Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mo_van_dijk schreef:Die controleurs zijn er om door te geven of je de hindernis hebt gesprongen richting het secretariaat, aangezien je niet de volledige cross kan overzien vanaf 1 punt
billy1 schreef:Lielle schreef:dat mag niet meer - zo heb ik het gehoord - omdat je dan nooit meer kunt aantonen als iemand zich niet aan de regels houdt. Maar dat maakt niets uit voor het feit dat je bent uitgesloten.
Dat kopt! De reden waarom de rugnummers niet worden ingenomen is dat wanneer diegene dan toch nog hinderissen gaat springen je niet weet welk nummer het was en het dus door de KNHS niet te controleren is! Iedereen is zelf verantwoordelijk en wanneer je je niet aan de regels houdt krijg je idd een boze brief van de KNHS.
mo_van_dijk schreef:Ik was de controle kwijt in de cross en mijn paard sprong gewoon wat hij tegenkwam. Ik was mij er wel degelijk van bewust dat ik de verkeerde hindernis sprong. Nu was het parcours vervolgen (nog twee sprongen) de snelste manier om het parcours te verlaten. Ik heb hem wel even stilgezet na die sprong... Mijn hart zat toen echt in mijn keel!
__Marloes schreef:tegen mij is gezegt (toen Vinet dus 3x stil stond in Vlietland) dat ik niet door mocht rijden, en is mijn nr afgepakt.
Maar stel, jij staat te kloten voor een waterbak, ik ga dan niet tellen hoeveel pasjes ze naar achter is gegaan en hoevaak ze om had gedraait. volgens mij was dat zelfs maar 2 keer, want ze liep er voor haar doen toen nog heel snel in. Bij die voorganger van mij hadden ze wel der nr afgepakt. Dat vond ik nog het meest rare..
__Marloes schreef:nouja, een tijdje voor dat ze daar 3x omdraaide werd het nog wel bij mij gedaan, in ysselsteyn zei iemand uit onze kring dat hij het raar vond dat ze dat niet hadden gedaan omdat dat volgens hem in het regelement stond. meer weet ik er niet over, maar ik vind het wel apart dat ik er niet eens over aangesproken ben. Waar zijn die controleurs anders voor? Ik neem aan zodat de cross soepel verloopt en er niet dit soort gedoe ontstaat. Nu heb ik gelukkig niemand anders gehindert.
mo_van_dijk schreef:Marloes, Dat goed verlopen gaat ook nog wel eens mis.. Als je zo af en toe verslagen leest!
Ik heb een keer het alternatief gesprongen, waar nog iemand op zat... Het is i.m.o. taak van de controleur om zowel de route en hindernis naar het alternatief als de normale route vrij te hebben!
Tegenwoordig roep ik altijd ver van te voren dat ik gelijk het alternatief aanrijd. Het zal niet de eerste keer zijn dat je een weigering aan je broek krijgt als je direct het alternatief aanrijdt!
CoriienRN schreef:Ja idd, zo'n brief hoop ik eigenlijk niet te willen en hopen te ontvangen![]()
Krijg je dan een boete ofzo als je je er niet aan houd?
Evie_Bandido schreef:Mistid: Ik heb van het weekend dus gehoord dat er echt mensen zijn die express naar paarden gaan kijken die al heel hoog lopen zodat ze er een keer op kunnen rijden, zonder ook maar enigzins de intentie te hebben om zo'n paard te kopen. Echt schandalig vind ik dat.