Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 12:51

quera schreef:
Wauw!!
Wat heb je hem lekker aan het lopen. En ook ik had het idee dat je wat afgevallen was. En je lijkt lekker in je vel te zitten. Lekker mee doorgaan

Dankjewel

nafkedemi schreef:
Gaaf!!! Meer kan en hoef ik niet te zeggen!

Thnx

ElviraKelan schreef:
Je hebt hem super aan het lopen

Wel vind ik de feedback op je gewicht terecht
Ook ik moet afvallen
Ben ik ook mee bezig maar ben lichter dan jou

Overal op bokt lees je gewicht en wat dat met je paard doet maar tegen jou gericht mag dit schijnbaar niet. Dat begrijp ik niet. Super dat je hem zelf hebt gefokt en tot de Z heb gebracht maar gewicht van de ruiter is en blijft belangrijk.
Voor het paard zelf, maar ook zeker voor de ruiter zelf.
Jammer vind ik het dat dit dan achterloop te niet lijkt te worden gedaan

Waarom moet het iedere keer herhaalt worden...

maria1990 schreef:
We hebben niet allemaal maatje 36 en iets aan de zware kant zijn is niet erg, mits je een paard uitkiest die bij jouw lichaamsbouw past. bij TS haar pony zie ik duidelijk dat hij uit elkaar valt. omdat TS zwaar achterover in het zadel leunt en ja dan is dat extra gewicht niet bevorderlijk om elke dag te moeten dragen
Veel succes de komende wedstrijden!
Deze Feedback is goed bedoeld

Ik zit achterover? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. En elke dag? Wat een aanname...

CRos95 schreef:
Ziet er goed uit Gail! En de foto waarop je zit te stralen zegt in mijn ogen alles! <3

Dankjewel

Renee1991

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:56

Pfff, ik word hier zo moe van Gail. In ieder topic wat je opent gaat het precies hetzelfde. Iedereen zegt - ondanks dat de foto's er echt niet om liegen - dat het er super uit ziet. Eén iemand heeft de ballen om te zeggen dat je te zwaar oogt (vooruit, laat ik het 'oogt' noemen) en die wordt compleet afgeschoten door de rest van de reagerende mensen.
In ieder ander topic dat geopend wordt door wie dan ook komen er bergen met kritiek over wat er allemaal niet goed is, maar als jij een topic opent is het plots heilig.
Kun je geen kritiek verdragen, open dan geen topic of leer incasseren.
Ik zie zonder twijfel op deze foto een paard dat zichtbaar moeite heeft met zijn ruiter. Ik zie op nagenoeg alle foto's onbalans, je kunt mij niet wijsmaken dat dat komt doordat foto's momentopnames zijn. En zoals een ander al zegt, als jij zó goed voor je paarden zorgt, waarom zie je de feiten dan niet onder ogen?
Tuurlijk ziet Nash er goed uit als er een osteo naar kijkt. Als hij zonder belasting staat zal er niets met hem aan de hand zijn. Maar als jij er op zit heeft hij zichtbaar moeite. Wat een schat van een paard heb jij, dat hij ondanks de zware belasting zo zijn best voor je wil doen. Ik hoop oprecht dat je eens ophoudt met van je af te bijten en jezelf eens achter je oren krabt.

Nou moderator, kom maar door met dat we het lief moeten houden hier. Lekker onpartijdig +:)+

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:00

maria1990 schreef:
We hebben niet allemaal maatje 36 en iets aan de zware kant zijn is niet erg, mits je een paard uitkiest die bij jouw lichaamsbouw past. bij TS haar pony zie ik duidelijk dat hij uit elkaar valt. omdat TS zwaar achterover in het zadel leunt en ja dan is dat extra gewicht niet bevorderlijk om elke dag te moeten dragen
Veel succes de komende wedstrijden!
Deze Feedback is goed bedoeld

Achterover leunt? Wat een onzin zeg :'). Ik zie juist dat TS kaarsrecht op haar paard zit, ik zou willen dat ik zo'n houding had.

