Aanstaande donderdag zal er op Nederland 1 een documentaire te zien zijn over het dressuurfenomeen Totilas. De zwarte hengst behaalde onder Edward Gal meerdere gouden medailles, waaronder drie op de Wereld Ruiterspelen in Lexington in 2010.
In oktober 2010 werd Totilas verkocht aan de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle voor een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro. De Gribaldi zoon kwam vervolgens onder het zadel van de Duitse ruiter Matthias Alexander Rath. De grote successen bleven echter uit en Totilas verdween achter de coulissen. Maar enkele weken geleden maakte de zwarte hengst opeens een comeback en wist hij zelfs een plaats te bemachtigen in het Duitse dressuurteam voor de Wereld Ruiterspelen in Normandië. Zal Totilas daar zijn wereldtitels kunnen verdedigen? Programmamaker Annette van Trigt volgde Totilas en de mensen om hem heen.
De documentaire zal donderdag 14 augustus te zien zijn op Nederland 1 om 20.30 uur
Ben helaas niet thuis dan, hopelijk is hij ergens terug te kijken!
friendly
Geplaatst: 11-08-14 13:19
Ben normaal niet zo van de docu's maar als er een interessant onderwerp is.. Ben ook vooral benieuwd of ze de docu neutraal gemaakt hebben en niet van: kijk eens wat ze van ons gejat hebben. Ik vind het wel eeuwig zonde dat hij niet meer door Edward gereden wordt maar....dat hoeft niet de insteek van de docu te zijn. Ik hoop op een informatieve docu.
Annemiek80
Geplaatst: 11-08-14 13:59
_Zoe schreef:
Ben helaas niet thuis dan, hopelijk is hij ergens terug te kijken!
Ik ga zeker kijken. Ben ook heel benieuwd wat Toot gaat doen deze WK. En over Gal maak ik me geen zorgen, die heeft iedereen laten zien dat hij ook zonder Toot een ruiter is van absolute wereldklasse.
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 12-08-14 18:51
Dat ga ik zeker kijken. Er zouden meer van dit soort documentaires moeten worden uitgezonden.
Ja! Kijken kijken kijken. Ben zeer benieuwd. Nog altijd dood zonde dat na de verkoop van zo'n geweldig paard zo lang alles stil is geweest over hem. Hoop echt dat hij een mooie Come back mag maken!! Hij had er zelf ook zoveel plezier in altijd.