iSPH in Belgie en Groenhorst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pferdtje

iSPH in Belgie en Groenhorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 21:31

Ik heb via via de site gekregen van het ISPH (INTERNATIONAL SCHOOL FOR PROFESSIONAL HORSEMANSHIP) in Belgie.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die op deze school zitten of mensen die er een mening over hebben.

Tevens ben ik geinteresseerd in de opleding paardenhouderij van het groenhorst college in Barneveld. Mensen met ervaring??

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:31

ISPH weet ik niet veel van, wel dat hun het allemaal op een holistische wijze doen, maar dat wist je denk ik al. Ik kende een meisje die daar heeft gezeten en is gestopt, zij vond het persoonelijk niets, iet wat teveel van dat zweverige gedoe.

Groenhorst in barneveld ben ik toendertijd ook voor wezen kijken, maar ben toch naar deurne gegaan, dit is wel 1 van de betere paardehouderij opleidingen in nederland. Ik heb gekozen voor de sport en die zit in Deurne. Zelf ben ik niet zo'n fan van de meeste paardehouderij opleidingen, de praktijk ligt vaak op een laag pitje en en niveau is laag. Ik zou kiezen voor Deurne (aangezien dit merendeel praktijk is) of een Orun cursus of een deeltijdopleiding in de paarden en daarbij werken je moet het uiteindelijk toch van de praktijk hebben.

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:05

Heb op het Groenhorst gezeten in Barneveld.
Top school!!

Chely

Re: iSPH in Belgie en Groenhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:11

mijn instructrice heeft het isph gedaan.
voor mij geeft ze echt heel goed les, ze heeft paardenpsychologie gehad, waardoor ze heel goed kan zien en mij duidelijk maken hoe het paard wil reageren.

Ze verteld alles heel beeldend, wat ik heel fijn vind. Als ik mijn benen moet ontspannen zegt ze dat ik het badwater tussen mijn tenen door moet laten stromen. Klinkt echt belachelijk maar het werkt voor mij wel....

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:12

Ik ben bezig met de ISPH, tis net wat je wil?
Ik vind het echt geweldig daar!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:16

ik studeer dit jaar af aan het groenhorst college in barneveld in de richting paardenhouderij. Als ik opnieuw kon kiezen had ik zeker een andere opleiding gedaan. Ik doe de vierjarige opleiding met management en in de eerste twee jaar krijg je bijna alle paarden vakken en de laatste twee jaar word vooral op management gehamerd. Hierdoor is het best zwaar. Ook merk je heel goed dat ze nog niet zo heel erg lang met deze opleiding bezig zijn (zijn geloof ik het derde jaar dat afstudeerd) doordat alles nog vrij rommelig is en iedereen iets anders zegt. Dit is natuurlijk mijn mening zullen best wel anderen zijn die er anders over denken maar ik zou er heel goed over nadenken voordat ik weer naar deze school zou gaan.

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:50

Princess schreef:
ISPH weet ik niet veel van, wel dat hun het allemaal op een holistische wijze doen, maar dat wist je denk ik al. Ik kende een meisje die daar heeft gezeten en is gestopt, zij vond het persoonelijk niets, iet wat teveel van dat zweverige gedoe.

Groenhorst in barneveld ben ik toendertijd ook voor wezen kijken, maar ben toch naar deurne gegaan, dit is wel 1 van de betere paardehouderij opleidingen in nederland. Ik heb gekozen voor de sport en die zit in Deurne. Zelf ben ik niet zo'n fan van de meeste paardehouderij opleidingen, de praktijk ligt vaak op een laag pitje en en niveau is laag. Ik zou kiezen voor Deurne (aangezien dit merendeel praktijk is) of een Orun cursus of een deeltijdopleiding in de paarden en daarbij werken je moet het uiteindelijk toch van de praktijk hebben.

Ik wil gaan werken leren dus met de praktijk zit het denk ik wel goed. En in deurne zit paardenhouderij in de paardensport opleiding verwerkt maar ik weet niet of dat wel helemaal mijn richting is aangezien ik nou niet echt een wedstrijd typ ben.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:58

ISPH is de school die opgericht is door mijn tante (Marjon Robesin)

Ik zelf vind het ook iets teveel van dat zweverige gedoe. (Dat weet zij ook )
Maar het moet je liggen denk ik die manier van leren over paarden

Het is naar mijn mening verder wel een superschool. Je krijgt goed les (2-talig ook) en leuke praktijklessen. Zitlessen, EHBO enzo.
Ik heb eens een dagje mee gelopen en vond het erg leuk om te doen. Maar net niet zo leuk om de opleiding te volgen.

