Verzameld naar de hindernis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Verzameld naar de hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 13:39

Hee!!

Mijn pony vind springen heel erg leuk en ik ook. Het gaat steeds beter! We waren laatst 2e op concour!! Haha! Maarja. Ik kan hem nog niet in mijn tempo op de hindernis afrijden. Hij trekt heel erg aan, en dan gaat hij erg hard! Dat maakt niks uit. Maar soms gaat die dan veel te vroeg af. Meestal (niet altijd) verlies ik dan mijn evenwicht....Hhahhaa Clown Maar heeft iemand een tip, hoe ik hem verzamelder op de hindernis kan laten lopen?

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:49

Heeft dezelfde vraag.. Zazou raced er ook als een gek op af..

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 15:19

Is einglijkw ele en goed teken, maarja

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 15:36

Probeer balken te galoperen en inplaats van 5 galopsprongen er een keer 4 te maken. Zo leert je paard zich beter sluiten. Ook als je paard te hard gaat een keer op de noodrem en er niet over gaan. Niet te vaak, dan gaat hij in de stop.

Wat ook kan met oefenen(wel erg gevaarlijk). Mijn instructeur doet dat wel eens. Als een paard te hard gaat gaat hij gewoon achter de hindernis staan. Daar door remmen ze af en meestal gaat het daarna wel beter. Op tijd aan de kant gaan is ook wel handig Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:29

Ik moet van mijn instructrice kleine ophoudingen geven, maar niet tegenhouden...ze heeft iets heel grappigs gedaan om het te laten voele:
Ze deed een beugelriem om mijn middel heen en ging eraan hangen, dus ik ga de andere kant op hangen om op mijn paard te blijven zitten. Toen stond ze weer even en ging ze praten en ondertussen gaf ze korte rukjes..na een tijdje zak je er echt naast.
Dat moet je ook doen met je paard...tegenhouden heeft geen zin, want hij gaat dan tegen je inn hangen..

Ik heb maar besloten dat ik er gewoon gebruik van maak, want hij vind het zo fantastisch dat hij steeds harder gaat en dus een super snelle tijd neerzet en dat heeft ook zo zijn voordelen..

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 18:48

ja je hebt van die problemen. Ik kan hem einglijk wel houden, maar ik denkd at hij gewoon zoveel zin heeft, en zijn galopsprongen worden dan steeds groter. Hij heeft ze al van een paard. Maar ik mag hem ook niet in de mond trekken hoor Pling Mijn pony vind dat ik alles net zo als hem meot doen/voelen , dus hij gaat alleen maar terug vechten!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:36

Ik heb daar ook last van...maarja Tong uitsteken
Ik heb springles van Gert-Jan Bruggink gehad
En toen moesten we een dubbel en daartussen halthouden Nagelbijten / Gniffelen
Eerst lukte mij dat ook niet en later ging gert-jan er tussen staan en toen liep Bram hem bijna omver Bloos! Bloos
maar later ging het wel goed OK dan!
Ik doe dat nou soms ook vaker en het gaat elke x weer beter

succes!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 21:43

MissSisa schreef:
Probeer balken te galoperen en inplaats van 5 galopsprongen er een keer 4 te maken. Zo leert je paard zich beter sluiten. Ook als je paard te hard gaat een keer op de noodrem en er niet over gaan. Niet te vaak, dan gaat hij in de stop.

Wat ook kan met oefenen(wel erg gevaarlijk). Mijn instructeur doet dat wel eens. Als een paard te hard gaat gaat hij gewoon achter de hindernis staan. Daar door remmen ze af en meestal gaat het daarna wel beter. Op tijd aan de kant gaan is ook wel handig Haha!

bij ons staat hij er voor Haha!:))
en soms doet hij dan zn jas open, zo wvooem nja dan gaan ze wel traag Haha! maar in parcours heb ik dat echt rij met ex-vluchter en njaa de ga lijk nogal rap Schijnheilig vlieg dan ook er af in de bocht Bloos maar is niet zo er Tong uitsteken tis bij iedereen zo Tong uitsteken bij mn leraar bij de beste ruiter van de manege bij de baas bij iedereen dusja Haha! tzal wel normaal zijn bij Rex Haha!:)) Verward

