[SGW] Dit jaar weer een SGWay of Life Bokaal???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_Jarig

Re: Dit jaar weer een SGWay of Life Bokaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:44

Ik snap het, en opzich geen gek idee. Maar zo ziet je wel met niveau verschil tussen crossen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:46

Ja dat is wel waar. Maar het is toch ook per persoon verschillend wat je van een cross vind. De 1 kan de ene cross wel erg moeilijk vinden, omdat je weet dat er probleemhindernissen tussen zitten voor je eigen combinatie. En zo vind een ander het een simpele cross.

Amber_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:46

Ja dat hou je toch.
Maar als ik hoor.. was Ede gewoon heel simpel gebouwd vergeleken bij Cray.

Gewoon moeilijker gebouwd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:47

Op zich is het wel eerlijker, omdat zo meer bokkers me kunnen doen. Want nu zijn het dus 2 crossen helemaal in het zuiden van het land (klopt dat wat ik nu zeg Blond ) en lang niet iedereen is zo fanatiek en heeft zulke fanatieke ouders dat ze daar helemaal naar toe reizen.

Ik cross dit jaar zelf waarsch helaas niet meer mee... dus ik heb er verder niks mee van doen. Maar snap wel het punt van Tientjeh!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:48

Amber_ schreef:
Ja dat hou je toch.
Maar als ik hoor.. was Ede gewoon heel simpel gebouwd vergeleken bij Cray.

Gewoon moeilijker gebouwd.

B paarden was zelfs te vergelijken met een oefencross van de pony's... dus die was echt het simpelste van het simpelste.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:48

ja, dat heb je toch inderdaad. Van Markelo kunnen we nog niets zeggen omdat dat voor het eerst is. Maar het geeft wel meer mensen een kans om mee te doen voor de Bokaal.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:51

ik rijd trouwens ook in Castenray ,
maar vorig jaar telde E-L en toen heb ik niet bepaald een bijdrage geleverd Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:24

dan zijn de resultaten niet echt vergelijkbaar meer en dat zou ik wel zonde vinden. Ik heb er ook geen moeite mee om iets als Maarsbergen te kiezen, iig mooi centraal. Maar daar wordt weer geen Z paarden gereden. Maar ik vind dat een 'kampioenschap' wel op een dag hoort, en dus niet een competitie over meerdere wedstrijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:26

Ja mee eens Lielle, maar EL en Castenray liggen voor mensen als mij en Tientjeh bijv wel heel erg ver weg... En zo ook voor meerdere mensen. Das eigenlijk best zonde! Want naar mijn mening moeten alle (bijna alle) 'sgway of life-bokkers' de kans hebben om daaraan mee te doen.

Maar ja wat is dan de meest centrale cross waar ook nog eens veel bokkers heen gaan?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:27

iets centraals zou inderdaad leuk zijn. Lachen dan heeft iedereen gelijke kansen Lachen als het maarsbergen wordt zal ik ook kijken of ik daar heen kan gaan.

bedenk me ineens dat ik de laatste tijd eigenlijk erg weinig op het sgway of life topic te vinden ben.. ben ik dan wel welkom om mee te doen? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 22-02-08 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:28

Of je neemt bijv wel EL of Castenray maar dan ook Maarsbergen en dan nog 1 of 2 crossen in het najaar en kijk je welke provincie het beste is over 1 jaar?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:29

Daarom noemde ik al Maarsbergen, maar voor alle duidelijkheid; het gaat om de beste provincie, niet de beste individuele ruiter. En ver weg, tuurlijk, maar dat geldt voor zoveel crossen. Toevallig zijn deze 2 voor mij een uur rijden, maar al het andere zijn op anderhalf uur of meer. Ik moet zeggen dat ik dat geen criterium vind als keuze voor een cross, de Zuid Limburgers (madelene Ibonn) moeten sowieso al een uur rijden voor ze de provincie uit zijn.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:32

Wij reizen ook wel naar Brabant. We gaan ook naar Chaam. We gaan dit jaar Markelo proberen ipv EL. Omdat die dichterbij is. Maar Maasbergen ga ik wel heen. Zou wel leuk zijn als we die ook doen.
Ik weet niet, volgens mij zijn er niet zo veel Friesland crossers. Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:32

Maar zoals jij en een aantal anderen reizen heel Nederland door voor een cross en niet iedereen krijgt de ouders zover dat ook te doen en die vallen dus buiten de boot.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:44

Laten we maar eens kijken wat de meerderheid gaat vinden Knipoog

kwam trouwens nog wat regels in het oude topic tegen:

Team Competitie - Prijsuitreiking Brabant in C'ray - update!

Scum schreef:
Beste 3 resultaten Suus. Dus het zou alle 2 mee kunnen tellen.

miss_jumpy schreef:
Scum schreef:
Beste 3 resultaten Suus. Dus het zou alle 2 mee kunnen tellen.

