SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:33

helemaal eens met PB, daarom start ik dus niet.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:36

Mag ik me ook melden als mede-organisator??

Ik lees nu al positieve en negatieve reacties. Aangezien ik morgen met de TA en parcoursbouwer een rondje cross ga doen zou ik graag willen weten waarom en wat er niet goed gebouwd is. Wij proberen altijd (sinds 3 jaar dan) zoveel mogelijk met de kritieken te doen nl

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:38

Ik ben al een aantal jaar niet meer geweest, laatste keer was NK in 2006. Ik weet dat ik het kruis op het maisveld niet fijn vind (en slecht afgevlagd in 2005) en niet altijd fijne afstanden. Zal eens kijken of ik wat oude berichten kan vinden.

Onderwerp: SGW Princenhage 17 en 18 oktober - voorbespreking

Lielle schreef:
ik vind PH geen fijne cross. B/L gaan wel, M vond ik niet fijn gebouwd, en geen lekkere afstanden. Greppels op zich vond ik niet zo'n probleem (dwz alleen gelopen, niet gereden) maar oa de molenwiek vond ik niet prettig, ben er zelf bijna gevallen toen we praktisch op de tweede wiek landden.


Onderwerp: SGW Princenhage 18 en 19 okt - voorbespreking

Lielle schreef:
herstel, het 2e paard heeft er zijn been gebroken.

Mijn ervaren springpaard (Raimaer) schrok in de afzet (IMO van de 2e set wieken) en draaide zodanig weg dat we net voor de 2e wiek landden (dus tussen de armen in). Ik had de krassen op mijn laarzen staan. Het paard na mij deed dus hetzelfde maar dat liep slechter af.



Onderwerp: Een enerverend dagje Princenhage

Lielle schreef:
Het was een vergelijkbaar kruis als in Hooge Mierde, de vlaggen stonden op de 4 poten van het kruis, met alleen bij de eerste twee een nummer (9). Je kon dus door het midden springen, of de twee poten van het kruis springen. Pleun vd marel had tegen miss_jumpy gezegd dat je een volte mocht rijden ertussen omdat die twee vlaggen niet als een hindernis konden tellen (geen letter of cijfer erbij) maar als een verplichte doorgang.
Nou had ik dat helemaal niet gehoord, want ik wilde gewoon door het midden. Alleen dacht Raimaer er anders over. In de afzet draaide ze helemaal naar rechts (dat is raar, ze spring altijd naar links) en landde godzijdank voor de tweede wiek. Ik was bang dat ze er bovenop zou springen, ik zag ons al tegen de vlakte gaan.
Dus ik riep naar de hindernisrechter hoe ze beoordeeld had. Ik moest het 2e element nog springen, dus omgedraaid, 2e wiek gesprongen en doorgegaan. Daarna vergat ik nog bijna om het zandpad op te draaien, ik voelde Raimaer schuiven op het beton en wist nog net het juist pad te kiezen :oo De hagen deed ze heel braaf, ze veegde zelfs :j

Bij de uitslag hadden ze me een weigering aangerekend dus samen met miss_jumpy en Jan Spooren ben ik in discussie gegaan met Piet Aarts omdat de 2e set vlaggen geen hindernis kon zijn, en je er dus geen weigering kon krijgen.
We hebben het reglement erbij gehaald en uiteindelijk het voordeel van de twijfel gekregen maar niet van harte. Er staan nl dat als een hindernis bestaat uit onderdelen die niet los van elkaar gezien kunnen worden, deze hetzelfde nummer en een letter krijgen. Aangezien dat hier niet het geval was, en er ook geen nummer bij stond, kon het niet anders dan een verplichte doorgang zijn.
Het zou ook besproken worden in de crossbouwers bijeenkomst.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 17-09-10 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:40

Wat ik vorig jaar vond (heb toen alleen oefencross gereden) was dat sommige hindernissen niet altijd even mooi aan te rijden waren. Ik ging toen over een hindernis van de oefencross en toen ik rechtuit galoppeerde kwam ik voor een hindernis (wat ik mij pas realiseerde toen ik overheen zeilde) die voor het M was.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:41

PB, WAs dat in het bosje voor het water?

