Nieuwsredactie
Deze morgen werd de kwalificatiewedstrijd voor de Grand Prix Special gereden. Anky van Grunsven deed in deze rubriek mee met Salinero (v. Salieri). Zij wonnen deze Grand Prix wedstrijd met 76,639 procent. Tweede werd Matthias van Rath met Sterntaler-Unicef (v. Sion). Deze combinatie kreeg van de jury 74,340 procent. De jury, bestaande uit Hans-Peter Schmitz (E), Dietrich Plewa(H), Ghislain Fouarge (C), Vincenzo Truppa (M), Gustaf Svalling (B), waren met hun top vier klassering eensgezind. Hoewel qua punten er wel wat verschil was te ontdekken, hadden zij allemaal dezelfde mensen op dezelfde plaats staan. Isabel Werth werd met Satchmo (v. Sao Paolo) derde. Zij kregen 73,234 procent.
"Ik ben superblij. Salinero was geconcentreerd en stond goed aan de hulpen. Ik kwam al met een heel tevreden gevoel de ring uit en de score bevestigde mijn gevoel.", aldus Van Grunsven op haar website.
Hans Peter Minderhoud was de enige andere Nederlander die mee deed. Hij eindigde met Exquis Nadine (v. TCN Partout) op de zesde plaats (71,063 procent).
Vanavond start Anky van Grunsven met Painted Black (v. Gribaldi) in de Kür op Muziek. Zij wordt omstreeks 19.00 uur in de ring verwacht. Hans Peter Minderhoud treedt met IPS Tango (v. Jazz) als laatste starter om 19.20 uur de ring binnen.
De Grand Prix Special is zondagochtend.
Verwant artikel
[VN] Internationale wedstrijd in Dortmund live te volgen
Je kan hier een reactie achter laten