Dat gezegd hebbende lijkt me dit onderwerp totaal niet relevant en ik zie vanaf de foto's het probleem niet zo eigenlijk.

TS je hebt echt een onwijs gaaf paard! <3

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:01

Prachtige plaatjes TS!

ElviraKelan schreef:
Overal op bokt lees je gewicht en wat dat met je paard doet

Meningen ja. Geen feiten. Er is geen enkel onderzoek te vinden wat bewijst dat je met een combi zoals de TS en haar paard, schade aanricht, als je hier bewust mee omgaat. Dus als we nou eens ophouden met meningen verwarren met feiten en proberen aardig tegen elkaar te zijn, zou de wereld er een stuk mooier uitzien. Een utopie ben ik bang, want het beestje mens vindt het over het algemeen veel te prettig een ander openlijk te bekritiseren. Als we maar blijven benadrukken dat een ander het verkeerd doet maakt dat ons een beter en gelukkig mens, toch?

Je paard bewijst dat het allemaal wel meevalt TS, anders had je het na een aantal jaar echt wel gemerkt aan zijn lijf en zat er geen verbetering meer in. Fijn dat jij nog foto's durft te plaatsen op Bokt! Ga daar ook vooral mee door!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:03

Renee1991 schreef:
Pfff, ik word hier zo moe van Gail. In ieder topic wat je opent gaat het precies hetzelfde. Iedereen zegt - ondanks dat de foto's er echt niet om liegen - dat het er super uit ziet. Eén iemand heeft de ballen om te zeggen dat je te zwaar oogt (vooruit, laat ik het 'oogt' noemen) en die wordt compleet afgeschoten door de rest van de reagerende mensen.
In ieder ander topic dat geopend wordt door wie dan ook komen er bergen met kritiek over wat er allemaal niet goed is, maar als jij een topic opent is het plots heilig.
Ik zie zonder twijfel op deze foto een paard dat zichtbaar moeite heeft met zijn ruiter. Ik zie op nagenoeg alle foto's onbalans, je kunt mij niet wijsmaken dat dat komt doordat foto's momentopnames zijn. En zoals een ander al zegt, als jij zó goed voor je paarden zorgt, waarom zie je de feiten dan niet onder ogen?
Tuurlijk ziet Nash er goed uit als er een osteo naar kijkt. Als hij zonder belasting staat zal er niets met hem aan de hand zijn. Maar als jij er op zit heeft hij zichtbaar moeite. Wat een schat van een paard heb jij, dat hij ondanks de zware belasting zo zijn best voor je wil doen. Ik hoop oprecht dat je eens ophoudt met van je af te bijten en jezelf eens achter je oren krabt.

Nou moderator, kom maar door met dat we het lief moeten houden hier. Lekker onpartijdig +:)+

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! _/-\o_

En over het "je weet de oorzaak niet dus je mag er niet over oordelen"- reacties..
KLOPT, wij weten de oorzaak van het gewicht van de TS niet. En wellicht kan ze er inderdaad ook niets aan doen, maar dan NOG zou je gezonde verstand moeten begrijpen dat je een dier niet opzadelt met jouw problemen. Of je er nou wel of niet iets aan kunt doen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:07

Haflingerpowerrrrrrrrrrrr
<3

ApoCowlypsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:09

Renee1991 schreef:

Wat een nare reactie dit... Als in elk topic het commentaar komt dat je dik bent, en dat niet een keer maar meerdere keren, dan zou ik er ook snel klaar mee zijn. Heeft niks te maken met geen kritiek kunnen incasseren.

