Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! 

Monnie_ schreef:Cowgirl schreef:Rek en strek.....dus rollkur. Tja mijn manier is het niet.
Jij zal inderdaad ook nooit een olympische spelen rijden. En zeker geen vijf.
Monnie_ schreef:Cowgirl schreef:Rek en strek.....dus rollkur. Tja mijn manier is het niet.
dat het anders kan is ook al bewezen, incl het verschil in welzijn voor het paard. Dat juich ik toe, dat vind ik dressuur. Rollkur is een middel waardoor menig ruiter een zogezegde 'atleet' voor elkaar kan krijgen. Is maar net of je er trots op bent. 
FriesWytske schreef:Cowgirl schreef:Rek en strek.....dus rollkur. Tja mijn manier is het niet.
Ben jij er bij geweest? Zo, nee. Kun je niet oordelen over wat voor oefeningen dat zijn geweest. Zijn genoeg andere oefeningen om een paard zijn spieren weer soepel te laten maken.
sylva schreef:Cowgirl schreef:Rek en strek.....dus rollkur. Tja mijn manier is het niet.
Ik zou vriendelijk bedanken als het op die manier moet. Ook voor vijfdat het anders kan is ook al bewezen, incl het verschil in welzijn voor het paard. Dat juich ik toe, dat vind ik dressuur. Rollkur is een middel waardoor menig ruiter een zogezegde 'atleet' voor elkaar kan krijgen. Is maar net of je er trots op bent.
??
Monnie_ schreef:["]Cowgirl schreef:Rek en strek.....dus rollkur. Tja mijn manier is het niet.
Ik zou vriendelijk bedanken als het op die manier moet. Ook voor vijfdat het anders kan is ook al bewezen, incl het verschil in welzijn voor het paard. Dat juich ik toe, dat vind ik dressuur. Rollkur is een middel waardoor menig ruiter een zogezegde 'atleet' voor elkaar kan krijgen. Is maar net of je er trots op bent.
??
[/quote]
FriesWytske schreef:Monnie_ schreef:Als ik nadenk over happy athletes.. kom ik toch al snel uit bij Salinero en bonfire.. Jij niet??
Zou je wat gegronde argumenten kunnen geven voor een in jouw ogen geen bestaande relatie tussen het welzijn en rollkur?
En wie spreekt hier idd over rollkur? ik zie het nergens staan.. ik doe sochtends ook rek en strek oefeningen voor ik mn bed uitstap maar doe ook geen rollkur
Inderdaad. Waarom zouden die anders al een mooie leeftijd hebben. En in geval van Bonfire hebben gehaald. Die hebben echt wel een goed leven gehad. Anders waren ze er al niet meer geweest.
Cowgirl schreef:Het was niet mijn intentie om een discussie over de rollkur te starten. Maar het is nu eenmaal hun systeem. Dus je kunt er vergif op innemen dat Totilas ook zo getraind word. Ach en happy athlete? 2 paarden in de top tegen hoeveel door de achterdeur?

Dallista schreef:Totilas heeft in elk geval weinig issues met Sjef; stond zaterdag heerlijk te genieten van de aaien over zijn hoofd die hij kreeg van Sjef.
Mousmous schreef:2 paarden in de top? Dan heb je er nogal een stel gemist. Prisco, Cocktail, Idool, Krack C, Partout, Joker, Painted Black.
maar dat verandert mijn mening nog niet hoor.