Fotomeetings niet meer bij nieuwe berichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Fotomeetings niet meer bij nieuwe berichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 07:55

Ik zat weer eens op de hoofdpagina rond te snuffelen en ik word daar doodgegooid met fotomeeting topics..
Super dat ze bestaan maar als er 5 tussen staan bij de lijst nieuwe berichten lijkt me dat een beetje overdreven...
Kunnen ze niet geschrapt worden uit het gedeelte nieuwe berichten net zoals de topics op bijv. FK?

Edit: dit dus.. :+
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Fotomeetings niet meer bij nieuwe berichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:21

Ik heb er geen last van want ik kom nooit op de homepage. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:33

Geweldig plan! Ik kijk regelmarige naar de actieve onderwerpen en vind het leuk om zo topics over heel bokt tegen te komen. Maar als ik naar een fotomeeting zou willen of wil kijken of er eentje in de buurt is. Dan zou ik daar gewoon in die lijst kijken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:08

Goed idee :D.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:10

Absoluut mee eens, ik zat me er gisteren ook nog aan te ergeren :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:11

Wees blij dat er al een nieuw subforum aangemaakt is.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:14

Tuurlijk ben ik daar blij mee, maar waarom zou dat betekenen dat dit niet gewijzigd kan worden? Je laat ons klinken als verwende kinderen, maar feit is gewoon dat als je niet geïnteresseerd bent in fotomeetings, de hele actieve berichten er wel door vervuild wordt; een sub-forum dat voor bijna de helft van alle topics in de actieve berichten zorgt is gewoon wat overdreven.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:16

x_Anne_x schreef:

Euh? Daar gaat dit toch niet over? Wie zegt dat ze er niet blij mee is?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:39

Mee eens, weg uit actieve berichten die fotomeetings, vooral nu het zo achtelijk veel zijn!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:20

x_Anne_x schreef:

Inderdaad, heeeel fijn voor de mensen die dat aangevraagd hebben is een stuk overzichtelijker zo!
Maar ik bedoel iets heel anders. :D

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:09

Hier zat ik ook al aan te denken.. Lijkt me heel handig! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:16

Is laatst al een topic over geweest en ik heb weken geleden daar ook al een pb naar een mod gestuurd maar vooralsnog geen reactie. Mij lijkt t ook een goed plan.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:10

Die vraag is inderdaad al eerder op forumzaken voorbijgekomen, ik heb toen ook antwoord gegeven: Eline @ [FZ] (Foto)meetingen vullen actieve berichten zoekoptie

Eline schreef:
Voor wat betreft actieve onderwerpen kan ik wel al een reactie geven: er is op dit moment niet de mogelijkheid om daar verder in te filteren dan op dit moment het geval is. Idealiter zou je het zo willen instellen dat mensen die geen interesse hebben in fotomeetings die niet zien, mensen die alleen interesse hebben in de fotofora de andere fora eruit kunnen filteren, et cetera. Maar dat is met de huidige software helaas geen optie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:50

Maar als topics van FK eruit gehaald kunnen worden moet dit toch ook mogelijk zijn neem ik aan..?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:13

Op dit moment komen 3 van de 20 actieve onderwerpen van fotomeetings, dat lijkt me niet overdreven veel?
Technisch is er redelijk wat mogelijk, de vraag is vooral of we (of ja, jullie) dit willen :D

Andere optie is het weglaten van 'lange' topics uit de lijst met actieve berichten. Dus b.v. de topics met meer dan 5 pagina's, redelijke kans dat dat een beetje richting slowchat gaat en dus niet perse handig is om in de lijst met actieve topics te hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 16:17

Op dit moment ja.. Heb ook weleens 11 fotomeeting-topics in de lijst zien staan.. Ik erger me er aan omdat de andere topics ondergesneeuwd worden.. En zo te zien ben ik niet de enige..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:10

Het is inderdaad regelmatig dat meer dan de helft fotomeeting is, dat verschilt per keer :)

Lange topics... hm da's iets om even over na te denken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 08:59

Nu zijn het er 4 van de 12 op de voorpagina. Het valt me al een tijdje op. vooral foto meetings en andere meetings. Terwijl dat maar een heel klein stukje bokt is.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:29