Ik ben zeker van mening dat een paard voor hoort te gaan. Zit je je paard tegen, dan is het tijd om af te vallen of om een lager niveau op te zoeken waar je paard er minder last van heeft. De TS zou eigenlijk een maatje kleiner moeten zijn voor dat paard. Maar na 1x weet de TS het wel en als je nooit een topic kan openen zonder commentaar op je gewicht te krijgen... Dat is niet prettig.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:10

Renee1991 schreef:

Als je er zo moe van wordt, dan open je het topic toch lekker niet? :Y)
Jemig waar hebben we het over, TS laat gewoon wat foto's zien en ik zie totaal niet hoe ze kritiek niet incasseert. Het is nu al zo vaak gezegd dat ze hier gewoon geen kritiek op hoeft. Dan is het toch klaar? Gadverdamme wat respectloos dit allemaal.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:12

Goed. Gewicht daargelaten, al ben ik het wel met Renee eens, ik vind het heel bijzonder dat daar geen commentaar op gegeven mag worden.

Maar goed, rijtechnisch: wat me opvalt is dat je vrij veel gewicht in je handen lijkt te hebben, er zijn foto's waar de binnenteugels in de hals snijden. Ik wil een veel lichtere verbinding zien. Nash lijkt zich mooi op te richten, en het is qua rijden niet heel slecht, maar ook ik zie onbalans. Is jammer, je paardje kan meer, denk ik. Mooie Haf, goed gebouwd, hij zou voor het mooi een wat langere hals mogen hebben, maar die lengte rijd je er wel in.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:18

ApoCowlypsee schreef:
Ik ben zeker van mening dat een paard voor hoort te gaan. Zit je je paard tegen, dan is het tijd om af te vallen of om een lager niveau op te zoeken waar je paard er minder last van heeft. De TS zou eigenlijk een maatje kleiner moeten zijn voor dat paard. Maar na 1x weet de TS het wel en als je nooit een topic kan openen zonder commentaar op je gewicht te krijgen... Dat is niet prettig.

Blijkbaar niet, want ze zit nog steeds met teveel gewicht op haar paard.

Vorige week werd een topic op de voorpagina geopend over de arme ezeltjes in Griekenland die zo veel gewicht moeten dragen, en dat wordt toegejuicht dat dat nu is afgeschaft. En dit is exact hetzelfde, alleen dan wordt er van dit paard ook nog eens verwacht dat 'ie zich fatsoenlijk moet dragen en verzamelde oefeningen uit moet voeren. En waarom wordt dit dan verdedigt door diezelfde bokkers? Wat is het verschil tussen dit paard en de ezeltjes in Griekenland?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:18

Wat een mooie beelden TS! Lekkere krachtpatser! <3

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:28

Wát een paard! Hier mag je zeker trots op zijn.

Edit: je kan er 10 keer beter zo op gaan zitten dan er iemand op zetten die het paard in de bek gaat trekken. Want eerlijk, er zijn zóveel meer ruiters die dat doen!!!

TS: respect dat je iedereen laat kletsen en niet antwoord, echt. Ik wens je ook heel veel succes in het Z!
Laatst bijgewerkt door Danuah op 21-10-18 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:28

Denken jullie er ook wel eens aan hoe zo’n commentaar kan overkomen bij een persoon?
1 keer aangeven is ook genoeg.
Wie zegt dat ze er niks aan doet of heeft geprobeerd? Wie zegt dat ze lichamelijk misschien iets heeft waardoor het niet lukt?

Afvallen is niet makkelijk hoor, weet er maar al te goed van.

Maar door zo’n reacties hier, kan je een persoon (misschien voor jullie onbewust) erg kwetsen. En daarmee bedoel ik richting het feit dat je hiermee iemand erg onprettig in zijn vel kan laten voelen en zich daardoor onwaardig kan gaan voelen.

TS zal het wel meerdere malen gehoord hebben van jullie. Wat ze ermee doet is haar eigen keus. Maar 1 maal is genoeg hoor.

