Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:50

Geweldig, zat even de linkjes in de eerste post te bekijken zoals werken bij de overheid en in Zuid-Holland en bij gemeenten. Even gezocht en er komt geen enkele vacature met mijn ingegeven profiel naar voren hahaha. Dat voegt dan ook niet zoveel toe. Laat ik dat toch maar weer even liggen. Heb wel mijn profielen op MB, Nationale vacaturebank e.d. weer bijgewerkt en mijn zoekopdrachten uitgebreid en nauwkeuriger gemaakt.. Ben benieuwd of er nu meer binnengaat komen. Had nog wat vacatures om naar te kijken en op te reageren, was de een maar tijdelijk de ander toch net niet mijn profiel en de volgende al weg. Hmmm, schiet niet zo erg op vandaag. Goede hoop voor morgen met mijn bijgestelde zoekeisen ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:52

Dimple schreef:
Wieldop, niet direct als HR Adviseur. Ik heb zelf 6 jaar lang als HR coordinator gewerkt en 4 jaar leiding gegeven aan de PZ administratie.
Ik heb genoeg geadviseerd, projecten gedaan, ziekteverzuim etc. Maar ja.......niet specifiek als Adviseur helaas. Dat is ook het lastige op dit moment.

Irritant dat sommige bedrijven gewoon niet reageren, ook al zijn het functies waarop je solliciteert om het sollicteren, maakt de inspanning van het schrijven van de brief niet minder om.
Ga maar weer eens rondje bellen........

(merk echt dat ik in negatieve spiraal raak........ ^) Sorry.....)

Vervelend he? Wat ik ook naar vind is dat er onder sommige vacatures letterlijk staat dat als je niet goed genoeg aansluit, ze ook geen reactie geven. Heel naar .. dan doe je als zij vinden dat je niet voldoet echt je best voor niets want krijg je niet eens afwijzing.

Kop op, ik heb het af en toe ook wel gehad, afgelopen 2 weken met opzet even helemaal niets bekeken. Nu weer goed aan het kijken en hopen dat ik weer wat kan reageren binnenkort. Al heb ik nog een baan, fijn is het gewoon niet..

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:58

ik heb bij verschillende bedrijven een dag meegedraaid en die melden zich ook niet meer.
Bij een heb ik ondertussen 4x achteraan gebeld, en iedere keer word ik afgewimpeld met: we melden ons.

Is ook lekker fijn. Nu 2 vacatures in de buurt gevonden, ga ik maar eens op reageren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:59

Hier alweer 3 afwijzingen... Nog een aantal openstaan en me ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's.

Ik baal er alleen van dat je een vacature vindt waar bijstaat dat je geen ervaring hoeft te hebben en je dan afgewezen wordt, omdat ze verder gaan met mensen met ervaring. Als er nu bijstaat dat ze ervaring zoeken (ook gehad, nav tip in vorige topic) en je krijgt dan een keurig mailtje terug dat ze verdergaan met mensen met meer ervaring, helemaal logisch.

Of vacatures waar ze studenten zoeken die nog minimaal een jaar studeren, maar waar je 40 uur moet werken? Ik geloof niet dat dat handig samengaat met een studie.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:59

Dat vind ik helemaal wel brutaal, dat je ergens een dag meedraait, dat betekent echt wel input van jouw kant en dat je dan niets meer hoort. Zijn ze nog met andere kandidaten bezig dan ofzo?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:01

Huh, een dag meedraaien en dan niks laten horen? Dat kan toch niet?! :n

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:08

Wat aso! En de gemaakt kosten dan?

En vragen jullie trouwens altijd de gemaakte reiskosten terug bij het bedrijf waar je op solli bent geweest?
Daar is een regeling voor, maar doe het nooit. Jullie?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:09

Nee dat doe ik niet, in principe zie ik het als investering in de toekomst.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:11

Is daar een regeling voor? Ik zou m'n ogen uit m'n kop schamen als ik dat moet vragen :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:15

Nou, google even.
Bedrijven dienen het wel aan te geven van te voren, maar in principe is het wel standaard.
Ze weten net zo goed als ieder ander dat kandidaten er niet naar vragen omdat ze zich inderdaad beschaamd zullen voelen.

Maar ja.......het mag wel. Heb je veel solli's maar er tot op heden nog weinig uitgekomen dan kan dat best in de kosten lopen.

