Reglementen voor Wereldbekerfinale dressuur geven problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Reglementen voor Wereldbekerfinale dressuur geven problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 10:34

http://www.knhs.nl / http://www.academybartels.nl / Nieuwsredactie

Afbeelding
Imke Schellekens-Bartels was gisteren tevreden over haar kür.
foto: http://www.sjoert.com

Het gaat erg goed met de Nederlandse dressuurtop. Met zes Nederlanders in de top 10 van de wereldbekerstand wordt de huidige suprematie van Nederland in deze discipline overduidelijk aangetoond. Er doet zich nu een probleem voor in de kwalificatie voor de Wereldbekerfinale, die op Indoor Brabant wordt verreden.

Edward Gal en Imke Schellekens-Bartels delen met 55 punten de leidende positie. Jeannette Haazen staat derde op 48 punten en Anky van Grunsven staat vierde met 47 punten. Adelinde Cornelissen neemt de vijfde plek in met 41 punten. Tijdens de finale mogen voor Nederland slechts drie combinaties in actie komen en er zijn nog maar twee kwalificatiewedstrijden.

Imke en Edward grapten na afloop van de Kur op muziek in Amsterdam tijdens de persconferentie dat ze wel een oplossing hadden.
“Edward en ik gooien het op een akkoordje, en rijden niet meer in Neumünster en Göteborg. Als Adelinde en Anky dat wel doen gaan ze ons voorbij in de tussenstand en worden Ed en ik ex aequo derde. Dan moeten ze ons alsnog alle vier toelaten in de finale”, aldus een lachende Imke.

Ook technisch directeur van de KNHS Maarten van der Heijden kent nog niet helemaal de oplossing. "Ik ga eens rustig studeren op de regelementen en dan nemen we een beslissing wie naar Neumünster en Gothenburg gaan", aldus Van der Heijden.

Tussenstand FEI World Cup 2009/2010, Western European League:

1) Edward Gal - 55
1) Imke Schellekens-Bartels - 55
3) Jeannette Haazen - 48
4) Anky van Grunsven - 47
5) Adelinde Cornelissen - 41
7) Aat van Essen - 38
11) Hans Peter Minderhoud - 30
19) Christa Laarakkers - 20

Janine1990

Re: Reglementen voor Wereldbekerfinale dressuur geven problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:38

Dat is wel een goed idee van Imke :')
Nederland doet het echt goed!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:43

En Haazen dan? Of lest die niet bij Sjef:-)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:30

janderegelaa schreef:

Jij snapt het?

Ik zou zeggen, Nederland "die niet lest bij de bondscoach" laat zich naturaliseren tot Oekrainer, Iranees of Saoudi-arabiër of Luxemburger.

Dan mogen ze over een paar jaar toch gewoon aan de start komen overal!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:32

Bondscoach heeft hier toch vrij weinig mee te maken?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:59

Janine1990 schreef:
Bondscoach heeft hier toch vrij weinig mee te maken?

Waar het de posters om gaat is dat er in het stukje een bepaalde constructie bedacht wordt (al dan niet serieus bedoeld) waarmee ze alle 4 zouden kunnen starten. Jeanette staat er echter ook tussen, op meer punten dan sommigen van de 4 ruiters in kwestie, en daar wordt met geen woord over gerept.

De titel betrekt Jeanette er wel bij, ik denk dat dat "plannetje" niet zo serieus genomen met worden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:02

Ja Liezel, nu lees ik het ook goed! Ik begreep dat ze Jeannette er wel bij betrokken.
Maargoed, ze weten natuurlijk wel met welke ruiters ze de meeste kansen hebben. Hoewel Jeannette een geweldige amazone is...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:40

hebben we geen wildcard??? :D

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:46

Als Jeannette niet meer in Neumünster/Göteborg start blijft ze op 48 staan. Anky, Aat en Adelinde gaan nog wel dus die zouden daar dan normaal gesproken boven (kunnen) komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:15

Wat ontzettend jammer dat ze maar 3 ruiters mogen sturen dan, zou toch verwachten dat ze juist de wereldtop allemaal aan de start willen hebben?

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:38

Luxeprobleempje..? :+

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:42

Ik gun het Jeanette zeker zo hard, ze heeft de hele winter hier thuis getraind en dat was echt WOW. Haar training gaat er zooo vriendelijk aan toe, lekker op het gemak, met veel oog voor het paard. Dus ik hoop zeker dat Jeanette de wereldbeker mag rijden, ze verdient het!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:07

Kimberly1990 schreef:
Luxeprobleempje..? :+

Zou je denken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:12

haike schreef:
Wat ontzettend jammer dat ze maar 3 ruiters mogen sturen dan, zou toch verwachten dat ze juist de wereldtop allemaal aan de start willen hebben?

