Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:58

Gimme_Joy schreef:
Ik ben net begonnen, maar ik acht de kans klein dat ik snel een verzorger vind, met mijn eisenlijst :=

[ [url=m/3y8VSI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rBRsHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zhC5VN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze staat nu op 2 groepen op fb. Ik ben bang dat ik nog even zal moeten wachten tot ze op z'n minst onder het zadel is :o

Zo jammer dat je zo ver weg zit, klinkt als een hele mooie kans! Succes met zoeken!

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:25

Gimme_Joy schreef:
Ik ben net begonnen, maar ik acht de kans klein dat ik snel een verzorger vind, met mijn eisenlijst :=

[ [url=m/3y8VSI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rBRsHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zhC5VN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze staat nu op 2 groepen op fb. Ik ben bang dat ik nog even zal moeten wachten tot ze op z'n minst onder het zadel is :o


Grappig noem mijn 3 jarige paint ook altijd een mooi leeg A4. Ik wens je veel succes! Zit in de zelfde regio (sta op een stal in Heemskerk aan het duin) en precies zelfde situatie gaat in mei 2019 onder het zadel. Zo lastig om echt een geschikt persoon te vinden, veel jonge meiden die wel even denken een jong paard te “temmen”. Super leuke quater heb je !

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:27

Isabel_k schreef:
De verzorgster die aan het begin van de week kwam kijken, vond ik toch niet zo geschikt voor Joep en mij. Daarom heb ik nu een advertentie op bokt gezet. Zouden jullie hier nog iets aan veranderen?

https://www.bokt.nl/markt/ad/481962/ver ... -dordrecht


Ik zou iets meer vertellen wat er wel kan en leuk is. En wat voor soort les het dan is dat je volgt.
Als iemand niet kan rijden, moet je toch duidelijk maken wat voor leuke dingen ertegen over staan.
En ik zou ook zeggen dat het uitmesten niet de taak is van de verzorger. Want nu klinkt het een beetje van : ja als het niet lukt met iemand vinden heb ik altijd die verzorger.. en het klinkt niet perse als dat het heel incidenteel is :).
Zou het dus iets meer positief voor verzorger maken, iig je tekst :).

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:28

Dat is het lastige. Wat er kan weet ik nog niet. Dat ligt echt aan de verzorgster. Ik durf echt niet iedereen met hem naar buiten te laten gaan, maar als ik dat wel durf, dan mag dat natuurlijk.

Wat betreft het uitmesten, dat kan ik wel aanpassen.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:39

Isabel_k schreef:
Dat is het lastige. Wat er kan weet ik nog niet. Dat ligt echt aan de verzorgster. Ik durf echt niet iedereen met hem naar buiten te laten gaan, maar als ik dat wel durf, dan mag dat natuurlijk.

Wat betreft het uitmesten, dat kan ik wel aanpassen.



Dan zou ik dat er toch inzetten. "Als het vertrouwd aanvoelt, zijn er dingen mee mogelijk zoals naar buiten gaan/schriktraining/longeren/vrijheidsdressuur/vulinwatnogmeervantoepassing"

Denk overigens dat het niet heel makkelijk is om iemand te vinden, aangezien rijden/mennen niet van toepassing is, en je volwassenen zoekt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:45

Dat denk ik ook.

Misschien iets leuks vertellen over bij wie je lest en wat jullie trainen tijdens de lessen? Iemand die zijn leven lang alleen rijles heeft gehad, kan zich misschien niet voorstellen waarom je er naast les neemt en wat de lol en meerwaarde daarvan is?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:59

Ik heb het inderdaad aangepast :-) Zelf zou ik het wel aandurven met iemand die een jaar of 16 is. Maar bij mij op stal moet je 18+ zijn ;)

Het is inderdaad niet makkelijk om te vinden. Maar rijden op een onbeleerd paard is wat lastig :+

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:04

Gisteren is de nieuwe bijrijdster komen kijken .
Onder de onstandigheden ging het geweldig .
Kan super rijden en houd goed rekening met paard.
Er besloot in het donker een zwarte kat op de heining te spring van de bak wn paardlief is ontzettend gevoelig en sensibel dus die stond daarna te trillen als een rietje zo zielig .
Maar ze kon er geweldig mee omgaan

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:27

Wat fijn!

