Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 10:06

Het is al weer een poosje terug (juni ofzo) dat deze foto's gemaakt zijn, maar ik wil ze toch graag delen.

Nash is inmiddels 9 jaar, mijn eigen fok en zelf aan het opleiden. Zodoende is voor het paard het niveau nieuw, maar ook voor mij.

We vliegen door het Z1 heen. Ik start erg weinig en wij hebben nu al 5WP.

Het doel is vooral plezier hebben en we zien wel waar het schip naartoe vaart.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rij technisch commentaar heeft dus ook weinig zin. De foto's zijn al maanden oud. Ik heb (eindelijk weer) een fijne instructriece die ons verder op weg helpt. Ik ben gewoon trots op mijn knapperd.

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-10-18 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: modopmerkingen toegevoegd

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:41

Foto 4 <3
Jammer dat je gezicht net in de schaduw zit want die glimlach zegt alles denk ik

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:47

Wat een tank is Nash ook! <3 Je mag zeker trots zijn op wat jullie tot nu bereikt hebben! Gaaf team zijn jullie. Ga zo door!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:57

Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:04

Echt een mooie haf <3
Mooi team!!

maj0

Berichten: 6570
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:09

Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.


wauw tactisch

Wie zegt dat ze dit niet doet? Niet iedereen kan makkelijk afvallen en slank blijven.


Wauw super dat je zover bent gekomen met je eigen fok. Dat is denk ik de droom van bijna iedereen. Veel succes nog verder.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Irrie21
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:09

Wauw! Stoere haf!

Beetje jammer die reactie van Wendy... Ik denk dat je vanaf een foto niet kunt zeggen of ts iets met haar lijf doet. Er kunnen tal van redenen zijn waarom ze wat gezetter is.

Makkelijk om meteen maar wat te roepen!

Ts, je hebt een gaaf dier onder je kont! Mag je trots op zijn!!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:11

Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.


Moet dit echt..? Weet jij veel hoe en wat en het is duidelijk dat het paard er geen enkel probleem mee heeft dat hij niet door maat 36 gereden wordt. Ik vind het niet misstaan ook.

Prachtig paard en het plezier spettert van de foto’s af! Vooral veel van dit soort topics maken zeg ik!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

lovelucydan

Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:22

Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.



Nou sorry hoor, en wie ben jij om over een ander te oordelen??? Pardon.

Paardje loopt beter dan menig ander. Potverdorie waarom moet dat gewicht altijd aangehaald worden. Heb je enig idee hoe je een ander hier mee kan kwetsen? Moeten we allemaal maatje 38 hebben om op een paard te zitten. Ts zal haar paard heus wel goed in de gaten houden. Dier ziet er erg goed uit, niet of die er bepaald last van heeft.

Mega knap peelie! En wat een gaaf paard heb je super knap

my haflinger horse lucydan!

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:27

Altijd heerlijk om naar jouw topics te kijken :j
Om jaloers van te worden. En je dekjes collectie <3

Zullen we proberen elkaar in hun waarde te laten. Ondanks dat we communiceren in bericht vorm kun je mensen nog steeds kwetsen :j

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:29

Wow, wat is die geweldig gaaf uitgegroeid! En je hebt hem geweldig aan het lopen!

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:31

En ik wilde juist zeggen dat , vergeleken met de andere topic's, ik juist het idee dat je afgevallen bent! Ziet er goed uit dit! :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:41

Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.




Het is misschien wat bot gebracht, en ik kan vanaf de fotos niet zien of TS wel of niet aan haar eigen lichaam werkt. Het paardenplaatje ziet er goed uit, al zie ik soms wat spanning in de onderkaak. Verder keurig! :j +:)+ Maar laten we eerlijk zijn; de combinatie voldoet niet aan het "standaard plaatje" van Z+ ruiters die maatjes 38 hebben. En dat hoeft ook niet! Maar ik kan mij voorstellen dat er soms een reactie op komt. Of het dan terecht is of niet laat ik in het midden. Daar is dit niet de plek voor

plutolover

Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:47

WoW gail gafe foto’s!

