alleen ik niet
Heeft iemand tips voor mij? Als ik voor een hindernis gallopeer, gaat mijn pony heel hard racen, en vliegt erover heen, een martingaal heb ik niet.
Iemand tips?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
alleen ik niet
litteltje schreef:Ik ga eens een keer met mijn pony in de springles meespringen. Mijn pony kan heel erg goed springenalleen ik niet
![]()
Heeft iemand tips voor mij? Als ik voor een hindernis gallopeer, gaat mijn pony heel hard racen, en vliegt erover heen, een martingaal heb ik niet.
Iemand tips?
maar ik ging dan in het begin in stap op de hindernis af en dan een stuk voor de hindernis aandraven. In het begin begon ik ook met hele lage hindernisjes. Succes
) en van hem moest ik eerst rustig in gallop over gewoon een balkje galloperen, en dan langzaamaan een kruisje maken... Toen begon ze dus meteen met racen. litteltje schreef:whaha! dattie ook laika heetteIk moest een andere keer toen ik gewoon in de manege aan het springen was, voor de fun 2 hindernisjes. Toen kwam ik de instructeur voor springen tegen (toen meteen afspraken gemaakt
) en van hem moest ik eerst rustig in gallop over gewoon een balkje galloperen, en dan langzaamaan een kruisje maken... Toen begon ze dus meteen met racen.
mijne crosste ook altijd zo (sorry ff offtopic) maar veel succes met springen!!! monsera schreef:Mss is het verstandig om wat vaker een springles te volgen want met 1 les is het probleem niet opgelost.Ik neem aan dat degene die springles geeft je hier heel goed mee kan helpen.Ik zou zelf niet vanuit de galop gaan springen want je kan haar duidelijk niet de baas.Probeer vanuit draf te springen dan gaat het iets langzamer en heb je meer tijd om je hulpen te geven.
maartjuh schreef:3 keer, op weg naar de hindernis op de rem "trekken".. En er dan dus niet meer over. De 4de keer wel springen, en je zult merken dat hij rustiger is
litteltje schreef:Maar dan zal ze gaan denken, ooh, ik mag weigeren. Paar keer later: hee ik wil niet springen, ik weiger gewoon. Zo slim is mijn pony.
Of niet soms?

<--------- zo gaat het bij mij in ieder geval
litteltje schreef:monsera schreef:Mss is het verstandig om wat vaker een springles te volgen want met 1 les is het probleem niet opgelost.Ik neem aan dat degene die springles geeft je hier heel goed mee kan helpen.Ik zou zelf niet vanuit de galop gaan springen want je kan haar duidelijk niet de baas.Probeer vanuit draf te springen dan gaat het iets langzamer en heb je meer tijd om je hulpen te geven.
Alle keren dat ik gesprongen heb, heb ik het via de draf gedaan. Omdat ik bang was dat ze in gallop echt heel hard ging racen, vorige week had ik dus geprobeerd in de gallop. Meestal doe ik het ook in draf, maar dan begint ze ook redelijk hard te draven