Het kan ook een investering zijn in je eigen toekomst, maar dat is helaas niet zo makkelijk gezegd voor iedereen. Stel dat je geen auto hebt en OV is best duur..........wordt een duur geintje.

Dus........vraag er naar!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:17

een bedrijf had inderdaad nog een andere kandidaat, die zou een dag later meelopen, dat was 3 december, inmiddels zijn we een maand verder en die hebben zich helemaal niet gemeld. Bij dat bedrijf heb ik er ook niet meer achteraan gebeld, ergens heb ik zoiets van, als ze zo met mensen omgaan wil ik daar al helemaal niet meer werken. :(

Dat andere bedrijf had geen andere kandidaten, die weten ook wie ik ben als ik daar bel (heb dus al 4x gebeld) en de laatste keer was voor kerst en toen was de betreffende mevrouw op vakantie, maar ze had een briefje op haar bureau liggen dat ze mij zou bellen. Nou ja... ik geef het tot morgen en dan bel ik zelf wel weer. Een hele nette gang van zaken vind ik het niet, want ik heb daar eind november een dag meegelopen. ;(

Hier kun je ook de tijd terugvragen, maar ik doe dat ook niet. Weet ook niet precies hoe je daar over moet beginnen. Aan het eind van het gesprek: btw krijg ik mijn bezinekosten terug? denk dat je dan al direct niet door bent naar de tweede ronde :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:17

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:26

Ik meld me ook! Inmiddels half jaar opzoek,ervoor even seizoensgebonden werk gedaan op een camping.

Helaas krijg je vaak geen antwoord waardoor je niet weet wat anders kon of waarom je afgewezen ben.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:27

Ligt er ook een beetje aan of je echt moet reizen voor de gesprekken.. Ik heb vroeger wel een aantal keren naar Maarssen moeten reizen voor assessments ofzo, dan zou het eventueel wel meer voor de hand liggen om een vergoeding te vragen, maar makkelijk vind ik het niet en of het je kansen vergroot is idd jammer genoeg ook de vraag..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:09

Hier ook 2 sollicitaties verstuurd. Nog geen ontvangstbevestiging of niks gehad.
Sluitingsdatum is bij beide bedrijven inmiddels al geweest.

Vind ik niet netjes, maar zo te lezen zijn tegenwoordig behoorlijk wat bedrijven "laks" met berichtgeving.....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:11

Wat ik er helemaal jammer aan vind is dat ze ook niet melden waarom je dus afgewezen word. Het is wel goed om dat te weten ook ivm toekomstige sollicitaties en hoe je jezelf presenteert door de brief. Sluit je niet aan op de vacature ? Is je brief niet in orde? Is je cv niet goed?

Dat soort dingen zou ik altijd wel willen weten..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:28

Het is natuurlijk helemaal niet in het belang van het bedrijf om aan iedere sollicitant te vertellen waarom die niet is aangenomen. Daar zou heel wat tijd en moeite in gaan, die ze vaak beter/liever aan andere dingen besteden.
Afwijzingen zijn ook dingen die een negatieve toon hebben, dus telefonisch kom je er waarschijnlijk ook niet ver mee. Je zult zelden de werkelijke reden te horen krijgen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:31

Mioux schreef:
Wat ik er helemaal jammer aan vind is dat ze ook niet melden waarom je dus afgewezen word. Het is wel goed om dat te weten ook ivm toekomstige sollicitaties en hoe je jezelf presenteert door de brief. Sluit je niet aan op de vacature ? Is je brief niet in orde? Is je cv niet goed?

Mail of bel je er dan niet achteraan? Ik doe dat wel regelmatig en krijg dan vaak netjes antwoord.

heb me vandaag aangemeld voor een persoonlijk gesprek bij het UWV, zal wel niets worden, maar toch. Mijn vriends boekhouder heeft bij het UWV gewerkt en zegt dat ik dat juist wel moet doen.

Ik ga voor nu het solliciteren even op een wat lager pitje zetten, wij vertrekken vrijdagnacht op wintersport dus, dan heb ik niet zo veel rust om te solliciteren

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:53

Ik heb even een dipje :(
Ik heb wel wat vacatures gevonden, maar geen van allen die écht op mijn profiel aansluiten. Ik ga ze nog maar eens doornemen en dan wel een brief maken. Al verwacht ik er niets van..

