Een enerverend dagje Princenhage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 09:56

Mijn verslagje dus.

Raimaer had fijn gedressuurd (met 1 keer verzet), punten en plaats vielen tegen (148 en 4 na laatste). Maar ik was iig blij dat ze weer ontspannen bleef in de ring.

Met springen was dat niet helemaal het geval, ze was helemaal hyper en erg genoeg rolde er alleen een balk op het enige lijntje waar ze wel netjes sprong. Bij het stappen voor de cross werd ze ook helemaal gek, zelfs aan een lang teugeltjes liep ze nog te stuiteren. Van start gaan kostte dus ook wat moeite, ze bleef liever buiten de startbox staan oefenen op de levade Maar uiteindelijk kon ik in de laatste seconde naar voren en galoppeerden we netjes weg. Hindernis 1 en 2 gingen lekker, op 3 twijfelde ze even toen we de zware schaduw in moesten galopperen maar de spring zelf was netjes. Puntje en hek ook, bij het greppeltje verwachtte ik eigenlijk een enorme wapper maar ze galoppeerde er gewoon overheen Sprongetje op de akker ook goed, afsprong ging helemaal super (mooi laten vallen), toen een rondje door de mais en de molenwiek.

Het was een vergelijkbaar kruis als in Hooge Mierde, de vlaggen stonden op de 4 poten van het kruis, met alleen bij de eerste twee een nummer (9). Je kon dus door het midden springen, of de twee poten van het kruis springen. Pleun vd marel had tegen miss_jumpy gezegd dat je een volte mocht rijden ertussen omdat die twee vlaggen niet als een hindernis konden tellen (geen letter of cijfer erbij) maar als een verplichte doorgang.
Nou had ik dat helemaal niet gehoord, want ik wilde gewoon door het midden. Alleen dacht Raimaer er anders over. In de afzet draaide ze helemaal naar rechts (dat is raar, ze spring altijd naar links) en landde godzijdank voor de tweede wiek. Ik was bang dat ze er bovenop zou springen, ik zag ons al tegen de vlakte gaan.
Dus ik riep naar de hindernisrechter hoe ze beoordeeld had. Ik moest het 2e element nog springen, dus omgedraaid, 2e wiek gesprongen en doorgegaan. Daarna vergat ik nog bijna om het zandpad op te draaien, ik voelde Raimaer schuiven op het beton en wist nog net het juist pad te kiezen De hagen deed ze heel braaf, ze veegde zelfs
Daarna kwam de waaier waar ik oa Jan van Beek bijna de boom erachter van dichtbij zag bekijken, maar daar kwamen we makkelijk doorheen. Schans op de akker ook, daarna vond ze het bruggetje even spannend (weer een glibber op het beton) maar de oxer, paddestoel, dubbel en bosuitsprong gingen simpel. Bij het water dreef de rode vlag van de b lekker half voor de hindernis maar ze sprong toch netjes erover. Wateruitsprong was wat rommelig, de hindernissen erna (met oa een hele simpele greppel inloop) was weer netjes. De laatste twee sprongen (oa die prachtige sprong tussen die twee wilgen) gingen heel fijn, en zo kwamen we 20 seconden te laat binnen. Daar was ik tevreden over, de weigering kostte wat tijd, en ik had nog niet echt op snelheid gereden. Ze stond er iig weer lekker fit bij, al duurde de nakeuring erg lang omdat de DA bij een ongeval geroepen was en het lang duurde voor er een extra DA aanwezig was. Ze kwam er iig goed uit.

Bij de uitslag hadden ze me een weigering aangerekend dus samen met miss_jumpy en Jan Spooren ben ik in discussie gegaan met Piet Aarts omdat de 2e set vlaggen geen hindernis kon zijn, en je er dus geen weigering kon krijgen.
We hebben het reglement erbij gehaald en uiteindelijk het voordeel van de twijfel gekregen maar niet van harte. Er staan nl dat als een hindernis bestaat uit onderdelen die niet los van elkaar gezien kunnen worden, deze hetzelfde nummer en een letter krijgen. Aangezien dat hier niet het geval was, en er ook geen nummer bij stond, kon het niet anders dan een verplichte doorgang zijn.
Het zou ook besproken worden in de crossbouwers bijeenkomst.

Maar goed, uiteindelijk was ik dus 12e geworden en weer een foutloze cross. Raimaer nu op L+6 (uit drie crossen), wie weet is ze ook nog M startgerechtigd aan het eind van het seizoen

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:40

Goed gedaan, hoor! Jammer dat je dressuurpunten tegenvielen en van het balkje bij springen.
Je hebt er iig voor gezorgd (met MJ) dat de crossbouwers in de toekomst beter zullen afvlaggen .

Je gaat erg hard met de winstpunten, complimenten! Op naar de M!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:47

Dat klinkt goed, Lielle
Fijn dat Raimaer (op een paar incidentjes na ) zo goed aanpakte!
6 winstpunten alweer, dat gaat echt super snel.
Gefeliciteerd

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:18

Goed gedaan, weer 2 puntjes erbij! En erg mooi dat jullie gelijk hebben gekregen, ook terecht lijkt me.

AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:54

super hoor, weer 2 wp erbij! gelukkig dat jullie nog wel gelijk hebben gekregen met die volte

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:47

Netjes gedaan hoor Lielle!
Wel even schrikken van de wiekensprong

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:30

Die hindernis was idd vreemd. Ik zou zelf ook een volte gereden hebben als ik niet rechtdoor was gegaan

gefeliciteerd met je punten! Gaat lekker zo!

Mijn rondje was in het begin net zo als die van jou trouwens Otje keek ook wat naar hindernis drie toe en sprong ook niet zo idioot hoog over de greppel als ik verwacht had. En de afsprong ging bij mij ook al zo superfijn!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:45

gloeiende, nu staan er uitslagen op de site van princenhage, staat mijn weigering er nog gewoon op!! Terwijl gister gezegd werd dat ze hem zouden intrekken. Daar ga ik even een boze mail aan wagen!!!!

Bij lielle staat het nu trouwens wel goed gelukkig.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:54

Netjes Lielle!
Goed dat je een discussie aan bent gegaan over die wieken, hebben ze weer wat om te verbeteren...

patsmu
Berichten: 851
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:34

Op zaterdaf heeft er een tekening bij het secretariaat gehangen hoe je die hindernis mocht rijden. Maar ik weet niet of die er zondag ook nog hing!!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:11

oh, ik heb hem niet gezien, ze hebben er later ook niks over gezegd?!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:14

Heb je al mail terug, MJ?

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:16

Op zondag was die er zeker niet.

Iedereen bedankt

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:19

goed van je foutloze cross lielle!
en gelukkig dat jullie gelijk hebben gekregen over die molenwieken!
MJ: heb je ondertussen al een mail terug gehad?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:24

Nee, terwijl ik die mail maandagavond al verstuurd heb! Niet echt netjes... Ik ga vanavond wel even bellen.

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Re: Een enerverend dagje Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:54

Supper Lielle!

Zo meteen zit je met twee paarden in het M