Zo werkt het nou eenmaal. Kijk maar naar het schaatsen ... daar gebeurd hetzelfde

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:23

janderegelaa schreef:

De beste 3 resultaten tellen.
Jeanette heeft nu 15, 15 en 11. Al zou ze 1x 1e worden, dan komt ze nog maar op 50 punten en blijft ze onder Edward en Imke staan.
De kans dat ze 2x 1e wordt is naar mijn mening nihil. (absoluut niks tegen Jeanette, vind haar echt een topruiter, maar ze is in mijn ogen gewoon niet zo goed als Ed, Adelinde, Imke en Anky op hun top.)
Adelinde heeft 20,15 en 6. Als die nog een keer 1e wordt staat ze ook op 55 punten, maar om boven Edward en Imke te komen moet ze 2x 1e of 1e en 2e worden in komende 2 wedstrijden.
Anky heeft 20, 14 en 13 punten. Die moet ook al 2x 1e of 1e en 2e worden om boven Edward en Imke uit te komen.

Ik stel voor:
Anky 1e in Neumunster en 3e in Göteborg, Adelinde 3e in Neumunster en 1e in Göteborg. Dan staan ze met zijn 4-en op 55 punten.
En dat de beste dan mogen winnen in Den Bosch ;)

JanetGeorge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:17

Raiza schreef:
janderegelaa schreef:

De beste 3 resultaten tellen.
Jeanette heeft nu 15, 15 en 11. Al zou ze 1x 1e worden, dan komt ze nog maar op 50 punten en blijft ze onder Edward en Imke staan.
De kans dat ze 2x 1e wordt is naar mijn mening nihil. (absoluut niks tegen Jeanette, vind haar echt een topruiter, maar ze is in mijn ogen gewoon niet zo goed als Ed, Adelinde, Imke en Anky op hun top.)
Adelinde heeft 20,15 en 6. Als die nog een keer 1e wordt staat ze ook op 55 punten, maar om boven Edward en Imke te komen moet ze 2x 1e of 1e en 2e worden in komende 2 wedstrijden.
Anky heeft 20, 14 en 13 punten. Die moet ook al 2x 1e of 1e en 2e worden om boven Edward en Imke uit te komen.

Ik stel voor:
Anky 1e in Neumunster en 3e in Göteborg, Adelinde 3e in Neumunster en 1e in Göteborg. Dan staan ze met zijn 4-en op 55 punten.
En dat de beste dan mogen winnen in Den Bosch ;)

Behalve als er niet voldoende deelnemers zijn in Neumunster en/of Götenborg

Maar er is natuurlijk ook een andere mogelijkheid :

Want volgens artikel 480 sub 4.01 heeft de FEI de mogelijkheid het organiserende land een extra startplaats toe te wijzen, hetgeen in het verleden talloze malen ook gebeurd is.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:44

Ik noem het ook een luxeprobleempje. :P
Super dat de Nederlandse dressuurtop het zo goed doet! +:)+
Jammer, dat we niet al onze beste ruiters mogen sturen.

JanetGeorge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:52

Het is trouwens niet zo dat de beste drie resultaten gelden, het zijn de beste vier resultaten.

Daarnaast prevaleert de "maximaal drie combinaties per land" regel boven het geven van een wildcard. Kortom het land dat al drie deelnemers heeft krijgt geen wildcard.

Verder wordt het toch al moeilijk voor Edward en Totilas, omdat iedereen zegt dat ze niet van deze wereld zijn. :D :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:09

Ik baal wel dat ik het op televisie elke keer mis! Wanneer zenden ze uit? Ik vind persoonlijk ook dat het wel een uitdaging wordt om het eens zonder Anky te moeten stellen. :+ Niks persoonlijks tegen haar natuurlijk, maar ik gun het een Imke, Jeanette en Adelinde gewoon om eens te knallen!
Enne... Waar lest Jeanette nu? Niet bij Sjef? Dat wil ik graag begrijpen. ;) Zo thuis ben ik ook weer niet. Maar Jeanette doet ook al heel wat jaartjes mee. Ik neem er mijn hoed voor af, dat ze dit niveau ook nog haalt!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:52