Ik vind het een mooie combinatie. En het paard ziet er hartstikke goed uit!
Sommige mogen ook een voorbeeld nemen aan hoe ver zij met haar haflinger al is gekomen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:30

Piekosjj schreef:
Wat is het verschil tussen dit paard en de ezeltjes in Griekenland?

Serieus? Komt ie dan he:

Ezels zijn nog minder dan paarden gemaakt om gewicht te dragen.
Dit paard wordt zorgvuldig getraind om een bepaald gewicht te dragen.
Juist doordat hij zichzelf fatsoenlijk moet dragen en moet verzamelijk bouwt hij een sterk lijf dat het werk aankan, de ezeltjes wordt dit niet geleerd.
Dit paard staat onder controle van bijvoorbeeld een osteo (zoals eerder ergens genoemd werkt het natuurlijk niet zo dat een osteo niet kan zien dat het paard verkeerd belast wordt als die het paard onbelast voor zich krijgen, dat reflecteerd zich onvermijdelijk in het lijf, of er op dat moment nou op zit of niet) zodat eventuele problemen snel gesignaleerd kunnen worden, dat betwijfel ik bij de ezeltjes ten zeerste maar dat is een aanname.
De personen op de ezeltjes liften alleen mee en kunnen hun lichaam niet gebruiken om de ezeltjes te ondersteunen in hun bewegingen.
De ezeltjes worden voor meer uren (achter elkaar) en veel meer dagen per week uitgebuit tot ze niet meer kunnen, terwijl dit paard met zorg getraind wordt.
De randomstandigheden van die ezeltjes zijn veel slechter, denk aan hoe ze gehouden worden en hoelang de herstelperiode is die ze krijgen. Wat allemaal reflecteerd in de lichamelijke conditie van de dieren.

Perspectief is alles.

ApoCowlypsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:32

Piekosjj schreef:
ApoCowlypsee schreef:

Blijkbaar niet, want ze zit nog steeds met teveel gewicht op haar paard.

Vorige week werd een topic op de voorpagina geopend over de arme ezeltjes in Griekenland die zo veel gewicht moeten dragen, en dat wordt toegejuicht dat dat nu is afgeschaft. En dit is exact hetzelfde, alleen dan wordt er van dit paard ook nog eens verwacht dat 'ie zich fatsoenlijk moet dragen en verzamelde oefeningen uit moet voeren. En waarom wordt dit dan verdedigt door diezelfde bokkers? Wat is het verschil tussen dit paard en de ezeltjes in Griekenland?

Dus gaan jullie net zo lang doordrammen tot ze luistert naar jullie mening? Goh ja dat is aardig en effectief. :')

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:38

Stoer paard! Heel cool! Jammer dat de foto’s zo donker zijn, maar zo zijn ze bewerkt volgens mij.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:39

Moderatoropmerking:
Het is niet verboden om commentaar te geven op RIJ-ITP, maar we zijn wel afspraken over gemaakt:
Citaat:
Negatief commentaar is toegestaan, mits opbouwend en vriendelijk gebracht. Probeer niet in herhaling te vervallen, dit ontaardt snel in 'bashen'.
Posts op een denigrerende, sarcastische en/of aanvallende toon zijn per definitie ongewenst op Bokt.
Een constructieve post op respectvolle toon, die de TopicStarter meer informatie of onderbouwing geeft m.b.t. nog te ontwikkelen punten zal in de regel ook een positiever effect hebben op de lezer.

Hierbij dan ook het verzoek om daar rekening mee te proberen te houden. Ga voor posten van een bericht eerst even na of het hier al voldoet. Dit geldt uiteraard voor alle kanten, herhalen dat iets niet herhaald of gezegd zou mogen worden is net zo storend als 'bashen'.
Bedankt.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:41

xPenny schreef:
Denken jullie er ook wel eens aan hoe zo’n commentaar kan overkomen bij een persoon?
Wie zegt dat ze er niks aan doet of heeft geprobeerd? Wie zegt dat ze lichamelijk misschien iets heeft waardoor het niet lukt?

