Paardenopleiding mbo/hbo in deeltijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Paardenopleiding mbo/hbo in deeltijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 09:08

Ik wil graag een carriereswitch maken daar ik nu echt wil gaan doen wat ik leuk vind. Heb nu 4 jaar gewerkt en ben bijna 27. Heb een mbo diploma detailhandel lang en diverse cursussen (nima, secretaresse, detex etc.). Nu vroeg ik mij af bestaan er ook deeltijd of avondopleidingen van bijvoorbeeld paardenhouderij? Is dat nog te doen op mijn leeftijd En wat is nu de beste opleiding, graag ervaringen gevraagd.

fien

Re: Paardenopleiding mbo/hbo in deeltijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:37

Of het nog te doen is op jouw leeftijd? Tuurlijk, waarom niet! Ik ben 'al' 31 en ben er nu ook achter dat ik eigenlijk liever iets ga doen waar mijn hart echt naar uitgaat. Ik ga dus ook een switch maken, doe ik het nu niet, dan doe ik het nooit meer denk ik. Succes!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 10:54

En welke kant ga jij nu op?
Wil erg graag de switch maken het moet ook echt heb het nu echt niet naar mijn zin in mijn vakgebied (administratief op kantoor).

Ik zit te googelen maar het valt nogal niet mee. Deeltijd is er weinig. Vond deurne maar dan moet je al 3 jaar met paarden werken. De meeste hbo opleidingen kan ik ook niet doen moet je eerst de mbo opleiding gedaan hebben. Zijn er nog meer bokkers die op latere leeftijd de paarden ingegaan zijn en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:42

Maar als je een mbo diploma detailhandel lang hebt, dan kan je toch naar t hbo? Of is het geen niveau 4 geweest?

Ik zit zelf op de HAS in Dronten www.cah.nl waar ik Bedrijfskunde & Agribusiness doe, variant Paard en Management, maar denk niet dat dat iets is wat jij zoekt? Het is wel in deeltijd mogelijk

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:10

Ik heb gewoon niveau 4 gedaan dus kan naar het hbo. Ben 2 maal aan een hbo opleiding begonnen in het verleden. de 1e keer werd ik na 2 weken ziek en de 2e keer ben ik 2 weken voor het behalen van de prop afgehaakt.

Ik heb gelezen dat bijvoorbeeld de hbo die ze in deurne hebben dat je daar eerst de mbo versie voor gedaan moet hebben. Je kunt er ook in deeltijd studeren maar dan moet je 3 jaar in de paardensector werken. Die opleiding in Dronten zit ik nog over te twijfelen die was mij ook opgevallen. Moet ook nog even kijken of ik het financieel allemaal kan rondbreien.

fien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:29

Ik ga nu de reiswereld in of iets met dieren/natuur doen. Hangt er een beetje vanaf waar ik terecht kan. Ik ga in ieder geval gericht zoeken in deze sectoren. Ik zal wel een flinke stap terug moeten doen, maar ja, dat heb ik er wel voor over. Het allerbelangrijkste is dat ik dan iets doe wat me eigenlijk altijd al het meest heeft aangesproken en normaal gesproken kun je na verloop van tijd toch wel weer doorgroeien.

heralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:35

Ik ben 40 en 2 jaar geleden aan de I.S.P.H. opleiding begonnen. Mijn plan is om mijn parttime baan aan te houden en ernaast toch iets met paarden op te bouwen.
Helaas is ISPH geen 'rijkserkende opleiding' maar wel een erg bijzondere paardenopleiding, die voornamelijk op vrijdag en zaterdag plaatsvindt, en dus goed te combineren naast een baan.
Als je iets met lesgeven wilt doen kan je er de ORUN naast doen, alhoewel die twee opleidingen 'elkaar bijten' dus beter is om ze opeenvolgend te doen
Succes met je plannen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:16

Ik doe ook de ISPH, ga nu aan het tweede jaar beginnen en vind het een supergave opleidig waar je echt verder mee kan straks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:15

Kunnen jullie wat meer informatie over dat ISPH geven? Heb daar werkelijk nog nooit van gehoord, en ben wel benieuwd

Gouda, bij mijn weten is gewoon niveau 4 van mbo afgerond voldoende

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:38

Op de HAS in Den Bosch is een deeltijd HBO opleiding paardenhouderij te volgen (ik dacht ism Deurne)
www.hasdb.nl

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 07:15

Maya schreef:
Kunnen jullie wat meer informatie over dat ISPH geven? Heb daar werkelijk nog nooit van gehoord, en ben wel benieuwd
Gouda, bij mijn weten is gewoon niveau 4 van mbo afgerond voldoende

Zelfde vraag wat is dat voor opleiding en is daar ook een site van?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:55

Ik doe paardenhouderij in barneveld deeltijd en ook met veel oudere in de klas

fien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 06:37

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 09:22

fien schreef:
Of het nog te doen is op jouw leeftijd? Tuurlijk, waarom niet! Ik ben 'al' 31 en ben er nu ook achter dat ik eigenlijk liever iets ga doen waar mijn hart echt naar uitgaat. Ik ga dus ook een switch maken, doe ik het nu niet, dan doe ik het nooit meer denk ik. Succes!

Hier nog een. Vroegah kon ik gewoon niet beslissen wat ik wilde doen. Nu ben ik het zat achter de reet van anderen aan te lopen en ga ik switchen. Nou ja beetje onder voorbehoud nog dat de baas wil betalen. DAn wil ik namelijk bestuurskunde gaan doen en daarna beleidskunde. En ik ben ook al 31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:54

fien schreef:
http://www.isphorse.com/

(kwestie van ff googlen )

Ja Maar praktijkervaringen vind ik belangrijker dan een website

beep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 11:57

Op Larenstein (www.larenstein.nl) hebben ze ook een deeltijd opleiding paardenhouderij

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 12:15

fien schreef:

pff ook al zo ver weg die opleiding. Het is echt niet te doen al die opleidingen moet je minimaal een uur voor in de auto zitten zou niet weten hoe ik dat zou moeten combineren met een full time baan.

fien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:05

Maya schreef:
fien schreef:

Ja Maar praktijkervaringen vind ik belangrijker dan een website

Klopt, maar Gouda vroeg of er een website van was, vandaar.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:17

Ik had zelf ook over de opleiding ISPH gehoord en natuurlijk over het Groenhorstcollege in Barneveld, lijkt me beiden leuk dus ik ga dit topic even volgen Knipoog