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 22:34

je moet een losse hindernis neerzetten, en proberen zelf je afstanden te gaan bepalen, blijf vooral wachten, en laat je pony niet de afstand zelf bepalen, ook als ie hard wil. gewoon blijven denken, "zitten, zitten, zitten!" maar probeer wel zoveel mogelijk je hand weg te doen, want daar worden ze alleen maar heet van!
rij bv vanuit een volte in, dan heeft ie minder tijd om snelheid te maken. maar laat em vooral niet zelf zn afstand bepalen.
wat in een dubbel goed werkt, is tussen de 2 hindernissen een grondbalk legt. in een dubbel van 1 galopsprong maak je er een soort in-uitje van, je pony moet zich nu wel inhoude, anders springt ie midden op de grondbalk. ik spreek uit ervaring, en t werkt echt! OK dan!
succes dr mee

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:40

lubbie schreef:
bij ons staat hij er voor Haha!:))
Ervoor of erachter. Op tijd aan de kant gaan is soms ook handig............ Knipoog
Nee, er is nog niks gebeurt. Maar mijn instructeur gaat nog wel aan de kant. Mijn instructrice gaat ook gewoon voor mijn pony staan als hij niet wil stoppen.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 08:41

In-uitjes springen is ook een manier om er mee te oefenen. Door in-uitjes te springen maak je een traag paard iets snellen en en snel paard wat trager. En 't is ook nog eens leuk springen vind ik dan.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 12:28

Ja maa rom nou te gaan stoppen tussen hindernissen vind ik ook nogal wat! Dalijk gaat hij zelf stoppen, en word eht een vieze weigeraar!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 12:37

MissSisa schreef:
Probeer balken te galoperen en inplaats van 5 galopsprongen er een keer 4 te maken.

Dat lijkt me niet zo handig, want dan rij je juist méér naar voren.
Andersom lijkt me effectiever....

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 16:26

Margreet schreef:
Dat lijkt me niet zo handig, want dan rij je juist méér naar voren.
Andersom lijkt me effectiever....

Ja, maar mijne gaat soms wel is te vroeg af, door een stap te weinig te zetten. Maar dat is inderdaad niet echt een goede oplossing. Ik moet hem dan meer naar voren rijden, terwijl ik hem gewoon rustig wil houden!

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 16:53

je moet als ie gaat stormen een volte draaien zodat ie kalmeert !!! en dat herhalen totdat ie rustig word !!!!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 16:55

Ook als hij er al bijna is?

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:00

ja ! je kan hele kliene voltes draaien !

Oranje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:02

kleine voltes dus Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:04

love_sander schreef:
Ja maa rom nou te gaan stoppen tussen hindernissen vind ik ook nogal wat! Dalijk gaat hij zelf stoppen, en word eht een vieze weigeraar!

Daarom zeg ik ook: Weet wat je doet...........

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:19

MissSisa schreef:
Daarom zeg ik ook: Weet wat je doet...........

ff off-topic. Ikzag je pony op 4 jarige leeftijd! Je hebt hem toen super lopen! Waarschijnlijk nu nog wel! Super!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 17:23

Milka doet dit ook nog steeds. Ik maak gewoon voor de hindernis een aantal ophoudingen. Reageerd ze daar niet op, dan maak ik een volte voor dat ik over de hindernis ga. En probeer niet zo een grote afstand te nemen vor de hindernis. Des de meer tijd ze hebben om harder te gaan. Dus niet te grote afstand.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 17:29

Het gaat meer om lijntjes. De eerste gaat nnog wel, maar er tussen, daar maakt hij vaart!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:34

Misschien kun je ook meer dressuur gaan rijden? Als je je pony goed aan de hulpen hebt staan lukt dat met dat springen ook wel. Daar zou ik eerst 'ns mee beginnen Haha!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 20:01

Whihihi, ik spring amper, bijna alleen maar dressuur. Dus daar zal het niet aan liggen. Het gaat hier om 1 moment!