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:41

Ja, daar. Sprong toen verkeerd over een hindernis met een gat ervoor.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:41

Ik ben aan het zoeken naar foto's van vorige jaren maar kan nog niet heel veel vinden.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:42

Daar had ik drie jaar terug ook wat stuurproblemen :=

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:34

Lielle:
Bekende argumenten idd. Daar hebben we ook zeker wat mee gedaan (moet wel eerlijk zeggen dat we hebben aangedrongen op een andere TA en parcoursbouwer bij de KNHS 3 jaar geleden, vanwege oa de door jouw genoemde argumenten). De molenwiek is gebleven, maar wel aangepast en dit jaar zit ie er waarschijnlijk niet in (en meer hindernissen trouwens). Er komt heel wat kijken bij het bouwen van zo'n cross, dus we hopen het ieder jaar beter te doen....

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:37

Mamabird heb je mijn PB terug net gekregen?

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:39

Mootje schreef:
Zo'n stoppelveld waar maïs op heeft gestaan.



Als ik hier even op mag inhaken:
Het is idd een maïsveld, maar de bodem wordt wel degelijk omgefreesd en aangereden. Dus om te zeggen dat het een stoppenveld is, is niet helemaal juist! Helaas hebben wij niet genoeg sponsoren om het gehele terrein in agterbergbodemstijl te dopen... (als er nog vrijgevige sponsoren rondlopen, kunnen ze zich melden bij mij!! :D )

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:39

ga ik nu lezen

sfranken

Berichten: 872
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Ysselsteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:48

Ik ben veel in Princenhage geweest en moet zeggen dat ik eerder nooit zo enthousiast was over de cross in de hogere klasses (M en Z)
Dit ivm geen fijne afstanden, veel in uitjes waardoor je moeilijk ritme kon krijgen, hindernissen niet helemaal eerlijk/ fair gebouwd (katapult ineens in het donkder bosje, mexicaanse hoed waar je makkelijk in terecht kon komen)

Vorig jaar ben ik weer geweest in het B en vond ik de cross een heel stuk verbeterd. Ik heb toen alleen het B gereden en daar was ik toen vrij enthousiast over (behalve de molenwiek).
De andere klase heb ik niet gereden maar wat ik ervan gezien heb vond ik het sterk verbeterd.
Het is voor een wedstrijd altijd erg moeilijk om uit zo'n negatieve reputatie te komen maar ik vind dat ze daar vorig jaar hard hun best voor hebben gedaan.

Ik start dit jaar helaas niet. Dit heeft niets met de wedstrijd te maken maar dat ik me na Ysselsteyn op het springen en de dressuur ga richten en dit seizoen niet meer cross.

broertje
Berichten: 931
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:50

Ik doe mee in het L paarden!

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:54

[quote="sfranken"]Ik ben veel in Princenhage geweest en moet zeggen dat ik eerder nooit zo enthousiast was over de cross in de hogere klasses (M en Z)
Dit ivm geen fijne afstanden, veel in uitjes waardoor je moeilijk ritme kon krijgen, hindernissen niet helemaal eerlijk/ fair gebouwd (katapult ineens in het donkder bosje, mexicaanse hoed waar je makkelijk in terecht kon komen)

Vorig jaar ben ik weer geweest in het B en vond ik de cross een heel stuk verbeterd. Ik heb toen alleen het B gereden en daar was ik toen vrij enthousiast over (behalve de molenwiek).
De andere klase heb ik niet gereden maar wat ik ervan gezien heb vond ik het sterk verbeterd.
Het is voor een wedstrijd altijd erg moeilijk om uit zo'n negatieve reputatie te komen maar ik vind dat ze daar vorig jaar hard hun best voor hebben gedaan.