Ik ben er ook iedere open dag om te helpen enzo. En als ik het zo zie lijkt het me heel leuk. Vooral de zitlessen (op zon soort skippy bal ook ) en de lessen van emiel voest met die parcourtjes enzo. Ook het rijden met die balletjes opgooien is ook intressant.

Ik vind het ook meer een opleiding om je kennis aan te scherpen.
Met het diploma van het Groenhorst bijv. heb je wel papieren om een eigen bedrijf op te starten. Daar krijg je ook hele andere vakken. o.a voeding, onderhouden van je grasland ed.

De keuze is aan jou! Maar ik zou naar Barneveld gaan!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:08

Anniekskie schreef:
ik studeer dit jaar af aan het groenhorst college in barneveld in de richting paardenhouderij. Als ik opnieuw kon kiezen had ik zeker een andere opleiding gedaan. Ik doe de vierjarige opleiding met management en in de eerste twee jaar krijg je bijna alle paarden vakken en de laatste twee jaar word vooral op management gehamerd. Hierdoor is het best zwaar. Ook merk je heel goed dat ze nog niet zo heel erg lang met deze opleiding bezig zijn (zijn geloof ik het derde jaar dat afstudeerd) doordat alles nog vrij rommelig is en iedereen iets anders zegt. Dit is natuurlijk mijn mening zullen best wel anderen zijn die er anders over denken maar ik zou er heel goed over nadenken voordat ik weer naar deze school zou gaan.

Tja ik denk bij rommelig geef mij een school waar dat niet zo is. Ik ben de laaste met een VBO diploma geweest drama ik heb in mijn opleiding kinderopvang wel 5 keer het hele zooitje zien veranderen daar zou ik mijn keuze niet op baseren het is overal wel iets.

Wat is er precies zo zwaar aan de management?

@sjietaah thanks voor je reactie, als ik het goed begrijp krijg je op de ISPH geen papieren om je eigen bedrijf te starten?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:14

Het management is zo zwaar omdat je een heleboel taken ed moet doen. Alles uitwerken en een heel ondernemingsplan schrijven.. Een aantal meiden uit mijn klas zijn daar al mee bezig
Ik zelf hoef dat niet te doen omdat ik 3 jarige opleiding doe.

Naar mijn weten heb je op de ISPH geen diploma om een eigen bedrijf op te starten. Zoals ik al zei het is meer een opleiding om je kennis te verbreden.
Als je daar op school komt ook, het zijn allemaal wat oudere mensen rond de 30/40 met een instructie diploma, eigen pension bedrijf ed.
Een vriendin van mij heeft ook deze opleiding gedaan ISPH en zij heeft nu een of ander zaakje in de paarden op holistische wijze. Dat kan dan weer wel. Ze behandelen paarden aan de rug ed.
Ik weet niet of je een folder hebt van de ISPH ik heb er misschien nog wel eentje dan wil ik je die best opsturen.. Of je kan er denk ik zelf ook eentje aanvragen!
Dan kan je precies zelf lezen wat je ermee kunt

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:33

sjietaah schreef:
Het management is zo zwaar omdat je een heleboel taken ed moet doen. Alles uitwerken en een heel ondernemingsplan schrijven.. Een aantal meiden uit mijn klas zijn daar al mee bezig
Ik zelf hoef dat niet te doen omdat ik 3 jarige opleiding doe.

Naar mijn weten heb je op de ISPH geen diploma om een eigen bedrijf op te starten. Zoals ik al zei het is meer een opleiding om je kennis te verbreden.
Als je daar op school komt ook, het zijn allemaal wat oudere mensen rond de 30/40 met een instructie diploma, eigen pension bedrijf ed.
Een vriendin van mij heeft ook deze opleiding gedaan ISPH en zij heeft nu een of ander zaakje in de paarden op holistische wijze. Dat kan dan weer wel. Ze behandelen paarden aan de rug ed.
Ik weet niet of je een folder hebt van de ISPH ik heb er misschien nog wel eentje dan wil ik je die best opsturen.. Of je kan er denk ik zelf ook eentje aanvragen!
Dan kan je precies zelf lezen wat je ermee kunt

Als het goed is komt er al een folder deze kant uit.

Wat je noemt aan het management dat zijn dingen die ik leuk vind. Maar goed dat je het noemt nemen we allemaal mee in een beslissing....

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:36

Als je niet echt van wedstrijd rijden bent dan is de sportopleiding in Deurne idd niets. Maar misschien de Horse&Healt opleiding wel, is een nieuwe opleiding hoor er goede verhalen over, als je meer info wilt moet je ff Leliev hier op bokt pmen. Die doet namelijk deze opleiding.