Charmeur afwezig in KWPN hengstencompetitie 2013/2014

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Charmeur afwezig in KWPN hengstencompetitie 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 20:57

http://www.kwpn.nl


Goedgekeurde KWPN-hengsten dienen twee jaar deel te nemen aan de hengstencompetitie. De hengst Charmeur (Florencio x Jazz) heeft nog niet voldaan aan deze verplichting: hij moet nog een jaar deelnemen. Dit seizoen lukt dat niet. Charmeur is door de eigenaar namelijk afgemeld omdat hij een trainingsachterstand heeft opgelopen veroorzaakt door zijn dominante, wat brutale hengstengedrag. Dit uitte zich ook tijdens het wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden in Verden, en werd mogelijk veroorzaakt door het drukke seizoen waarin sport en fokkerij is gecombineerd.

Charmeur heeft dit voorjaar tijdens het intensieve WK-selectietraject zich veelvuldig zonder problemen laten zien. Hetzelfde geldt voor zijn deelname eerder aan de Pavo Cup, die hij in 2011 en 2012 op zijn naam schreef. Daarom heeft de hengstenkeuringscommissie besloten de hengst een jaar uitstel te geven. De eigenaar heeft toegezegd dat Charmeur volgend jaar zijn verplichting wel inlost.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 08-12-13 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:11

Jammer! Maar ik vind het wel een goede beslissing van de eigenaren.

ankie2013
Berichten: 297
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: regio alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:28

`Normale` paarden mogen pas Z starten als je 6 zijn, en de dekhengsten moeten Z starten als ze 6 zijn......Bijzondere wereld soms. Vanaf 3 jaar gaan de goedgekeurde hengsten van evenement naar evenement, snap wel dat dat voor sommigen net even teveel is. Volgens mij heeft Charmeur wel bewezen voldoende potentieel en talent te beschikken, nu maar hopen dat ze hem de tijd gunnen om te ontwikkelen....

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:11

ankie2013 schreef:
`Normale` paarden mogen pas Z starten als je 6 zijn, en de dekhengsten moeten Z starten als ze 6 zijn......Bijzondere wereld soms. Vanaf 3 jaar gaan de goedgekeurde hengsten van evenement naar evenement, snap wel dat dat voor sommigen net even teveel is. Volgens mij heeft Charmeur wel bewezen voldoende potentieel en talent te beschikken, nu maar hopen dat ze hem de tijd gunnen om te ontwikkelen....


Precies wat ik dacht!!