[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:19

Die controleurs zijn er om door te geven of je de hindernis hebt gesprongen richting het secretariaat, aangezien je niet de volledige cross kan overzien vanaf 1 punt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:27

mo_van_dijk schreef:
Die controleurs zijn er om door te geven of je de hindernis hebt gesprongen richting het secretariaat, aangezien je niet de volledige cross kan overzien vanaf 1 punt ;)

en om de cross soepel te laten verlopen voor de deelnemers (dus bv als ik daar nog stond en de volgende kwam eraan hadden ze me maar aan de kant mogen jagen als ik dat niet gemerkt had)

maargoed, ik vind het jammer dat toen niets is gezegt tegen me.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:29

Lielle schreef:
nummer afnemen gebeurt volgens mij niet meer, hebben we hier pas nog over gediscussieerd.

Dat kan ik me ook herinneren ja. Had dat niet te maken met een (vrij recente) reglementswijziging? Ga even in dat topic kijken..

Edit: zie het toch niet tussen de wijzigingen staan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:30

gevonden
Onderwerp: SGW Westerbork - Verslagen

billy1 schreef:
Lielle schreef:
dat mag niet meer - zo heb ik het gehoord - omdat je dan nooit meer kunt aantonen als iemand zich niet aan de regels houdt. Maar dat maakt niets uit voor het feit dat je bent uitgesloten.

Dat kopt! De reden waarom de rugnummers niet worden ingenomen is dat wanneer diegene dan toch nog hinderissen gaat springen je niet weet welk nummer het was en het dus door de KNHS niet te controleren is! Iedereen is zelf verantwoordelijk en wanneer je je niet aan de regels houdt krijg je idd een boze brief van de KNHS.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:35

Marloes, Dat goed verlopen gaat ook nog wel eens mis.. Als je zo af en toe verslagen leest!

Ik heb een keer het alternatief gesprongen, waar nog iemand op zat... Het is i.m.o. taak van de controleur om zowel de route en hindernis naar het alternatief als de normale route vrij te hebben!

Tegenwoordig roep ik altijd ver van te voren dat ik gelijk het alternatief aanrijd. Het zal niet de eerste keer zijn dat je een weigering aan je broek krijgt als je direct het alternatief aanrijdt!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:02

mo_van_dijk schreef:
Ik was de controle kwijt in de cross en mijn paard sprong gewoon wat hij tegenkwam. Ik was mij er wel degelijk van bewust dat ik de verkeerde hindernis sprong. Nu was het parcours vervolgen (nog twee sprongen) de snelste manier om het parcours te verlaten. Ik heb hem wel even stilgezet na die sprong... Mijn hart zat toen echt in mijn keel!

Dan had je hier dus eigenlijk een 'dangerous riding' waarschuwing voor moeten krijgen......

Natuurlijk zijn hinderniscontroleurs er om te noteren hoe de hindernis is gesprongen, ook wordt er van de controleurs verwact dat ze er voor zorgen dat de hindernis veilg gesprongen kan worden, toeschouwers moeten dus voldoende afstand bewaren. Wij proberen hier bij het inplannen van de controleurs ook echt rekening mee te houden, op drukke plekken staan ervaren controleurs die hun mannetje staan. Wat we absoluut niet mogen vergeten is dat alle controleurs gewoon vrijwilligers zijn en vaak ook niet alle reglementen kennen. De verantwoordelijkheden van het doorrijden liggen dus echt bij de ruiter! Wel laten wij onze controleurs bij 3 weigeringen op 1 hindernis wel tegen de ruiters zeggen dat ze 3 weigeringen hebben en de cross moeten verlaten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:51

__Marloes schreef:
tegen mij is gezegt (toen Vinet dus 3x stil stond in Vlietland) dat ik niet door mocht rijden, en is mijn nr afgepakt.

Maar stel, jij staat te kloten voor een waterbak, ik ga dan niet tellen hoeveel pasjes ze naar achter is gegaan en hoevaak ze om had gedraait. volgens mij was dat zelfs maar 2 keer, want ze liep er voor haar doen toen nog heel snel in. Bij die voorganger van mij hadden ze wel der nr afgepakt. Dat vond ik nog het meest rare..

__Marloes schreef:
nouja, een tijdje voor dat ze daar 3x omdraaide werd het nog wel bij mij gedaan, in ysselsteyn zei iemand uit onze kring dat hij het raar vond dat ze dat niet hadden gedaan omdat dat volgens hem in het regelement stond. meer weet ik er niet over, maar ik vind het wel apart dat ik er niet eens over aangesproken ben. Waar zijn die controleurs anders voor? Ik neem aan zodat de cross soepel verloopt en er niet dit soort gedoe ontstaat. Nu heb ik gelukkig niemand anders gehindert.