Ja, weet ik ook maar al te goed van. Ik ben ook te zwaar. Maar als een vriendin vraagt of ik het leuk vindt om paard te rijden, of om haar paardje even uit te stappen, dan zeg ik nee. Ik zou er heel graag op stappen, want paardrijden is leuk, maar uit respect voor het paard doe ik het niet.
Heeft niets met al dan niet afvallen of lichamelijke kwalen te maken, het is een keuze.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:42

Ik zou meer ontspanning in de bovenlijn willen zien, iets meer buigzaamheid. maar ik denk dat je dat al weet en daar aan werkt. Verder heerlijk paard, ik hou van dit type hafjes (maar ja ik ben bevooroordeeld :D ) knap dat je goed met hem kunt werken en doorzet ondanks zijn soms pittige karakter.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:44

Allegra schreef:
Meningen ja. Geen feiten. Er is geen enkel onderzoek te vinden wat bewijst dat je met een combi zoals de TS en haar paard, schade aanricht, als je hier bewust mee omgaat.

Weet je, ik heb geen idee of het paard er schade van ondervindt. En daar gaat het mij ook niet om.

Ik vind het alleen vreemd dat je een paard intensief traint en dan niet alles in het werk stelt om het paard zo goed mogelijk zijn werk te laten doen.
Ik lees zaken als een osteopaat, er zal ook vast gekeken zijn naar het zadel, het paard zal zijn entingen krijgen, hoeven goed onderhouden, voeding is afgestemd, etc etc.
Ik kan er dan met mijn verstand gewoon niet bij dat de ruiter het enige is wat dan buiten beschouwing wordt gelaten in het regime om het paard zo optimaal mogelijk te trainen.

TS geeft aan dat haar paard minder loopt onder een andere ruiter, natuurlijk geloof ik dat meteen. Is ook niet zo verwonderlijk, ze heeft hem immers zelf gefokt, ze zijn compleet op elkaar ingespeeld. En dat is heerlijk!
Ik denk alleen dat hij nog beter kan lopen als hij minder gewicht mee hoeft te sjouwen. Hij zou het makkelijker krijgen om beter in balans te lopen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:48

Renee1991 schreef:

Amen!!

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:53

Ik reageer eigenlijk nooit, maar wat een mooie haf.

Super leuk dat jullie zo ver samen zijn gekomen! En vast nog gaan komen. Wat voor afstamming is het? En hoe groot is meneer?

Tip: Op de laatste foto lijkt het alsof je meer gewicht in je hand hebt. (kan natuurlijk moment zijn) Meer van achter na voren rijden en hem meer op de achterhand zetten kan dan een oplossing en dan niet terug werken met je hand. Daarnaast zou iets meer buiging ook mogen. (moeilijker bij haffies ivm hun bouw)
Misschien doe of werk je hier al aan. (aangezien dit al even geleden is)

Maar we kunnen allemaal over het gewicht beginnen, maar zullen we daar wat mee bereiken? 1000x hetzelfde horen is natuurlijk niet ineens dat het makkelijker gaat om gewicht kwijt te raken.
Maar gaan we dan ook allemaal beginnen over als mensen het paard meer tegen zitten dan mee? Nee, want dat is moeilijker te zien dan het gewicht. Dan wordt al snel gegrepen naar foto's zijn momentopnames. Met gewicht natuurlijk moeilijk om te doen.

Ik juich beide niet toe. (tuurlijk hangen er factoren af.)

Maar dat ts blij is met het resultaat, dat mag ze toch gerust laten zien. En dan hoeft het geen welles nietes spelletje te worden qua gewicht!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:57

Renee1991 schreef:

Hier ben ik het ook mee eens.

