Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Katrien schreef:Wat mijn instructeur wel eens doet is: heel rustig nog voor de hindernis oversteken. Dan stormt Pablo niet door en het werkt bij hem echt, hij is dan daarna veel beter te houden omdat hij oplet of Nico niet nog eens oversteekt (niet rijtechnische de mooiste oplossing maar bij Pablo werkt het op zo'n moment goed).
Lielle schreef:Katrien, die truc gebruikt mijn instructeur ook wel eens bij Pablo (what''s in a name), bevalt goed moet ik zeggen.
Phoenix, jij beschrijft precies waarom ik dus niet houd van stappen naar de sprong, je lost het probleem niet op en maakt het alleen maar erger. Ze moeten gewoon rustig zijn, voor tijdens en na de sprong, zonder dat ik daar van alles aan moet gaan doen.
angelique schreef:Onder de (spring)bokkers onder ons,
ben ik benieuwd naar jullie antwoorden/ervaringen/oplossingen.
Als je een paard hebt,die springen helemaal geweldig vind,
Het liefst over de hindernis heen crosst...(pfff hot!)
Wat doe je,je paard springgericht voor te bereiden?
en het tempo voor de sprong controleerbaar wordt?
thankssss!
pmarena schreef:Wat Lielle en Kawa zeggen.
Maak geen groot punt van de hindernis , zie het als een dressuuronderdeel wat je zo nu en dan eens meepakt.
Niks bijzonders , je bent gewoon lekker ontspannen en netjes aan het dressuren en neemt af en toe tussen de ontspannen oefeningen door een sprongetje mee. Ervoor en erna gewoon doorgaan met figuren en oefeningen rijden.
Dus niet stil gaan zetten , voltes laten maken , daar naai je ze alleen maar van op of bevestig je dat er iets speciaals te gebeuren staat.
Zal best wel werken voor sommige paarden hoor , maar mijn mening is dat je het beste heel nonchelant ermee om kunt gaan , dan ziet het paard het ook niet meer als iets bijzonders maar gewoon als een oefening net als andere.