[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:05

ik baal nu toch wel van me val, als ik misschien iets rustiger gereden had en de cross foutloos had uitgereden was ik gewoon 2e geweest... maar jah niks aan te doen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:44

Ola, lees goed, minder goede en wat pijnlijke verhalen. Volgende keer beter en leren gaat nu eenmaal af en toe met vallen.

Ik zelf ben super tevreden.
Dressuur nog veel spanning maar toch nog 178 pntn
(In)Springen ging heel lekker, wat voorwaarts maar geen weigeringen meer. Wel 1 balkje, maar dat boeit me nu minder.
We mochten crossen !!!!
Hij ging lekker van starten en liep steeds beter. Bij 5 iets terug genomen vanwege de boomstronken en wortels (kreeg ook gelijk een opmerking dat ik harder moest :P)
Daarna weer lekker rap verder. Helaas iets te rap, want ik schoot in het gebroken lijntje voorbij aan h11. Mijn fout kan Oos niks aan doen.
Weer lekker verder en ook vlot in galop door de waterbak. Het heksenoog was geen hindernis voor Oos en hij galoppeerde gewoon door, hoezo springen?
En daarna naar de finish. We hebben het 's avonds lekker gevierd met een fles wijn en een heerlijk bad.
En Oos is lekker de wei in gegaan en vond een heerlijk handgalopje nog wel op z'n plek.

Bottom line: We zijn weer terug in het spel en gaan nu werken aan ervaring. Op naar Castenray (en wellicht verbeteren we ons resultaat van vorig jaar ;-) )

Amber_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:49

*\o/* *\o/* Wat goed Ruud!
Super fijn dat Oos lekker ging, gefeliciteerd !!
En hopelijk tot in Castenray :D ?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:01

Super Ruud!

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:36

egt super ruud!!! :D

ik ga even op de waterbak oefenen, want volgens mij is ze na markelo een beetje geschrokken daarvan..
want eerst liep ze er altijd gewoon in en nu stopte ze 1 keer..
Dus nog even goed oefenen op de waterbak en dann komt he t helemaal goed hoop ik

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:37

heey ruud, was jij nummer 128? Dan heb ik volgens mij tijdje met jou tijdens de cross gelopen of was jij dat niet?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:38

Tje veel verslagen. Niet meer bij te houden. Iedereen met prijzen gefeliciteerd. En mensen met het zelfde resultaat als mij :(:) .
En over dat doorrijden. Ik ben dus als B-paard wel netjes gestopt. Had de waterbak graag willen proberen maar aangezien dat volgens mij niet mocht gestopt. Waarschijnlijk was het ook lastig geworden, maar wie weet had ze er wel ngelopen als ze even had kunnen kijken.
En ik heb inderdaad ook gehoord dat er hier tegen mensen gezegd is van probeer maar even. Dus tja kan me voorstellen dat je als deelnemer dan denk dat het mag. Maar vreemde gang van zaken.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:50

luxket schreef:
heey ruud, was jij nummer 128? Dan heb ik volgens mij tijdje met jou tijdens de cross gelopen of was jij dat niet?

Yup ik was 128, met die 2 honden, oh dan hadden we het over die boomstronk bij hindernis 5

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:51

Mijn stijlcijfer was een 7.7! :D Maar ik ben maar bij 1 langs gekomen! Mijn gezicht is nu voor de helft blauw. En nog dikker dan gister. Mijn linkeronderarm is ook helemaal dik en blauw.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:52

justSaar schreef:
@ anderen: als je officieel uit de cross bent mag je door rijden maar dat is op eigen risico!

Heb nog niet alles gelezen dus ik weet niet of er al op gereargeerd is maar dit is dus echt HELMAAL NIET WAAR!!!!
Wanneer je bent uitsgeloten in de de cross MOET je de cross verlaten!!!! Wel ben je er zelf verantwoordelijk voor om de regels te kennen en dus ook te weten wanneer je de cross moet verlaten!!!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:53

Ruud_O schreef:
luxket schreef:

Yup ik was 128, met die 2 honden, oh dan hadden we het over die boomstronk bij hindernis 5

ja idd... helaas heb ik nooit op moeten letten op die boomstronk..

die hond die los liep telkens die was trouwens echt zwaar irritant...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:54

:(:) klinkt lekker pijnlijk Margriet. Nette punten voor de stijl ;).

Billy: Dat was al gemeld ;).

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:00

Lielle schreef:
dat mag niet meer - zo heb ik het gehoord - omdat je dan nooit meer kunt aantonen als iemand zich niet aan de regels houdt. Maar dat maakt niets uit voor het feit dat je bent uitgesloten.

Dat kopt! De reden waarom de rugnummers niet worden ingenomen is dat wanneer diegene dan toch nog hinderissen gaat springen je niet weet welk nummer het was en het dus door de KNHS niet te controleren is! Iedereen is zelf verantwoordelijk en wanneer je je niet aan de regels houdt krijg je idd een boze brief van de KNHS.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:05

luxket schreef:
ja idd... helaas heb ik nooit op moeten letten op die boomstronk..

die hond die los liep telkens die was trouwens echt zwaar irritant...

Dat was niet 1 van onze honden.
Maar idd ik heb ook een hekel aan los lopende honden. Zeker als ze bij onze honden komen. De teef kan echt als een bitch tekeer gaan en grijpt dan echt wat ze grijpen kan :o

Maar wel balen van je val. Volgende keer beter en succes met de blauwe plekken ;-)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:23

kimdepim schreef:
:(:) klinkt lekker pijnlijk Margriet. Nette punten voor de stijl ;).

Billy: Dat was al gemeld ;).