Top team zijn jullie

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:48

Waarom is bokt er de plek niet voor? Het is natuurlijk nooit leuk om te horen of te zeggen, maar het denken en er niks van durven/willen zeggen is toch ook apart? Of wel iets mogen zeggen van bijvoorbeeld een strenge hand, maar niet hierover.

Het gaat niet om een fiets, maar een dier wat je berijdt..

Ik vind het een machtig beest met volgens mij een hoop talent, maar het plaatje klopt net niet, in mijn ogen.

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:51

ziet er echt super uit. Mooi hoor en wat een gave pony. <3

Ik heb ook geen maatje 40 (en start ook Z) maar iemand die maat 36 heeft kan een paard meer tegenzitten dan iemand met grotere maten. Dus dat wil niets zeggen.

Je bent top bezig TS. :j _/-\o_

purny

Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:52

denice schreef:
Waarom is bokt er de plek niet voor? Het is natuurlijk nooit leuk om te horen of te zeggen, maar het denken en er niks van durven/willen zeggen is toch ook apart? Of wel iets mogen zeggen van bijvoorbeeld een strenge hand, maar niet hierover.

Het gaat niet om een fiets, maar een dier wat je berijdt..

Ik vind het een machtig beest met volgens mij een hoop talent, maar het plaatje klopt net niet, in mijn ogen.

Mee eens. En de hoop troep die iemand anders over zich heen krijgt wanneer diegene te zwaar is. En dan zouden we niks mogen zeggen over deze combinatie?
Ik ben wel benieuwd hoe Nash loopt als er een ander opzit die minder weegt. Maar ik vrees dat ik half bokt over me heen krijg nu

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 11:55

Duplo schreef:
Foto 4 <3
Jammer dat je gezicht net in de schaduw zit want die glimlach zegt alles denk ik

Ik heb altijd een super geconcentreerd gezicht als ik aan het rijden ben. Dus een foto tijdens het rijden waar ik ook nog eens lach laat ook eens zien hoe ik me voel tijdens het rijden :D


Celine_Famke schreef:
Wat een tank is Nash ook! <3 Je mag zeker trots zijn op wat jullie tot nu bereikt hebben! Gaaf team zijn jullie. Ga zo door!

Dankjewel


Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.

Wat een aanname zeg... maar bedankt voor het compliment.


Blue_Monday schreef:
Echt een mooie haf <3
Mooi team!!

Dankjewel


maj0 schreef:
Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.


wauw tactisch

Wie zegt dat ze dit niet doet? Niet iedereen kan makkelijk afvallen en slank blijven.


Wauw super dat je zover bent gekomen met je eigen fok. Dat is denk ik de droom van bijna iedereen. Veel succes nog verder.

Dankjewel


Irrie21 schreef:
Wauw! Stoere haf!

Beetje jammer die reactie van Wendy... Ik denk dat je vanaf een foto niet kunt zeggen of ts iets met haar lijf doet. Er kunnen tal van redenen zijn waarom ze wat gezetter is.

Makkelijk om meteen maar wat te roepen!

Ts, je hebt een gaaf dier onder je kont! Mag je trots op zijn!!

Dankjewel


Lante schreef:
Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.


Moet dit echt..? Weet jij veel hoe en wat en het is duidelijk dat het paard er geen enkel probleem mee heeft dat hij niet door maat 36 gereden wordt. Ik vind het niet misstaan ook.

Prachtig paard en het plezier spettert van de foto’s af! Vooral veel van dit soort topics maken zeg ik!

Ook jij bedankt.


lovelucydan schreef:
Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.



Nou sorry hoor, en wie ben jij om over een ander te oordelen??? Pardon.

Paardje loopt beter dan menig ander. Potverdorie waarom moet dat gewicht altijd aangehaald worden. Heb je enig idee hoe je een ander hier mee kan kwetsen? Moeten we allemaal maatje 38 hebben om op een paard te zitten. Ts zal haar paard heus wel goed in de gaten houden. Dier ziet er erg goed uit, niet of die er bepaald last van heeft.