Misschien hebben die controleurs eerst nog even overlegd hoeveel weigeringen ze gingen geven. Zeker bij een hindernis als het water is het soms handig even te overleggen. Dat heb ik zelf ook ondervonden, maar dan bij de afsprong in de Vlietlanden. Dat is ook een 'aparte' hindernis, wat het dus wat moeilijker maakt om te jureren. Controleur zijn is af en toe best lastig, en ik ben altijd maar blij dat er zoveel vrijwilligers worden gevonden, zodat het mogelijk is om een SGW te organiseren!

Ik ben weer terug van stal. Vorstin lag lekker te slapen toen ik aankwam <3 Ik zie haar bijna nooit liggen. Meestal ligt ze alleen 's nachts. Ben er even gezellig bij gaan zitten. Ze was duidelijk erg moe van het gras eten :D Daarna nog even mijn spullen ingevet en Vorstin gelongeerd :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:09

Oh ja, in de Westerbork nabespreking :j Ik wist wel dat ik het ergens gelezen had ;).

Fijn dat Vorstin weer lekker ging Shanoek. Jer was de eerste dagen dat hij op het land stond ook steeds aan het maffen 's avonds <3 Wat een zwaar leven hebben ze toch.
Heb trouwens voor de zomer wat springwedstrijden ingepland. Laatste keer L springen is alweer van november.. :o Toch maar eens kijken of we daar ook de smaak te pakken kunnen krijgen!

Straks naar Zumba, maar heb eigenlijk geen zin... :Z

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:21

Goede avond!

Welkom marloes!
Mo was het leuk de Giro?
Noor zumba'se ;)

Al die regels, idd moet je weten als ruiter/amazone :)
Heb tot nu toe allen een val gehad in PH had eigenlijk door mogen rijden, maar zelf niet gedaan omdat ik zo pissed was :=

Heb net heerlijk gereden, wat oefeningetjes gedaan uit de proef, morgen me 2 proefjes rijden, ben benieuwd :)

Nu lekker douche en op bed :z

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:21

Tot nu toe heb ik een paard in de cross die niet stopt. hopelijk blijft dat zo. Lijkt mij best heftig zo'n brief.

Ik ga deze zomer ook maar weer meer springen want wil eigenlijk voor het einde van de zomer beide paarden in het M starten. Ik moet met 1 paard nog M+1 worden en dan kan dan met de andere ook doorstarten.

@ shanouk gras eten is erg vermoeiend haha
@ noor zumba overleefd?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:27

Ja idd, zo'n brief hoop ik eigenlijk niet te willen en hopen te ontvangen :=
Krijg je dan een boete ofzo als je je er niet aan houd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:32

mo_van_dijk schreef:
Marloes, Dat goed verlopen gaat ook nog wel eens mis.. Als je zo af en toe verslagen leest!

Ik heb een keer het alternatief gesprongen, waar nog iemand op zat... Het is i.m.o. taak van de controleur om zowel de route en hindernis naar het alternatief als de normale route vrij te hebben!

Tegenwoordig roep ik altijd ver van te voren dat ik gelijk het alternatief aanrijd. Het zal niet de eerste keer zijn dat je een weigering aan je broek krijgt als je direct het alternatief aanrijdt!

Klopt, maar ik vind het (zoals al eerder is gezegt) al super dat ze het doen, je zou maar eens zo'n wedstrijd moeten organiseren! hier vinden ze een dressuur, springen en afdelingsdressuur selectiewedstrijd al zo erg haha. Dat naar het alternatief roepen is wel een goed idee van jou, ik heb (helaas) niet zoveel crosservaring om dat te weten. En dus ik weet zelf ook nog niet zoveel over die regeling zoals het nr afpakken. maar als dat niet moet is het goed, dan hou ik daar volgende keer rekening mee :+

Mijn vader had het erover om een sgw te organiseren; dat lijkt mij SUPER. maar ik denk wel dat je nu al moet beginnen met terrein regelen enzo voor over 2 jaar :+ Nu hebben we hier een heel mooi bos, maar nu de rest nog.

Shanouk: wat leuk dat Vorstin lag te slapen haha, schattig joh!
Corien: mag je nog doorrijden als je was gevallen? :o? Ik dacht dat je juist moest stoppen als je was gevallen, ook al was het tussen de hindernissen in? Of was dat toen nog het oude regelement? Wel mooi dat je zo fijn hebt gereden zeg!
Caro: Heftig, M starten haha! Wel fijn dat je paard nooit stopt! De mijne ook eigenlijk nooit *klopt af* op de opsprong in vlietland na maar dat kwam omdat ik in draf ging en dat vond ze raar, en de waterbakken moet ze nog leren. gelukkig ging dit afgelopen crossen heel goed, nu nog in 1x een vreemde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:33

CoriienRN schreef:
Ja idd, zo'n brief hoop ik eigenlijk niet te willen en hopen te ontvangen :=
Krijg je dan een boete ofzo als je je er niet aan houd?

eerst krijg je een officiele waarschuwing, die blijft 12 maanden vast staan. als je in die 12 maanden een 2e waarschuwing krijgt heb je een boete van 30 euro dacht ik!