Zou het ook echt niet erg vinden, de gene die naar zo'n meeting willen zoeken daar (denk ik) wel al specifiek op.
maar er zijn denk ik veel meer mensen die daar geen behoefte aan hebben, en zo worden inderdaad andere topic's in mijn ogen "weggedrukt" (i.m.o)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:31

Tja zo kan je alles wel weg gaan filteren omdat iemand zich eraan ergert. Persoonlijk vind ik het ook onzin om 10 fototopics op een rijtje te zien staan, maar dat is gewoon een onderdeel van bokt, net als dat de fotomeetings dat zijn...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:35

Deze vraag komt uit een tweede topic over dit onderwerp, even voor het overzicht hier het antwoord:

LoveBodin schreef:
Maar dan zie je dus alleen de nieuwe topics, in die subfora. En ja, zoals je al zei, je kan wel stipjes zetten, maar dat worden er ook zo veel (bij mij dan :+ )
Ik vind het juist leuk, om in meerdere subfora te kijken, en mijn favoriete forums zitten al zo vol :')
Centrale dingen etc. volg ik bijvoorbeeld niet, maar ik vind het wel leuk om dankzij actieve topics nieuwe dingen te zien, bijvoorbeeld op VT (waar ik niet vaak kijk).

Eline, waarom lukt het niet met de huidige software? Omdat het wel mogelijk is alleen paardgerelateerde onderwerpen te laten zien?

Er is op dit moment eigenlijk maar één filteroptie: paardgerelateerd of niet paardgerelateerd. Daar verder in filteren kan op dit moment nog niet. Vraag is dus eigenlijk of FM wel of niet in dat filter hoort. Bart reageert zo nog even op die vraag.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:43

En die reactie bestaat vooral uit een andere vraag;

Wat verwachten jullie op de 'actieve onderwerpen' pagina? Of, beter nog, wat zou je er willen zien?
Wil je daar alle topics zien waarin recent gereageerd is? Wil je zien wat nieuwe topics zijn? Wil je zien welke nieuwe topics veel reacties oproepen? Of gaat het eigenlijk om vaak bekeken worden?

M.a.w. hoe zou jou ideale 'actieve onderwerpen' pagina eruit zien? Technisch is er redelijk wat mogelijk met die pagina, maar dan is het wel handig dat we het juiste probleem oplossen. Alleen het filteren van fotomeetings is voor een groot deel symptoombestrijding, dat moet dus effectiever kunnen zodat die pagina voor iedereen beter bruikbaar wordt, ook de mensen die wel interesse hebben in het volgen van fotomeetings.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:58

Voor mij geldt, vooral de dingen die ik intteressantt vind. En ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik vind dingen als RT-P/RT-D, maar ook LZP en MW.

In hoeverre kan je die pagina aanpassen? Voor hoeveel dingen?
Is het geen idee om bijvoorbeeld "alleen informatief", "alleen algemeen" etc. Te doen? En/of een beperking op de lengte van berichten? Dat vond ik ook een goed idee! Vooral minder dan 5 pagina's oid.
Weet niet of het mogelijk is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:07

Voor mij op de voorpagina alles wat nuttig leerzaam of leuk kan zijn op welk gebied dan ook voor meer dan een heel beperkt aantal mensen. Maar geen huiskamer topics of meetings of verslag van een meeting in welke vorm dan ook. Dat laatste is vaak voor een heel klein groepje interessant, vaak niet meer dan een man/vrouw of 50 hooguit.

Edit en ook de uit de kunst topics of de topics die verwijzen naar een link of filmje op internet. Alles in het stuk forumzaken zoals forum, markt, wiki, www, en alles vanaf links naar beneden in algemeen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:16

karuna schreef:
Voor mij op de voorpagina alles wat nuttig leerzaam of leuk kan zijn op welk gebied dan ook voor meer dan een heel beperkt aantal mensen. Maar geen huiskamer topics of meetings of verslag van een meeting in welke vorm dan ook. Dat laatste is vaak voor een heel klein groepje interessant, vaak niet meer dan een man/vrouw of 50 hooguit.

Edit en ook de uit de kunst topics of de topics die verwijzen naar een link of filmje op internet. Alles in het stuk forumzaken zoals forum, markt, wiki, www, en alles vanaf links naar beneden in algemeen.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, vooral het bovenste. Alle subfora die voor iedereen interessant kunnen zijn. En dat is het grootste probleem aan de (foto)meetings; dat ze voor de mensen die niet komen totaal niet boeiend zijn :)