Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Alline schreef:Leer haar dit eerst vanaf de grond met een commando. Laat haar achter je aan lopen en stilstaan als jij ook stilstaat. Wanneer jij dan achteruitloopt moet ze ook achteruit, omdat ze niet voorbij jou mag komen. Eerst in kleine stukjes..
Als ze dit op de grond snapt snapt ze het ook snel onder het zadel. Klein beetje druk en licht zitten + commando, en dan de kleinste beweging belonen.
Succes!
Groeten Alline
) Wat wij altijd deden was juist met ruiter erop en dan iemand ervoor die terug zegt (of dat wat je altijd gebruikt), dan geef jij de juiste hulpen en helpt diegene die ervoor staat hem naar achter. Dan heel goed belonen en nog een keertje proberen!! Dan laten en later in de week zelf een keertje proberen, je kan misschien zelf oefenen tegen de omheining aan. Misschien is het ook handiger om het op de hoefslag te doen, want dan heeft je pony steun aan het hek!!Kafue schreef:Jeetje zeg fijne insturcteur heb jij zeg.
Ieder paard ongeacht de leeftijd kan leren achterwaarts te gaan.
Het is de instructeur zijn Job om jou dat te leren. Jij betaald er uiteindelijk voor. En om dan als instructeur te zeggen hij is al 10 die kan dat niet meer leren, belachelijk gewoon. Ik zou in dat opzicht gauw op zoek gaan naar een iets kundiger persoon dan deze.
Verder zoals iedereen al zegt aan de hand leren terug te gaan op jouw commando, terug prik voor in de borst met je vinger en beloon als het paardje het doet. Dan een persoon die jou kan helpen zelfde kunstje met paard doen, okee doet hij het goed beloon op mij part met iets lekkers.
Dan ga jij erop actief halthouden, tegen gesloten hand aandrijven ietsje voor de loodlijn gaan zitten en commando terug en persoon die helpt druk hem op de borst. Beloon als het goed gaat.
Sucses ermee het lukt je wel.
hetismij schreef:sorry hoor! maar ik vroeg GEEn commentaar over mijn instructeur en alleen tips om het aan te leren!! want dit paard is van mijn instructeur geweest dus als een iemand haar goed kent dan is hij het wel
verder met jullie tips kom ik al een heel end dankjulliewel!