Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
manzano schreef:Er staat nergens dat het een belofte is. Dat maak jij er van. Ik lees het bijvoorbeeld als uitgangspunt. Puur interpretatie van een "kreet" op een site. Kortom.... voor allerlei manieren uitlegbaar. En daarom staat er bij elk product ook een "i" onder de melding over levertijd (dus niet verstopt in kleine letters) met uitleg.
Er staat nergens bol BELOOFT....

Citaat:Uw brief past door de brievenbus
Hoe groot en zwaar mag uw brief zijn?
•Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
•Minimum formaat: 14 x 9 cm
•Maximum gewicht: 2 kg
manzano schreef:Er staat nergens dat het een belofte is. Dat maak jij er van. Ik lees het bijvoorbeeld als uitgangspunt. Puur interpretatie van een "kreet" op een site. Kortom.... voor allerlei manieren uitlegbaar. En daarom staat er bij elk product ook een "i" onder de melding over levertijd (dus niet verstopt in kleine letters) met uitleg.
anneliesdj schreef:manzano schreef:Er staat nergens dat het een belofte is. Dat maak jij er van. Ik lees het bijvoorbeeld als uitgangspunt. Puur interpretatie van een "kreet" op een site. Kortom.... voor allerlei manieren uitlegbaar. En daarom staat er bij elk product ook een "i" onder de melding over levertijd (dus niet verstopt in kleine letters) met uitleg.
Er staat 'vandaag besteld, morgen in huis' dat klinkt toch echt als een belofte.
Er staat nergens misschien, of als het mooi weer is, of als de postbode zijn werk goed doet.
Als consument hoef ik niet te weten hoe ze dat regelen, of ze zelf bezorgen of postnl of dhl of wie dan ook en of het normaal gaat of per express, via pakket of brievenbuspost.
Ik reken gewoon af, incl verzendkosten en dan ga ik er vanuit dat ik het morgen in huis heb, want dat staat er gewoon.
Zoe_97 schreef:Dat je die niet leest is jouw probleem. Een contract lees je ook volledig voordat je je handtekening zet? Dat vinkje dat je zet om akkoord te gaan, dus is te vergelijken met een contract. Je gaat een koopovereenkomst aan, en door dat vinkje te zetten en te bestellen ga jij akkoord met de overeenkomst.
Een bedrijf (weet niet meer welk) heeft als experiment ooit in hun voorwaarden gezet dat mensen hun eerstgeboren kind moesten afstaan om te kijken hoe goed mensen die dingen nu lezen voordat ze akkoord gaan met iets. Je zou je verbazen hoeveel mensen hiermee akkoord gegaan zijn
Zoe_97 schreef:Dat je die niet leest is jouw probleem
sterker nog, ik werk binnen de marketingafdeling van bol.com

(en ja, daar is uitgebreid over nagedacht
al voor ik hier werkte )
\
voor postbezorgers is dit ook erg vervelend, zeker omdat steeds minder mensen thuis zijn en in principe is de regel dat je eerst bij geadresseerde en dan buren links en rechts probeert maar ja als niemand thuis is kun je lastig de hele straat afgaan natuurlijk. Dan gaat het brievenbuspakje inderdaad terug naar de post en wordt het later aangeboden door de pakketbezorger.