hoe aan de teugel lopen? is dit zo goed?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

hoe aan de teugel lopen? is dit zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:37

ik heb royena nu al 5 jaar, ze loopt "leuk' " aan de teugel" en is erg braaf.

Ik longeer haar vaak even voor ik ga rijden, dan doe ik haar even een bijzetteugel om zo dat ze wel wat moet doen Clown
Dan loopt ze erg netjes, helmaal in de 'krul" erg mooi Bloos Haha!

maar met rijden heeft mevrouw nog wel eens de neiging om in de teugels te gaan hangen, dit word wel al minder hoor, maar dan loopt ze wel 'ondpannen" maar niet rond meer Bloos

moet ik nu mijn teugels toch korter nemen?
wand dan is t weer zo dat ze te veel druk neemt op dr teugel en gaat hangen.

Of licht dit gewoon dr aan dat ze dr achterhand meer moet gebruiken?

Biepje

Re: hoe aan de teugel lopen? is dit zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:38

het is helemaal niet erg dat je paard niet rond loopt. rijd haar gewoon goed voorwaarts met contact in de mond. veel overgangen rijden, veel figuren maken,...
als ze gaat hangen moet je maar eens in een keer de teugels los laten, ze moet maar niet hangen. maar vaak doen ze dat omdat je vanvoor teveel tegenhoudt. probeer dus goed door te rijden en voornamelijk met benen en zit te rijden en de voorkant te laten zoals hij is, die komt vanzelf wel als de rest goed zit.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:03

Als Par gaat hangen geef ik altijd wat been bij, dan is het gelijk over.
Reageert ze niet laat ik de teugels los en geef been bij, dat werkt dan zeker weten.

Gelukkig doet ze het niet al te vaak.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:59

Citaat:
Dan loopt ze erg netjes, helmaal in de 'krul" erg mooi

Ik krijg een beetje het idee dat ze in de krul wordt getrokken met die bijzetteugels. Je moet proberen met rijden goed voorwaarts te rijden en het achterbeen eronder te rijden. Als je paard dan lekker ontspannen loopt, zoekt hij vanzelf de teugel op. Als hij in de teugel gaat hangen, probeer dan meer been te geven, zodat hij meer op eigen benen gaat lopen en niet jouw hand gebruikt als steun. De teugels korter nemen heeft weinig zin denk ik. dan gaat ze alleen maar meer hangen. Zoals al gezegd is vooral veel (schijn)overgangen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:03

Lucky liep de laatste tijd ook erg als een duikboot, wat wij moesten doen is goed voorwaarts rijden, overgangen en schijnovergangen rijden. Als hij erg hing hand naar voren en weer terug op de plaats en gewoon veel overgangen en voorwaarts houden. Wel had ik het idee dat hij niet lekker liep op het bitje (enkelgebroken bustrens) en heb ook een dubbelgebroken bustrensje gekocht en daar loopt hij als een trein op, echt super!!

Wil hiermee niet zeggen dat je een ander bit moet kopen...

succes!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 13:15

Haha! tanx, heb even (heeel lang mee bezig geweest) topics gekeken, daar staat veel info in Haha!