Desondanks al het kritiek (nee, dat is gewoon niet leuk om te horen; dat snapt iedereen, maar dat gebeurd alleen omdat mensen bezorgd zijn om de pony, niet omdat TS geen lieve meid is) vind ik het knap dat jullie het Z1 hebben gehaald. :) Dat is een mooie prestatie met een pony'tje! :j

Succes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 13:59

misz_blont schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit, maar wat een mooie haf.

Super leuk dat jullie zo ver samen zijn gekomen! En vast nog gaan komen. Wat voor afstamming is het? En hoe groot is meneer?

Tip: Op de laatste foto lijkt het alsof je meer gewicht in je hand hebt. (kan natuurlijk moment zijn) Meer van achter na voren rijden en hem meer op de achterhand zetten kan dan een oplossing en dan niet terug werken met je hand. Daarnaast zou iets meer buiging ook mogen. (moeilijker bij haffies ivm hun bouw)
Misschien doe of werk je hier al aan. (aangezien dit al even geleden is)

Maar we kunnen allemaal over het gewicht beginnen, maar zullen we daar wat mee bereiken? 1000x hetzelfde horen is natuurlijk niet ineens dat het makkelijker gaat om gewicht kwijt te raken.
Maar gaan we dan ook allemaal beginnen over als mensen het paard meer tegen zitten dan mee? Nee, want dat is moeilijker te zien dan het gewicht. Dan wordt al snel gegrepen naar foto's zijn momentopnames. Met gewicht natuurlijk moeilijk om te doen.

Ik juich beide niet toe. (tuurlijk hangen er factoren af.)

Maar dat ts blij is met het resultaat, dat mag ze toch gerust laten zien. En dan hoeft het geen welles nietes spelletje te worden qua gewicht!

De laatste foto was van het losrijden en pakte ik hem net op. Daar was hij nog wat sterk ja.

Hij is 1.53m. Duits bloed en er zit van moeders kant Willem en Star in.

WesternWay schreef:
Ik zou meer ontspanning in de bovenlijn willen zien, iets meer buigzaamheid. maar ik denk dat je dat al weet en daar aan werkt. Verder heerlijk paard, ik hou van dit type hafjes (maar ja ik ben bevooroordeeld :D ) knap dat je goed met hem kunt werken en doorzet ondanks zijn soms pittige karakter.

Het zijn al oudere foto's, maar lengtebuiging blijft altijd een dinnetje natuurlijk.

Zeepsop schreef:
Stoer paard! Heel cool! Jammer dat de foto’s zo donker zijn, maar zo zijn ze bewerkt volgens mij.

Klopt. Die zijn zo bewerkt. Dankjewel.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:59

Renee1991 schreef:
xPenny schreef:

Ja, weet ik ook maar al te goed van. Ik ben ook te zwaar. Maar als een vriendin vraagt of ik het leuk vindt om paard te rijden, of om haar paardje even uit te stappen, dan zeg ik nee. Ik zou er heel graag op stappen, want paardrijden is leuk, maar uit respect voor het paard doe ik het niet.
Heeft niets met al dan niet afvallen of lichamelijke kwalen te maken, het is een keuze.

Och... en menen jullie wel dat paarden door de natuur zijn gemaakt voor de mensen zodat wij erop kunnen rijden?
Ik denk dat als er een maatje 38 op het paard zit, dit ook niet geheel natuurlijk is voor een paard.
Net als we van een tijger een huiskat willen maken bijvoorbeeld.

Paarden hebben wij gedomesticeerd.

Daarbij geef ik nergens aan dat jullie geen punt hebben hoor. Zeker is het gewicht belangrijk. Maar daarbij gaf ik ook in mijn vorig bericht aan dat dat TS haar eigen keuze is.

Het is meer de “manier” hoe jullie dit aangeven. Soms kun je een opmerking beter 5 x lezen en je je bedenken hoe dit over zou komen op een ander persoon en moet je mensen in hun waarde kunnen laten.