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:34

Mijn bijrijder is helaas gestopt. Moest meer gaan werken en kreeg vriendje dus had geen tijd meer. Echt jammer want was leuke meid met ruitergevoel. Dus ik ben weer op zoek. Zouden jullie mijn ad willen keuren?

http://link.marktplaats.nl/m1347135674? ... nt=app_ios

Alvast bedankt!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:39

Oh zo leuk troi! :D
Ik vind het een goede advertentie.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:31

Na het gedoe met de bijrijder die ik afgelopen zomer een maandje op proef had, heb ik niet zo actief verder gezocht. Sterker nog, bij elke advertentie van een eventuele geschikte persoon kreeg ik ter plekke buikpijn....geen zin in weer zoveel irritatie

Nu werd ik gisteren door mijn staleigenaar gevraagd of ik nog op zoek was. Hij wist misschien wel iemand. Gisteren deze persoon aan de telefoon gehad en het klonk goed. Morgen komt ze kennis maken

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 16:07

Fijn little_birdy! En Marsu succes morgen, hopelijk is het wat.

Ik heb volgens mij eindelijk een fijne ponyruiter gevonden :):)
Leuke meid, past er netjes op, kan ook nog leuk rijden en is super fanatiek. Enorm aan het duimen dat het zo blijft want het is echt een superleuke combi. Als ze zo doorzet wil ik ze in maart/april ofzo graag wedstrijdklaar hebben (mits we niet te slecht weer krijgen moet dat makkelijk lukken), zou voor zowel pony als amazone een leuke ervaring zijn.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:11

Mooie ontwikkelingen!

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:03

Hoe gaan jullie om met bijrijders onder de 18? Moet er dan toestemming van ouders komen of moet je er dan elke keer bijzijn? Ik zit vooral met het verzekering plaatje mocht hij eraf vallen. Jongen is 17.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:24

Overleggen met jouw eigen verzekering of dat ongevallen dekt van de bijrijder door vallen van jouw paard of andere ongelukken met je paard.

Daarnaast zou ik contact willen met de ouders. Ik wil bij kennismaken nog onder de 18 liefst ook 1 van de ouders zien en spreken. Ik wijs dan ook op de risico's van vallen en omgang met een paard

Vanwege veiligheid wil ik graag dat ze komen als er ook anderen op stal zijn. Of iemand meenemen. Alleen terwijl er niemand op het erf is vind ik niet veilig.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:36


troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:41

Onder de 18 is lastig. Ik zou ook graag contact met de ouders willen. Geen ervaring trouwens, bij mij komt het zelden voor dat zo’n jong iemand reageerd (de stal is redelijk ver fietsen en de bijrijder zal er vaak alleen zijn, dat is niet heel aantrekkelijk voor jonkies).

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:27

Grace wij hebben een verzekering afgesloten voor de bijrijders, volgens mij is dit een aanvulling op de opstal verzekering, zal vragen aan mijn ouders want die hebben hem destijds afgesloten.
Heb zelf een aantal minderjarige bijrijders. Een volwassen persoon zet je niet zo makkelijk op een b pony, dus zit je snel aan kinderen vast.