Dus ik hoop geen boete te krijgen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:35

Ik baal trouwens wel van mijn starttijden in VP, heerlijk laat, 11 uur. maar clubgenootje waarmee ik meerijd hoeft pas om 1 uur te dressuren... achja, een goede reden om de hele dag foto's te maken! :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:39

Ik vind me tijden wel lekker, voor VP )slaap er toch de dag er voor)
Marloes toen vorig jaar kon het nog, maar goed ben te voet er uit gegaan :(

Ik ga richting bed :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:42

haha dan moet je best boos zijn geweest als je dat wilt, hoe kwam het dan dat je was gevallen?

Slaaplekker!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:45

Boete van 30,- euro? Owh dat valt mee. Had al een 250,- in mn hoofd ofzo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:51

ik dacht 30 euro, kan ook 40 of 50 zijn geweest hoor. en 250 voor 2x doorrijden is een beetje overdreven lijkt mij _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:09

Je weet het maar nooit bij de KNHS ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:11

Daar heb je ook weer gelijk in, achja ze hebben daar geld zat dus ik weet het niet :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:17

Evie_Bandido schreef:
Mistid: Ik heb van het weekend dus gehoord dat er echt mensen zijn die express naar paarden gaan kijken die al heel hoog lopen zodat ze er een keer op kunnen rijden, zonder ook maar enigzins de intentie te hebben om zo'n paard te kopen. Echt schandalig vind ik dat :n.

Dat vind ik zo ontzettend kansloos. Meisje die bij ons was had serieus intresse, maar was een beetje onzeker door haar huidige pony.
Je weekend weg klinkt heel geslaagd Evie!
Als je hun site wilt pb'en, graag, Caroline! Ik heb hem al eens van je gehad maar heb toen een keer mijn hele bokt inbox leeggegooid dus ben het kwijt. Dat je weg wilt snap ik wel hoor! Ik wordt nu administratief lid bij de rijvereniging (na 2 seizoenen, nee zelfs al 3 voor niets de lessen betaald te hebben, omdat ik gewoon geen tijd daarvoor heb. In de tijd dat ik naar les ga kan ik er thuis 3 doen!)
Noor dikke bult is wel toepasselijk!
Ik heb nog nooit zo'n brief gehad, heb 1x de cross uitgereden met 4 weigeringen, terwijl het er maar 3 waren op verschillende hindernissen. Pony ging eerst een paar meter naar rechts toen ik het bos uitkwam, en toen nam ik gewoon een iets grotere bocht, was aangerekend. Was de laatste hindernis btw.
Als ik een alternatief rijd roep ik dat ook, dan rekenen ze je dat nooit aan, en dat maakt het voor de hindernisjury ook makkelijker te denken!
Caroline, ik rijd nu idd ook voor de M! Weet jij toevallig, als je gewoon 2x 1.20m geklasseerd bent die regel ook op gaat? Kan het nergens specifiek vinden. ZZ-D is namelijk ook 1.20m.
Rianne, Riannhuh op bokt, heeft al eens een boete gehad. Weet niet meer welk bedrag, maar daarvoor zou je haar dus evt kunnen pb'en

Ik heb vandaag weer wat met Kino gesprongen. Wat een gek racekonijn is het. Had een lijntje staan, ene hindernis op 70cm en de andere op 80 cm en dan afstanden rijden. Kon variëren tussen 5 en 10 galopssprongen, ondanks het hete was ze wel alert!
Heb de hele dag trouwens al onwijze last van mijn voet. Zit schuin binnenin naast mijn hak, wel aan de onderkant. Volgens mij is het het bot. Vraag me af hoe dat is gekomen, kan niets bedenken, behalve dat ik een goeie harde knak hoorde toen ik gister in verlichte zit aan het galopperen was op buitenrit... Even aankijken maar

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:23

@ mistid hoe bedoel je 2x 1.20? Ik pb hem wel even.
Je voet lijkt mij een overbelaste spier of pees.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:26

Ik heb Kino nu in het ZZ D, dat is 1.20m. Als ik Ultra dan in de M heb, dus ook 1.20m, mag ik dan met de paarden ook versneld promoveren? Ik weet dat ik nu in ieder geval M mag met een paard die dat al is geweest, althans volgens de inschalingstabel in de regelementen.
Ik had er vanmiddag al even een verbandje erom gedaan, toen was het wel iets beter. Heb er maar tantum opgesmeerd.

oliebol, kijk op de klok en is een beetje te laat al. Ga er dus maar snel af, maar maar tot 10 uur op de laptop, en had net al ruzie gemaakt }>

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:33

Bij de pony's mag jij zowiezo al doorstarten. Denk dat het met zodra jij M bent met Ultra ook. Zou het voor de zekerheid bij knhs even navragen ivm overgang naar paard.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:25

jee wat zijn jullie vandaag hard gegaan!
Wou nog even bokken en dan naar bed maar ik ben een eeuwigheid bezig geweest om bij te lezen!
Ga nu dus ook maar slapen... :z
Marloes, in elk geval nog welkom!