Mega knap peelie! En wat een gaaf paard heb je super knap

Dankjewel


A_nouk schreef:
Altijd heerlijk om naar jouw topics te kijken :j
Om jaloers van te worden. En je dekjes collectie <3

Zullen we proberen elkaar in hun waarde te laten. Ondanks dat we communiceren in bericht vorm kun je mensen nog steeds kwetsen :j

Stiekem ben ik setjes verslaaft. Maar alleen als ik op de foto ga <3 de rest van de week rij ik rustig in een moxi meti van kleuren :')


Twinklebel schreef:
Wow, wat is die geweldig gaaf uitgegroeid! En je hebt hem geweldig aan het lopen!

Dankjewel. Het was zo'n klein poppetje vroeger.

Afbeelding
Nash als net 5 jarige. Echt een droppie nog.


kiwiwitje schreef:
En ik wilde juist zeggen dat , vergeleken met de andere topic's, ik juist het idee dat je afgevallen bent! Ziet er goed uit dit! :)

Dankjewel.


Dovahkiin schreef:
Wendy schreef:
Indrukwekkende haf heb je daar, echt een krachtpatser zo te zien!

Maar hoe zeg ik dit netjes? Ik vind het jammer dat je de hoge eisen die je aan je paard zijn lichaam stelt, blijkbaar niet aan jezelf stelt. Als je wat af zou vallen zou het beeld helemaal indrukwekkend zijn.




Het is misschien wat bot gebracht, en ik kan vanaf de fotos niet zien of TS wel of niet aan haar eigen lichaam werkt. Het paardenplaatje ziet er goed uit, al zie ik soms wat spanning in de onderkaak. Verder keurig! :j +:)+ Maar laten we eerlijk zijn; de combinatie voldoet niet aan het "standaard plaatje" van Z+ ruiters die maatjes 38 hebben. En dat hoeft ook niet! Maar ik kan mij voorstellen dat er soms een reactie op komt. Of het dan terecht is of niet laat ik in het midden. Daar is dit niet de plek voor

Tjah. Ik vraag ook geen reactie om mijn gewicht. Voorheen zette ik dat expliciet in de OP. Tegenwoordig doe ik dat maar gewoon niet meer, want ik weet dat ik er reactie op krijg.

Soms wat spanning klopt wel hoor. Hij is niet de makkelijkste. Als paard voor de dressuur niet, maar ook kwa karakter niet. Hij heeft heel erg snel spanning.


plutolover schreef:
WoW gail gafe foto’s!

Top team zijn jullie

Dankjewel


denice schreef:
Waarom is bokt er de plek niet voor? Het is natuurlijk nooit leuk om te horen of te zeggen, maar het denken en er niks van durven/willen zeggen is toch ook apart? Of wel iets mogen zeggen van bijvoorbeeld een strenge hand, maar niet hierover.

Het gaat niet om een fiets, maar een dier wat je berijdt..

Ik vind het een machtig beest met volgens mij een hoop talent, maar het plaatje klopt net niet, in mijn ogen.

Moet er altijd maar wat van gezegt worden dan... dan had ik het wel in HAW geplaatst. Ik deel gewoon wat plaatjes van ons aan het werk. Ik vraag niet om commentaar.


3timesmom schreef:
ziet er echt super uit. Mooi hoor en wat een gave pony. <3

Ik heb ook geen maatje 40 (en start ook Z) maar iemand die maat 36 heeft kan een paard meer tegenzitten dan iemand met grotere maten. Dus dat wil niets zeggen.

Je bent top bezig TS. :j _/-\o_

Dankjewel


purny schreef:
denice schreef:
Waarom is bokt er de plek niet voor? Het is natuurlijk nooit leuk om te horen of te zeggen, maar het denken en er niks van durven/willen zeggen is toch ook apart? Of wel iets mogen zeggen van bijvoorbeeld een strenge hand, maar niet hierover.

