[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 14:05

Waarom maken wij geen site? (er zit er hier een die een opleiding Digital Media Design volgt)
Waar we met toestemming van de eigenaren van foto's onze info bij zetten?
Dat boekje is namelijk voorlopig nog niet af, en heeft nog niemand wat aan, waarom dan geen website waarin je ALLES bij kan houden? Waar we met een druk op de knop nieuwe dingen aan toe kunnen voegen? Zoals foto's, handige teksten, enzovoort?

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:55

Jij begreep mij dus toen ik met een doel de link plaatste :Y) *\o/*

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 15:58

Haha, zullen we?!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:01

Ik zou zeggen JA, website is gemakkelijk in informatie herschikken. Dat gaat in een geschreven een beetje moeilijker :P En zo kunnen we er gemakkelijker naar verwijzen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:08

Dan gaan we thuis maar even beginnen =P als we met zijn allen info verzamelen hebben we al een hele hoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:11

Goed plan,leuk :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:12

CHECK! Ik heb net 2uur extra spring, dus ik kan me dus amuseren :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:19

Heel leuk idee! Als ik met iets kan helpen, ben nogal goed met computers ook, dus dan zeggen jullie het maar!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:23

Als we nou allemaal informatie verzamelen wat er op moet komen te staan, ideeen verzamelen enzo, dan maak ik als ik zo thuis ben een begin. Ben nu onderweg naar huis, alleen is mijn laptop leeg.. =P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:25

Wat wordt het hoofdonderwerp? Aan de teugel?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:27

Of uitgebreider? Correct paardrijden?
Wat wij verstaan onder blij rijden, maar misschien met een andere naam, blij rijden, kan voor de buitenstaander overkomen als enkel een lach op het gezicht en dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:28

Correct paardrijden vind ik niet echt een goede want wie bepaald wat correct is? Misschien kun je het dan vriendelijk paardrijden noemen of blij paardrijden? Maar sommige ruiters worden ook blij van een paard in de krul trekken etc dus tja :P

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:30

Als meelezer, maar het kwam in me op:
Blij rijden; voor mens én paard.

Misschien zoiets? :o

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:31

Of we noemen het BLIJ rijden naar bertie en beginnen met een pagina over wat wij verstaan onder blij rijden, ik heb dat ergens wel eens mooi beschreven hier in enkele zinnen en ook Bertie heeft haar zegje daarover gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:34

Ympi schreef:
Of we noemen het BLIJ rijden naar bertie en beginnen met een pagina over wat wij verstaan onder blij rijden, ik heb dat ergens wel eens mooi beschreven hier in enkele zinnen en ook Bertie heeft haar zegje daarover gedaan...

Ja dat is wel een optie :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:35

Mij lijkt als onderwerp, "aan de teugel" wel een goede, dat is dan het hoofd onderwerp, maar wat me ook een goede lijkt is de weg er naartoe. Wanneer loopt je paard correct aan de teugel, en hoe bouw je dit op? Wat zijn mogenlijke problemen die je tegen komt. Eigenlijk alle belangrijke dingen die te maken hebben met "aan de teugel" rijden. Dus alles wat te maken heeft met de ontspanning van je paard. Welke spieren horen te ontspannen, en welke moeten worden aangespannen, enz, enz.

Of idd BLIJ rijden, voor mens en paard..

Denk dat we dit trouwens dalijk in een ander topic moeten bespreken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:36

Ander topic lijkt me wel handig ja :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:38

Kan ik nu alleen niet doen op mijn smackberry.. Kan maar 1 pagina van bokt zien, en als ik nu op verzenden druk is mijn pagina weg maar wel mijn bericht verzonden := ben wel bijna thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:40

Ik zit alleen te bedenken waar we het neer moeten zetten. Of anders een HK? Ja een HK lijkt me t makkelijkst toch?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 16:43

Ja ik denk het wel. Maar zo heb ik ooit ook eens een topic gehad over een website waar ik mee bezig was.. (Eerste eigen opdracht gekregen) maar weet uit mn hoofd niet waar ik die toen geplaatst had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:46

Dat is vaak in uit de kunst denk ik.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:03

Een HK lijkt me er makkelijker voor (500 pagina's, kunnen we het in 1 topic houden én we mogen evt. afdwalen). Daarbij willen we niet zo zeer hulp van 'anderen'. Natuurlijk is dat welkom maar is het wel een beetje echt een groepje zeg maar....

Even wat quotes snel opgezocht:

Onderwerp: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

bertie schreef:
Veulen84 schreef:
Heb even heerlijk bij gelezen. En ik voel me beter nu. Dank jullie daarvoor. Ik vraag me af hoeveel mensen zich schreeuwend in het water voelen. Laat ik hopen dat het er een hoop zijn. Jullie geven me in ieder geval het gevoel dat het er meer zijn dan ik voel om me heen.

En het is waar, het is fijn dat hier in dit topic veel jongeren zijn die aandacht besteden aan blij rijden.
(Volgende topic titel: Blij aan de teugel ;) )

Hee, Veulen! *\o/*

Ik heb vrijwel alles van je bijdrage uit deze post verwijderd.
Waarom?
Ten eerste: omdat ik het zo fijn vind dat je je door dit topic goed voelt. :j
En ten tweede om je voorstel voor het volgende topic titel: BLIJ AAN DE TEUGEL

Ik vind de titel gewéldig!
Een titel voor een boek! <3

Jammer de bammer heeft het topic die titel alsnog niet gekregen, niemand had er ook nog aan gedacht natuurlijk.
Maar waarom noemen we de website niet zo? :) Het is een geweldige titel voor een boek ÉN een website! :D

bertie schreef:
Snackie schreef:
Bertie? hoe beschrijf jij blij rijden voor jezelf? Ben ik heel benieuwd naar? Want dat gaat verder dan alleen een lach op je gezicht en genieten denk ik?

