Duitse bondscoach wil zich niet bemoeien met ruiter Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:43

Hmm ik vindt t nog steeds zonde. Maar Tot wordt simpel gereden tussen de hindernissen ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:50

ik denk dat Michael Jung hem gaat rijden :j Als Sam verkocht wordt, is dit zijn opvolger :D

Jasmijn76

Re: Duitse bondscoach wil zich niet bemoeien met ruiter Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:25

ze weten idd niet hoe ze het beste hun paarden kunnen pimpen...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:38

Het is gewoon een paard hoor, geen barbie pop.
Wat maakt het uit hoe hij eruit ziet.
Ik vind het filmpje er wel leuk uitzien, lekker rustig en ontspannen.
En natuurlijk was het leuker als zo topper in het Nederlands team was gebleven maar ach... er komt wel weer een nieuw paard.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:41

Waar je je al druk om kunt maken, knotjes :D Jongens er zijn echt ergere dingen in de wereld als de knotjes en frontriem van Totilas.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:56

Ja, ja... dat is dus de officiële verklaring maar ik denk dat er onder de tafel wel over gesproken wordt! De bondscoach zal de olimpische medailles ook wel in het achterhoofd hebben..

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:02

even off topic hoor, maar het viel me op dat op Edward zijn site onder het kopje sportpaarden de volle zus van Totilas ook niet meer staat.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:04

Ik betwijfel of dit echt de juiste keuze is geweest...

Natuurlijk liep Totilas met Edward alle sterren van de hemel, maar er bestaat nu een grote kans dat hij dat niet meer kan.
Sowieso wordt er denk ik ook wel nagedacht over de score tijdens wedstrijden enzo.
Worden er slechtere score's gereden: Dan denkt iedereen dat de ruiter niet goed genoeg is.
Worden er net zulke hoge of misschien betere score's gereden: Dan denkt iedereen dat het paard gewoon geweldig is, al zit er een zak aardappels op.

Nog steeds heel apart... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:11

My goodness, de duitsers zijn sinds jaar en dag een vooraanstaand land als het gaat om de dressuursport.... Ik denk dat Totilas het slechter had kunnen treffen! Er zijn best een aantal duitse ruiters die minstens even goed zijn als Edward Gal. En wat een gezeur om knotjes en frontriemen.... :Z Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst, hadden ze daar wat aan moeten doen, niet achteraf mekkeren als een slimme handels- en paardenman met geld wel weet hoe hij zijn zaakjes regelen moet... Ik wilde niet reageren op welk Totilas-topic dan ook, maar kon me helaas niet meer bedwingen.... :evaw:

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:17

Picasso schreef:
En wat een gezeur om knotjes en frontriemen.... :Z

Het mag toch wel gezegd worden dat het er gewoon niet uitziet :=

En ik ben ook zeker van mening dat er meerdere goede ruiters zijn, die vast en zeker een mooie combi zullen vormen met Totilas ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:19

Hij ziet er goed uit en bij gebrek aan iets beter om over te zaniken gaan we het dus maar over de frontriem en de knotjes hebben. :) Ik vind die knotjes hem wel staan. Al vraag ik me af of ze hem nu echt elke keer zouden knotten voor elke training. Heb Totilas nog niet vaak zo relaxed zien ronddraven dus IMO doet de amazone het prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:20

Doerakje_ schreef:
Picasso schreef:
En wat een gezeur om knotjes en frontriemen.... :Z

Het mag toch wel gezegd worden dat het er gewoon niet uitziet :=

En ik ben ook zeker van mening dat er meerdere goede ruiters zijn, die vast en zeker een mooie combi zullen vormen met Totilas ;)

Ja maar natuurlijk mag dat gezegd worden! Het doet alleen weinig aan de manier waarop hij zijn kunsten onder het zadel zal vertonen....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:21

Ik dacht even dat ze er mee gingen springen met al die hindernissen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:22

Ayasha schreef:
Hij ziet er goed uit en bij gebrek aan iets beter om over te zaniken gaan we het dus maar over de frontriem en de knotjes hebben. :) Ik vind die knotjes hem wel staan. Al vraag ik me af of ze hem nu echt elke keer zouden knotten voor elke training. Heb Totilas nog niet vaak zo relaxed zien ronddraven dus IMO doet de amazone het prima.

Inderdaad en zo is het maar net!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:27

Bloodymary schreef:
Ik dacht even dat ze er mee gingen springen met al die hindernissen....

En waarom niet, 't is heel goed voor de afwisseling. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:28

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:38

xVeraaa schreef:
even off topic hoor, maar het viel me op dat op Edward zijn site onder het kopje sportpaarden de volle zus van Totilas ook niet meer staat.

jee.. je hebt gelijk... vreemd..

Zonde maar ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:40

Wat is daar vreemd aan? Een paard dat je al een (behoorlijke) tijd niet meer rijdt laat je toch ook niet bij 'sportpaarden' staan...

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:55

Wist niet dat Edward Uusminka niet meer reed. Jammer was best benieuwd naar die merrie, nooit zien lopen, maar wat een plaatje!
Ik vond Toto er lekker ontspannen uitzien, en leuk om te zien dat ze daar gewoon heel nuchter tussen de hindernissen door rijden.
Zalig voor de amazone zeg!! Fijn dat je het vertrouwen van de baas krijgt om hem tussendoor te trainen, dat is toch wel een compliment!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:59

Ayasha schreef:

:D idd!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:00

Tja als je baas je niet vertrouwd met zijn paarden dan doe je iets niet goed hoor!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:19

Frontriem en knotjes zijn me geheel niet opgevallen.. Wel dat hij lekker rustig gereden wordt met een simpel trensje. Hij zal er nog wel even moeten wennen maar volgens mij heeft hij het er prima.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:34

Picasso schreef:
My goodness, de duitsers zijn sinds jaar en dag een vooraanstaand land als het gaat om de dressuursport.... Ik denk dat Totilas het slechter had kunnen treffen! Er zijn best een aantal duitse ruiters die minstens even goed zijn als Edward Gal. En wat een gezeur om knotjes en frontriemen.... :Z Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst, hadden ze daar wat aan moeten doen, niet achteraf mekkeren als een slimme handels- en paardenman met geld wel weet hoe hij zijn zaakjes regelen moet... Ik wilde niet reageren op welk Totilas-topic dan ook, maar kon me helaas niet meer bedwingen.... :evaw:

+:)+ helemaal mee eens, het is inderdaad vreselijk jammer dat hij verkocht is. Maar geef diegene die het kan betalen en wil betalen eens ongelijk. Zolang Totilas goed behandeld wordt en het naar zijn zin heeft is het goed toch ?
Heerlijk toch voor hem ,dat ie met een trensje op zn gemak de bak door kan.

wat me wel opvalt, is dat de bandages volgens mij vrij hoog zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:05

vind totilas er niet echt "geweldig" uitzien zo...
herken hem bijna niet!
maarja zal misschien wel even goed zijn voor totilas om ff heeeeel rustig aan te doen na al die inspanning van afgelopen tijd ;)
ben benieuwd hoe het eruit gaat zien over een jaar :D
bijrijder moet natuurlijk ook nog samen 1 worden met zo een paard.
maar welke bijrijder gaat er nou voor betalen?!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:09

Vind het maar niks..
Hup, gewoon Ed er weer op. Blijft toch het beste ;)