Spring tink :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Spring tink :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 23:21

Vorige week, na mijn les schreef ik een topic dat die dressuur les zo super ging (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=80276), Dat hij die les zo lekker liep was de rest van de week weinig vanterug te zien, maarja Frusty
En aangezien ik om de week dressuur heb, en om de week springen heb, had ik deze keer dus springen Haha!

We waren maar met zijn tweeen, het ging ech heerlijk. Normaal heeft springt Tiko zo hoog als het moet, maar ook niet veel hoger. Hij raakt zelden een balk, maar bij elke hindernis haalt hij het net, hij doet gewoon niet meer moeite. Ook moet ik hem echt naar de hindernis toe rijden, hij heeft dan niet veel enthousiasme van zichzelf. Dressuurmatig is de galop bij Tiek nog tien keer niks, hij dendert op de voorhand, geeft zelden na.
Daardoor 'valt'hij bij springne ook vaak een beetje in de hindernis.

Maar vandaag Kwijl Kwijl
Eerst ff losrijden, hij liep best nagevelijk stukken, ook in draf stukken niet, maar hij was verder heel braaf, en wijken ging beter veel andere keren. Toen gingen we springen, begonnen laag, maar al gauw werd het hoger, en Tiko enthousiaster. Springen dat ie deed.....

De eerste paar keren zat ik hem vreselijk in zijn mond Lips are sealed , want hij maakt bij elke sprong een galopsrong minder dan normaal, normaal galopeert hij tot veel dichter bij de hindernis, nu was hij zelf veel sneller en enthousiaster waardoor hij ook veel ruimer galopeerde. Wel netjes beheerst, goed te regelen, maar toch....anders *LOL*

EN hij sprong zooooooo ruim...op een geven moment stonden de hindernissen op zo'n 80 cm zegt mijn instructrice: 'hij houdt zeker 30 cm over'
Was ik ff trots

Hij was wel heel anders dan normaal. Als hij moest halthouden was hij wat dribbelig, en ook toen hij een keer weigerde voor een sprong met een ton eronder, ging hij niet, as usual, een paar meter van te voren al langzamer lopen en dan stoppen en rustig blijven stilstaan Slapen , maar er heel actief op af, remmen, opzij springen, en verder galoperen, paar bokjes....hij had zeker energie te veel Verward

WAs iig heel cool, hij dacht zelf ook lekker mee, en bleef maar netjes en ruim springen, terwijl ik hem in het begin (per ongeluk dus he Knipoog) flink heb tegengewerkt. Hij liet zich zelfs netjes in de andergalop zetten.....

Kus van een trotse Myrthe

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:29

Tiko was iid snel zeg!! hij sprong ook supermooi !
tiko het springpaard:D

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:45

leuk he ??? springen met tinkers???
baily gaat ruim over 1.10 heen leuk man!!!