Het gaat niet om een fiets, maar een dier wat je berijdt..

Ik vind het een machtig beest met volgens mij een hoop talent, maar het plaatje klopt net niet, in mijn ogen.

Mee eens. En de hoop troep die iemand anders over zich heen krijgt wanneer diegene te zwaar is. En dan zouden we niks mogen zeggen over deze combinatie?
Ik ben wel benieuwd hoe Nash loopt als er een ander opzit die minder weegt. Maar ik vrees dat ik half bokt over me heen krijg nu

Die vraag kan ik beantwoorden voor je. Dan loopt hij echt niet beter. Sterker nog. Hij is zo gevoelig dat hij er imo alleen maar beroerder van gaat lopen (als hij al iemand anders op zijn rug laat)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:01

Peelie schreef:
Soms wat spanning klopt wel hoor. Hij is niet de makkelijkste. Als paard voor de dressuur niet, maar ook kwa karakter niet. Hij heeft heel erg snel spanning.


Knap dat je toch zo ver gekomen bent. Vooral zo door gaan!


denice schreef:
Waarom is bokt er de plek niet voor? Het is natuurlijk nooit leuk om te horen of te zeggen, maar het denken en er niks van durven/willen zeggen is toch ook apart? Of wel iets mogen zeggen van bijvoorbeeld een strenge hand, maar niet hierover.

Het gaat niet om een fiets, maar een dier wat je berijdt..

Ik vind het een machtig beest met volgens mij een hoop talent, maar het plaatje klopt net niet, in mijn ogen.


Ik bedoelde niet Bokt an sieg, maar wel dit topic. Het was niet mijn doel om er een discussie uit voort te laten komen. Vandaar. :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:01

Wauw!!
Wat heb je hem lekker aan het lopen. En ook ik had het idee dat je wat afgevallen was. En je lijkt lekker in je vel te zitten. Lekker mee doorgaan

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

nafkedemi

Berichten: 1295
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:14

Gaaf!!! Meer kan en hoef ik niet te zeggen!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:33

Je hebt hem super aan het lopen

Wel vind ik de feedback op je gewicht terecht
Ook ik moet afvallen
Ben ik ook mee bezig maar ben lichter dan jou

Overal op bokt lees je gewicht en wat dat met je paard doet maar tegen jou gericht mag dit schijnbaar niet. Dat begrijp ik niet. Super dat je hem zelf hebt gefokt en tot de Z heb gebracht maar gewicht van de ruiter is en blijft belangrijk.
Voor het paard zelf, maar ook zeker voor de ruiter zelf.
Jammer vind ik het dat dit dan achterloop te niet lijkt te worden gedaan

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:36

ElviraKelan schreef:
Je hebt hem super aan het lopen

Wel vind ik de feedback op je gewicht terecht
Ook ik moet afvallen
Ben ik ook mee bezig maar ben lichter dan jou

Overal op bokt lees je gewicht en wat dat met je paard doet maar tegen jou gericht mag dit schijnbaar niet. Dat begrijp ik niet. Super dat je hem zelf hebt gefokt en tot de Z heb gebracht maar gewicht van de ruiter is en blijft belangrijk.
Voor het paard zelf, maar ook zeker voor de ruiter zelf.
Jammer vind ik het dat dit dan achterloop te niet lijkt te worden gedaan

De feedback kan terecht zijn maar hoeft niet gewenst te zijn.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:38

We hebben niet allemaal maatje 36 en iets aan de zware kant zijn is niet erg, mits je een paard uitkiest die bij jouw lichaamsbouw past. bij TS haar pony zie ik duidelijk dat hij uit elkaar valt. omdat TS zwaar achterover in het zadel leunt en ja dan is dat extra gewicht niet bevorderlijk om elke dag te moeten dragen
Veel succes de komende wedstrijden!
Deze Feedback is goed bedoeld

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:38

Ziet er goed uit Gail! En de foto waarop je zit te stralen zegt in mijn ogen alles! <3



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino en 36 bezoekers