Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:27

Er staat nergens dat het een belofte is. Dat maak jij er van. Ik lees het bijvoorbeeld als uitgangspunt. Puur interpretatie van een "kreet" op een site. Kortom.... voor allerlei manieren uitlegbaar. En daarom staat er bij elk product ook een "i" onder de melding over levertijd (dus niet verstopt in kleine letters) met uitleg.
Er staat nergens bol BELOOFT....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:35

manzano schreef:
Er staat nergens dat het een belofte is. Dat maak jij er van. Ik lees het bijvoorbeeld als uitgangspunt. Puur interpretatie van een "kreet" op een site. Kortom.... voor allerlei manieren uitlegbaar. En daarom staat er bij elk product ook een "i" onder de melding over levertijd (dus niet verstopt in kleine letters) met uitleg.

Hier wel mee eens :-)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:43

Ts, ik had hetzelfde probleem, maandagop tijd een boek besteld welke is als naslag nodig had voor een tentamen donderdag. Je raadt 't al: Geen boek :n

Na een klacht op klachtcompas.nl vrij snel reactie van Bol.com met een bedrag op mijn account ter compensatie. Toch nog netjes!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:19

Ik vind je wel een beetje hysterisch TS. Bol.com is voor velen een betrouwbare website en normaliter leveren zij erg snel. Bij jou gaat het toevallig één keer mis. Ze hebben uitgelegd dat er bij het postbedrijf is verkeerd is gegaan, iets waar bol dus niks aan kan doen. Nu alles is opgehelderd zit je nog steeds te zeuren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:58

Niet helemaal, bol kan hier ook wel de fout in zijn gegaan, aangezien het om 2 boeken gaat. Als het pakket te groot is voor brievenbuspost hadden ze het of in 2 delen moeten versturen, of als pakket.
Op de site van postnl staan de formaten vermeldt:

Citaat:
Uw brief past door de brievenbus

Hoe groot en zwaar mag uw brief zijn?
•Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
•Minimum formaat: 14 x 9 cm
•Maximum gewicht: 2 kg

Kan ook zijn dat de brievenbusopening van TS niet aan de formaten voldoet, dan ligt het wel bij TS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:12

manzano schreef:

Er staat 'vandaag besteld, morgen in huis' dat klinkt toch echt als een belofte.
Er staat nergens misschien, of als het mooi weer is, of als de postbode zijn werk goed doet.
Als consument hoef ik niet te weten hoe ze dat regelen, of ze zelf bezorgen of postnl of dhl of wie dan ook en of het normaal gaat of per express, via pakket of brievenbuspost.
Ik reken gewoon af, incl verzendkosten en dan ga ik er vanuit dat ik het morgen in huis heb, want dat staat er gewoon.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:20

anneliesdj schreef:
manzano schreef:

Er staat 'vandaag besteld, morgen in huis' dat klinkt toch echt als een belofte.
Er staat nergens misschien, of als het mooi weer is, of als de postbode zijn werk goed doet.
Als consument hoef ik niet te weten hoe ze dat regelen, of ze zelf bezorgen of postnl of dhl of wie dan ook en of het normaal gaat of per express, via pakket of brievenbuspost.
Ik reken gewoon af, incl verzendkosten en dan ga ik er vanuit dat ik het morgen in huis heb, want dat staat er gewoon.

Dat staat er dus wel in die voorwaarden die je moet accepteren ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:33

De kleine lettertjes dus, die niemand echt leest.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:38

Dat je die niet leest is jouw probleem. Een contract lees je ook volledig voordat je je handtekening zet? Dat vinkje dat je zet om akkoord te gaan, dus is te vergelijken met een contract. Je gaat een koopovereenkomst aan, en door dat vinkje te zetten en te bestellen ga jij akkoord met de overeenkomst.

Een bedrijf (weet niet meer welk) heeft als experiment ooit in hun voorwaarden gezet dat mensen hun eerstgeboren kind moesten afstaan om te kijken hoe goed mensen die dingen nu lezen voordat ze akkoord gaan met iets. Je zou je verbazen hoeveel mensen hiermee akkoord gegaan zijn :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:39

Zoe_97 schreef:
Dat je die niet leest is jouw probleem. Een contract lees je ook volledig voordat je je handtekening zet? Dat vinkje dat je zet om akkoord te gaan, dus is te vergelijken met een contract. Je gaat een koopovereenkomst aan, en door dat vinkje te zetten en te bestellen ga jij akkoord met de overeenkomst.

Een bedrijf (weet niet meer welk) heeft als experiment ooit in hun voorwaarden gezet dat mensen hun eerstgeboren kind moesten afstaan om te kijken hoe goed mensen die dingen nu lezen voordat ze akkoord gaan met iets. Je zou je verbazen hoeveel mensen hiermee akkoord gegaan zijn :')

stond me iets van mij en was inderdaad iets:

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-te ... kind.dhtml

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:08

Zoe_97 schreef:
Dat je die niet leest is jouw probleem

Maar het is ook doelbewuste misleiding van iedereen die beloftes doet om ze in de kleine lettertjes te ontkrachten.

