aanleg beoordelen of een foutloze proef.
Het was nu erg halfslachtig, zeker al in de voorrondes.
In de finale liepen nu paarden mee die in de Pavo-voorselectie nog niet aan de 65 punten zouden komen.

Beide 5 jarige paarden van Laurens hebben toch Pavo[United 3e]gelopen,en de zwarte Jazz won de kleine finale in Verden.

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:18

Ja, :Z und? Het ging hier over trekken, schoppen en opprikken.

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:32

Top Bolero 3e geworden!
Wat trekken, schoppen en opprikken betreft.
Laurens rijd een aantal van onze paarden en hij rijd al zijn paarden op een eerlijke vriendelijke manier!!

En ach de beste stuurmannen staan hier nog altijd aan wal!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:47

Ik vroeg me af: kan iedere willekeurige ruiter/amazone met een startkaart en een 4- of 5-jarig paard meedoen aan deze competitie?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:57

Ja, volgens mij wel.
Er liep zelfs een Fries mee, dus ras maakt ook niet uit. :)

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:38

Pletje123 schreef:
Ik vroeg me af: kan iedere willekeurige ruiter/amazone met een startkaart en een 4- of 5-jarig paard meedoen aan deze competitie?

In principe wel, ik geloof dat er eisen zijn aan het startgerechtigd zijn van de combinatie voor 5 en 6 jarigen. Op de site van de KNHS staat meer info. Ik vond het een leuke competitie om te rijden.

malaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:37

nofrisiansvp schreef:
Ja, :Z und? Het ging hier over trekken, schoppen en opprikken.

Ging even in op dat de meeste winnaars van de subli geen 65 pnt in de pavo zouden halen,maar daar ben je niet helemaal goed van op de hoogte schijnt wel,daar deze paarden tijdens de Pavo allemaal goed gepresteerd hebben.
zou je best zelf wel eens willen zien rijden maar weet nu al dat inderdaad de beste stuurlui aan wal staan,jammer.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 09:26

Nee, het ging over de finalisten, dat die geen 65 punten halen. Niet over de winnaars.
Jammer dat je niet geweest bent, want bij sommige combinaties sprongen de tranen in je ogen. Die haalden niet voor niets 56%.
Maar als jij dat goed vind, dan mag dat natuurlijk. Ieder zijn mening.

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:12

uiteindelijk mocht geloof ik ook iedereen die 3x mee gedaan had de finale rijden. Bij de zesjarigen was er helemaal weinig deelname!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:26

sowieso schreef:
uiteindelijk mocht geloof ik ook iedereen die 3x mee gedaan had de finale rijden. Bij de zesjarigen was er helemaal weinig deelname!

Jammer eigenlijk, dat er zo weinig deelname is. Persoonlijk vind ik competities e.d. altijd leuk om te rijden. Voor deze competitie heb ik trouwens helemaal geen reclame voorbij zien komen.. wellicht dat dat een van de redenen is? En ik was in de veronderstelling dat het vooral voor de pro's is..

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:52

Gefeliciteerd Sowieso! Knap gedaan hoor.

Overigens stelde Laurens een van de 5-jarigen in een voorronde wel zo voor, bijna aan het passageren. En van wat ik hem op andere paarden heb zien doen (wel trekken en aanschoppen dus..), is deze dat vast ook niet vanzelf gaan doen. Vind het godskolere beroerd om naar te kijken.

Vond de Scandic van Vivian de la Roy overigens een erg fijn dier en die werd nou top voorgesteld (in een voorronde, heb de finale niet gezien). Eerlijk en paard in zijn waarde laten, waardoor de natuurlijke aanleg te zien was.