[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:28

Bij mij ligt het er echt aan in wat voor ritme ik zit. Zit ik in het ritme van laat naar bed en 's ochtends uitslapen, dan kan ik 's avonds echt nog een hoop doen. Maar zit ik in het ritme vroeg eruit en 's avonds op tijd in mijn bed, dan lukt het me niet om 's avonds tot laat bezig te zijn. Dan vallen op een gegeven moment mijn oogjes gewoon dicht. Dan ben ik 's ochtends echt op mijn best. Ik heb een heel sterk intern klokje, dus voor mij is ritme wel heel belangrijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:29

Ik verbaas me daar wel eens over bij jou Laura, omdat ik dat dus echt niet kan. Ben erg gesteld op nachtrust :+

@ sann: jij ook nog succes even!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:36

Ik kan dus beter om 10 uur op bed gaan en dan de wekker om 4 uur in de nacht zetten en dan nog leren ;).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:41

Ik ook, maar als het moet kan ik ook met 3 uur slaap. Maar dan moet ik dat wel een paar nachten doen. Dan zit ik gewoon in het ritme van weinig slaap en merk ik er niks van.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:04

ik leer het beste als ik mezelf ban van bokt :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:04

Ppfffoe, ik ben erg gehecht aan mijn 8 uur slaap per nacht hoor!!
@ Sim: jammer dat Stief weer weg is :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:11

Ik ook hoor Noor! Ik functioneer niet zo goed als ik minder dan 8u slaap heb gehad.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:26

Ik heb ook echt wel 8u slaap nodig per nacht.
W.b het leren, ik ben altijd heel snel afgeleid. Maakt niet uit wanneer ik leer

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:11

Goeiemiddag!!

Billy, uhm nee nog niks bedacht. Zwart jurkje?? :D
Ik zal even denken over een leuke adres. Gaat W. ook?

Mandy, ja blijft lang in het lichaam helaas! Omdat ik zelf ook jurylid ben vind ik dat ik het risico niet kan lopen.

Sim, geen tijd meer voor Stief met je nieuwe job?

Vanochtend voor het laatst T gespoten en poeder gegeven. Been is al een heel stuk dunner. Morgen nog geen les, volgende week maar weer.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:20

Ik zou het risico ook niet gaan lopen hoor Teegee! Ook al wordt er nog zo weinig gecontroleerd in de basissport, die regels zijn er niet voor niets. Mochten ze toevallig wel controleren dan zijn de straffen niet mis. En wat maakt het uit om nog even wat langer te wachten met wedstrijden. Kan T mooi nog wat langer herstellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:23

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:24

Ik heb Jer vorig jaar ook later laten scheren dan ik van plan was omdat er anders eventueel nog wat in zijn bloed zou zitten tijdens Bathmen. Achteraf is hij zonder verdoving geschoren, dus was niet nodig geweest ;)

Hij zit nu trouwens nog mooi dun in zijn vachtje. Even kijken hoe erg hij zweet als ik hem weer wat meer oppak. In ieder geval voor de eerste dressuur indoor gaat zijn jas uit. Springen gaat nog wel denk ik.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:36

Ik ben weer veilig terug gekomen uit Spanje. Heb alles meegelezen maar internet via de dongel was zo traag dat ik reageren maar heb opgegeven.. :o duuurde soms een half uur om een mailtje te openen... :( maar goed....we hadden wel wat verbinding om wat bij te blijven.
Gisteren gelijk naar Bull geweest en die liep echt heerlijk.
Vandaag al mijn slaap van zaterdag nacht maar ingehaald en weer de troep opgeruimd. Nu begint weer de "back to base" leven... :D

Heb ik het goed begrepen dat de boktmeeting de 18e word ?? dan zet ik dat in mijn agenda en het Eventingfeest ?? wanneer was dat ook alweer en gaan er nog wat meer bokkers ??

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:36

_lautje_ schreef:
Ik ben echt een nachtleerder. Met essay's ook. Ik werk het beste van 10/11uur s' avonds tot een uur of 5 in de ochend. Is alles tenminste lekker stil :+

Zo herkenbaar :+ .
Noor: Lekker weer terug in Nederland aan de appeltaart :9 .
Lielle: Ik vind hem leuk :D !
TG: Gelukkig is het been een stuk dunner, mag T alweer wat meer doen?
Sann: Lastig zeg met je studie, hopelijk wil je hand goed genezen.