Beste 3 resultaten per provincie, dus volgens mij kunnen die best van 2 ruiters afkomstig zijn. Ik kan nergens vinden dat 1 persoon maar met 1 paard mee mag doen?

Lielle schreef:
Scum schreef:
/knip

Maar... hoe gaan we het verder aanpakken? Limburg heeft heel veel deelnemers. Het lijkt me dat een provincie wel een minimaal aantal deelnemers moet hebben om mee te kunnen tellen, anders wordt het lastig.

Wat vinden jullie van dit voorstel:
* Provincie die mee wil doen moet minimaal 3 teamleden hebben
* De beste 3 resultaten van Etten-Leur (ongeacht de klasse en of het paarden of pony's is) tellen mee. Voor de berekening van het eindresultaat volgen we dezelfde puntentelling als de VLV (ook voor de B rubrieken).
* Bij ruiters die met meerdere paarden rijden telt alleen het beste resultaat mee
* Resultaten houden we bij in dit topic.
* De prijs is eeuwige roem op Bokt Clown en de Bokt-SGW trofee!

openingsbericht, maar verderop wordt er wat anders gezegd.

en nog wat opmerkingen op blz [SGW] Team Competitie - Prijsuitreiking Brabant in C'ray - update!

miss_jumpy schreef:
besloten is dat een deelnemer met meerdere paarden mag meetellen voor de bokt-provincie-verkiezing.

Eigenlijk het enige wat telt zijn de beste 3 resultaten per provincie! En of die nou van 1, 2 of 3 ruiters komen maakt niet uit.

Scum schreef:
Ach Jiska, voor die mooie beker kom jij graag naar Limburg Haha!

Nog een toevoeging. Ik wil een sluitingsdatum voor aanmeldingen plaatsen. Dan stel ik voor dat aanmelden kan tot de dag voor de wedstrijd, dus 31 maart en 8 april.

Anders krijgen we straks van die grapjassen die roepen: ik deej ook mee, en ik was eersteste!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:33

Ik denk dat we het allemaal wel voor de lol zien, dus als je niet mee kan doen is het jammer, maar niet echt een ramp. Je kunt tenslotte nog geen Audi winnen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:44

Weet je, ik heb er geen moeite mee om meerdere crossen mee te laten tellen zodat er meer mensen een kans krijgen. Dan vind ik wel dat we tevoren die crossen moeten aanwijzen.

Voorstel:
EL, C'ray en Markelo zijn de 3 aangewezen crossen. Als je ze allemaal rijdt dan telt alleen de 1e cross die je rijdt mee. Als je met meerdere paarden start telt alleen het beste resultaat.
De prijsuitreiking zouden we dan in VP of Vlietlanden kunnen doen.

Wat betreft de provincie van Ibonn. Vorig jaar hadden we dit ook met Patsmu. Maar omdat zij voor een Limburgse vereniging reed is zij voor Limburg uitgekomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:59

Scum schreef:
Voorstel:
EL, C'ray en Markelo zijn de 3 aangewezen crossen. Als je ze allemaal rijdt dan telt alleen de 1e cross die je rijdt mee. Als je met meerdere paarden start telt alleen het beste resultaat.
De prijsuitreiking zouden we dan in VP of Vlietlanden kunnen doen.

nee, dan telt het beste resultaat, en als je meerdere paarden rijdt mag je ook per per paard het beste resultaat laten tellen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:11

een beetje net als bij de kringselecties beste resultaten tellen? je word een keer 10e een keer 20 en een keer 2 en dan telt die 2 alleen?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:28

Ik rijd dan helaas niet mee.... jammer maar.. jah volgend jaar beter.

Ben het wel met tientjuh eens

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:01

ik vind het voorstel van Scum wel een goed idee, dan kunnen er wel veel meer mensen mee doen lijkt me.
Ik wil iig graag meedoen voor zuid holland en hetzelfde geld voor cobrst55 (mijn moeder).

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:58

De kortst bijzijnde crossen zijn voor ons idd Ysselsteyn en Castenray, en die zijn al 1,5 uur Knipoog. De rest is snel 3 uur reizen, al hebben we 4 uur of 4,5 ook al een keer gehaald (Wieringerwerf)

Madelene kan idd niet in Castenray vanwege hemelvaartsweekend!

Ennu, ik vind dat Ibonn bij Limburg hoort. Wat jullie voor de rest met de reglementen doen moeten jullie zelf weten, ik heb er nl niks mee te maken...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:00

ik zou het wel leuk vinden om mee te doen. Vind het in ieder geval een goed idee. om van die 3 crossen de beste te laten tellen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:04

Ik ben in C'ray en Markelo, maar niet VP, wel Vlietlanden Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:33

Mag ik ook mee doen?
Ik start in elk geval in Castenraij...