Ik las idd dat jij het al gemeld had ;) Gelukkig zijn er toch nog genoeg mensen die de regeltjes dus wel kennen :D
Zag jou op hindernis 1 Sofie sprong erg fijn! Natuurlijk wel hoog maar naar mijn idee niet te, gaat vast goed komen.

Ik heb gister ook lekker gereden, paard begint nu echt door te krijgen wat de bedoeling is!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:40

nee die herder bedoel ik :D :P van die vrouw die telkens bij jullie langs liep... er stond ook nog in het boekje van westerbork wat iedereen kregen, honden verplicht aangelijnd

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:47

foto's door mij en mn zusje gemaakt:
http://picasaweb.google.nl/riannhuh/Westerbork2010#

volgens mij alleen een paar ponybokkers
foto's kun je beter niet met rechter muisknop opslaan maar bij de foto klikken op downloaden > foto downloaden.
dan kun je de foto op 1600×1065 pixels resolutie downloaden

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:01

Zepjuh schreef:
Dat is balen zeg! Ik zou alleen niet weten wat je moet doen.
Wat betekend het als je naam in het blauw staat?

volgens mij kunnen die sowieso een brief van de knhs verwachten...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:08

fUrytjj_04 schreef:
ik was nr. 101 met Ambassador Falkor 8-)

Hadden dressuur netjes gereden, 193 pt. springen foutloos en cross ook foutloos :D

Nr. 100 voor mij had die hindernis 16 aan stront gereden, zijn ook mensen die dat hebben gezien en ik heb het zelfs op film staan dat ik werd gestopt door die hindernisjury. Hebben ze dat als weigering neergezet voor mij... pff klopt echt niet... Toen ik weer nl van start mocht sprong die alles ook gewoon weer netjes. Was gewoon foutloos en binnen de tijd... Wat moet ik hier nu aan doen? Want zo staat het ook nu op internet :7

Was dat bij het heksenoog? Want daar was ik hindernisjury en dat heb ik zeker NIET als weigering opgeschreven. Later nog over gesproken met de rekenkamer en de federatievertegenwoordiger en zelfs je tijd hebben ze zo aangepast dat je binnen de tijd was, want met de correctie die ik doorgegeven had, was je te snel geweest en had je dus ook strafpunten gekregen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:09

@zepjuh: Mensen die in het blauw staan, krijgen een brief van de KNHS, die zijn allemaal doorgereden na uitsluiting.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:09

Wat super gereden Mirthe! Lekker dat ze allebei zo goed hebben gelopen! En echt heel slim dat je steeds alternatief riep, want dat heeft hij een keer een winstpunt gekost!
Netjes hoor Dyons!
Super van je foutloze cross Nienke! Wat betreft de laarzen ben ik het wel een beetje met de jury eens ;)
Gefeliciteerd Photography! Wat netjes joh :D
Mooi debuut hoor ailufu!
Ohnee Reeskees, wat onwijs balen! Echt rot dar je niet meer mocht starten! Hopelijk gaat het volgend jaar wel goed met je nummer twee :+
Jammer dat het water weer niet lukte FuegoJoy, maar inderdaad met heel veel oefenen zal dit wel goedkomen! Gefeliciteerd met het eerste winstpuntje!
Wat super Noor! Jer gaat het leren :D Gefeliciteerd met je winstpunten!
Jammer HorseDoa! Wat ook wel kan helpen is in een training eerst ver van de waterbak wegblijven, en er dan gelijk inspringen of met een sprong ervoor. Als hij dan stopt, heb je iig een instructeur die je kan helpen! En verder gewoon blijven oefenen!
Balen Furytje, maar wel super van je foutloze cross verder!
Wat fijn dat je weer back bent Ruud! Jammer van je foutje, maar ik kan me voorstellen dat dat je niets uitmaakt!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:20

Over loslopende honden , mijn dochter liep met onze chihuahua teef netjes aan de lijn langs een grote hond die los liep , onze teef blafde en uit het niets greep die grote hond haar vol op de rug en smeet haar zo de lucht in .. Echt heel zielig

Gelukkig is ze er wel weer overheen , maar had natuurlijk heel anders kunnen aflopen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:23

Snoekiej schreef:
Wat super gereden Mirthe! Lekker dat ze allebei zo goed hebben gelopen! En echt heel slim dat je steeds alternatief riep, want dat heeft hij een keer een winstpunt gekost!

Om die reden roep ik dat ook, heb ik een keer in een training als advies gehad. Ook als je een volte rijdt (zonder aan te rijden) om mooier voor een hindernis te komen (zoals bijv bij een haakse bocht naar rechts eerst een volte linksom draaien) altijd roepen wat je van plan bent, om misverstanden te voorkomen. Het eerste alternatief had ik alleen niet willen nemen, maar mijn pony wel := . Nouja, hij ging in ieder geval braaf :)

Svenja&Anthea, het verhaal van 2 kanten horen is altijd handig! Fijn dat het zo opgelost is toch :) ?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:28

is een goede tip Mirthe!
Moet ik maar eens onthouden

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:10

Gefeliciteerd voor de prijswinnaars en op naar de volgende cross voor de pechvogels.

Kort verslagje van mij 58:
dressuur een ramp flink bokken in de galop kon nog net blijven zitten. Pony liep op losrij terrein en daar wilde meneer na toe 171 punten. Heel snel omzadelen had maar een half uur de tijd.
Springen heel heet maar foutloos hartslag van 48 en toen crossen echt overal super. Alleen een boom van dichtbij gezien in de bocht na hindernis 10 (op de hei) foutloos door de finish. 3 sec buiten de tijd. Hartslag van 72. 7e plaats geëindigd.

Mijn pony nr74:
dressuur niet heel goed maar niet super slecht 171 punten toen spr foutloos en cross ook foutloos iets van 18 sec buiten de tijd

Allebei een super dagje gehad