Verder is het simpelweg niet menselijk mogelijk om al die teksten te lezen en te begrijpen. (Gewoon simpel qua tijd.) En dat is niet toevallig zo ontstaan. Partijen maken het expres zo onaantrekkelijk mogelijk om die zaken te lezen: alles in hoofdletters, of letterlijk kleine letters, bij voorkeur in lichtgrijs. De wetgevers en rechters stellen vervolgens in elk geval een paar minimumeisen aan wat wel moet - het is een soort wedstrijd tussen welke trucs de kleine-lettertjes-makers kunnen gebruiken om hun beloftes mooier te laten lijken dan ze zijn, en de wetgever die daar grenzen aan stelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:09

Maar bij bol.com is het toch niet onvindbaar? Onder de groene regel staat meteen 'Levertijd' met een ? erachter. Duidelijk vormgegeven als link waar meer info meteen zichtbaar wordt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:24

Jans, niet onvindbaar. Maar wel bewust zo vormgegeven dat het toch een stuk minder opvalt:
- 'Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis' staat in het overzicht van boeken en op de detailpagina
- in groen, rechtstreeks onder de prijs + korting
- alleen op de detailpagina (en alleen desktop) staat daaronder in grijs (dus al onopvallender) 'prijs + levertijd' en een icoontje.
- pas als je op dat icoontje gaat staan krijg je extra informatie
- op mobiel is dat aangegeven met een sterretje en moet je een flink stuk naar beneden scrollen.

Het voorbehoud staat aangegeven, maar toch altijd minder opvallend dan 'morgen in huis'. Ze willen die verwachting wekken, omdat die verwachting verkoopt.

(Zelf ben ik vooral benieuwd naar hoe vaak 'enkele gevallen' waarin het misgaat nou werkelijk zijn. Want daar hangt volgens mij vanaf of het wel of niet een goede uitspraak is. Maar als het excuus bv 'sinterklaasdrukte' is, dan denk ik dat je op die dagen gewoon de belofte niet moet doen, omdat het dan dus om meer dan enkele gevallen gaat.)

(Overigens, ik wil niet specifiek tegen Bol ingaan hoor, maar gewoon tegen de algehele manier van zakendoen die voor zo'n groot deel gebaseerd is op verkeerde indrukken wekken en waar teveel eerlijkheid niet loont.)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:26

Heeft een aantal hier dan nog nooit van marketing gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:28

Jawel :+ sterker nog, ik werk binnen de marketingafdeling van bol.com ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:29

Jans schreef:
Jawel :+ sterker nog, ik werk binnen de marketingafdeling van http://bol.com ;)

_O- nou kijk eens aan ! (overigens zijn er meer site's die het zo zetten maar altijd kleine lettertjes met voorwaarden)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:30

Jans schreef:

:') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:31

Ja :+

En het staat naar mijn idee toch duidelijk weergegeven op de productpagina. Meteen onder de levertijd :) (en ja, daar is uitgebreid over nagedacht :j al voor ik hier werkte )

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:32

Vind het ook niet onredelijk als het eens later komt. Hou altijd zelf rekening met minstens 3 werkdagen, dan zit je er eigenlijk nooit naast op een uitzondering na. En ja mensen maken ook wel eens fouten of het nu bij bol.com zou zijn of postnl of dhl etc. Ik heb bv nu elders een bestelling gedaan de 8e, ene keer komt het de dag erna andere keer zoals nu 3 dagen erna. Als je echt zekerheid wilt dat je iets op tijd hebt is het toch naar een winkel rijden...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:33

Jans schreef:

Ik hoop dan ook dat je begrijpt dat ik niet op jou doelde. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:34

Jolien87 schreef:
[***] schreef:

Ik hoop dan ook dat je begrijpt dat ik niet op jou doelde. ;)

:)) ik vond hem te mooi om niet te antwoorden _O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:34

Jolien87 schreef:
Heeft een aantal hier dan nog nooit van marketing gehoord?

Dat betekent nog niet dat ik het een goed systeem vind...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:45

Haha ik heb ook eens een cadeaubon gehad van 2,50 Ik had een mp3 besteld en toen kreeg ik iets anders, een pc spel, dus heb ik terug gestuurd maar ik kon niet meer die mp3 bestellen want bleek niet meer leverbaar te zijn... heel fijn. Dus had gebeld en toen kreeg ik 2,50 :')

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:48

Maar het probleem ligt in dit geval niet aan http://Bol.com maar aan de brievenbus van TS :+ \
Ik werk zelf sinds kort bij de post als bezorger, en hoe vaak die pakjes niet in de brievenbus passen -O-

Van de week heb ik zelfs zo'n grote verjaardagskaart ergens bij de buren moeten afgeven omdat deze bij geadresseerde niet in de bus ging ^) voor postbezorgers is dit ook erg vervelend, zeker omdat steeds minder mensen thuis zijn en in principe is de regel dat je eerst bij geadresseerde en dan buren links en rechts probeert maar ja als niemand thuis is kun je lastig de hele straat afgaan natuurlijk. Dan gaat het brievenbuspakje inderdaad terug naar de post en wordt het later aangeboden door de pakketbezorger.

Een goede optie is tegenwoordig laten bezorgen bij een servicepunt, of als dat gaat een andere grotere brievenbus.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:59

Vivat, dat zei ik eerder ook al, Neonlight @ [LZP] Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag.
Of het ligt wel aan Bol, want het waren 2 boeken, dat hun het pakket te groot hebben gemaakt.