Nou, eigenlijk beschrijf je toch wel wat ik bedoel, met die lach op het gezicht. :j

Dressuur rijden heeft alles te maken met fijn rijden. Want hoe kan een paard anders losgelassen zijn?
Nageeflijk? Gehoorzaam, aan de hulpen?

Er zijn twee kanten.

Aan de ene kant is er dit. Mijn verwondering dat mensen paardrijden als HOBBY zien, en een hobby moet toch LEUK zijn, denk ik dan. Waarom zie ik dat niet?
Ook voor veel wedstrijdruiters is rijden een hobby .. waarom zie ik dat dan niet in de ring?
Ik vertaal rijden heel simpel naar echte dressuurbegrippen, zoals een vrij toetredend achterbeen, het rijzen vanuit de schoft, de neus voor de loodlijn, en de dragende rug. En nog een heleboel criteria. _/-\o_
Waarom zie ik dan geen blijheid?
Dat het WEL kan zie je bijvoorbeeld in die fantastische proef van Charlotte du Jardin met Valegro tijdens de OS in Londen.
Wij zijn geen Charlotte en we hebben geen Valegro. Maar dat hoeft ook niet om FIJN te kunnen rijden.
Realiseren we ons hoe vaak we zitten te prutsen, en hoe vaak we een paard met sarren in de weg zitten?
Vaak knufelen we onze paarden in de stal. We hangen ze om de nek, we worden helemaal een. Totdat we er op zitten, dan hebben we ineens die relatie helemaal niet meer.
Dan viert frustratie hoogtij.
ik wil ZO graag dat we van die frustratie afkomen. Omdat het zo totaal contraproductief is.

Dan is er een tweede punt, en dat is Bokt.
Ja, Bokt. Wij, hier. :)ddd
Via Bokt communiceren is heel complex. je weet NIET wie leest, of niet leest.
Je weet NIETS over niveau.
Je KENT iemand niet.
Je kent de omstandigheden niet.
Maar toch, TOCH wil ik een boodschap uitdragen.
En daarvoor zijn er alleen maar woorden. Geen persoonlijk contact, geen mogelijkheid om op lichaamstaal of oogcontact te reageren..
Ik wil een boodschap uitdragen. Want ik hou van paarden.
Een paard in die anonieme setting kan ik alleen bereiken via de ruiter. Hier, op Bokt.
Ik kan op Bokt natuurlijk gaan zeuren over pianohandjes, en kapstokvoetjes.
Maar daar is het paard niet bij gebaat. Het is een beetje geneuzel in de marge, zeg maar.

Al vóór het begrip 'happy athlete' werd geïntroduceerd droeg ik uit dat BLIJ rijden bij ruiters kan zorgen voor een instelling die ten goede komt aan het welzijn van het paard.
BLIJ rijden is een duidelijke boodschap.
Niet eens simpel om uit te voeren, dat dan wel weer. Een manier om 'gewoon' dressuur te rijden, gewoon volgens de boekjes. Geen gesjor, getrek. ZO rijden dat het paard gefaciliteerd wordt. Zonder frustratie bij een ruiter. Niet simpel, maar wel een focus.

Om op Bokt alles over te dragen wat ik weet, of denk, of voel, is onmogelijk.
Het lijkt erop da mijn slogan "WEES blij, RIJ blij" mensen aanzet op een positieve manier naar hun rijden te laten kijken.
Meer, dan wanneer ik op details zou ingaan.
De PB's die ik krijg naar aanleiding van de slogan maken me blij. <3
En dan bereik ik mijn doel. Ook op Bokt. :o

Ja, de lach op het gezicht. Daar gaat het om. <3
Ik weet niet eens of ik je vraag beantwoord heb.
Die lach op het gezicht, daar ga ik voor!
oe dat te bereiken? Met BLIJ rijden. En ook: met eigenlijk heel simpel 'dressuur' rijden volgens de boekjes. Het paard faciliteren, in plaats van afdwingen.

Dank voor je vraag! :)

Ympi schreef:
Wat wordt er hier veel gepost, fijn want dan kan ik meelezen en bijleren!

Als je niet weet wat blij rijden is, dan heb je het volgens mij nog niet gedaan. Blij rijden is als eh... :) geen frustratie voelen, ontspannen zijn en als bij gevolg gaat alles ineens beter en kan je wél tevreden zijn met wat je bereikt in plaats van te kijken naar wat nog niet lukt. In zo een sfeer kan je meer leren, kan je je paard beter rijden en voelt alles gewoon veel beter! Je voelt geen frustratie, je bent ontspannen, zit lekker en je paard doet met je mee, zo voel voor mij blij rijden :D

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:06

Ik heb mijn anatomiestukje min of meer af (heb geprobeerd het zoveel mogelijk in Jip-en-Janneketaal te schrijven en zo kort mogelijk). Iemand die wil reviewen?

Om toch nog ontopic te blijven...
Hoe zouden jullie het gevoel omschrijven van terugrijden met je zit (zonder dus te blokkeren aan de voorkant, of paard op de voorhand te laten vallen, of uit elkaar laten vallen, of ..etc :P )? En hoe zou het juist NIET moeten voelen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:08

Goed bezig!!
Ik heb sowieso de inbreng van Jolien nog hier op schijf staan..
En dan kunnen we een soort wiki dr van maken....iedereen die een artikel over blij rijden wilt toevoegen kan dat dan doen... en dan heb je dus artikels waar je naar kunt verwijzen.... ideetje is dat wat?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:12

Ympi schreef:

Ik ben eigenlijk een beetje klaar met dat BLIJ rijden (heeft niemand dat? }> )