Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 17:05

* http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Winnaars Dujardin en Valegro. Foto: http://www.focussed.nl

Charlotte Dujardin heeft met Valegro opnieuw een overwinning behaald: met een score van 92.179% wisten zij de eerste plaats te bemachtigen in de kür op muziek. Edward Gal en Glock's Undercover (Ferro x Donnerhall) hebben met een score van 83.969% het brons veroverd in de finale van de Reem Acra FEI wereldbeker finale voor dressuurruiters. Het zilver was voor de Duitse Langehanenberg met Damon Hill NRW (87.339%).

Danielle Heijkoop en Kingsley Siro hebben goed gereden en eindigden met een score van 77.946% op de zesde plaats. Hans Peter Minderhoud en Glock's Johnson TN zijn achtste geworden.

1) Charlotte Dujardin (Eng) - Valegro (Negro x Gerschwin) - 92.179%
2) Helen Langehanenberg (Dui) - Damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein) - 87.339%
3) Edward Gal (Harskamp) - Glock's Undercover (Ferro x Donnerhall) - 83.696%
6) Daniëlle Heijkoop (Rotterdam) - Kingsley Siro (Gribaldi x Hemmingway) - 77.946%
8) Hans Peter Minderhoud (Harskamp) - Glock's Johnson TN (Jazz x Flemmingh) - 77.625%

Bekijk hier alle uitslagen.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-04-14 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:20

Goed van Edward!

Anoniem

Re: Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:51

Terecht gewonnen, wat mij betreft had HP veel hoger mogen eindigen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:55

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:12

Wel terecht maar zaten toch ook echt nog wel wat foutjes in vondk.. Maar wat een echte Britse muziek haha je moet er maar van houden ;-) Staat die van Edward en HPM ergens online??

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:19

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:25

haha ja vond ik ook best wel ja, persoonlijk vind ik haar aller eerste kür gewoon het mooist, maar meer omdat ik die galop gedeelte echt prachtig vond. Al moet ik zeggen dat ik dit ook wel een leuke kür vind. Verder ja zeker verdient gewonnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:17

Eerlijk gezegd vond ik de proef van Dujardin niet zo fijn om te zien.
Wat is hij traag, de galopwissels om de pas wordt gereden zonder enig impuls, echt zo op de plaats en absoluut niet van achteruit naar de hand toe.
Daarbij heeft Valegro de gehele proef te weinig lengte in de hals en loopt achter de loodlijn. Nek niet als hoogste punt wat resulteerd met de neus bijna tegen de borst. En wat heeft ze een strakke terugwerkende hand gekregen. Was eerst veel fijner.
Ik vind dat Valegro geen enkele rek in zijn lijf heeft. Ik zie hem nergens in zijn frame verkorten of verlengen.

Sorry als ik mensen hun sprookje binnen dring maar ik wordt (nog) niet vrolijk van de proef van Dujardin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:18

Dat je het slofteugelgebruik nog niet genoemd hebt. Aangezien dat je vaste argument is :D
Super van Charlotte, helemaal verdiend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:25

Bizzybijtje schreef:
Dat je het slofteugelgebruik nog niet genoemd hebt. Aangezien dat je vaste argument is :D

Oh echt?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:28

Hihi, ik las het commentaar en dacht: dit klinkt bekend. Is het diezelfde bokker. Hou nu maar vast op of doe even voor hoe het dan wèl moet, gezien je het zo goed weet. Ik vind dat je niet dit commentaar kan geven als je het zelf niet beter kan. Ik ben het er in zoverre wel mee eens dat je er niet van hoeft te houden maar dat is een smaakkwestie. Ik houd ook van voorwaarts maar ik ga Charlotte niet afkraken als ik het zelf niet beter kan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:30

Ohja daar is ze weer.. :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:32

Anoniem schreef:
Bizzybijtje schreef:

Oh echt?

Nee nep.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:32

De muziek in piaffe passage is echt +:)+

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:33

is hier nog film materiaal van??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Gast5428 wel gelijk moet geven wat halslengte betreft, ik vind Valegro ook wel erg kort gereden in deze proef :). Ze moet hem in de eerste passage/piaffe tour (de appuyementen e.d.) ook echt optillen steeds, hij oogt wat zwaar.

Maar goed, ik kan het zelf niet beter dus ik zal maar geen commentaar hebben :D.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:37

Verre van traag...gewoon weer supergoed gereden.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:38

Voor het eerst had ik kippenvel en die 'wauw' bij deze combi. Hele gave nieuwe kür, past echt perfect bij ze. Wel jammer van al dat commentaar in het filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:41

Mag ik geen commentaar hebben en jullie wel? :+
Ik rijd niet op het nivo van Dujardin maar rijd mijn paarden wel met neus voor de loodlijn met de hals op lengte en met rek in het frame. En met impuls.
Jammer dat jullie niet openstaan voor een andere kijk op de zaken. Is zelf nadenken dan zo moeilijk?
Ik weet zeker dat wanneer je het filmpje nog eens bekijkt met het commentaar dat ik geef dat je het ook ziet.

En mocht je nog steeds het niet zien, geen probleem hoor. Daar lig ik niet wakker van. Ik geef alleen mijn mening en dat mag ik net zo goed als jullie. :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:47

baszo17 schreef:
is hier nog film materiaal van??

Kijk even verder dan alleen naar de OP...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:48

Misschien moet ik het dan iets anders zeggen. Je mag best commentaar hebben maar jij kraakt ze steeds af en haalt er geregeld het slofteugelargument erbij. En dat is compleet onnodig. Er zitten dingen in je commentaar waar ik het ook wel mee eens kan zijn maar zó negatief als jij steeds bent.. Dat wordt een beetje vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:00

Mening geven is iets anders dan je mening opdringen. :) En ik denk zeker voor mezelf. Daarom ben ik het ook niet met je eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:01

Bizzybijtje schreef:
Mening geven is iets anders dan je mening opdringen. :) En ik denk zeker voor mezelf. Daarom ben ik het ook niet met je eens.

Er wordt hier toch geen mening opgedrongen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:11

friendly schreef:
Misschien moet ik het dan iets anders zeggen. Je mag best commentaar hebben maar jij kraakt ze steeds af en haalt er geregeld het slofteugelargument erbij. En dat is compleet onnodig. Er zitten dingen in je commentaar waar ik het ook wel mee eens kan zijn maar zó negatief als jij steeds bent.. Dat wordt een beetje vervelend.

Zodra ik iets schrijf over Charlotte haar rijden wordt mijn reactie belachelijk gemaakt en het slofgebruik dat ik eens heb genoemd er bij gehaald.
Dus het is niet dat ik dit steeds aan haal maar in dit geval vond @bizzybijtje het nodig om het nog eens te benoemen dat ik heb gezegd dat Charlotte met slof traint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:18

Meerdere keren inderdaad. :)