Afhankelijk van hun niveau mogen ze alleen rijden.
Bij de één gaat altijd een ouder mee en die blijft erbij, die woont namelijk in wolvega en dat is voor een 12 jarige te ver om te fietsen.
De andere 12 jarige mocht eerder alleen rijden onder toezicht van een andere oudere bijrijder. Nu is hij kwa niveau verbeterd, dus mag hij alleen rijden.
Heb natuurlijk wel het voordeel dat mijn ouders bijna altijd wel aanwezig zijn en een oogje in het zeil houden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:29

_kmbn schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik ben net begonnen, maar ik acht de kans klein dat ik snel een verzorger vind, met mijn eisenlijst :=

[ [url=m/3y8VSI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rBRsHF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zhC5VN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze staat nu op 2 groepen op fb. Ik ben bang dat ik nog even zal moeten wachten tot ze op z'n minst onder het zadel is :o


Grappig noem mijn 3 jarige paint ook altijd een mooi leeg A4. Ik wens je veel succes! Zit in de zelfde regio (sta op een stal in Heemskerk aan het duin) en precies zelfde situatie gaat in mei 2019 onder het zadel. Zo lastig om echt een geschikt persoon te vinden, veel jonge meiden die wel even denken een jong paard te “temmen”. Super leuke quater heb je !


Jij hebt anders ook een gavert! <3

Leuk haha, ben benieuwd hoe ze het gaan doen :D

En wat je zegt... Meisje op stal zocht een nieuw verzorgpaard omdat haar oude haar in de maling nam. En dan wilde ze gaan wandelen met Joy... := Ehhh... "how 'bout no?" :')

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:28

Gimme_joy - dankjewel! Ja echt zo herkenbaar, het is ook zo lastig om uithanden te geven.

Ik had natuurlijk twee meiden gevonden. Nu heeft de ene na 3 x aangegeven dat ze het toch niet gaat redden. 8)7 erg jammer natuurlijk, je besteedt toch een hoop tijd aan het wegwijs maken. Het andere meisje heeft nu aangegeven 2 dagen te willen doen, maar ook zij heeft een erg vol en druk rooster. Dus ik hoop dat ze wel blijft, maar we blijven postitief.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:37

Dat is vervelend!

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:58

Hey iedereen! Ik ben sinds kort ook opzoek naar een bijdrijdster voor mn pony. Ik heb net een advertentie gemaakt maar vind het er nu toch uitzien als een grote lap tekst :')
Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik evt. weg kan laten of tips in het algemeen? Ben ik nog iets vergeten? Hier is het linkje:
https://www.bokt.nl/markt/ad/482244/ver ... er-gezocht

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:04

Skinfaxi schreef:
Hey iedereen! Ik ben sinds kort ook opzoek naar een bijdrijdster voor mn pony. Ik heb net een advertentie gemaakt maar vind het er nu toch uitzien als een grote lap tekst :')
Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik evt. weg kan laten of tips in het algemeen? Ben ik nog iets vergeten? Hier is het linkje:
https://www.bokt.nl/markt/ad/482244/ver ... er-gezocht


Dat is inderdaad een hele lap tekst.
De reden dat je iemand zoekt zou ik er niet bij zetten.
Verder denk ik dat je voornamelijk kunt houden bij wat er staat onder "dus in het kort". En daar gewoon een korte inleiding bij. Zelf vindt ik dat het fijnste het is duidelijk en overzichtelijk.
De meeste dingen ga je toch bespreken als iemand serieus interesse heeft. En dat kan via de mail of als je de eerste keer afspreekt.

Dat met het licht bijvoorbeeld. Je kan er bij zetten dat je iemand zoekt doordeweeks en bij voorkeur overdag. En dan via de mail aangeven waarom dat het is. Zelfde is eigenlijk met buiten rijden kan je zetten "in overleg" en dat bespreken via mail of de ontmoeting.

Zag trouwens even snel een foutje staan.
Citaat:
-je vind het ook leuk om te longeren, wanden, vrijspringen etc.


Neem aan dat je wandelen bedoelt.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:45

Skinfaxi, inderdaad een flinke lap tekst, maar ik vond het zeker niet vervelend lezen. En je hebt alles erin gezet. Ik zou het zo laten :j

Vanavond komt er weer iemand kijken bij mijn pony. Ze klinkt heel enthousiast en ze wil niet rijden. Dat is natuurlijk wat ik zoek :-) Ik ben dus heel erg benieuwd. Ik vind het wel weer spannend ... Maar ik denk dat het blijft :+