Gisteren een afwijzing gehad van een gesprek op 10 november... Daarnaast wacht ik nog op een aantal lopende vacatures, waarvan één wel heel gaaf is. Merk dat dat me ook tegenhoud om op vacatures te reageren waarvan ik denk dat ik er langer aan 'vastzit', de gave vacature is namelijk bij defensie. Ik weet dat die opleiding na de zomer begint en de sollicitatieprocedure nog niet afgerond zal zijn als mijn huidige aanstelling ophoudt, maar stel ik zou door zijn, wil ik wel écht bij defensie aan de slag.
En ik weet zeker dat het mijn kansen niet vergroot als ik vraag hoe het zit als ik eerder weg wil.. En twee mogelijk interessante vacatures beginnen met een training van 4-6 weken, dus verwacht niet dat ik dan in augustus zo weg zou 'mogen', of tussendoor daar selectiedagen.. Lastig..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:01

Geen idee of deze twee inmiddels bekend zijn, zeker voor de paardenmensen een aanrader:

http://www.paardenwerk.nl
http://www.yardandgroom.com

Wat betreft de laatste, dit zijn meestal banen in het buitenland die soms erg zwaar zijn en/of een hoog niveau vereisen.

Mocht er iemand in Culemborg wonen en niet te oud, bij mijn weekend baan zoeken ze nog iemand. Parttime/weekend werk.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:12

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:16

ais schreef:
Ik heb even een dipje :(
Ik heb wel wat vacatures gevonden, maar geen van allen die écht op mijn profiel aansluiten. Ik ga ze nog maar eens doornemen en dan wel een brief maken. Al verwacht ik er niets van..

Gisteren een afwijzing gehad van een gesprek op 10 november... Daarnaast wacht ik nog op een aantal lopende vacatures, waarvan één wel heel gaaf is. Merk dat dat me ook tegenhoud om op vacatures te reageren waarvan ik denk dat ik er langer aan 'vastzit', de gave vacature is namelijk bij defensie. Ik weet dat die opleiding na de zomer begint en de sollicitatieprocedure nog niet afgerond zal zijn als mijn huidige aanstelling ophoudt, maar stel ik zou door zijn, wil ik wel écht bij defensie aan de slag.
En ik weet zeker dat het mijn kansen niet vergroot als ik vraag hoe het zit als ik eerder weg wil.. En twee mogelijk interessante vacatures beginnen met een training van 4-6 weken, dus verwacht niet dat ik dan in augustus zo weg zou 'mogen', of tussendoor daar selectiedagen.. Lastig..

Ais, ik zou daar niks over zeggen. Je weet niets zeker nog en in de toekomst kan niemand kijken. Ook niet onzeker over doen. Wergevers zijn ook niet lief naar hun werknemers toe als het ze zo uitkomt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:26

Anneert schreef:
Mioux schreef:

Mail of bel je er dan niet achteraan? Ik doe dat wel regelmatig en krijg dan vaak netjes antwoord.

heb me vandaag aangemeld voor een persoonlijk gesprek bij het UWV, zal wel niets worden, maar toch. Mijn vriends boekhouder heeft bij het UWV gewerkt en zegt dat ik dat juist wel moet doen.

Ik ga voor nu het solliciteren even op een wat lager pitje zetten, wij vertrekken vrijdagnacht op wintersport dus, dan heb ik niet zo veel rust om te solliciteren

Bij open sollicitatie niet. En snap best dat t dan veel te veel werk zou zijn, maar helemaal niks laten horen vind ik gewoonweg bot.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:32

Ailill schreef:
Geen idee of deze twee inmiddels bekend zijn, zeker voor de paardenmensen een aanrader:

http://www.paardenwerk.nl
http://www.yardandgroom.com

Wat betreft de laatste, dit zijn meestal banen in het buitenland die soms erg zwaar zijn en/of een hoog niveau vereisen.

Mocht er iemand in Culemborg wonen en niet te oud, bij mijn weekend baan zoeken ze nog iemand. Parttime/weekend werk.
Ik pb je even :-)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:20

Mioux schreef:

Herkenbaar.... vaak zie ik een beetje de standaard-melding terug in de mail ''wegens overweldigend aantal reacties kunnen we het niet persoonlijk toelichten waarom''.

@NenaC: dat is helemaal asociaal, niets horen nadat je een dag hebt meegedraaid... -O- Jammer van je tijd en energie!

Vandaag mijn laatste werkdag gehad, was heel raar om afscheid te nemen en het pand te verlaten zonder pasje... ;(