Die katapult (de Mik) dreigde er vorig jaar toch in te komen, sterker nog, hij stond er al, maar op aandringen van de dressuurmiepen (hahaha, oa ik dus) is ie eruit gehaald en staat nu op het hoofdterrein als mededelingen bord!
Maar idd, dat soort fouten willen we niet (meer) en we werken er hard aan om het te verbeteren en proberen alle jritieken mee te nemen (en dan nog ons best doen om de parcoursbouwer te overtuigen :P )

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:21

Ik heb me opgegeven voor de B paarden. Word onze eerste keer in Princenhagen.
Ben erg benieuwd naar de cross :).

Savan_
Berichten: 133
Geregistreerd: 30-07-08

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:29

Ik doe ook mee, BB pony 's

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:32

Hm... ik word toch wat minder zeker van mijn aanmelding als ik dit allemaal hoor... Geen fijne afstanden en lastige lijntjes zijn niet handig voor een eerste keer.

Stoppelveld zou voor mij ook niet fijn zijn met de dresuur. Dan kom ik niet meer vooruit :o

Mamabird, gaat de BB over precies hetzelfde parcours als de B?

broertje
Berichten: 931
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:38

Vooral in de hogere klasse zijn er voor zover ik begrijp weleens 'problemen'. Ik heb een keer bb en B gestart en heb hier geen last van gehad. Persoonlijk vind ik (maar wie ben ik..) dat dit geen reden hoeft te zijn je af te melden. Het ene paard is het andere paard niet en de 1 bekijkt het heel anders als de ander (zo vond ik de molenwiek er wel lastig uitzien, maar deed mijn onervaren paard hem toen zonder probleem). Maar goed zoals ik al zei, dit is mijn mening ;)

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:53

Annetje schreef:
Hm... ik word toch wat minder zeker van mijn aanmelding als ik dit allemaal hoor... Geen fijne afstanden en lastige lijntjes zijn niet handig voor een eerste keer.

Stoppelveld zou voor mij ook niet fijn zijn met de dresuur. Dan kom ik niet meer vooruit :o

Mamabird, gaat de BB over precies hetzelfde parcours als de B?


In grote lijnen wel, maar in de BB heb je minder sprongen. De meeste eerder genoemde kritieken gaan mn over 3, 4, 5 jaar geleden. Een enkele is van afgelopen jaar en ook daar proberen we wat mee te doen. Ik ben zelf geen eventingamazone (uberdressuurmiep) dus ik moet af gaan op wat anderen zeggen, maar het merendeel was vorig jaar enthousiast over de BB en de B.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:53

ps. dat stoppelveld is zoals al eerder vermeld een ex-stoppelveld, omgefreesd en aangereden

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:06

Nouja, ik doe gewoon mee en laat het wel over me heen komen :) Als het onderweg toch wel erg lastig lijkt kan ik altijd nog 'opgeven' natuurlijk.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:07

mamabird, ik ben benieuwd! Mss kom ik wel even kijken, indrukken opdoen voor volgend jaar

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:20

Aangezien ik nog maar net een jaar besmet ben met het crossvirus heb ik ook alleen ervaring met de cross in Princenhage van vorig jaar, ik heb daar toen mijn derde wedstrijd in de B gereden en vond een erg fijne cross om te rijden en ben met een goed gevoel foutloos rond gegaan.
(En dan had ik alleen nog maar ervaring met de "makkelijke" crossen in Lisse en Wieringerwerf)

astrid65

Berichten: 136
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:40

Hey, ik meld me ook even. Ik doe mee in de B - voor ons voor het eerst in Princenhage, dus ben benieuwd. Super dat de organisatie zo serieus omgaat met kritische punten. Ik maak me in elk geval geen zorgen! :) We gaan er gewoon een leuke dag van maken, en hopelijk houdt het een keer op met regenen en zijn alle bodems volgende maand perfect! :+