Zo te lezen zit iedereen hier met zijn neus in de boeken B-). Ik ben gisteren ook hard aan het leren geweest voor mijn tentamenweek, moeders heeft Bam gereden en die had wel wat spierpijntjes na al die heuvels in Hattem :(:). Ik ga hem zo even een vrij dagje geven, vind het wel moeilijk om Bam af en toe uit handen te geven deze week :o .
Tentamen wiskunde B vanochtend ging kl.ote, ben al mijn tijd kwijt geraakt aan een opdracht die ik niet snapte, en daardoor wat ik wel snapte niet gemaakt ^)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:37

@ karen: k geef je groot gelijk hoor. Als je weet dat het zo lang in zijn bloed zit, zou ik het risico niet willen lopen. ONgeacht of je jury bent of niet.

@ lielle: hahahaha die s idd wel goed :D _O-

Overigens zit het leren er op voor mij. Zo ff snel eten, met de auto naar de garage en dan hier thuis aan het werk. Vnvd denk nog ff Fritsje bezoeken :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:59

Boeeeehoeeeee... Ik ga vragen of ik als allereerste mag starten de 18e ;)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:15

Ik wil ook wel mee de 18e :)

Lielle: ik vind het een goeie. :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:16

Voor mij is de 18de ook het makkelijkst! Zusje wil misschien ook meekomen. Dat is de eigenlijke SGW-ruiter van ons gezin. Geen probleem toch?

Noor: zeg je gewoon dat je 's avonds naar een belangrijk feest moet wat je echt niet mag missen ;)
Lielle: dat is een goede! :D
Bianca: welkom back!
Eef: succes met je tentamenweek! Ik sloeg tijdens tentamens de vragen die ik niet meteen begreep over en daar kwam ik aan het einde dan op terug. Scoor je in ieder geval punten op de dingen die je wel weet!

Naar het eventingfeest gaan we trouwen niet naartoe. Eind rijden en het komt niet lekker uit.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:19

Zal even overleggen met het thuisfront ;)

Edit: ik hoor net dat ik misschien voorgedragen wordt voor een soort high potentials club van jonge ambtenaren. Zou leuk zijn!! Maar moet eerst nog "gekozen" worden binnen onze eigen organisatie natuurlijk. :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:21

Eventingfeest is de 20e zie ik nu, dan moet ik helaas werken....jammer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:23

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!!!

Heb overigens al een bestelling bij vaders geplaatst voor haas en gans (peper en pathe). Denk dat de 18de idd het handigste is.
Noor: snel mailen naar de wedstrijd organisatie ;)

Ben net gebeld door de mishandelaar van Challenge ;) :+ Of het nu goed ging en hij braaf was. had de reacties ook gelezen. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:24

Mmmm ja, zie dat Brandwijk voor mij anderhalf uur rijden is, dus starten, paard wegbrengen en dan heen wordt erg laat!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:26

Wa een geklets!!
Succes met leren allemaal!!

Vanavond even goed bijlezen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:07

Billy: ik kan me voorstellen dat een studie moeilijk te combineren was met het paardenleven. Ik blijf echter nog steeds van mening dat de studie diergeneeskunde best prima te doen is, maar je hebt inderdaad wel bovengemiddeld aantal contacturen en moet veel lezen. Overigens heb ik het idee dat nu met de Bachelor/Master structuur het voor veel mensen prettiger leren is omdat ze nog maar 1 vak tegelijk hebben. Justin Maarse studeert trouwens ook diergeneeskunde (nu alweer 3e jaars volgens mij) en die rijdt ook nog volop mee in de wedstrijdsport, anders moet je hem eens benaderen?

Ik ga ook maar weer eens aan de slag, morgen moet ik met mn comaatjes een risico-analyse op een kinderboerderij gaan doen! :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:50

Noor dat zou wel jammer zijn!
Floor en Billy: mijn zusje heeft haar geneeskundestudie tot aan haar co-schappen ook goed kunnen combineren met de paarden. Maar nu ze co-schappen loopt is dat toch echt een ander verhaal. Dus Billy, ik ben het wel met Floor eens dat het zeker de eerste jaren best te combineren is met de paarden. Mits de paarden in de buurt van je studieplaats staan.

Zat net even te googlen op de moeder van Weltsieger. Twee van de nakomelingen van zijn moeder lopen 1,50m springen en zijn volle broer heeft M eventing gelopen in Duitsland en springen op S niveau (is ook 1,50m toch?). Weltsieger zou het dus moeten kunnen!